Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:21

M_D_H schreef:
dat had ik met de jonge paarden :))
vooral toen ik mijn eigen pony in reed, het is altijd fijn om een spiegel te hebben die je verteld wat fout gaat etc...
maar nergens heb ik de spiegel kunnen vinden die mij exact vertelde wat er fout ging etc...
toen ik hetzelfde bij andere zag, dacht ik...
dat kan ik beter :))
en zo geschiede het :+

Zo heeft iedereen zijn eigen 'so called' schop onder hun hol :)) Mijn werk met de jonge paarden en de paarden die ik beleerd heb gaven mij ook wel het zelfvertrouwen hoor :j

Nog een vraagje aan jullie...aankoopbegeleiding. Voor kennissen doe ik het wel vaker, maar als ik dit nu ook als dienst wil aanbieden, hoe pak ik dat het beste aan? Wat zijn goede tarieven? Het is puur iets voor erbij, omdat de markt hierin niet zo groot is. De paarden in de westernsport zijn duur zat, dus ik moet mezelf niet de markt uitprijzen. Ik ken mensen die 10% hanteren, maar volgens mij hebben zij geen moer te doen :D Is er nog een andere optie naast een percentage hanteren? Wat als men uiteindelijk besluit geen paard te kopen? Hoe zit dat met eventuele aansprakelijkheid als het via mij gekochte paard uiteindelijk niet is wat men zoekt? Kortom, veel vragen, veel haken en ogen, ik ben benieuwd naar jullie input :D

Bojangles: ja, ongemotiveerde mensen zijn niet leuk...ik vind het ook het allerleukst om wedstrijdgerichte mensen les te geven. Ik ben nu bezig met het jeugdteam die in juli naar de Europese kampioenschappen gaan en volgend jaar in Amerika naar de wereldkampioenschappen en dat is zó leuk! :):)

Bojangles

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:42

Wauw dat is wel een hele mooie uitdaging, gaaf zeg! :):)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:08

Jaaa, en leuke kinderen, 1 ervan is al vaste klant van me, maar die motivatie in die kinderen is erg leuk!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:09

@ Kay: hij is ingevuld :)

@ Xono: Wat een leuke uitdaging!!!!
Als een paard bij mij in training staat, hanteer ik wel een percentage van 10% als het dier verkocht wordt (of binnen 6 maanden na de training). Van te voren heb ik wat onderzoek gedaan naar de verschillende percentages, maar bijna iedereen hanteert bijna standaard 10% :j Over evt. aansprakelijkheid wat jij noemt heb ik nog niet aangedacht, maar daar zou ik een contract voor laten opstellen oid :+

Over lesgeven: les geven voor rijlessen begin ik niet aan :+ Zit zelf niet meer in het zadel, heb geen wedstrijd ervaring. Ik weet het allemaal wel en kan het ook goed vertellen, dus voor een keertje oid zal het geen probleem zijn. Wél wil ik gaan kijken of er interesse is naar men- & longeerlessen oid. Binnen de minipaarden wereld is er al wel interesse naar mij getoond voor halter lessen dus daar ga ik binnenkort wel mee beginnen :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:54

kay27 schreef:
Willen jullie alsjeblieft mijn enquete invullen? Het is een klein marktonderzoekje naar de mate van interesse voor wat ik graag zou willen gaan doen. Jullie behoren allemaal tot mijn doelgroep! :D

Ingevuld! Goeie enquete.
Ben vorige week naar een seminar geweest waar het ging over acquisitie, social media en koopcodes, dus ik snapte waar de vragen over gingen. :D
XoNo schreef:
Nog een vraagje aan jullie...aankoopbegeleiding.

..ik vind het ook het allerleukst om wedstrijdgerichte mensen les te geven. Ik ben nu bezig met het jeugdteam die in juli naar de Europese kampioenschappen gaan en volgend jaar in Amerika naar de wereldkampioenschappen en dat is zó leuk! :):)

Aankoopbegeleiding heb ik geen kaas van gegeten.
Wat gaaf dat je met dat jeugdteam werkt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:25

Ook ik heb geen ervaring met aankoopbegeleiding... Moeilijk hoor, wat betreft die aansprakelijkheid!
En super tot van het jeugdteam! Dus jij gaat volgend jaar ook mee naar Amerika?

@Kay: enquete ingevuld!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:42

Bedankt allemaal voor het invullen, super! :)

Ik wil later nog wel even terugkomen op het aankoopbegeleiding verhaal, heb er nu eigenlijk geen tijd voor. :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:45

volgens mij hanteerd iedereen 10%?
en volgens mij is niemand aansprakelijk, omdat je in feitte alleen maar een tussen persoon ben :))

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:13

Xono super zeg!

Kay laat je ons nog weten hoe de uitslag er uit is komen zien?

