Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:55

@ Deau: welkom! :)
@ amy77: een paar pagina's terug hebben we het hierover gehad. Ik ben er persoonlijk nog niet uit, maar waarschijnlijk houden wij de prijzen gelijk (wat dus kleinere winstmarges oplevert). Maar dat is nog aftasten.
@ Mallootje: wat een prachtige homepage :D Mooi strak, echt mijn stijl. Is het niet alleen ietwat donker (grauw?) door gebrek aan kleur als je doorklikt naar de webshop? Dan overheerst het zwart namelijk wel behoorlijk.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:05

Dankje Szan!
Ik ga nog even kijken wat de andere reacties zijn, mocht ik dit meer horen kan ik nog steeds de webshop 'omdraaien' qua kleurenpalet. Bedankt voor de opmerking iig!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:45

Mallootje, wij kunnen wel een redelijke regio nemen inderdaad. Er liggen ook diverse flyers in de ziekenhuizen hier in de regio. Maar zij zorgen er wel voor dat het niet te ver afwijkt.
Mooie site heb je, hij is wel redelijk donker maar dat stoort mij niet. Wel vind ik het jammer dat sommige product foto's zijn uitgesneden en andere nog een wit vlak om heen zit.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:44

Dat is inderdaad niet helemaal goed, maar het hangt af van de foto's die ik van de leveranciers aangeleverd krijg.. Zelf foto's maken is voorlopig niet haalbaar, dus moet ik me nog even 'redden' :)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:36

@Mallootje Het witte vlak bij de productfoto's kun je makkelijk weghalen met o.a. photoshop. Tutorial hoe je dit kunt doen Het is even een uurtje werk, maar het staat wel netter.
Verder een nette en professionele site :j

@Deau Het vastleggen van een tweede domein kan zo geregeld zijn, je kan gewoon de huidige website onder die domeinnaam hangen. Zoals Epplejeck bijvoorbeeld doet met ej.nl epplejeck.nl en applejack.nl. 3 domeinen, 1 website.
Een idee voor jullie kan ook zijn om Google Alerts in te stellen zodat je een melding krijgt zodra er over pruiken wordt gepraat op bijvoorbeeld een forum. Je kan als "deskundige" meepraten en antwoord geven op vragen van bezoekers. Zo bouw je naamsbekendheid op bij een doelgroep en kun je door het plaatsen van links je pagerank verhogen.
Spreekt voor zich dat het geen spammen moet worden maar puur informatief om naamsbekendheid op te bouwen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:46

Bedankt voor de tip Lauwtje, ga ik even bekijken!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:00

_Lauwtje_ schreef:
@Deau Het vastleggen van een tweede domein kan zo geregeld zijn, je kan gewoon de huidige website onder die domeinnaam hangen. Zoals Epplejeck bijvoorbeeld doet met ej.nl epplejeck.nl en applejack.nl. 3 domeinen, 1 website.
Een idee voor jullie kan ook zijn om Google Alerts in te stellen zodat je een melding krijgt zodra er over pruiken wordt gepraat op bijvoorbeeld een forum. Je kan als "deskundige" meepraten en antwoord geven op vragen van bezoekers. Zo bouw je naamsbekendheid op bij een doelgroep en kun je door het plaatsen van links je pagerank verhogen.
Spreekt voor zich dat het geen spammen moet worden maar puur informatief om naamsbekendheid op te bouwen.

Bedankt Lauwtje! Hier heb ik zeker wat aan, dit ga ik bespreken met de websitebouwer en dergelijk!
2 weken geleden hebben we een overzicht gekregen van de bezoekers op de website, dit was nog niet zoals het moet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:02

Deau schreef:
Het liefste wil ze zich dadelijk helemaal gaan richten op de pruiken. Maar het loopt helaas nog niet zoals ze hoopt, echt klanten heeft ze nog niet gehad. Ze heeft nu ongeveer 6 maanden haar certificaten. Ze moet echt naamsbekendheid gaan maken hier in de omgeving. Het is natuurlijk ook geen gewoon vak, klanten met haaruitval krijg je niet zomaar.

