Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:28

Dus het is z'n dagje dat iederéén wordt aangenomen?
Ik wacht nog met geduld op reactie in mijn mail morgen.
Gaat nog 3 weken overheen voor ik kan werken voor die screening.

Girl In The Mirror

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:46

Ik heb een aantal sollicitaties lopen, waaronder in ieder geval 1 serieuze. Ben erg benieuwd, want het is iets waar ik zelf niet op zou hebben durven solliciteren (hoger niveau dan ik ben opgeleid en werkervaring in heb), maar ik ben ervoor gevraagd en het is een interessante functie!
Ironisch genoeg heb ik al eerder bij hetzelfde bedrijf gesolliciteerd op een lagere functie die perfect aansloot bij mijn laatste werk, en toen was ik afgewezen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:24

Heb bericht binnen gehad en ben aangenomen:D.
IK Krijg een proef periode van 3 maanden.

Alleen moet ik nog wachten op mijn schiphol pasje.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:07

Nice! Topic loopt leeg, goed teken. Nu ik nog :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:35

kensha schreef:
Hoe gaat het bij jullie op de Banenmarkt?, ik heb vandaag gesoliciteert en in manager's ogen mag ik per direct beginnen.

Morgen moet ik mail binnenkrijgen of ik ook daadwerklijk aangenomen bent. Overig staat dan in de mail een uitnodiging om een screening onder te gaan voor het schipholpas.

Voor wie nog eventueel werk zoekt eventueel op schiphol, kijk eens naar de HMS Host voor om in diverse horeca's te kunnen gaan werken ze zijn nog op zoek naar meerdere mensen.

Je wilt niet weten hoevaak ik al bij HMS host heb gesolliciteerd. Ze belovenen van alles en je hoeft geen ervaring te hebben toch ben ik nog niet 1x op gesprek geweest. Ze hebben on continu vacatures dus of dat nou zo'n goede werkgever is.

Ik solliciteer ook nog steeds maar nog steeds zonder resultaat, het is altijd afwijzing op mijn achtergrond :(
Van de week uit alle wanhoop gesolliciteerd in mijn oude 'vak'en warempel ik werd de volgende dag al terug gebeld. Het betrof een baan als stek verspener. De hele dag op een stoel inieminie plantjes snijden en op substraat zetten. Ik voelde de krampen in mijn rug al opkomen en dat terwijl ik net 2 weken bijna klachten vrij ben na 5 jaar!!!!

Kan ik nou GVD echt niks anders krijgen?????? |( |( |(
Ik heb die baan niet genomen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:03

Dat beloofde ze ook allemaal bij de MC Dondald en daar was ik toen niet aangenomen. Maja kan ook aan liggen heo wijd ze naar personeel zoeken.
Feit is ook; dat ik op alle dagen en vakantie's kan werken en dag/avond diensten draaien.

Eigelijk heb ik bij de Vlaamse Frites gesoliciteert en niet algemeen naar HMSHost.
Die zaak is onderdeel van HMS Host.

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 01:22

hoi ik meld mezelf ook loop al vijf maanden thuis
kan niks vinden
loop nu voor een maand in een kwekerij via een kennis
om te kijken of het wat is maar ze hebben geen vacatures
volgende week nog 1 keer en dan is het afgelopen
iedere keer voor kleine periodes
of zwart werken maar daar trap ik niet in
iemand tips wat ik nog kan doen .
word panisch HELP!!!!!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:26

pff ook alweer een tijdje druk aan het zoeken.

Ik wil zo graag gewoon wat vastigheid. Gewoon doordeweekse dagen werken.
Inprincipe zou ik schoonmaak bij mensenthuis (ouderen bv) ook niet erg vinden. Maar waar zoek je dat bv?

