Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Maar denk je dan wel dat je kunt werken in een omgeving die jou niet boeit?
Eerlijk gezegd kom je nogal ongemotiveerd over op deze manier... ze hoeven jou geen baan te geven he? Wat hebben zij er aan als er iemand in het bedrijf rondloopt die niets van techniek wil weten?
Evelli schreef:3 maanden solliciteren is echt helemaal niets hoor
de gemiddelde tijd van afstuderen - eerste werkdag is meestal al 3 maanden
misschien eens met maatschappelijk werk praten, want zoals jij je hier laat zien wil inderdaad geen enkel bedrijf je hebben
dit straal je uit en dat zien mensen heel erg goed en dan denken ze: dan liever die ene met minder ervaring/verkeerde opleiding maar met die o zo leuke uitstraling en wil om te leren
SuperSmurf schreef:@ kaatje; denk dat ik dat idd maar gewoon ga doen! Heb toch niets te verliezen. Alleen als stagiaire dat gaat m niet worden, ik zal ook mijn huur moeten betalen

Als ik morgen tijd heb zal ik eens gaan bellen met de laatste afwijzing. En nog even nadenken over hoe ik het moet aanpakken. Kan dan ook direct vragen of ze wellicht andere functies hebben waar ik op kan sollciteren
Je interesse is wel vrij nauw momenteel, heel wat zaken zijn vaak interessant zonder dat je het zelf beseft! Wendy schreef:Verder zien de mensen het echt wel of jij echt gemotiveerd bent, of er alleen maar zit omdat het moet. Een goede P&O'er ziet het vaak zelfs al aan de brief...
Ik heb een jaar lang tientallen brieven verstuurd, nóóit een uitnodiging gehad. Tot ik op een dag ben gaan zitten en gaan bedenken waarom ik dit nou zo graag wilde en echt een brief uit m'n hart gestuurd heb (dan klinkt truttig, maar zo was het wel). Die brief heb ik, met wat aanpassingen maar de basis bleef hetzelfde, acht keer verstuurd waarvan ik zes keer ben uitgenodigd. Ik straalde blijkbaar dat ik wist wat ik wilde, zoveel kun je dus uit een brief halen.
poes schreef:Als de selectieprocedure te lang gaat duren bij Y, kun je altijd nog tekenen bij X en dan tijdens je proef het contract verbreken, niet netjes, maar het is een mogelijkheid
Het is inderdaad niet netjes, maar je moet ook aan jezelf denken.Belsje schreef:Meldt ik dat dan bij Y? (a)
Ik heb daar nl ook al aan gedacht lol, hoe breng je zoiets dan? :p
.
Maar ig succes en hoop dat d anderen je betere tips kunnen geven

Citaat:Ik moet de laatste tijd steeds vaker gaan acteren net alsof ik alles geweldig vind, want ik word gewoon doodziek van solliciteren en afwijzingen. Eigenlijk begin ik nu min of meer op te geven en daarom moet ik nu overschakelen op gemaakt glimlach en interesse ipv interesse die uit mezelf komt.
. en heb ik de hele dag(en) stress .