Dit is de site van mijn moeder http://www.monyshaarmode.nl

Werkt je moeder al samen met ziekenhuizen, zorgverzekeraars?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:06

@Poes, ja daar werkt ze al mee samen. Ze staat ingeschreven bij alle grote zorgverzekeraars en bij alle ziekenhuizen hier in de regio die externe salons accepteren. Hier in de regio zit een ziekenhuis die een eigen salon hebben, zij accepteren dan geen folders/flyers van externe bedrijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:49

Referral website-adressen toevoegen is echt een makkie op zich, ik heb verschillende domeinen die naar mijn website verwijzen, voor de echte website betaal ik dan een x-bedrag per jaar en voor ieder domein dat er alleen maar naartoe verwijst betaal ik een tientje per jaar...dus daar hoef je het niet voor de laten :)

Zie bvb. http://www.barefoot-saddle.nl , www.boomloosrijden.nl en http://www.fijnzadel.nl , gaat gewoon naar dezelfde website :j

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:51

Deau schreef:
Juud87, dit ligt wel al op de "ideeenstappel". Maar dat betekend wel dat er een hoop andere dingen ook veranderd moet worden. We gaan het eerst wel even zo proberen. Omdat je nog zo weinig reacties terug krijgt, ga je toch dingen verzinnen waarom.
Je hebt pruiken in diverse prijsklasses, verschil zit in het haar en het binnenwerk van de pruik. Hoe echter de pruik, hoe duurder de pruik is. Maar voor het bedrag van €393,- heb je voldoende keuze uit pruiken. Ik heb er nu al diverse in mijn handen gehad, de pruiken zijn echt van een mooie kwaliteit! Volgens mij is het afhankelijk van je verzekeraar hoeveel pruiken je per jaren mag declareren. Maar dat is het gedeelte waar ik mij niet meer bemoei, maar mijn moeder onderhoud :D

Je kan voor een tientje per jaar een domeinnaam registreren en die forwarden naar het andere domein.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:09

Ik ben een ervaren Gmail gebruiker :)

Ik heb geen afbeelding in mijn handtekening, dat wil ik nog wel doen... staat nog op mijn To Do :) Lijkt mij dat je dit onder handtekening wel (beter dan nu) kunt instellen. Maar daar ben ik nog niet zo in thuis.

Maar ik begrijp dus dat je meerdere accounts aan elkaar gekoppeld hebt (prive & werk). En dat hij standaard antwoord vanaf prive, ook al mailt iemand naar werk? Dit kun je volgens mij wel instellen, want ik heb dat niet. En kan mij wel herinneren dat ik dit in het begin ook had!
- instellingen
- accounts en inport
- email berichten sturen vanaf
- daar zie je al jouw gekoppelde email berichten staan
- en achter al die email berichten staar:
* als standaard instellen / standaard
* gegevens bijwerken
* verwijderen.
Dus dan kies je daar een email wat 'standaard' is... dus als je een nieuwe email stuurt, vanaf welk adres moet hij dan standaard versturen? Je kunt dan als het een keer anders is, in de adres balk het andere email adres aan klikken.

Gaat het puur om het beantwoorden... :
Direct daaronder staat:
- Bij het beantwoorden van een bericht:
* Beantwoorden vanaf hetzelfde adres waar het bericht naartoe is verzonden
* Altijd antwoorden vanaf mijn standaardadres (dat email adres wat je in het bovengenoemde verhaal als standaard hebt)
En ook hier.. kun je op het moment dat je beantwoord altijd het afzender adres veranderen per email!

