VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:07

Ilse gefeliciteerd met je ruiterbewijs!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:20

Haha Nathalie, dat was ook de bedoeling :D

Dankjulliewel voor alle felicitaties! :)

Mensen... Ik moet me in een hoekje gaan schamen geloof ik.. Ik had een 8.7 voor mijn Latijn SE, ik heb echt nog NOOIT zo'n idioot hoog cijfer gehaald :oo :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:23

Woooooooo niks schamen, suuuperknap zeg! :)
Mijn toets ging wel okee volgens mij.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:27

Hahaha ik vraag me echt af hoe ik het voor elkaar heb gekregen! Ik had namelijk helemaal niet extreem goed geleerd enzo :o Ik had het op 1 na hoogste van de klas :oo

Was je toets moeilijk? Je had nu de MacBeth?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:45

Ilsiie schreef:
Haha Nathalie, dat was ook de bedoeling :D

Dankjulliewel voor alle felicitaties! :)

Mensen... Ik moet me in een hoekje gaan schamen geloof ik.. Ik had een 8.7 voor mijn Latijn SE, ik heb echt nog NOOIT zo'n idioot hoog cijfer gehaald :oo :+

Wauw, gefeliciteerd joh! Hartstikke lekker cijfer. :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:22

Zo Ilse, waarom zou je je schamen, een 8.7; echt super! :D
@ Chrisje: was het voor die toets de bedoeling dat je het verhaal van Macbeth wist, of gingen ze er ook dieper op in met thema`s en motieven enzo?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:10

Nueve schreef:
Unfaithful schreef:
Gefeliciteerd! En mooie cijfers Nikki! :)

Ik ga volgende week naar University College kijken in Utrecht, zijn er toevallig nog meer mensen die misschien naar UC willen hier?

Ik wílde het wel doen.. :j

En dat is? (UC dus..)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:18

De toets was matig. Ze vroeg wat dingen over Shakespeare. Ze plaatste het verhaal echt in de tijd waarin het geschreven was en waarom het te maken had met de realiteit. Ook juist veel vragen over thema's en motieven, met licht&donker enzo :j
Maargoed, volgens mij heb ik wel een voldoende en daar ging het om. Als je een onvoldoende hebt krijg je het weer op je mondeling, als je voldoende hebt heb je het afgesloten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:42

Phylos schreef:
Nueve schreef:

En dat is? (UC dus..)

Een opleiding waarbij je zelf je vakkenpakket samenstelt. Het is heel interdisciplinair en internationaal gericht en heeft een werklast van 56 uur in de week.
In Utrecht zit je (verplicht!) op een campus waarbij je ook niet zelf hoeft te koken ed (want koken kost tijd = minder tijd voor je studie).
Alle University Colleges zijn Engelstalig en je moet door een uitgebreide selectie heenkomen om aangenomen te worden.
Je kiest vaak een hoofdrichting, welke ook je mogelijke masters bepaalt, en daarbij dus vakken uit andere gebieden. Ook wordt er extra aandacht gegeven aan 'academisch Engels', presenteren, etc etc. Ook moet je naast Engels nog een tweede vreemde moderne taal leren en allemaal van zulke dingen.
Het is dus echt voor super gemotiveerde en intelligente studenten met een breed perspectief.. Velen gaan voor hun master door naar het buitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:43

Wow, klonk dat even als een verkooppraatje. _O-

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:52

Chrisje92 schreef:
De toets was matig. Ze vroeg wat dingen over Shakespeare. Ze plaatste het verhaal echt in de tijd waarin het geschreven was en waarom het te maken had met de realiteit. Ook juist veel vragen over thema's en motieven, met licht&donker enzo :j
Maargoed, volgens mij heb ik wel een voldoende en daar ging het om. Als je een onvoldoende hebt krijg je het weer op je mondeling, als je voldoende hebt heb je het afgesloten..

Nouja, als je inderdaad het gevoel hebt dat het voldoende is, dan moet dat goed zijn toch? :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:08

Ja ik denk het ook :j En ik zit nu in een PWS-dip :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:54

Nueve schreef:
Unfaithful schreef:
Gefeliciteerd! En mooie cijfers Nikki! :)

Ik ga volgende week naar University College kijken in Utrecht, zijn er toevallig nog meer mensen die misschien naar UC willen hier?

