Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:50

12sterre34 schreef:
Jaaaa ik heb een baan :D Vorige week maandag op gesprek geweest en ze vonden me allebei (2 gesprekspartners) erg aanspreken en hebben me meteen een voorstel gedaan. Als het goed is ligt vandaag of morgen het contract in de bus :)

Super, gefeliciteerd! :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:54

12sterre34 schreef:
Jaaaa ik heb een baan :D Vorige week maandag op gesprek geweest en ze vonden me allebei (2 gesprekspartners) erg aanspreken en hebben me meteen een voorstel gedaan. Als het goed is ligt vandaag of morgen het contract in de bus :)

*\o/* :# *\o/*
Party time! Gefeliciteerd!!!!! Wanneer ga je beginnen?

12sterre34

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:58

Dank jullie wel! Per 1 oktober ga ik beginnen, vind het nu al spannend :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:58

super gefeliciteerd :D Nu de rest nog :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:02

Iti, ik zou toch een mailtje sturen of een telefoontje plegen. Lijkt niet wanhopig, juist geinteresseerd!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:07

Hoi allemaal! Ik meld mij ook maar:

Afgelopen juni ben ik afgestudeerd als tweedegraads docent binnen het groen onderwijs, richting Paardenhouderij/Paardensport op Stoas Hogeschool. Tevens heb ik twee jaar geleden mijn instructeursdiploma behaald op het NHB Deurne.
Op dit moment geef ik dan ook (sinds een jaar) rijles op een plaatselijke manege waar ik het erg naar mijn zin heb. Echter met die paar uurtjes verdien ik lang niet genoeg om al mijn rekeningen mee te betalen. Dus ...

... na het behalen van mijn bachelor meteen veel open sollicitaties verstuurd naar verschillende onderwijsinstellingen, zowel VMBO als MBO. Van de MBO-vestigingen bericht ontvangen dat ze momenteel geen vacatures binnen mijn richting open hadden staan. Van de VMBO-vestigingen nooit bericht ontvangen. Erg jammer natuurlijk, maargoed, meteen weer verder gaan zoeken.

Ondertussen heb ik echt haast overal op gesolliciteerd: op vacatures van winkelmedewerker bij de action of de zeeman, tot schoenenverkoper en verkoopmedewerker bij verschillende kledingwinkels. Echter van velen niet eens bericht ontvangen (wat ik best betreur) en van een paar wel bericht ontvangen, maar dan met niet zulk fijn nieuws.

Ik schat dat ik in 2,5 maand tijd zo'n 20 tot 25 sollicitaties de deur uit heb gedaan. Echter nog steeds geen baan. Nu is het wel zo dat ik nog een sollicitatie heb open staan bij een ruitersportzaak, bij een mbo onderwijsinstelling als docent biologie en bij een fpg-manege als instructrice. Van deze sollicitaties krijg ik binnen nu en twee weken bericht.

Word alleen best zenuwachtig dat ik nog geen 'echte' baan heb. Natuurlijk, het lesgeven op de manege is heel erg leuk en het verdiend ook leuk, alleen zie ik dat gewoon niet als een volwaardige baan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:12

@ millennium
heb je ook richting de MBO terra emmen gesoliciteerd die zochten een Docent met een affiniteit met groen/dieren, de precieze baan durf ik niet te zeggen maar wie weet maak je daar nog een kans :))

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:34

Ik heb wel gesolliciteerd bij AOC Terra mbo Assen, op de vacature docent mens&natuur/biologie. Maar dank voor je tip! Zal nu direct nog even kijken of die vacature bij emmen nog open staat!

Edit: nee, staat niks meer op de site en ook niet onderwijsgroepnoord.nl Daar komen altijd alle actuele vacatures op te staan. Jammer!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:51

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:57

Aah goed bezig!! :D Zit alleen in het noorden van het land, jammerdebammer!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:03

Ja ik zag t aan je woonplaats maar dacht wie weet :D tis al moeilijk genoeg in t noorden wat te vinden :))

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:18

Haha hou op, ik woon ook in het noorden, en dan ook echt heel erg in het noorden :P Noordelijker wordt moeilijk.. en de banen liggen hier idd niet voor het oprapen :(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:25

Proficiat sterre!