Direct in de juiste map... kan volgens mij niet. Alles komt aan in postvak IN. Wat ik zelf doe...
* eerst alles een ster geven (dan weet ik dat ik hem nog moet lezen / beantwoorden / verwerken etc)
* dan verdelen onder de juiste mapjes, ik ben erg organisatorisch dus ik hem echt een lijst aan mapjes :D
* en dan kies ik uit wat ik op dat moment wil doen... mail van mapje 'barefoot' of 'klant huppeldepup'. etc.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:42

Ik wandel ook weer eens binnen, heb net een heel aantal pagina's bijgelezen :+

Ik heb namelijk een tip voor Deau. Op de website staan mooie foto's, alleen vind ik ze niet bij de doelgroep passen. Vrolijke, knappe jonge meiden die helemaal geen pruik nodig lijken te hebben. Ik zou de foto's gaan aanpassen; mooie foto's van vrouwen in verschillende leeftijden. Niet té gestyled, maar wel smaakvol.

Verder gaat bij mij alles goed, tot het einde van het jaar ga ik druk bezig met mijn websites en marketing. Met 3 website's en een facebookpagina is dan nog best een werk!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:13

Van de week ben ik bij een cursus geweest voor een webwinkel bij www.mijnwinkel.nl
Vond het erg tegenvallen, en hoop dat ik nu zonder hulp door kan....

Verder kreeg ik de eerste nota's (van KPN etc) binnen met een splitsing 19% en 21% btw.
Zijn er hier mensen die al voorbereidend hun prijzen naar die 21% hebben aangepast?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:56

Ben hier een tijd niet geweest, maar hoop het antwoord hier te vinden (want word er lichtelijk gek van *\%/* )
Wie heeft er ervaring met foute vermeldingen door zoekmachines op het internet?
Een of andere *!§é#@;! heeft het in zijn hoofd gehaald mijn persoonlijke gegevens onder de categorie 'paardrijden' te plaatsen bij belgium.net
Ik word geregeld gebeld met de vraag voor paardrijles.
Maar ik kan belgium.net niet bereiken, contactformulier werkt niet. |o
Raagh, wie weet de oplossing voor dit soort onbereikbare (maar wel eeuwig bestaand blijvende) websites??? -:(-

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:08

Dat is erg vervelend Foxy! Ik zou het niet weten hoe je dat aan kan pakken. Hoop dat iemand anders hier dat wel weet.
Het gunstige voor mij is: Ik begin al met 21% BTW. Maar dat kan ook weer ongunstig zijn omdat ik dan weer duurder lijk dan mijn concullega's.
Hier nemen de anonieme telefoontjes ook weer af. Pfft, ik had me koud ingeschreven bij de KVK of de post en telefoontjes stroomden binnen.. Ik ben nu bezig met een aannemer te vinden voor de fundering van mijn werkruimte. Hoewel de bouwvak is afgelopen zijn nog niet alle bedrijven bereikbaar. Beetje jammer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:19

Dat zijn van die vervelende dingen, als je nutteloos gebeld en lastig gevallen wordt :=

Op zich bestaat de bouwvak niet echt meer Juud, bedrijven en werknemers bepalen tegenwoordig meer zelf wanneer / wie op vakantie gaat dus het kan best dat een aantal bedrijven nog gewoon dicht is :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:26

Hier bestaat de bouwvak nog wel. Alleen duurt ie 4 weken ipv de gangbare 3 dacht ik. Had een paar weken geleden ook al een rondje gebeld maar toen zat ik dus middenin de bouwvak. Had ik kunnen weten want vaders zit ook in de bouw :+ Maar deze week zouden ze allemaal weer aan de slag moeten zijn. Tenminste, diegene die een bandje ingesproken hadden met de data. Wat vaak wel zo is dat een deel van het bouwpersoneel eerder/later op vakantie gaat maar dat dan het kantoorgedeelte wel aanwezig is buiten de bouwvak. Lijkt mij dat je in deze tijd buiten de bouwvak bereikbaar wilt zijn voor je potentiele klanten. Hier in de omgeving hebben de afgelopen weken zeker 3 bedrijven een groot deel, of alles, van het personeel moeten ontslaan.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:36