Voor de gene die aan de website aan het sleutelen zijn (ik ook momenteel) heb ik een interessante vraag.
Van welke "grotere/bekendere" bedrijven vinden jullie de website heel mooi in uitstraling en fijn in gebruik? (bijvoorbeeld de wehkamp, philips, jumbo, gamma, levis, etc etc)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:25

Van de aankoopsbegleiding heb ik ook niet echt kaas gegeten.
Ik heb nu twee keer iemand geholpen.
Maar van beide heb ik iets gekrijgen.. Maar het hoefde van mij niet..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:28

Nou, ik ook niet van iedereen hoor :D Maar ik word weleens benaderd door compleet vreemden, erover nadenken kan nooit kwaad :D

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:50

Mijn vriend heeft er een webshop bij. www.riffix.nl hij heeft niets met paarden dus hij wou graag iets anders. Nu heeft hij een webshop met headphones enzo.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:40

Zou ik me hier mogen aanmelden? :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:49

@ Xono/Aankoopbegeleiding.
Is het niet een idee dat je een net als makelaars gaat werken? Daar kun je je inschrijven en je wensen kenbaar maken. Dan gaan zij voor een x bedrag voor je op zoek en krijg je 3 potentiëlen toegestuurd. Willen ze dan bij 1 daarvan kijken ga je met ze mee en wordt het wat dan betalen ze 10% van het aankoopbedrag aan jou.

Ik denk overigens niet dat daar veel in te verdienen zal zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:57

Dankje voor de input Hilda. Nee, geloof ook niet dat er een dikke boterham in te verdienen valt, maar het is wel handig om een bepaald tarief te hanteren als men wel bij me komt om aankoopbegeleiding. :)
Maar dankje, ik zal er eens over nadenken, ik vind het niet direkt een slecht plan!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:59

Hilda79 schreef:
@ Xono/Aankoopbegeleiding.
Is het niet een idee dat je een net als makelaars gaat werken? Daar kun je je inschrijven en je wensen kenbaar maken. Dan gaan zij voor een x bedrag voor je op zoek en krijg je 3 potentiëlen toegestuurd. Willen ze dan bij 1 daarvan kijken ga je met ze mee en wordt het wat dan betalen ze 10% van het aankoopbedrag aan jou.

Ik denk overigens niet dat daar veel in te verdienen zal zijn.

ik zal wel gek zijn...
maar aankoopbegeleiding werkt precies zo :))
en dat loopt wel erg goed hoor :))

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:16

Ik heb laatst een fries verkocht en diegene die heeft bemiddeld heeft toch zo snel en zonder moeite 10% verdiend. Dat was een hele snelle verkoop waar ze zelf alleen voor heeft gebeld naar de kopers. Dus zo slecht is het niet. :o

Gisteren mijn domeinnaam uitgebreid met extensie be. Op naar een franstalige versie ervan.(gaat nog wel duren hoor)

En alweer een fotograaf erbij. Daar zijn er wel veel van zeg?! :+

@Holly: wat vind ik een mooie site? Kom ik nog op terug als ik m'n shops weer heb bijgewerkt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:26

Ik breek hier even in hoor...
Ik ben bezig om voor de fun een webshopje te maken. Met haar speldjes, elastiekjes, speenkoorden etc etc voor baby's, peuters etc.
Nu heb ik de domeinnaam geregistreerd bij your hosting, en op mijn webwinkel een shop gemaakt. Alleen nu moet ik dus die shop linken aan die domeinnaam, hoe doe ik dat? Uit de support van yourhosting raak ik geen wijs eigenlijk...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:37

heeey samantha, jij hier? Eerst een huis, nu een webshop (ik ook al, haha)! Volgens mij moet dat linken niet te moeilijk zijn, als het goed is moet je dat ergens in kunnen vullen, vroeger linkte ik altijd sites aan zo'n .tk naam en dat was super simpel... Op google ook niets te vinden?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:41

Haha ja ik ben zelf speldjes gaan maken voor Emma en het leek me wel leuk om ze ook te gaan verkopen. Meer voor de fun hoor, niet om rijk van te worden.

Ja ik kan het eigenlijk niet goed vinden. Dacht, misschien is hier iemand die ook hetzelfde heeft gedaan en nog weet hoe dat ging.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:31

Heb je alleen een domeinnaam samantha? Hoi trouwens :wave: :D
Ik heb ook een domeinnaam bij yourhosting. Je kunt bij je hostingmanager aan de linkerkant op redirect klikken. En dan moet je aan de rechterkant een verwijzing aanmaken. :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:20

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:25

Ja vind het ook erg irritant!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:34

Ik heb ook het idee dat EA ineens ook veel minder druk bezocht is en veel minder advertenties op staan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:35

Als het hier bij blijft vind ik het nog niet heel erg. Vind het juist fijner als er via pb gereageert wordt!