Ben trouwens 20 jaar. Werk nu 2 jaar in de horeca. Vind het niet erg om een stukje te moeten reizen woont in Brabant buurt van Den Bosch

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:31

Hier nog 1 die panisch wordt! Ik moet ook werk hebben, ben klaar met school en zoek fulltime werk. Overal waar ik solliciteer wordt ik afgewezen :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:52

(ik had laatst gepost en ben blijven plakken, sorry. :D )
Wat vervelend allemaal.
Wat jullie te weinig hebben, heb ik teveel.
Heb op dit moment 3 baantjes en heb het toch wel enigszins druk.

Misschien wat tips:
Makkelijk te vinden werkplekken, waar je snel wordt aangenomen:
-Als je een HAVOdiploma (of hoger) hebt, kun je gaan kijken bij bijlesinstanties. Is niet fulltime maar een mooi appeltje voor de dorst.
-Werverswerk, kun je zelf je werktijden bij indelen.

Ik liep net door het winkelcentrum en zag dat ze bij kledingzaken en etenszaken op zich nog wel mensen zoeken.

Succes allemaal!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:36

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:37

Hier nog 1
Opzoek naar een leuk baantje voor ongeveer 3 dagen in de week
Maja vind het maar es :?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:50

Ik wordt het wachten voor mij schiphol pas toch echt zo zat zou graag per direct willen beginnen :+ .

Ik dacht ernaast ik iederéén had afgeschreven van de vorige soliciatie's. Kreeg 2 afwijzingen binnen maar ik krijg 1 aceptatie voor soliciatie gesprek.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:24

Gaan hier mensen wel naar het uitzendbureau toe?!?!?

Ik ben er net bij een paar geweest. Morgen sollicitatie voor fulltime kassawerk bij de plus, kans op vast en 6 euro per uur. :)
En anders kan ik bij een klantenservice terecht voor 25 uur max per week, garanderen ze niet dat je er zoveel kan draaien, maar verdient wel 9.50 per uur :)

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:53

Hoi,

Ik zit met een dilemma. Heb een eerste sollicatiegesprek gehad bij een bedrijf nav brief die ik had gestuurd. Goed, ik daar geweest. Ik heb dus niet helemaal de goede opleiding voor die functie dus ik moet dus een opleiding erbij gaan doen (in eigen tijd en met een terugbetaalregeling). Ik heb dus wel gewoon HBO niveau dus niveau is goed alleen een net iets andere functie. Het is dus niet zo dat ik er helemaal niets vanaf weet. Echter de werkgever wil mij niet veel meer geven dan het minimumloon (fulltime functie) want ik zou niet productief zijn. Omdat ik volgens hem bijna opnieuw begin. ik heb gevraagd of ze er wel positief tegenover zouden staan als ik die opleiding zou gaan volgen en stonden er dan wel positief tegenover.

Of tijdelijk een adminstratief baantje nemen en ondertussen blijven zoeken??

Help, wat zouden jullie doen?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:33

Minimum loon voor een HBO functie? :wow:
Sorry, maar ik zou heel hard gaan lachen als ze daarmee aankwamen. Vind het ook een beetje raar van ze, als je niet productief bent, waarom zouden ze jou aannemen en niet een ander, die wel de ervaring/papiertjes heeft? Het is niet alsof je helemaal geen diploma's bezit, dan had ik het begrijpelijker gevonden als ze je veel lager inschaalden (hoewel minimum loon ik echt nooit zou accepteren, enkel voor een lage functie waar geen enkele opleiding voor wordt gevraagd).

