[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:38

Volgens mij hoef je dat over fotonenergie niet te kennen nee. Maar op zich is opgave 3 niet het toepassen van kennis maar alleen die formule wat omschrijven toch? Of zit ik verkeerd te kijken?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:40

Nee, dat weet ik niet.. Volgens mij zijn die er ook niet. Bij het vak 'maatschappijleer' staan wel onderwerpen die overeen komen maar zit toch weer anders in elkaar.
Mag ik vragen wat jij voor maatschappij al geleerd hebt? Ik weet niet waar ik moet beginnen en wanneer :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:42

Flowerpull schreef:
Volgens mij hoef je dat over fotonenergie niet te kennen nee. Maar op zich is opgave 3 niet het toepassen van kennis maar alleen die formule wat omschrijven toch? Of zit ik verkeerd te kijken?

nou bij vraag 14 gaat het over behoud van impuls ofzo, daar heb ik nog nooit van gehoord. die 1e 2 gaan inderdaad wel, maar 13 en 14 zijn echt raar.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:46

Impuls hoeven we ook niet te leren dacht ik?

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:58

Hm impuls hoef je niet nee dacht ik. Vraag 13 is wel vaag ja maar op zich nog wel uit te komen, vraag 14 is volgens mij geen examenstof.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:00

Zo vervelend dat wij de eerste van de nieuwe tweede fase zijn... je weet totaal niet wat je kan verwachten en wat nou wel of niet moet...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:02

Jaa vind ik ook. Enige voordeel is dat we na de examens flink kunnen klagen bij die organisatie (naam kwijt) zodat de norm hopelijk hoger wordt :)

Anoniem

Nee klopt.. Zit ik ook beetje mee. Zeker wiskunde is veranderd.

Phylos

Nee inderdaad.
Nou ik stop met dat stomme *piep* examen. Ik word helemaal gek hier thuis. Opgave 4 is ook al weer voor de helft geen examenstof voor ons. Ik ga er 1 uitprinten van natuurkunde 1. Hopelijk komt dat meer met ons overeen

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:04

Is wiskunde veranderd ja Tessa? Waarin?

@Phylos: Misschien kan je 2009-I even proberen? Want je hebt wel gelijk ja dat opgave 4 ook weer over onderwerpen gaat die je niet hoeft := Maar bij het maken van 2009-I ben ik eigenlijk niks tegengekomen waarvan ik dacht: WOW dat hoeft niet.
Dus misschien kan je die beter doen dan, daar word je ook minder gek van denk ik :(:)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:06

Trouwens, zijn er hier mensen die Latijn hebben?
Ik heb namelijk een best wel chill boekje met alle teksten naast elkaar gerangschikt met uitwerkingen en aantekeningen van lessen uitgetypt ernaast. Kan ik daar iemand blij mee maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:07

Flowerpull schreef:

@Phylos: Misschien kan je 2009-I even proberen? Want je hebt wel gelijk ja dat opgave 4 ook weer over onderwerpen gaat die je niet hoeft := Maar bij het maken van 2009-I ben ik eigenlijk niks tegengekomen waarvan ik dacht: WOW dat hoeft niet.
Dus misschien kan je die beter doen dan, daar word je ook minder gek van denk ik :(:)

Gewoon, geen kansrekening meer, wel bewijzen, alles algebraïsch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:07

Flowerpull schreef:
Ik heb namelijk een best wel chill boekje met alle teksten naast elkaar gerangschikt met uitwerkingen en aantekeningen van lessen uitgetypt ernaast. Kan ik daar iemand blij mee maken?

