Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:25

Kaaaren : duidelijk +:)+

Wel super dat het loopt , ik had het niet gedurfd gezien mijn vooroordelen , hihi.

Remy : leuk met die sterren er op !

Ze lijken alleen een beetje scheef er op te zitten zeg maar , zal wel zo bedoeld zijn of vertekenen maar ik vind dat dan zelf weer wat minder :)

Wel een leuk ontwerp zo +:)+

En ik denk ook wel beter inderdaad , mensen kopen toch het liefst iets van een voorbeeld dat ze echt kunnen zien , dus ik denk dat het handig is om regelmatig iets te maken dat mensen direct kunnen kopen , en dan die foto's te bewaren en te nummeren ofzo zodat mensen kunnen zeggen : ik wil graag een halsband zoals nr. 11 , maar dan iets lichter en een andere maat...ofzo :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:41

Pmarena, tnx voor de feedback. Ik vond het zelf te gemaakt staan als de sterren allemaal dezelfde kant op stonden, had ze er dus inderdaad willekeurig opgezet. Maar dat is een kwestie van smaak. Ze zijn nog gewoon recht te draaien als de nieuwe eigenaar dat zou willen :)

Kaaaren: goed concept, ik zou er zelf ook gebruik van maken. Vind het niets als mijn paarden aan huis blijven staan tijdens de vakantie. Die gaan dan ook altijd naar mijn oude pensionstalling. Maar de meeste pensionstallen zijn niet blij met short-stay gasten om het zo maar te zeggen.

Lijkt me alleen ontzettend intensief, al die verschillende wensen. Hoe zorg je ervoor dat er bijvoorbeeld geen besmettelijke ziekten tussen komen met al die paarden die er maar kort staan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:45

Nee dat bedoel ik niet :)

Ik bedoel dat ze niet recht in het riempje (lijken te) staan , zeg maar niet aan beide kanten even ver van het randje af :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:01

Ah,ok. Dat is een staaltje optisch bedrog, in het echt zitten ze netjes in het midden. Ik heb al vaker gemerkt dat foto's behoorlijk kunnen vertekenen helaas. Ben nog niet zover dat ik een professionele fotograaf kan inhuren.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:08

Remy schreef:
Pmarena, tnx voor de feedback. Ik vond het zelf te gemaakt staan als de sterren allemaal dezelfde kant op stonden, had ze er dus inderdaad willekeurig opgezet. Maar dat is een kwestie van smaak. Ze zijn nog gewoon recht te draaien als de nieuwe eigenaar dat zou willen :)

Kaaaren: goed concept, ik zou er zelf ook gebruik van maken. Vind het niets als mijn paarden aan huis blijven staan tijdens de vakantie. Die gaan dan ook altijd naar mijn oude pensionstalling. Maar de meeste pensionstallen zijn niet blij met short-stay gasten om het zo maar te zeggen.

Lijkt me alleen ontzettend intensief, al die verschillende wensen. Hoe zorg je ervoor dat er bijvoorbeeld geen besmettelijke ziekten tussen komen met al die paarden die er maar kort staan?

Leuk bedrijfje heb je Ingrid! Met die halsbanden kun je denk ik echt nog veel gaan doen!
die zijn volgens mij steeds meer in trek! :) Ik zou eventueel wat je al zegt een klein assortiment maken en ze dan op maat/lengte maken voor de klant? Dan hoef je geen enorme voorraad te hebben en kun je de lengte aanpassen.

De paarden moeten van te voren ontwormt zijn en ingeënt, zieke paarden komen ook niet bij ons.
Stallen worden na gebruik helemaal schoon gemaakt en gedesinfecteerd.
Dus kans op besmettelijke ziektes is heel er klein!

Het klopt dat pensions daar vaak niet op zitten te wachten, daar voor zijn wij :D haha
Het is inderdaad veel werk maar wel ontzettend leuk!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:11

En het voordeel is natuurlijk ook dat de 'lastigere' klanten toch niet zo lang blijven ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:38

Prachtige halsbanden Remy, ik heb even gemist of er ook prijzen bij stonden :+
Ik kan me zo voorstellen dat ze toch wel duurder zijn dan 'zomaar' een halsband.
Daarom dacht ik ook hieraan: ik werk mee aan de voorbereidingen van de Farm & Country Fair te Aalten (vorig jaar ook besproken in dit topic geloof ik) en dat vind ik echt een fair voor jou om daar je halsbanden te verkopen. Je kan ze dan gewoon direct verkopen of een bestelling op maat opnemen (mss wel ter plekke maken, dat ze hem later die dag komen ophalen, weet niet of dat kan in die tijd). Is ook wel leuk als mensen zien dat je bezig bent. http://www.countryfair.nl ;) Wie weet

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:29

Klinkt zeker interessant, yucca. Kun je me info over de stand(huur) geven? (mag per pb)
Het publiek dat daar komt is precies mijn doelgroep. Ik ben inderdaad niet goedkoop, maar mensen die houden van een mooi stuk kwaliteitsleer en die graag wat unieks willen hebben, willen dat er wel voor neerleggen. De banden in mijn onderschrift zijn nog relatief eenvoudig, banden met braiding (vlechtwerk) of handgenaaide banden gaan wel voor wat meer weg :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:09

@Knoffer: Dank voor het meedenken. :j Zoals eerder vermeld zijn we de site nog verder aan het finetunen.
Kleur :# is smaakgevoelig daar valt enorm veel over te zeggen en wat je bij een bepaalde kleur voelt.
Zelf heb ik voor een warme kleur gekozen, in dit geval warm oranje, waarin de tekst wordt weergegeven.
De tekst in de menutabbladen staan speels en niet zo strak, bewuste keuze.

