Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:59

Mooi combi hoor Duplo! Zo was ik laatst met mijn vriend bij een man die luchtgekoelde auto's opknapte en mijn vriend ging daar "even" een onderdeel halen (anderhalf uur rijden...). De heren zaten te ouwehoeren over dingen waar ik niet zoveel aan vond, dus die man zei "anders loop je even naar boven, daar heeft mijn vrouw een textiel drukkerij, kan je gelijk een kop thee halen". Toevallig was ik me toen net aan het oriënteren met wat ik wou gaan doen qua bedrukken van kleding, dus ik heb toen mooi wat info in kunnen winnen.

@Mellis: Ik weet nog niet of ik erheen ga. Vaak trekt het programma me niet zo.

@BeauWertz: Welkom hier en succes met je bedrijf verder op poten zetten!

@Taffje: Ik weet wat de gemiddelde levertijden van de leveranciers zijn, dus die hou ik ook aan bij de info in de webshop. Sommigen verzenden alleen op dinsdag en donderdag, vanuit Duitsland doet het er vaak een week over, een andere leverancier in Engeland is altijd super snel, dus dat heb ik vaak met 2 of 3 dagen. Het enige nadeel is dat sommige producten soms ineens niet meer op voorraad zijn bij de leverancier, dus als een klant zo'n item besteld heeft is dat elke keer weer even spannend.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:05

Welkom BeauWertz!

Zo, net de BTW betaald.. Stom, zoveel geld, maar het bleek achteraf toch 1000 euro minder te zijn dan ik zelf berekend had dus dat is dan wel weer een meevallertje! Elke 1000 euro scheelt weer een beetje dus blij!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:31

Ik moet er nog voor gaan zitten. Voor mij de eerste keer dus ik hoop dat alles lukt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:17

Dat scheelt weer Mallootje! :) Toch een beste smak geld die je dan bespaart.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:15

@taffje, ik bestel tot nu toe weinig op verzoek. Nu wel een keer gedaan omdat iemand echt op zoek was naar een speciaal horloge. Deze konden wij via een leverancier wel bestellen. Aangezien we met een minimum bestelbedrag zaten, heb ik aangegeven dat het langer kon duren omdat de nieuwe collectie bij deze leveancier nog niet binnen was. Was voor onze klant geen probleem. Vorige week was de nieuwe collectie online en heb ik het horloge besteld samen met nieuwe artikelen voor de shop. Levertijden van onze leveranciers weten we, dus daar kunnen we rekening mee houden.

@annash: ik heb opgeschreven wat ik waar moet invullen dus ik ben er nu altijd heel snel door heen.

@Beauwertz, welkom hier.

@Mallootje: wat is het btw percentage in Belgie eigenlijk?

Ik ga denk ik niet naar de webwinkelvakdagen. Mijn mam misschien wel maar die is er ook nog niet helemaal uit. Weet niet of je er echt wat aan gaat hebben. Iemand die vorig jaar geweest is en wil vertellen hoe het was?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:16

Webwinkelvakdagen ben ik ook benieuwd naar! Weet nog niet of ik ga...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:37

Hoi hoi,

Hier een berichtje vanuit Oostenrijk. Jammergenoeg was ik de eerste dagen niet zo lekker. Eigenlijk sinds de kerst al vaak moe. We zijn een beetje tot de conclusie gekomen dat ik wat beter voor mezelf moet gaan zorgen en soms even pauze moet nemen.

Ik heb overigens gisteren nog een blog online gezet waar zooist aan mee heeft gewerkt. Gaat over spanning op wedstrijd en 5 tips hoe je dat kunt verminderen. Was n.a.v. een vraag die iemand had gesteld. Vanaf ongeveer april wil ik lezersvragen gaan beantwoorden dmv videoblogs. Niet dat ik zelf de vragen beantwoord, maar dat doen een aantals professionele ruiters en trainers zoals zooist.

Hebben jullie nog tips voor een videocamera en software om te bewerken?

Blog vind je hier: http://www.paardenlifestyle.com (het is de laatste)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:53

Paan: 21% :)

Zorg goed voor jezelf Connepon, als je over de grens gaat krijg je nog meer last, dus nu maar even rustig aan!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:24

Zelfde als bij ons dus, Mallootje.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:47

Jep, alleen is het bij ons al heeeeeel lang zo, en bij jullie nog maar net, toch?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:41

Inderdaad. Bij ons is het sinds 1 oktober 21%.