Als ik jou was zou ik die werkgever duidelijk maken dat je een bepaald bedrag wilt verdienen, wat in verhouding staat tot jouw opleiding, werkervaring en de hoogte waarop de functie is ingeschaald. Ik meen zelfs dat als er een CAO is, dat daar in is vastgelegd wat het minimum en maximum bedrag is waarop het loon wordt gebaseerd voor een functie.
Ik zou in jouw geval echt niet genoegen nemen met minimum loon of zelfs iets boven het minimum loon, want je wordt hiermee echt uitgebuit. Als ze niet willen afwijken hiervan zou ik echt verder zoeken hoor. Zelfs voor administratief werk op MBO niveau moet je toch zeker wel 1600 euro bruto per maand op basis van 40 uur kunnen opbrengen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:28

Vandaag om 17.00uur een sollicitatie!! Bij een sign/reclamebedrijf! Ben benieuwd. Had mezelf op zo'n 'prikbord' gezet op een vak site. En daarop belde hij mij. Geen ideen dus wat hij te bieden heeft, maar we gaan eens kijken en luisteren!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:25

bij wat voor soort prikbord heb je dat gedaan ?
aangezien je niet zo ver weg woont!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:48

Wie zoekt er in de omgeving Rotterdam-Hoogvliet een baan als Expediteur?
Ik kreeg vandaag een email van Mol-logistics dat ze mij wilden uitnodigen naar aanleiding van mijn open sollicitatie in Februari. Ik heb echter nu gelukkig al een nieuwe baan gevonden. Wie dus interesse heeft dit is de website: http://www.mol-logistics.nl/

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:07

www.sign.nl (is wel alleen dus voor grafisch personeel).

Was gisteren dus op gesprek geweest. Op zich wel positief, maar het leek me niet zo leuk. Alleen in en verkoop als het ware, en veelal alleen in een boerenschuurtje zitten. Er is daar geen productie, dat wordt dus allemaal uitbesteed/ingekocht.
Maar toen ik daar zat ging m'n telefoon.... en dat was een ander groter bedrijf! Daar mag ik volgende week ook op gesprek!!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:04

Zo meteen naar een uitzendbureau voor een intakegesprek. Functie waar ik vorige week voor werd gebeld is nog niets over bekend (gaat ook via een uitzendbureau). Zo irritant, dat wachten. :(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:43

Ik heb van de week meerdere gesprekken gehad bij het Uitzendbureau. Zelfverzekerd zijn en je verhaal doen! Je kan het, Girl in the Mirror!!! (hoe ging het gister?)

Ik had gister via het uitzendbureau een sollicitatie bij de Plus, supermarkt als fulltime cassiere. Ik zou deze ochtend gebeld worden over hoe en wat. Hoop echt dat ik aangenomen wordt, heb hard werk nodig!!!!
Had een gesprek met 2 mannen, kon er niet echt hoogte van krijgen of ze positief waren of niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:16

lotteElb schreef:
Maar toen ik daar zat ging m'n telefoon.... en dat was een ander groter bedrijf! Daar mag ik volgende week ook op gesprek!!

Ging tijdens het gesprek je telefoon af? Dat word niet positief beschouwd hoor, ik als werkgever zijnde zou daar op afknappen, omdat het niet goed over komt als je gaat telefoneren tijdens een sollicitatie.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:45

bo0tjeee schreef:
Ik heb van de week meerdere gesprekken gehad bij het Uitzendbureau. Zelfverzekerd zijn en je verhaal doen! Je kan het, Girl in the Mirror!!! (hoe ging het gister?)

Ik had gister via het uitzendbureau een sollicitatie bij de Plus, supermarkt als fulltime cassiere. Ik zou deze ochtend gebeld worden over hoe en wat. Hoop echt dat ik aangenomen wordt, heb hard werk nodig!!!!
Had een gesprek met 2 mannen, kon er niet echt hoogte van krijgen of ze positief waren of niet.

Ja, gesprek ging goed. Maarja, moet nog maar zien of ze wat interessants te bieden hebben.

Heb je al wat gehoord over de functie?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:05

Ik vindt alleen zo jammer uitzendbureau's zoveel geld van je loon achterhouden. (nu weet ik natuurlijk ze ook moeten verdiennen maar het blijft jammer)

Ik verdiende €800,- p/m netto full-time via Luba. Bij mij huidige contract is dit €1400,- euro bruto dus ruw geschat zal ik ongv €1200 p/m verdiennen.