Maar mijn complimenten voor de echt samenvat en leer die-hards
Morgen ga ik mezelf echt dwingen om 1 Geschiedenis boek door te worstelen!
Hoop dat ik nou eindelijk eens wat jaartallen ga onthouden.
Nu we toch een HK topic zijn maar een uitgebreid verslag van mijn concours

Wel even een gekopieerd stukje, ben niet meer in staat om een heel verslag te typen

Kan me trouwens voorstellen dat je geen zin hebt om het helemaal te lezen

Losspringen was goed dus de ring in. Lipso werd gelijk erg wakker en ik was de ring nog niet in of ze belden al. Beetje vervelend want het was direct op stijl en ik moest nog groeten en hindernis 1 was helemaal aan de andere kant van de ring. Gegroet en toen rustig naar hindernis 1. Tenminste dat was het plan

Lipso wilde niet langs de kant pakte het bit vast en was alleen maar om zich heen aan het koekeloeren. Had zelf niet veel te vertellen, maar omdat de tijd al bijna om was toch maar richting hindernis 1 gegaan. Heb hem nog even op de rem gezet zo'n 5 meter voor de start omdat hij hem ertussen uit wilde peren en toen richting 1. Maar stoute Lipso had andere plannen. Hij pakte het bit en trok zo de andere kant op, had er weinig tegen in te brengen dus weer aangereden en toen deed hij het gelukkig wel.
Daarna ging het eigenlijk wel redelijk, laatste stuk was mooi
En voor de rest gewoon foutloos.Toen naar het andere parcours. Weer een parcours met gekke lijnen en weer direct op stijl. Na nog een paar losspringhindernissen gesprongen te hebben vrij snel gestart. Ik had gehoopt dat Lipso zich nu weer als een 14-jarige ipv een 4-jarige zou gedragen maar dat was niet het geval

Hij was weer heel druk en toen hij eenmaal hindernis 1 in het vizier had ging het gas er toch op
Met een enorme bocht hem toch nog voor 2 gekregen (scheelde ook niet veel). Had op het laatst nog een mooi lijntje (dubbel) waarbij hij wel even goed luisterde, maar het was verder echt niet zoals het hoorde
. Ik werd in het parcours ook echt een beetje boos op hem, want hij zat me gewoon in de maling te nemen. Verder wel een foutloos rondje
Uiteindelijk was ik in het tweede parcours ook nog 2e geworden! Heb trouwens heerlijk in een zonnetje gereden, geen druppel gehad
Heb nu 10 winstpunten en ga zo even naar Twello bellen om te vragen of ik daar L mag starten 
Bij de trailer:
Losspringen:
Parcours:
Hindernis, hindernis

Lipso had een onderonsje met de fotograaf

Vandaag was de dressuur aan de buurt

Lipso was weer een beetje te heftig. Eerste proef beetje gedurfd gereden, maar hij werd soms dan net te sterk. Zaten ook wel een paar fouten in. Jury was alleen niet zo leuk. Ze heeft letterlijk gezegd dat er maar weinig goed aan was. Dat hij in de middendraf ging hangen enzo, maar dat doet hij dus echt niet
Hij heeft misschien wel zijn bouw wat tegen, Lips is gewoon niet het type paard dat echt opstijgt, maar ik had echt niet veel in mijn handen. Beetje jammer zo'n negatieve jury, maar we hadden nog een proef 
Tweede proef ging ook niet foutloos. Heb nog een geweldige gebrokenlijn in contra gereden die uiteindelijk ergens bij C uitkwam
Stukje verderop was een ooievaarsnest en die beesten waren heel neurotisch met hun snavels aan het klepperen, iets wat Lipso natuurlijk een ideale gelegenheid vond om zich even niet op mij te concentreren
De herkansing was trouwens wel erg mooi
Na de keerwendingen werd hij weer wat heftig en bij het aanspringen wat hij doorgaans keurig doet moest hij zich nu zo opvreten dat ie verkeerd aansprong
Toch wel tevreden en had in de eerste proef 168 en in de tweede 180. Dus toch nog een winstpuntje. En weer geleerd voor de volgende keer 
Volgende keer maar wat langer losrijden en eerst maar even helemaal diep en alleen op gehoorzaamheid. In de proef wordt hij nog wat té wakker en dan krijg ik hem toch wel vrij opgericht. Maar weer een leuk weekendje gehad

Hij gaf al een tijdje aan dat ze bijna leeg waren en ik was ook zeker van plan om nieuwe te halen vóór het examen, maar nu onderbrak het mijn goede motivatie hihi.