Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
?

Lisann__ schreef:Balen van je 5.2 Lindy!Wat voor tentamen was het?
Wel grappig dat er zo veel mensen geboeid zijn door Recht, ik heb het ook nog overwogen om te gaan doen (en dan met mijn P naar de uni)
Tentamen gehad, je mocht belachelijk weinig fout hebben dus hoop dat ik het wel heb gehaald. Oh okee! Ja dan krijg ik wel een idee wat voor school het is.
Wij hebben inderdaad ook alleen maar les van juristen/advocaten.
MyHorseGirl schreef:Ja iets met die variant Nederlands! Nou ik zit ook met zegmaar, (ik wil absoluut niet beledigend overkomen!) een aantal buitenlanders in de klas die het heel erg moeilijk vinden en dus nog alle d'tjes en t'tjes uitgelegd moeten krijgen.. Zelfs de tegenwoordige tijd..Tentamen gehad, je mocht belachelijk weinig fout hebben dus hoop dat ik het wel heb gehaald. Oh okee! Ja dan krijg ik wel een idee wat voor school het is.
Wij hebben inderdaad ook alleen maar les van juristen/advocaten.
Rechten is heel handig, je kunt er bijna alle kanten mee op.
Tasserd schreef:Ik vind het óntzettend pittig. Elke vrije minuut ben ik bezig als het een beetje lukt, anders red ik het niet allemaal. Een paar honderd pagina's moeten per week gelezen en samengevat worden, daarnaast zijn er voor elk vak genoeg opdrachten te maken, en dan moet je tussendoor eigenlijk nog leren voor tentamens. Het is dat ik het zo leuk vind, anders had ik het niet gered ben ik bang.
Tasserd schreef:Ik vind het óntzettend pittig. Elke vrije minuut ben ik bezig als het een beetje lukt, anders red ik het niet allemaal. Een paar honderd pagina's moeten per week gelezen en samengevat worden, daarnaast zijn er voor elk vak genoeg opdrachten te maken, en dan moet je tussendoor eigenlijk nog leren voor tentamens. Het is dat ik het zo leuk vind, anders had ik het niet gered ben ik bang.
MyHorseGirl schreef:Tasserd schreef:Ik vind het óntzettend pittig. Elke vrije minuut ben ik bezig als het een beetje lukt, anders red ik het niet allemaal. Een paar honderd pagina's moeten per week gelezen en samengevat worden, daarnaast zijn er voor elk vak genoeg opdrachten te maken, en dan moet je tussendoor eigenlijk nog leren voor tentamens. Het is dat ik het zo leuk vind, anders had ik het niet gered ben ik bang.
Dit belooft wat
xlisza schreef:Ja die zitten er bij ons ook n stel en sommige zeggen zelfs nog het deur en de raam, die land haha![]()
Maar die houden het wss ook niet vol.
Het gemiddelde op onze school is: 900 aanmeldingen in 't eerste jaar, 300 studenten over t 2e, 3e en 4e jaar.
Ofwel er moeten er nog heeel veel afvallen!

) Tasserd schreef:Bij 2 vakken kun je huiswerk inleveren voor een kleine bonus op je tentamens. Dat maak ik braaf elke week. En dat varieert van gewone vragen over de lesstof, tot arresten bestuderen en die uitwerken.
En voor de rest is het zoiets van 'of jullie wel of niet voorbereiden en opdracht maken maakt mij niets uit, ik wordt wel betaald.' alsdus mijn leraren, dus je hebt echt zelfdiscipline nodig
Ik studeer aan de RUG, doe het eerste jaar in Leeuwarden omdat het kleinschaliger is (25 mensen in de klas, heerlijk)
Onze leraren hebben precies hetzelfde ja. Ik heb er twee en die vinden dat als je geen moeite doet, ook niet bij het college mogen zijn omdat zij ook geen zin hebben om moeite te doen voor degene die er niet zijn. Oooh dat is inderdaad heel fijn! 25!