Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:21

Nou, niks horen is helemaal schandalig! Ik was nogal beledigd dat ze niet even de moeite hadden gedaan om op te bellen na het gesprek, maar niks laten horen is helemaal asociaal... Dat zegt ook wel heel veel over een organisatie vind ik!

Gaddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:33

Kieffer schreef:
Nou, niks horen is helemaal schandalig! Ik was nogal beledigd dat ze niet even de moeite hadden gedaan om op te bellen na het gesprek, maar niks laten horen is helemaal asociaal... Dat zegt ook wel heel veel over een organisatie vind ik!

helaas gebeurd dit veelte vaak naar mijn mening.
terwijl je er zelf wel heel veel moeite voor doet.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:46

Ja ik vind het echt belachelijk als ze niks laten horen.. Zegt idd wel wat over de organisatie!

Ik ga over een uurtje richting m'n kennismakingsgesprek, ben zo benieuwd

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:48

Spannend! Alvast veel succes!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:00

Succes Kirsten.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:02

Succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:04

Succes!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:21

Ik ben weer terug. Ging voor mijn gevoel best goed, hoor morgen meer :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:37

Waaah! Ik wordt haast gek van de zenuwen en ik heb nog niet eens een brief verstuurd (geen nood hoor, ik heb nog tijd)
Wat doet zich nou voor: ik werk nu in een woonvorm voor mensen met NAH met een tijdelijk contract en nu is er zopas een vacature vrijgekomen om woonvorm en dagcentrum te combineren, binnen de voorziening waar ik nu voor werk!! En in de functie waarvoor ik geleerd heb. Als ik deze job nu zou krijgen zou dat dus betekenen: werk waarvoor ik gestudeerd heb, veel minder avonddiensten, geen weekenddienst, woonvorm en dagcentrum kunnen blijven combineren, het dagcentrum ligt op fietsafstand, een vaste betrekking en voltijds.
Pffff ineens gaat een goede sollicitatiebrief schrijven heel moeizaam: 'klink dit wel goed' , 'zou ik dat wel'

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:48

x_Quinta_x schreef:
Waaah! Ik wordt haast gek van de zenuwen en ik heb nog niet eens een brief verstuurd (geen nood hoor, ik heb nog tijd)
Wat doet zich nou voor: ik werk nu in een woonvorm voor mensen met NAH met een tijdelijk contract en nu is er zopas een vacature vrijgekomen om woonvorm en dagcentrum te combineren, binnen de voorziening waar ik nu voor werk!! En in de functie waarvoor ik geleerd heb. Als ik deze job nu zou krijgen zou dat dus betekenen: werk waarvoor ik gestudeerd heb, veel minder avonddiensten, geen weekenddienst, woonvorm en dagcentrum kunnen blijven combineren, het dagcentrum ligt op fietsafstand, een vaste betrekking en voltijds.
Pffff ineens gaat een goede sollicitatiebrief schrijven heel moeizaam: 'klink dit wel goed' , 'zou ik dat wel'

SPANNEND!!!!!
Maar je hebt een groot voordeel: ze kennen je daar al! Je hebt de juiste papieren, werkervaring en zo te lezen betere werktijden.
Zet hem op *\o/*

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:53

Jaa! Ik heb al op mijn brief staan: "Geachte,"
Hahah als ik word uitgenodigd hoop ik toch dat het praten vlotter gaat.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:55

Haha ik had dat ook Quinta, ik zag echt dé functie staan (was alleen dan niet bekend) maar ik wist gewoon echt niet wat ik moest schrijven. Terwijl ik normaal dingen snel op papier zet. Ken je degene die over de sollicitatie gaat? Ik zou sowieso ff bellen, komt altijd wel geinteresseerd over :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:57

Ken je de mensen waar de brief aan moet richten? Dan kun je er ook van maken: geachte mijnheer/mevrouw X, beste X
Klinkt iets vriendelijker en minder formeel. Maar alleen doen als je ze kent natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door patpen op 02-05-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:57

Nou ik heb mijn CV verbouwd, was een hele toer(hij was veel te lang).
Ik ben alleen zo bang dat ik niet goed overkom anders(ik heb geen MBO/HBO/Uni opleiding oid, ik moet alles hebben van mijn werkervaringen en losse certificaten)

Zouden jullie ook een blik kunnen werpen en misschien wat tips kunnen geven?

http://www.carrieretijger.nl/forum/show ... #post26562

Als hij klaar is staan er 3 vacatures klaar om voor mij op te solliciteren, maar eerst die CV goed

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:59

Ja eigenlijk is het absurt dat ik zenuwachtig ben. Ik werk binnen de voorziening, ik heb stage gedaan in het desbetreffende dagcentrum, ook eens een dag vrijwilligerswerk voor gedaan, ik ken er iedereen. De directeur waar ik een brief naartoe moet sturen is een heel open, joviale man. Zo ook het hoofd van het dagcentrum een heel lieve vrouw. EN DAN NOG ZENUWACHTIG!! :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:01

aafje87 schreef:
Ik ben alleen zo bang dat ik niet goed overkom anders(ik heb geen MBO/HBO/Uni opleiding oid, ik moet alles hebben van mijn werkervaringen en losse certificaten)

