't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:57

Even naar de fysio, is het antwoordapparaat ingesproken. Vrijdag een soll.gesprek voor een functie van 18 uur als locatiesecretaresse per direct!!! Er worden (maar) 3 kandidaten uitgenodigd. Zou het nieuwe jaar hier goed beginnen???

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:13

Patpen: succes!

Nog mensen die een paardenopleiding hebben gedaan? Manege Roswold (Drenthe) heeft een vacature:
https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer

Heb zelf telefoon gehad van de gemeente of ik langs wil komen en 3 brieven geschreven vandaag. Pffff

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:17

ik heb het toch weer geprobeert in de productie en dit keer heb ik veel minder last van mij lichaam als de vorige keer. hier is alles met de lopende band en geen zwaar tilwerk. ik doe chips inpakken in dozen en dan een stikker opde dozen plakken. alleen het staan is een beetje lang maar valt over het algemeen wel mee omdat je af en toe naar een andere plek loopt.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:59

Hier nog iemand die geen baan kan vinden. :(

Ik heb de opleiding dierverzorging niveau 4 gedaan. Dit is niet een opleiding waar heel veel werk mee te vinden is. Maar toch heb ik het geluk gehad en ben ik gelijk na mijn eindstage in een dierentuin aangenomen.
Hier heb ik nu 2jaar gewerkt. Maar omdat ik nu aan mijn 5e contract zit moest ik een vaste aanstelling krijgen. Dit zat er door bepaalde omstandigheden niet in.
Sinds ik dit weet ben ik op zoek naar een andere baan. Helaas wordt ik tot nu toe overal afgewezen. Iedere keer dat ik werd afgewezen gaven ze de reden dat ik te weinig ervaring heb. Maarja op deze manier bouw ik het natuurlijk nooit op.

De hoop op een baan in de dierverzorging word al steeds minder. Deze maand word ik werkeloos en ik heb nog niks anders. Wel heb ik nu nog 1 sollicitatie lopen. Ik hoop dat dit wat word en anders ga ik misschien maar zoeken naar een baan buiten de dierverzorging. Ik weet het anders ook niet meer...
Ik zie het alleen niet zo zitten om in een winkel of supermarkt terecht te komen. Maarja ik zal toch werk moeten hebben.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:35

Horsesandme schreef:
Hier nog iemand die geen baan kan vinden. :(

Ik heb de opleiding dierverzorging niveau 4 gedaan. Dit is niet een opleiding waar heel veel werk mee te vinden is. Maar toch heb ik het geluk gehad en ben ik gelijk na mijn eindstage in een dierentuin aangenomen.
Hier heb ik nu 2jaar gewerkt. Maar omdat ik nu aan mijn 5e contract zit moest ik een vaste aanstelling krijgen. Dit zat er door bepaalde omstandigheden niet in.
Sinds ik dit weet ben ik op zoek naar een andere baan. Helaas wordt ik tot nu toe overal afgewezen. Iedere keer dat ik werd afgewezen gaven ze de reden dat ik te weinig ervaring heb. Maarja op deze manier bouw ik het natuurlijk nooit op.

De hoop op een baan in de dierverzorging word al steeds minder. Deze maand word ik werkeloos en ik heb nog niks anders. Wel heb ik nu nog 1 sollicitatie lopen. Ik hoop dat dit wat word en anders ga ik misschien maar zoeken naar een baan buiten de dierverzorging. Ik weet het anders ook niet meer...
Ik zie het alleen niet zo zitten om in een winkel of supermarkt terecht te komen. Maarja ik zal toch werk moeten hebben.

