Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Duimenduimenduimen!!
Bij ons genoeg doktersassistenten, en zelfs ik ben aangenomen zonder enige medische achtergrond 
Ik vond zeker het leren voor de toetsen erg pittig, wij hadden echt hele boekwerken om te leren...
En ja, dat is zwaar. Maar bij ons werkt dat prima hoor, als je wel afgelost zou willen worden dan kan dat wel.

Wel VWO dus
Dat scheelt denk ik ook wel 

feliciaa schreef:Ik ben ook aan het twijfelen om te solliciteren op een leerfunctie als operatieassistente.. Zijn er hier ook mensen die vanuit dierenartsassistente de stap naar operatieassistente hebben gemaakt? Was dat te doen?
Ik kan opzich goed leren en tijdens mijn vorige opleiding ging ik fluitend door alle medische lesstof heen, maar toch ben ik bang dat het erg zwaar zal zijn en ik mijn concentratie niet 3 jaar lang vast kan houden.. Hoe is jullie ervaring?
En het werk zelf, hoe gaat het als je tijdens een hele lange operatie moet assisteren. Moet je dan gewoon 8 uur achter elkaar door gaan of wordt je tussentijds afgelost? En de nachtdiensten, went dat?
Maar een goede brief schrijven is altijd belangrijk!
Ook al assesments gedaan voor het omlopen en die ook gehaald dus nu nog voor het instrumenteren en dan ben ik klaar voor m'n eindbeoordeling en TLP4! Gaat zo snel, dan ben ik al over de helft!
maar hopen dat ik morgen weer beter ben dan heb ik ook hele leuke ingrepen staan! feliciaa schreef:@ Quidou: Ik heb naast mijn paraveterinair diploma gelukkig ook mijn havo diploma met het juiste profiel dus ik denk dat dat wel in mijn voordeel werktMaar een goede brief schrijven is altijd belangrijk!
Op mijn vorige school zeiden ze altijd dat ze paravaterinairen wel interessant vinden omdat die al een gedeelte praktijk ervaring hebben. Maar ik weet niet wat daar van waar is.. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die door de selectie komen..

)