Als hij klaar is staan er 3 vacatures klaar om voor mij op te solliciteren, maar eerst die CV goed

Persoonlijk (!) zou ik de werkervaring meer in telegramstijl houden. Het is een hele lijst die ze door moeten lezen. Hoofdpunten zijn dan belangrijk maar probeer het beknopt te houden. Tijdens een gesprek (lekker optimistisch) kun je altijd nog uitgebreid toelichten.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:02

@ aafje: ik zou ipv certificaat: ja schrijven certificaat behaald mei 2009 (of wanneer je deze behaald hebt)
Ook zou ik je werkervaring herleiden tot kernwoorden en opdelen in puntjes.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:03

@ x_Quinta_x

Wat ik heb gemerkt en dus ook nooit meer doe is een interne sollicitatie te verzenden zonder eerst te hebben gesproken met collega's/manager op die afdeling.
Juist omdat het intern is zijn die lijntjes zo kort dat dat makkelijk kan vaak, en eigenlijk vreems wordt gevonden als je dat niet doet!

Probeer een kop koffie oid te plannen met de manager en ga een redelijk informeel gesprek aan. Ga eens kijken in de groep om vanuit die unieke ervaring je brief te kunnen schrijven!

Wellicht is de manager wel zo gescarmeerd van je dat je al zelf een uitnodiging krijgt van HR om het een en ander te bespreken.(Is bij ons wel eerder voorgekomen)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:04

Quinta, trek de stoute schoenen aan en stap op die joviale man af! Zeg dat je de perfecte kandidaat bent voor die vacature en dat ze niet verder hoeven te zoeken.
:oo :oo :oo

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:05

@ patpen ja maar vervolgens ben ik weer bang dat als het te kort wordt dat niet goed duidelijk wordt dat ik wel degelijk beschik over een MBO+/HBO werk en denkniveau...
Dat is mijn grootste dillema :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:09

Goed idee voor x_Quinta_x aafje87! Denk dat dat idd een betere manier is dan meteen een brief te sturen, zonder eerst contact te hebben.

Over je CV, ik zou idd ook niet hele lappen tekst erop zetten. Mensen lezen dat vaak niet.. Ik heb zelf mijn hobby's niet genoemd, omdat ik weet wat voor vooroordelen mensen kunnen hebben over paardenmensen. En daarnaast is dat niet echt relevant voor het werk dat ik wil gaan doen, dus dat is ook een keuze die je kan maken :)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:33

patpen schreef:
aafje87 schreef:

Persoonlijk (!) zou ik de werkervaring meer in telegramstijl houden. Het is een hele lijst die ze door moeten lezen. Hoofdpunten zijn dan belangrijk maar probeer het beknopt te houden. Tijdens een gesprek (lekker optimistisch) kun je altijd nog uitgebreid toelichten.

Ik heb de een aantal punten al zelf weer veranderd, vooral die eerste ervaring was gewoon te lang.
Ik dit nu beter leesbaar?

______________________________________________________________________________________

CURRICULUM VITEA

Personalia
Naam : xxxxx
Geboren : xx - xx - xxxx
Adres : xxx
0000xx xxxxx
Telefoon : xxx
E-mail adres : xxx
Burg. Staat : xxx
Rijbewijs : xxx

Opleidingen, cursussen en certificaten
2011 : WFT schade zakelijk en particulier
Diploma: Nog niet, Juni 2011 zal examen worden afgenomen
2010 : Klantgericht communiceren zowel telefonisch, schriftelijk als persoonlijk
Certificaat: Ja
2009 : Omgaan met weerstandsgesprekken aan de telefoon en voor de balie
Certificaat: Ja
2009 : Basisopleiding Pensioenen xxxx
Diploma: Ja
2008 - 2009 : Praktijk diploma boekhouden
Diploma: Nee, examen oude stijl werd na afronding studie niet meer afgenomen.
2005 : Basis opleiding Notulist
Diploma: Ja
2000 – 2004 : VMBO – TL(MAVO – D) profiel dierhouderij, xxxx Diploma: Ja

Werkervaring
Datum van - tot
xxxx
Medewerker klantcontact Pensioenen
Werkzaamheden; het te woord staan van deelnemers met zeer diverse vragen over pensioenen en het goed registreren van het gesprek. Tijdens het gesprek door de gegevens uit verschillende systemen een antwoord formuleren, waren er te weinig gegevens beschikbaar dan het doorschakelen van het gesprek naar andere collega's of via een notatie de vraag binnen de organisatie uitzetten naar collega's en dit proces ook controleren
Daarnaast opzetten van een kennisbank en bijhouden hiervan. Deze expertise gebruikt voor maken werkinstructies geven van opleidingen en coachen van medewerkers als vraagbaak.