Niet echt in de buurt maar misschien heb je hier iets aan: http://www.dierenparkamersfoort.nl/page/edit/id/408
Volgens mij is een baan in een dierentuin 1 van de moeilijkste banen die er te vinden zijn! Veel kandidaten en maar 1 plek te vergeven...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:32

ik heb vandaag nog een soll. gedaan. Bij een tuincentrum op de dieren afdeling.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:34

Ik had het plan om vandaag aan mijn brieven te zitten... Maar ben aan het monteren van een filmpje gegaan. Vanavond brieven schrijven, denk dat ik dan meer motivatie heb :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:08

Gisteravond nog een brief geschreven (locatie is iets makkelijker te bereiken dan waar ik vrijdag gesprek heb), vandaag ben ik nog niets geschiktst tegen gekomen. Misschien als ik zin heb, kan ik nog eens kijken op werk.nl mits die het doet!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:14

Vandaag een mail gekregen van een dierenasiel waar ik heb gesolliciteerd. Weer afgewezen. Ik was een goede kandidaat maar er waren andere die meer geschikt waren :S Wat heb ik daar nou weer aan .... :(

@Patpen: Ja daar heb ik ook nog naar gekeken. Misschien dat ik die nog eens een brief moet sturen.
Ja het hoeft niet persee in een dierentuin te wezen. Maar ik wilde gewoon graag met dieren werken. Maar een baan in de dierverzorging is zowieso moeilijk.

Nu heb ik der wel aan zitten denken misschien iets heeeeel anders te gaan doen. Maar ik heb echt totaal geen idee wat.
Ik zit er echt helemaal doorheen wat banen en solliciteren betreft.. :'(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:57

Zijn er toevallig nog tandarts assistentes opzoek naar een baan?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:25

Zo ik ga om 3 uur aanrijden voor het meelopen, spannend, weet echt totaal niet wat ik kan verwachten

Succes voor iedereen en een :(:) voor iedereen die er door heen zit

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:47

Omgggg, dilemma!!!

Beetje ongewild heb ik een superleuke vacature gezien welke helemaal in mijn straatje past.
Maar onlangs ben ik ook begonnen bij een ander bedrijf.
Leuke groep, maar slaris is niet echt om over naar huit te schrijven.
Daarnaast was ik ook niet van plan om dit werk tot m'n 65ste te blijven doen.

Schrijven.................?????

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:47

@mri,

ligt eraan waar in nederland??
mijn zusje wil graag assistente worden.
bij mijn op de kliniek hebben we niemand nodig...

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:48

annastasia schreef:
Omgggg, dilemma!!!

Beetje ongewild heb ik een superleuke vacature gezien welke helemaal in mijn straatje past.
Maar onlangs ben ik ook begonnen bij een ander bedrijf.
Leuke groep, maar slaris is niet echt om over naar huit te schrijven.
Daarnaast was ik ook niet van plan om dit werk tot m'n 65ste te blijven doen.

Schrijven.................?????

gewoon doen!!!!! je weet nooit!!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:52

Succes Anneert.

Probleem is dat als ik nu opstap ik 250,- boete moet betalen.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:56

is het per direct....?

tja.. ik solliciteerde op een "per direct" functie maar ik was nog bezig met de ontslagregeling van mijn vorige baas. ze moesten mij uitkopen (vast contract maar er moest gereorganiseerd worden)

2 maanden later ging ik aan de slag.
als jij het perfecte plaatje ben dan willen ze wel wachten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:03

tjah, niet geschoten is altijd mis toch?

Ik heb geluk!! Vorig jaar december mijn bijstandaanvraag ingestuurd en de WIJ heeft een overgangsperiode van 6 maanden. Daardoor heb ik de komende 6 maanden recht op WIJ bijstand. Gelukkig maar, komt er iets binnen tijdens het solliciteren. Wel een lijstje met plichten, maargoed, alle beetjes die binnen komen helpen :)

Plus dat de tips die ze me geven ook wel handig zijn, ga er morgen even lekker met goede moed aanzitten. Heb geen zin om die 6 maanden bijstand uit te zitten, ik wil werk!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:09

Nee het is niet per direct.
Ik werk via een uitzendbureau, zit nog binnen de 2 maanden (wat normaal proeftijd is), maar toch hebben ze er een boete aan gesteld.
Omdat er anders wel mensen waren die de training hadden ontvangen en dan snel opstapten.