@ GirlInboots, ik dacht altijd dat er veel banen waren in het onderwijs, maar zie nu dat je in het noorden woont, misschien is het daar anders.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:26

Ben nu wel benieuwd waar je woont liesje :)

in mijn omgeving is het vreselijk landelijk dus voordat je echt een baan hebt moet je minimaal een uur reizen met de auto en laat ik die nou dus niet hebben :(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:27

Ik heb ook geen auto, maar als ik een baan heb, koop ik er een :)

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:30

@Anneert, nee banen in het onderwijs liggen nergens echt voor het oprapen.
Ik heb in Rotterdam gestudeerd, daar is de kans op een baan wel iets groter, maar veel van de meiden waarmee ik heb gestudeerd, zijn ook nog bezig met invallen.
Meesters dat is een ander verhaal, daar springen ze om.
Maar in westen is het gemiddeld 2 jaar invallen en hier hoor ik verhalen van 3 tot mensen die al 6 jaar invallen.
Ik spreek nu over het basisonderwijs, middelbaar onderwijs schijnt makkelijker te zijn heb ik gehoord.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:31

zo is t met mij precies net zo :)) ik heb alleen ook nog geen rijbewijs daar kan ik pas mee beginnen als ik een baan heb en daarvoor heb ik dus een auto nodig :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:32

@ GirlInBoots Ja, dat weet ik inderdaad, balen zeg dat het niet opschiet.
Dingen als klassen/onderwijsassistent, heb je denk ik al geprobeerd? Huiswerkbegeleiding, die kant? Evenuteel sbo/gehandicaptenzorg?

Ik roep maar wat hoor

@ Seven, oeh, dat is wel echt balen dan ja. Mijn ouders betaalden gelukkig mijn rijbewijs

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:35

Ja dat is bij mij geen optie helaas,
ik ben dr al wel eens voor geweest toen ik 18 was helaas ben ik toen aangereden door een SUV, ik woonde al op me zelfs dus even weer er voor gaan was lastig.

Had ik eindelijk een goede baan wordt er bezuinigd kan ik weer gaan zoeken :(

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:50

@Anneert, ja ik heb in het begin daar ook gekeken.

Nu staat ik bij meerdere scholen in geschreven om gebeld te worden als er een juf ziek is.
Maar deze periode is erg rustig.
En wanneer het druk wordt, vind ik het erg vermoeiend werk, bijna elke dag een andere school en klas, steeds weer wennen en uitgeprobeerd worden door de kinderen.

Ik zou graag een vaste school/groep hebben zodat ik weet wat ik ga doen op een dag, niet om 7 uur naast je telefoon hoeven zitten, helemaal klaar omgebeld te worden.

Maar er zijn van mijn kant uit heel veel twijfels, moet ik dit invalwerk blijven doen, is erg zwaar, maar wel een goede mogelijkheid om een vaste baan, maar hoe lang gaat dat nog duren?
Of moet ik gaan solliciteren op andere banen, met de kans dat ik een baan krijg, in een ander vakgebied, waardoor ik niet meer gebeld kan worden voor invalwerk en daardoor mijn kans op werk in het onderwijs misschien wel vergooi.
En vind ik het erg om dat te vergooien?
Laatste optie is een deeltijdstudie maar wat wil ik dan gaan studeren? Het liefst iets waardoor ik een baan krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:04

iti schreef:
Ik heb na het eerste gesprek ook al gebeld informerend dus ja.. ik durf nu niet meer dan lijk ik te wanhopig..

Vind ik niet, helemaal als je de vacature weer op internet hebt zien staan.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:06

@ GirlInBoots
Ik denk, dat het op dit moment zowieso moeilijk is een baan te krijgen.. of je moet iets doen wat niemand doet, iets exclusiefs, maar daar zit dan vaak een lange studie aan vast.

Snap je twijfels.. zou ik in jouw positie ook hebben. Ik denk dat aan het werk gaan, de beste oplossing is. Dus én solliciteren op andere banen (en natuurlijk banen in het onderwijs) én invalwerk. Ik doe nu ook werk wat ik niet wil doen en waar (sorry dat ik het zeg) niet voor gestudeerd hoeft te hebben, namelijk bij de post.. maar ik verdien er wel wat door, dus blijf ik het maar doen. Ook ga ik iets doen waar ik niet betaald krijg, om de kansen op werk te vergroten..

Ik weet niet of je het kan combineren, maar ik zou het zo doen, denk ik.
Snap wel dat je moe wordt van telkens andere school en klas, moet je wel heel flexibel voor zijn denk ik

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:09

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:27

nou ben net gebeld door een bedrijf en heb nu zowiezo werk voor 10 uur :D
tis niet veel en ook niet echt wat ik per direct zoek maar beter iets dan niets

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:29

Gefeliciteerd!

Wat is het voor iets?