't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:37

Dat heb je goed gedaan zeg! Gefeliciteerd!

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:46

Nou ik kom nog genoeg functies tegen waar ze MBO vragen, en als ik er op reageer zeggen ze ook dat ik niet geschikt ben. Dus het maakt niet veel uit denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:52

Ik wil weten hoe en wat met mijn tweede grsprek van dinsdag :):)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:52

Ja maar jij hebt HBO toch? Dan ben je vaak te hoog opgeleid. Maar hey.... slap excuus :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:55

Maisie schreef:
o apart dat vitamine D. Ga ik ook eens proberen ben ook altijd zo moe.

Ik ga me hier trouwens weer afmelden. Gisteren 2e gesprek gehad en vanmorgen gebeld door UZB dat ik
per 1 mei mag starten. Dus ik ga gewoon naadloos over van de ene in de andere baan. Nu nog even melden bij uwv
dat ik geen uitkering hoef.

Niet doen hoor!! Je kan niet zomaar vitamine D gaan slikken, althans het kan wel, maar als je het niet nodig hebt kan het ook averechts werken. Ik zou dus bloed laten prikken om te kijken waar je vermoeidheid aan ligt.

Enne, gefeliciteerd met je nieuwe job!!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:55

Ja, maar het ging erover dat iemand zei dat ze tegenwoordig overal HBO voor vragen. Maar ik vind het wel meevallen, vindt genoeg leuke dingen waar ze MBO vragen. :P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:56

Ik reageer op zowel hbo als mbo functies, zelfs als ze een hbo iemand zoeken op bijv.administratief op hbo niveau vragen...mijn hbo opleiding is danwel niet afministratief,maar mijn mbo bijv wek, en ik heb wel degelijk hbo denkniveau...

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:57

Ik kwam net een vacature tegen van zwemleerkracht begeleider en daar vragen ze ook HBO voor. Waarom moet je nou weer slim zijn om met kinderen te werken. Heb wel gesolliciteerd met mijn nog niet afgeronden mbo en was terug gebeld dat ze me toch in de pool plaatsten omdat ik ervaring heb met kinderen. Ik had echt zoiets van ja duh dat is toch ook veel belangrijker dan een of andere HBO studie die niets met kinderen te maken heeft.

Ook weer een afwijzing van de jumbo. Ze houden me wel in hun achterhoofd omdat ik al veel weet in dr supermarkt maar hebben liever jonkies. Hoop echt dat ik wat vind voor mei. Anders word het op een houtje bijten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:01

@lootje: ligt eraan wat voor opleiding ze vragen. Als ze b.v. willen dat je een pedagogische kennis hebt, dan kom je al gauw uit op HBO SPH ofzo.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 12-04-12 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:01

Didactische vaardigheden lijken me zeker wel belangrijk als je met kinderen werkt, of daar dan per se hbo voor nodig is weet ik niet, er zijn docenten genoeg die niks met kinderen hebben gek genoeg!

ik vind het zo krom dat supermarkten altijd zulke jonge kids willen..... maar ja, da´s altijd al zo gweest volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:02

Jonge kids zijn flexibeler (avonduren) en natuurlijk goedkoper

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:08

Vooral goedkoper. Ik heb er met mijn bijbaan bijna uit gelegen destijds, mocht ik om het weekend gaan werken... Gelukkig kwamen ze er al snel achter dat alleen 15 jarigen niet werkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:29

ja ik snap wel waarom het is, maar dan nog... bij ons in de supermarkt werken geloof ik 2 mensen van boven de 20 en als ik wat wil vragen doe ik dat aan hun hoor, zij weten tenminste wat je vraagt zonder dat je een blik krijgt van uuuuuuuuuhhhhhhhhhh...

ik heb zelf overigens ook in de supermarkt gewerkt vanaf dat ik 14 was, hihihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:30