Toch fijn dat je voor de WIJ in aanmerking komt! Geeft toch iets meer rust.

Heb inmiddels gebeld voor de functie, leuk gesprekje gehad, maar ze hadden echt onnozel veel reacties al gehad. Ik val in ieder geval wel voor een groot deel in het profiel van wat het bedrijf zoekt. Dus niet geschoten altijd mis!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:17

ik zeg... succes en laat je van je beste kant zien!!!
misschien zijn ze wel bereid om die €250,- te betalen!!! you never know!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:03

Als er iemand interesse heeft als stalmanager op een western privestal in Estland, stuur me een pb.

5 dagen per week werken, leuk salaris, eigen woning, auto.
Het werk is voornamelijk de stal runnen, 2 medewerkers aansturen en wat les geven, paarden trainen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:51

Vanmiddag gesprek gehad. Moeilijk! Het gesprek ging goed. 22 reacties (maar) en 3 uitnodigingen. Ik was de 1e vanmiddag. Heel divers takenpakket, spin in het web. Geen bezwaar tegen arbeidshandicap. Tot zo ver alles goed. Maar....ik zit nu toch met de reistijd. Het is 3 kwartier rijden (enkele reis) voor 3 uur werk per dag én altijd 's morgens in de file, maakt niet uit of ik binnendoor of snelweg pak. Snelweg zal zelfs nog erger zijn!
Iemand vroeg: waarom heb je dan gereageerd?
1: het is een leuke functie
2: van de 100 brieven krijg je 99 afwijzingen
3: sollicitatieverplichting
4: ik had niet verwacht om uitgenodigd te gaan worden
(geheel willekeurige volgorde!!)
Maandag zouden ze laten weten hoe of wat. Maar ik twijfel :?. Is het eerlijk om die baan (eventueel!) te accepteren "om maar wat te hebben" en dan ondertussen verder te blijven kijken?
Nou ja, laten we eerst maandag maar afwachten. Misschien is de keus niet op mij gevallen......

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:02

En hoeveel reistijd heb je terug zonder file?
Ik zou het zeker wel doen denk ik ... en misschien kan je kijken of 4x4 dan mogelijk is...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:10

Zonder file is het dus 45 minuten. Vandaag (in vakantietijd) moest ik er om 1 uur zijn. Ik ben om 1215 van huis weggereden (volgens routebeschrijving zou het 34 minuten zijn) en stopte om 1256 voor de deur, zonder omwegen of verkeerd rijden. Had wel álle stoplichten tegen. Heen binnendoor, terug snelweg. Verschil <5 minuten dus ook niet schokkend.
Dagen/tijden zijn niet bespreekbaar. Het is een functie waarbij je dagelijks 's morgens aanwezig moet zijn. Donderdag zou héél krap worden; hippotherapie. Even weken om 1330 aanwezig/op het paard (carrousel) en oneven weken 1430 aanwezig/op het paard. Dan is de reisafstand 1 uur. Ga ik niet redden als ik tot 1230 moet werken en omkleden...... Paardrijden is therapie voor mij en wil ik niet opgeven. Fysio waar ik bij rij heeft ook geen andere tijden beschikbaar.
De ligging is gewoon zo ongelukkig. OV is geen optie hoewel het op 5 minuten lopen is van het station. Maar ik moet eerst naar een station rijden (platteland; geen OV) en is alles met elkaar ook minstens 45 minuten. OV zou zelfs misschien nog iets langer duren dan met de auto! En je praat over een afstand van 22 km, dus niet belachelijk ver.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:08

Die afstand is ook nog wel met een scooter te doen. Regenpak in de buddysit en gaan met die banaan!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:15

Met een scooter zou het misschien nog wel sneller zijn dan met de auto ;). Dat is juist het idiote: maar 22 km en 3 kwartier rijden. Ik heb vandaag dezelfde fietser (!) meerdere keren gezien op de heenweg. Oftewel: hij was minstens zo snel op de fiets als ik met de auto.....