Bouwvak bestaat hier ook nog steeds hoor. Nu weer vooral van bouwbedrijven zoals het van oudsher ook was.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:39

hier ook gewoon hoor..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:18

De echte "bouwvak" waarbij alle bedrijven in de bouw verplicht vanuit de overheid 4 weken dicht gingen is allang afgeschaft hoor :j

Dat veel bedrijven op eigen initiatief nog 1 of meerdere weken prikken waarop ze het hele bedrijf dichtgooien dat bestaat natuurlijk wel, maar dat mag ieder bedrijf zelf bepalen wanneer ze dat doen, kan dus prima half of eind augustus zijn :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:38

Mijn pa is aannemer en in het "land van de bouwbedrijven" bestaat de bouwvak echt nog wel! Het is niet verplicht, maar praktisch iedereen houdt zich er nog aan. Het is ook niet zo dat de bouwvakkers zelf kiezen wat bouwvak is, er zijn echt per regio periodes aangewezen als bouwvak. Al zijn er idd ook bedrijven die er wat mee schuiven en bijv. de ouders van een vriendin werken gewoon de zomer door (ivm de crisis). Die nemen dan later in het jaar vakantie, maar dat is erg uitzonderlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:14

Die aangewezen periodes zijn maar suggesties hoor :)

Je kunt er totaal niet vanuit gaan dat alle bedrijven "open" of "dicht" zijn zoals vroeger omdat die èchte "bouwvak" gewoonweg niet meer bestaat.

Dat er nog wel een suggestie gegeven wordt en veel bedrijven zich er aan houden dat is zo, maar dan nog is het niet heel vreemd als een bedrijf zich daar niet aan houdt en een week of wat later dicht is :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:00

Ja het zijn suggesties, maar praktisch alle bedrijven houden zich aan die suggesties, dus je kan er zeker wel vanuit gaan dat het merendeel van de bedrijven dicht is tijdens de bouwvak. Jij hebt blijkbaar de ervaring dat het niet zo is, maar sowieso in midden Nederland ligt de boel dan echt op z'n gat. Dit jaar kon je er vanuit gaan dat bedrijven in de periode tussen week 29 en week 33 zo'n 3 weken gesloten waren. De boel begon deze week pas weer op gang te komen! Tuurlijk zitten er bedrijven tussen die 2 weken vakantie pakken ipv 3, of bedrijven die schuiven met de vakantie, maar het meeste is gewoon gesloten.

Is ook niet meer dan logisch, want als alle mensen met wie jij samen moet werken op vakantie zijn, kan je zelf ook vrij weinig doen. Mensen die doorwerken in de bouwvak moeten alles van tevoren wel heel goed geregeld hebben willen ze door kunnen gaan en dan nog loopt het vaak vertraging op. Als ik kijk naar mijn pa, hij is aannemer, maar in de bouwvak zijn de schilder, de stukadoor, de loodgieter, etc. met wie hij samenwerkt allemaal op vakantie. Sommige groothandels zijn ook dicht, dus wat kan je dan? Bijna niets! En daar hebben alle bedrijven last van.

@Juud: Hopelijk kan je snel iemand bereiken!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:32

Breek eventjes in hier wellicht kunnen we iets voor elkaar betekenen. :)

Op 7 en 8 september wordt het Nederlands Kampioenschap mennen georganiseerd in Maasdijk. Dit is een groot 2-daags evenement. Nu leek het ons leuk ook een soort landgoedfair te organiseren, en de kramen te verhuren tegen onze inkoopprijs. Nu is het natuurlijk wel zo leuk om minimaal iets van 20 kramen te hebben staan dus we zoeken er nog enkele. Het hoeft niet perse paard gerelateerd te zijn maar mag natuurlijk wel.
De prijs om een kraam voor 2 dagen te huren is 50 euro, lijkt het je wat stuur mij even een pb :)