Ik ben op zoek naar een (hobby) fotograaf die ons uitleg kan geven hoe wij nu het beste foto's kunnen maken van de sieraden en horloges. Ik heb een spiegelereflexcamera en ook zo'n tentje. Maar bij de sieraden met steentjes erin lukt het maar niet om mooie foto's te krijgen. Om eerlijk te zijn heb ik geen verstand van sluitertijden, diafragma,s en al die andere fotografie termen. Weet een van jullie iemand die ons kan helpen?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:11

Ik zou je best willen helpen maar putten ligt voor mij niet om de hoek :P
er zijn er vast nog wel dichter bij. Misschien een oproep doen in Fotokunst?
En anders eens op een fotograven forum. Nikon club Nederland bijvoorbeeld.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:18

Putten ligt voor mij ook niet om de hoek, maar moet over een paar weken toch naar Barneveld op woensdagochtend, dus zou dan wel door kunnen rijden om je te helpen...
Misschien dat ik je per e-mail al kan helpen als je voorbeelden opstuurt inclusief je opstelling en instellingen. Heb ook nog een basiscursus liggen die ik je kan toesturen die uitleg geeft over sluitertijden en diafragma's!

@kaaaren: het meervoud van Fotograaf is fotografen. Beetje jammer dat je die fout maakt als fotograaf.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:50

@A11 die basis cursus wil il wel graag ontvangen. Daar leer ik altijd wat van.

We hebben net boodschappen gedaan en kwamen in het dorp een kennis tegen die ook goed foto's kan maken. Doet dit naast zijn baan en soms ook in opdracht. Hij gaf aan ons ook wel te willen helpen. Dus gaan we van de week even bellen om een afspraak te maken. Eens kijken of hij tijd heeft in z'n volle agenda. Want dat is het enige struikelblok voor hem.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:17

Kijk anders ook eens op YouTube daar staan ontzettend veel goede instructie filmpjes.

Haha 11a dat viel mij ook al op. Beetje zonde om een foto te gaan graveren.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:38

Goeie tip Hilda. Ga ik doen.

Nu even niet meer bokken, maar hard aan de slag. Heb gisteren een nieuwe voorraad ringen binnen gekregn. Van Stainless steel deze keer. Die blijven mooier en reageren nauwelijks op de zuurgraad van de huid. Heb een test gedaan bij een buurmeisje. Zij had een metalen ring bij mij gekocht. Binnen 24 uur was haar vinger zwart uitgeslagen op de plek waar de ring zat. Dat heeft te maken met de zuurgraad van de huid. Ring dus weer terug genomen. Toen ik de eerste zending stainless steel ringen binnen had, haar daar een van gegeven. En tot nu toe (1 1/2 week later) geen zwarte vinger, uitslag of zo. Zij blij met haar ring, ik blij met de test.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:42

@Paan: Stuur je me even een e-mail of pb, dan kan ik je de cursus toesturen.

Klopt, ik ben ook helemaal fan van Stalen ringen! Of echt zilver, maar dat is hier vaak een stuk duurder. In Kreta nog wel een mooie zilveren ring kunnen kopen voor een leuke prijs, maar hier ga ik altijd voor staal! Zo ideaal want je kunt er gewoon je handen mee wassen en alles!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:48

Ik draag ook nooit 'valse' ringen.. Altijd zilver (heb er ook 2 in goud, maarja, dat koop je niet elke week :D) omdat dat toch vaak mooier blijft! Huiduitslag heb ik geen last van, kan alle soorten oorbellen oid dragen, maar ik probeer vaak toch voor wat meer kwaliteit te gaan. Dus ik denk dat je nieuwe levering wel een goede zet was Paan!
Met kerst heb ik trouwens deze gekregen, ben er helemaal blij mee: http://www.jewelzshop.com/wsize/detailzoom/1737zi.jpg

Zo, ik heb donderdag een oproepje op m'n facebookpagina gezet omdat ik graag tweedehandszadels wil gaan verkopen voor anderen. Intussen zijn er al 3 zadels binnengekomen, 3 hele verschillende qua merk, model en prijs, dus heel blij mee! Hoop dat ik ze nu ook nog binnen een redelijke termijn kan verkopen, dan is iedereen blij :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:52

Ik hoop ook dat het een goede zet is. Heb nu een groot gedeelte er op staan. Moet nog 3 modellen doen.
Ik vond de test met mijn buurmeisje ook heel fijn. Want ik krijg op markten ook vaak de vraag of ze mooi blijven, geen "zwarte vinger" etc er van kunnen krijgen. Ik kan daar geen garantie op geven. Dit heeft te maken met de zuurgraad van je lichaam en die is niet te bepalen. Dus bij de een gebeurt het wel, bij de ander niet. Huiduitslag krijgen de meeste mensen niet omdat er geen nikkel in zit verwerkt. Want die sieraden mogen niet meer verkocht worden in Nederland. Door de test met mijn lieve buurmeisje ben ik er haast zeker van dat ze mooi blijven en er geen groene of zwarte vingers door onstaan. *D Dit kan ik dan ook weer op markten aangeven.