Hier beneden werken wel veel volwassen dames, maar allemaal achter de kassa. Vulploeg is allemaal broekie. Afdelingsbazen dan weer niet :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:39

Silvia schreef:
@Patpen, dat is me ook al opgevallen: Tegenwoordig wordt bijna overal minimaal HBO gevraagd. En waarom? Is het niveau van de tegenwoordige HBO hetzelfde als het vroegere MBO?
Ik heb toch echt liever een mbo'er met gezond verstand als collega dan een HBO'er waarvan ik me afvraag bij welke bingo die persoon zijn/haar diploma heeft gewonnen.... En daar ken ik er inmiddels aardig wat van!

_/-\o_
Helemaal mee eens! Beter een goed gemotiveerde MBO-er dan een HBO-er die het werk gaat doen "om maar wat te hebben". Ik heb wel HBO werk- en denkniveau maar geen papieren. Dus schrijven heeft geen zin. Bespaar mezelf maar de teleurstelling van een aan zekerheid grenzende afwijzing ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:45

zit nog in de auto missch overheen gelezen maar hoe weet of hoe testen ze dat je tekort hebt aan vit.D?
Gesprek ging wel maar heb gebrek aan ervaring denk ik.
Bedoeling is zelf een lab runnen in je eentje. Jammer
Gr

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:04

Spikkel: ze vragen geen opleiding. Het was ook een vacature voor scholieren.

Ik ben ook flexibel in de avond uren. Want ook ik zit nog op school maarja hor goedkoper hoe beter.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:13

@Linnie: Bloed prikken! Dus ff afspraak maken met de huisarts, je klachten bespreken en vragen of ze voor de zekerheid even een bloedonderzoek willen doen, waarbij ze ook op vitamine D en B12 controleren!

Ik heb net maar gewoon 2 sollicitaties gedaan, ook al is het niet echt wat ik zoek, maarja... Alles om aan de sollicitatieplicht te voldoen he ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:27

*\o/* ik wordt net gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek voor dinsdag

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:28

Maisie schreef:
o apart dat vitamine D. Ga ik ook eens proberen ben ook altijd zo moe.

Ik ga me hier trouwens weer afmelden. Gisteren 2e gesprek gehad en vanmorgen gebeld door UZB dat ik
per 1 mei mag starten. Dus ik ga gewoon naadloos over van de ene in de andere baan. Nu nog even melden bij uwv
dat ik geen uitkering hoef.

*\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:37

Ik wil ook gebeld worden! :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:11

Net een leuke vacature gezien via een UZB. Zowaar een PT functie!!! Eerst maar eens wat extra informatie opgevraagd. Staat namelijk niet bij wáár het bedrijf gevestigd is (ja, Utrecht, maar dat is zo groot...). Utrecht centrum is niet bereikbaar met eigen vervoer en OV is geen optie.

Kreeg vandaag ook een brief over mijn VOG: die hebben ze nog niet ontvangen. Nee, klopt, als ik de verkeerde versie krijg, wordt dat héél lastig. Maar goed, de aanvraag ligt bij de gemeente. Als de post een beetje soepel verloopt, moet die wel op tijd zijn :=. Zo niet dan eindigt mijn dienstverband van rechtswege wegens het te laat inleveren van de VOG......

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:33

Jullie gaan hard!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:41

Mar_Nimbus schreef:
*\o/* ik wordt net gebeld met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek voor dinsdag

Wat leuk Mar_Nimbus! Alvast heel veel succes

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:46

patpen schreef:
Kreeg vandaag ook een brief over mijn VOG: die hebben ze nog niet ontvangen. Nee, klopt, als ik de verkeerde versie krijg, wordt dat héél lastig. Maar goed, de aanvraag ligt bij de gemeente. Als de post een beetje soepel verloopt, moet die wel op tijd zijn :=. Zo niet dan eindigt mijn dienstverband van rechtswege wegens het te laat inleveren van de VOG......

Hier zou je toch niet goed van worden...!