Soms zijn de namen met bijbehorende extensies al bezet <<) en dan moet je opzoek gaan naar een alternatief vandaar dat ik voor de site
een .TK heb gekozen.

Vandaag heeft de website-designer en bouwer het logo op de site gezet. +:)+ Waar ik heel blij mee ben en ook heel trots op!!! +:)+
Aangezien we vorige week een spontane uitnodiging kregen om met onze producten bij de Country Mill te staan was er spoed bij geboden
om een site in de lucht te hebben.

Vandaar dat we de site nog verder aan het finetunen en uiteraard staan we open voor tips ;)
Wanneer dit vriendelijk is onderbouwd. Iemands site afkraken lijkt me niet professioneel en ook niet het juiste medium.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:02

Remy schreef:
Klinkt zeker interessant, yucca. Kun je me info over de stand(huur) geven? (mag per pb)
Het publiek dat daar komt is precies mijn doelgroep. Ik ben inderdaad niet goedkoop, maar mensen die houden van een mooi stuk kwaliteitsleer en die graag wat unieks willen hebben, willen dat er wel voor neerleggen. De banden in mijn onderschrift zijn nog relatief eenvoudig, banden met braiding (vlechtwerk) of handgenaaide banden gaan wel voor wat meer weg :)

Dat denk ik dus ook, dat er veel mensen van jou doelgroep rondlopen.
Ik heb je trouwens ook even een pb gestuurd!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:04

Lieve ondernemers! Wens jullie allemaal alvast fijne feestdagen! {:)

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 21:07

Oh wat een mooie kaart zeg!

Jullie ook allemaal een stel fijne feestdagen!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:31

Prachtige kaart en wat een SUPER mooi logo!! Echt heel mooi :j .

Van mij ook allemaal een fijne kerst en een succesvol 2012 gewenst!!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:48

Mooie kaart!

Ook van mij de beste wensen voor 2012!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:05

Ik sta trouwens op Paard&Zo 2012 op 21 januari met een standje :D . Misschien dat dat interessant is voor andere hippische ondernemers hier? Kost echt heel weinig per m2, dus heel leuk om er te komen staan en je visitekaartje te laten zien :D .

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:07

De beurs Paard&Zo waar wordt deze gehouden?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:15

Oenkerk in Friesland. Het is ff rijden :') , maar het zou leuk zijn als het lekker druk wordt met standjes. Kost 8 euro per m2.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:38

Hmmm, jammer dat het niet in Overijssel is, anders was het zeker het overwegen waard geweest!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:36

Bedankt voor de leuke complimenten en kerstwensen! :D

Oenkerk dat is iets te ver!.. we hebben klanten uit heel Nederland maar vanuit Friesland komen ze denk ik niet naar het mooie Brabant met hun paard!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:25

ik leef ook nog. Heb wel mee gelezen maar heb weinig te melden. Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:16

Rinske schreef:
Oenkerk in Friesland. Het is ff rijden :') , maar het zou leuk zijn als het lekker druk wordt met standjes. Kost 8 euro per m2.

Ik vind zoiets best heel Interessant maar moet het wel iets meer in de buurt zijn hier, ben toch een beetje aan de regio gebonden om klanten te werven.....

En natuurlijk idereen fijne dag gewenst :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:37

Zo, kerstmis is verteerd, nu weer aan het werk!

Vrijdag gaat éindelijk onze definitieve website in de lucht, ik ben heel benieuwd naar de eerste reacties!

Mijn juwelenwinkeltje met bijhorende blog doet het ook niet slecht, heb de eerste bestellingen al de deur uit gedaan en krijg niet eens heel weinig bezoekers! Is natuurlijk ook wel een veel grotere markt dan onze online bijlessen :)

Hoe gaat het bij jullie?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:15

Hier gaat het best goed, inmiddels een stuk of 60 facturen uitgeschreven, en 18 via de webwinkel :) . Wel een paar keer per week bestellingen, maar ik hoop natuurlijk dat het er meer gaan worden zodra er meer in mijn winkel staat en de bekendheid wat groter wordt :) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:21

Wauw! Dat is al veel zeg!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:19

En dan heb ik de aankopen die contant zijn betaald nog niet meegerekend, dat zijn er ook nog een stuk of 20 :D . Ik mag niet klagen :D .