Zilver is duurder dan staal. Maar als die van staal goed gaan lopen, wil ik ook gaan kijken naar zilver. Toch weer een stukje kwaliteit dat je dan kunt verkopen.

@Mallootje, die is gaaf!! valt vast ook wel in een duurdere prijsklasse. Ik heb ze nu vanaf € 9,-. Vond het een goede prijs voor een kwalitatief goed product.

Hoop dat je die zadels dan ook weer snel kwijt bent. Doe je dat op provisie basis of koop je ze in van de klant?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:14

Hoi hier een stille meelezer, die helemaal gestopt is met het opzetten van een bedrijf. Voor mij bleek het na het maken van een OP te riskant.

@paan: Gaaf die stalen ringen, dit zorgde ervoor weer even op je site te kijken. Misschien is het nog leuk om in de FAQ, 'hoe bereken ik mijn ringmaat?' toe te voegen. Daar was ik namelijk naar op zoek, echter de reden van mijn post is de volgende zin in je faq: "Bij ons betaald u nooit verzendkosten. Deze nemen wij voor onze rekening. U weet zo dus direct wat u voor het bestelde product betaald."
De rest heb ik niet echt gelezen, maar dit viel mij in een oogopslag op... :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:15

Nee ik werk op commissie, zo kan ik het aanbod uitbreiden zonder te hoeven investeren :) Liever wat minder eraan verdienen, dan risico te nemen :)

Mijn ring was niet heel duur, ik denk 85 euro. Voor die ene keer per 2 of 3 jaar dat ik er een koop had ik dat er nog wel voor over ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:14

Susanne_ schreef:
@paan: Gaaf die stalen ringen, dit zorgde ervoor weer even op je site te kijken. Misschien is het nog leuk om in de FAQ, 'hoe bereken ik mijn ringmaat?' toe te voegen. Daar was ik namelijk naar op zoek, echter de reden van mijn post is de volgende zin in je faq: "Bij ons betaald u nooit verzendkosten. Deze nemen wij voor onze rekening. U weet zo dus direct wat u voor het bestelde product betaald."
De rest heb ik niet echt gelezen, maar dit viel mij in een oogopslag op... :o

AAAAAAAA, daar baal ik van. Ik dacht dat ik dat laatst aangepast had. Ben ik waarschijnlijk vergeten om het op te slaan. Maar nu staat er betaalt.
Ik had eerder bij de ringen allemaal staan hoe je de maat kon bepalen. Doordat ik nu alles aangepast heb, is dat komen te vervallen. Ik heb het nu gelijk maar weer toegevoegd. En ook in de FAQ opgenomen. Deze heb ik er nog maar net op staan, dus ben aan het kijken of ik niet iets mis. En ja hoor, de ringmaat.Thanks voor de tips.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:41

11AFotograaf schreef:
Putten ligt voor mij ook niet om de hoek, maar moet over een paar weken toch naar Barneveld op woensdagochtend, dus zou dan wel door kunnen rijden om je te helpen...
Misschien dat ik je per e-mail al kan helpen als je voorbeelden opstuurt inclusief je opstelling en instellingen. Heb ook nog een basiscursus liggen die ik je kan toesturen die uitleg geeft over sluitertijden en diafragma's!

@kaaaren: het meervoud van Fotograaf is fotografen. Beetje jammer dat je die fout maakt als fotograaf.

Zou je mij die basiscursus wellicht ook kunnen sturen?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:53

Ik krijg binnenkort nieuwe producten erbij in mijn shop :):) Onlangs ergens langs geweest in de buurt en ik zag er wel wat in!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:55

Fijn Shanna!! Weer wedstrijdkleding of iets anders? :)

Zoals het ernaar uitziet kunnen wij vanaf maart ook op zondag open zijn! We hebben een heel fijne werkkracht gevonden, iemand die ik ken en vertrouw, dus vind het heel fijn! Weer een dag erbij en een troef tov veel concullega's, blij mee!