Hebbie die ook voor Grieks? <3 <3

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:08

Flowerpull schreef:

ik ook niet, maar ik maak het uit de examentrainer, die zijn aangepast aan wat wij nu moeten leren :))

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:09

Nueve schreef:
Flowerpull schreef:

Euhm ja maar die heb ik niet, kan ik wel aankomen als je wil :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:10

Flowerpull schreef:
Nueve schreef:

Euhm ja maar die heb ik niet, kan ik wel aankomen als je wel :))

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kijkt de ALLERLIEFSTE ROOS die er bestaat heeeul, heeeul lief aan. <3 <3

Afanaisa91

Halloo! Op de valreep voor het examen meld ik me ook maar voor dit topic ;)

Voor last-minute Bio en Wiskunde ( C weliswaar :o? ) heb ik een te handig boekje, dus mocht er mensen behoefte hebben kan ik miss wel het een en ander uitleggen.

Ben zelf op zoek naar Latijn en MAW... dat leert echt voor geen meter :S

Flowerpull

Okee wacht ik ga eventjes rondmailen of iemand m naar me stuurt _O- Kom je even op em es en dan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:21

pff, ik ben echt erg. Ik moet dit weekend echt dingen af gaan zeggen anders heb ik amper tijd om te leren nog _O-.
En ik heb al zo'n goede motivatie :')

Heeft iemand van jullie filosofie? En misschien een heldere samenvatting ofzo van dat boekje?
Het is zooooon rotding :(

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:27

verdommeverdommeverdomme!!!!!! Ik haaaaaat Nederlands. Ga ik 2005-II maken. Heb ik van samenvatten maar 15 van de 26 punten :(
Straks samenvatten. Kijken of ik het daarmee ophaal. Bahbahbah

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:31

Olympus_ schreef:
Nee, dat weet ik niet.. Volgens mij zijn die er ook niet. Bij het vak 'maatschappijleer' staan wel onderwerpen die overeen komen maar zit toch weer anders in elkaar.
Mag ik vragen wat jij voor maatschappij al geleerd hebt? Ik weet niet waar ik moet beginnen en wanneer :=

Ja klopt, dat is ook het enige wat ik heb kunnen vinden. Examen 2009-I komt wel redelijk overeen, maar dat is dan ook het enige!

Ik heb alle 3 de boeken samengevat (had ik al) en ik ben nu bezig met massamedia helemaal weer doorlezen met mn samenvatting ernaast. Veel was toch wel weggezakt en het komt nu weer langzaam bovendrijven. Criminaliteit en rechtsstaat heb ik in maart nog een examen over gehad dus dat is nog wel redelijk aanwezig. Die laatste over pol. besluitvorming heb ik nooit gehad, dus die heb ik afgelopen weken helemaal samengevat. Vind het echt heel veel wat we moeten weten! Is allemaal wel een kwestie van stampen, maar het blijft super veel. Zou maar wel gaan beginnen als ik jou was. ;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:58

Heb ook samenvattingen van alle boekjes. Vorige week heb ik de samenvatting van politieke besluitvorming doorgelezen en nu het boek. Kan het wel dromen, 2 tentamens over gehad (mondeling en schriftelijk) en nog een keer bij geschiedenis. :)
Morgen pak ik massamedia erbij en als laatst criminaliteit, heb er idd in maart nog tentamen over gehad.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:59

xFioon schreef:
Flowerpull schreef:

ik ook niet, maar ik maak het uit de examentrainer, die zijn aangepast aan wat wij nu moeten leren :))

En de examentrainer, bedoel je daarmee zo'n boekje net als samengevat? Maar dan die andere, examenbundel ofzo?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:03

Olympus_ schreef:
Heb ook samenvattingen van alle boekjes. Vorige week heb ik de samenvatting van politieke besluitvorming doorgelezen en nu het boek. Kan het wel dromen, 2 tentamens over gehad (mondeling en schriftelijk) en nog een keer bij geschiedenis. :)
Morgen pak ik massamedia erbij en als laatst criminaliteit, heb er idd in maart nog tentamen over gehad.

Nou dat moet genoeg zijn toch ;) Vind het alleen heel jammer dat er zo weinig oefenstof is..

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:04

Wat voor boekje heb je dan Anne? Ik heb ook bio en wiskunde c..
Enne, Miriam, je hebt pb. :D