Okee :j
Mag ik vragen waarom je het nu niet meer zou willen doen? :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:55

Haha PWS dip... herkenbaar O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:03

Unfaithful schreef:
Nueve schreef:

Okee :j
Mag ik vragen waarom je het nu niet meer zou willen doen? :)

Ja, tuurlijk!
Ik heb gewoon niet het karakter wat in die groep past. Ik ben ontzettend laks met huiswerk, kan zo de avond van tevoren nog beginnen aan een belangrijk SE waar ik nog niks voor gedaan heb. Bij UC moet je vanaf het begin af aan alles zó goed bijhouden, kéihard werken en dan nog is het veel teveel gestress. Tuurlijk zul je voor elke universitaire opleiding moeten werken, maar UC zit daar met een werklast van 56u/week (als het niet meer is) dik boven.
Ik zie mezelf dat gewoon niet doen, ik wil ook nog een beetje leuk studentenleven hebben naast mijn studie (dus tijd voor vrienden, uitgaan, sporten ed) en ik hoor van UC studenten dat dat gewoon echt niet meer in je leven past dan.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:07

Hihi, zou ook niks voor mij zijn! Maar ik ben dan ook wel een extreem lui geval geloof ik.. :o Mijn tentamen vanmorgen ging niet bepaald goed, ben benieuwd. Was een aardrijkskunde tentamen overigens.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:07

Ik ga straks wel even bijlezen... wat gaan jullie hard!
Ik had even een druk weekend. Zaterdag open dag maastricht en natuurlijk dan ook een beetje shoppen en uiteindelijk ben ik daar uit eten geweest met mn broer, zijn vriendin, mijn vriend en zijn familie :D
Zondag mocht ik lekker de hele dag zwarte piet spelen in Ouwehands dierenpark en met onze schimmel. Best wel vermoeiend, de hele dag blij doen en je met kinderen vermaken :z
Vandaag ben ik met een vriendin naar Amsterdam geweest voor mn profielwerkstuk. We gingen praten met 2 onderzoekers van het Alzheimer centrum. Op zich wel leuk en aan sommige dingen hadden we wel wat, maar het lastige is dat er nog vrij weinig bekend is over alzheimer :Y)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:10

Is er serieus zo weinig over bekend? Wel een interessant onderwerp voor je PW trouwens, voor welk vak doe je dat?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:14

Nikki: Mooie cijfers! +:)+
Ilsie: Gefeliciteerd met je ruiterbewijs en je mooie cijfer! +:)+ Leuke haf heb je, dat ie zo goed meewerkt tijdens je examen :P
Gittekit: Ja, wat ik hoorde is er echt nog vrij weinig over bekend. Ze weten wel wat de ziekte inhoud enzo en hoe het ontstaat, maar niet waardoor het ontstaat. Ook is er over behandelingen nog heel weinig bekend. Dat maakt het voor ons ook ietsje moeilijker :P We doen het voor biologie en combineren het met nederlands door ons verslag in de vorm van een tijdschrift te presenteren :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:38

Nou ik heb een Alles-wat-met-school-te-maken-heeft dip :Y)
Vandaag een verschrikkelijk punt voor engels SO woordjes terug gekregen , had het wel slecht verwacht maar een 1,6 dacht ik dan weer niet :( .

Vanavond even mijn creativiteit laten blijken en even flink doorwerken en morgen weer heeeeeeeeeeeerlijk leren |(

Dit weer is niet goed voor mijn humeur :P

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:39

hmm 1.6 is wel zuur,maar so's maken toch niks meer uit??

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:41

Heb jij nog So's idd? Die hebben wij al een paar jaar niet meer hihi. Overigens wel naar van je cijfer ja.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Dobby91 op 23-11-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:41

Wat leuk dat er al een eindexamen-topic is. :)
Ik doe dit jaar eindexamen gym-6, heb volgende week mijn tweede SE-ronde.

Is het hier gezellig? :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:50

Gezelligheid ten top :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:50

Noohh wat een sarcasme. :')