Datum van - tot
xxxx
Klanteninformatie medewerker
Werkzaamheden; beantwoorden van vragen, varierend van pensioenberekeningen, productinhoudelijke vragen over bijvoorbeeld de WIA verzekeringen tot het narekenen van facturen voor werkgevers.
Mochten de vragen niet meteen opgelost kunnen worden dan worden deze naar de betreffende afdelingen toegezonden om daar beantwoord te worden, dit proces werd door de medewerker strikt in de gaten gehouden.
Ook vragen per e-mail worden op dezelfde wijze behandeld.

Datum van - tot
xxxx
Administratief/ secretarieel medewerker
Werkaamheden: Het beantwoorden van telefoon, het behandelen van in- en uitgaande post en faxen, de archief werkzaamheden, notuleren bij overleggen intern of met klanten, het ontvangen van relaties, verwerking van ziekmeldingen van en het beheren van de agenda's.
Ook deed ik de facturatie en aanmaningen van de klanten, inkoop voor het bedrijf, financiele administratie verwerking voor het bedrijf en de klanten en aanmaken en uitwerken van belasting aangiftes.

1 februari 2007 – 31 augustus 2007
Wegens de geboorte van mijn dochter ben ik deze periode thuis geweest voor de zorg van mijn dochtertje.

Datum van - tot
xxxx
1ste lijns ICT servicedesk medewerker
Werkzaamheden; Het beantwoorden en registreren van inkomende problemen en vragen via de telefoon over uiteenlopende ICT producten.
Mocht het probleem te complex zijn en is er geen directe oplossing voor die gelijk vanaf de servicedesk kan worden uitgevoerd dan volgt het inschakelen van een 2de lijns afdeling.
Daarnaast het registreren volgens ITIL standaarden en het terugkoppelen naar de gebruiker voor het antwoorden of de oplossing.

Datum van - tot
xxxx
Administratief medewerker inkoop
Werkzaamheden; Bestelen van ICT gerelateerde producten voor interne klanten. Te woord staan van klanten via telefoon mochten zij vragen hebben over de bestelling, levertijden en problemen met de bestelling.
Het maken van planningen en inkoop orders plaatsen bij zowel interne als bij externe partijen.
Ook droeg ik bij aan een passende oplossing vinden bij specifieke vraagstukken en het notuleren van vergaderingen met in- en externe partijen

Automatiseringskennis, alle uitgebreide kennis
Windows 2000, XP Pro, Vista en 2007
MS office pakket PRO 2000, 2003 en 2007
Novell Groupwise en Console one
Marval
Planon
Oracle; Finance en Discover 9.1, Database en Peoplesoft
Adobe Acrobat Pro
Enterprise Administrator
Assetcenter
Citrix Metaframe
SAP
Exact; Globe, DOS, E-synergy, Online
Edge callsoftware
Attachmate EXTRA!
Workflow Workdesk

Talenkennis
Nederlands: Moedertaal
Engels: Goed
Duits: Redelijk

Andere werkzaamheden
Ik ben voorzitter bij de VvE van ons appartementencomplex. Hier verzorg ik alle correspondentie met eigenaren binnen de vereniging en naar externe relaties toe. Ook zit ik de jaarlijkse vergaderingen voor.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:50

Ik kom me hier na een aantal weken weer even melden..Met een beetje geluk heb ik een baaan!

Heb vanmorgen kennismakingsgesprek gehad op een wedstrijdstal in Hoogstraten (Belgie), Heb een ochtendje meegelopen en ga donderdag nog een dag meelopen. En als ze qua loon "genoeg" willen betalen, dan gaat het door! Reden dat ik het loon even af wil wachten is omdat ik iedere dag in totaal 110 km moet reizen, en dit toch aardig aan tikt! Maar het werk spreekt me erg aan en ook de personen voor wie ik ga groomen lijken me erg leuke mensen! En het is een parttime baan! Maar het is dus even afwachten :D

*word vervolgd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:58

@aafje: ik zou in ieder geval je werkervaring veel minder uitgebreid doen. Je schrijft nogal lange zinnen, terwijl het volgens mij veel meer puntsgewijs zou kunnen.

Deze, bijvoorbeeld
Citaat:
Datum van - tot
xxxx
Werkzaamheden; Het beantwoorden en registreren van inkomende problemen en vragen via de telefoon over uiteenlopende ICT producten.
Mocht het probleem te complex zijn en is er geen directe oplossing voor die gelijk vanaf de servicedesk kan worden uitgevoerd dan volgt het inschakelen van een 2de lijns afdeling.
Daarnaast het registreren volgens ITIL standaarden en het terugkoppelen naar de gebruiker voor het antwoorden of de oplossing.

Zou ook zo kunnen...

Datum van - tot
xxxx
Werkzaamheden; beantwoorden en registreren van problemen en vragen over uiteenlopende ICT producten.
Registratie volgens ITIL standaarden.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:01

Dat zou ik zo ook doen Wendy. Die andere zin/uitleg is meer voor een vraag op een gesprek wat je doet bij complexe problemen of iets dergelijks :)