Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:43

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:45

Juli 2014 gekocht, dus net iets meer dan een jaar oud. Heb het geld wel, maar het hoort gewoon niet na zo'n korte tijd :=

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:49

Heb je een macbook of?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:51

Nee, Acer Aspire R7. Hij heeft het al die tijd perfect gedaan. Maar hij heeft korte tijd zonder virusscanner gedraaid, die was verlopen en moest nog verlengd worden. Dat is het probleem geweest.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:58

:oo Dat is balen Britt! Zou inderdaad niet 'zomaar' mogen gebeuren na net een jaar. Hopelijk krijg je je laptop in elk geval weer virusvrij.

Steef, zoiets had ik ook, maar dan misschien nog wel een stapje erger. Hoe vermenigvuldig en deel je breuken ook alweer met elkaar? :') Gelukkig kwam dat met even oefenen wel weer goed.

Donderdag mag ik op gesprek voor stage. Hopelijk kunnen we elkaar wat bieden!
Vanmorgen even naar stal geweest, omdat de dierenarts al een gaatje vrij had om ze te enten en huisgehouden. Nu al twee uur bezig met één van de verslagen die ik vervroegd in mag leveren, maar het valt nog niet mee...:= Zo misschien toch maar even mijn economieboek induiken en de reader van de training activerende werkvormen doorspitten. Morgen weer een training, maar gelukkig nog niet zelf voor de groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:05

Succes allemaal weer! Ik moet nu ook maar eens heeeel snel aan de slag, maar blegh, ik ben moe. :+

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:14

ik heb nog niks gedaan... moet nu weer verder met practicum uitwerken en dan mn matriaal en methoden schrijven... zit liever op bokt...

succes desiree!!
echt poedersuiker britt... hoop dat je laptop het toch weer doet straks!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:17

-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:54

Kom hup allemaal, jullie kunnen het! :D

Mijn laptop leeft weer! Mijn vader heeft hem op een of andere manier terug aan de praat gekregen, alle documenten staan er nog op. Moet alleen alle programma's opnieuw downloaden, maar dat geeft niet :D Vanavond ga ik weer terug naar Amsterdam, daar kan ik pas morgen weer op internet waarschijnlijk.Ben nu dus alle colleges aan het downloaden, zodat ik alsnog wat kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:57

Steef schreef:
Jeeeetje dat is balen zeg van je laptop!

Ik heb nu SPSS, maar merk wel even dat al het kansberekenen van 3 jaar geleden op de havo aardig is weggezakt _O- Daarnaast nog m'n minor lopen waarbij ik ook gigantisch achterloop, dus wordt nog wat :')

Spss is best stom, vooral omdat ik maar mavo3 wiskunde heb :P

Gelukkig maar ghost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:59

Fijn Britt dat het zo goed als opgelost is! Kan je tenminste weer fatsoenlijk ademhalen. Motivatie zal er nu wel zijn gok ik? :+

Pff, ik ben extreem moe. Dus ik ga nog even kijken of ik de leerdoelen ken. Morgen heb ik toch 3 tussenuren, dan besteed ik daar nog een uurtje om dit te leren. Het is namelijk m'n eerste SE en dat wil ik wel goed doen natuurlijk. :+

Daarna nog wat Engels leren, blegh.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:05

Niet echt :+ Moet zo nog 1 uur en 3 kwartier met de trein voor ik thuis ben. Gelukkig heb ik al wel gegeten en heb ik niet zoveel zooi bij me. Ik wacht even tot de ergste spits voorbij is en dan ga ik, maar daardoor ben ik wel pas tegen 9 uur thuis waarschijnlijk..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:18

Ik heb donderdag ook kansrekening tentamen, lastig is dat he! De eerste paar opgaven kan je nog wel op je janboerenfluitjes maar daarna... Flink aan de bak nog ff!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:29

Gelukkig ben ik niet de enige die niks van kansberekening snapt :') De basis lukt me nog wel maar als er faculteiten bij komen kijken ben ik het kwijt :+

Moet donderdag ook m'n bachelorscriptie onderwerp kiezen, dus moet daar ook nog even naar kijken. Daarnaast nog een stageplek ronselen en een advocatenkantoor heeft nog interesse in m'n profiel :') beetje druk dus :+

Fijn dat je laptop het weer doet ghost!! Zonde van het reizen, maar hij doet het gelukkig wel weer :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:35

Wie weet kan ik je daar nog bij helpen, faculteiten snap ik zelf wel. Ik moet zelf een stuk of wat verdelingen kennen, allemaal weer met andere eigenschappen, sommige zijn heel eenvoudig en sommige zijn echt 8)7

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:36

Kun je geen filmpjes kijken op youtube, dat hielp mij nog wel vanmiddag :')

Ik zal even m'n opgave posten haha, momentje!
Laatst bijgewerkt door Steef op 06-10-15 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:38

Oh dat is wel een goede tip! Heb gelukkig met een aantal studiegenootjes een app waar we ook vragen in bespreken, dat helpt wel goed, er is altijd wel iemand die het weet :).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:40

-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:56

Dit is echt abracadabra voor mij :') Succes!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:00

Ohh, ja, kijk. 5! betekent 5x4x3x2x1 en 2! betekent dus 2x1. Je gooit 5x met een dobbelsteen en je wilt dus 2x een 6 gooien, 2 cijfers staan dus eigenlijk al vast. Nu vragen ze eigenlijk om de kans op P(6,6,n6,n6,n6) waarbij n6 = niet 6. De volgorde hiervan is niet van belang, je mag als eerste 6 gooien, of als tweede, of als derde, als je in totaal maar 2 zessen hebt gegooid. Een mogelijke volgorde is dan bijvoorbeeld: {6,4,3,2,6}. Omdat de volgorde niet belangrijk is, heb je te maken met een combinatie.
Bij het eerste streepje vragen ze om het aantal 'setjes' dat je als het ware kan maken van 5 getallen tussen 1 en 6 waarbij er 2 getallen 6 zijn. Dit zijn 5 boven 2 mogelijkheden, 'het aantal manieren dat ik 2 getallen uit 5 getallen kan halen', dat is die 5 boven die 2 tussen haakjes. Dit kan je ook wel schrijven als 5!/(2!3!), dit is zo bij iedere combinatie, je doet dus n!/(x!-(n-x)!).

De reden waarom je dit doet is omdat je, bij het uitrekenen van (1/6)^2*(5/6)^3 eigenlijk zelf een volgorde inbouwt, namelijk: Voor de eerste 2 getallen is de uitkomst 6, voor de andere 3 getallen is de uitkomst iets anders dan 6. Dat is niet zo, want het eerste getal mag ook wel 5 zijn, als er maar 2 andere getallen 6 zijn.

Ik heb geen idee of je het zo redelijk snapt, anders vraag gerust, dan moet ik het iets duidelijker uitleggen :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:43

Lekker druk Steef! Ik weet niet in hoeverre ik je kan helpen, wij doen andere dingen met factorials :+ en veel kansberekening heb ik nooit gedaan.

Britt, fijn dat je laptop het weer doet!

Mooie cijfers, Desiree :)

Lollieloes, welkom natuurlijk, en om op je vraag terug te komen- mijn avatar herhaalt zichzelf inderdaad :j het is een fractal genaamd de Mandelbrot Set; als je een complex number (dus z=a + ib) neemt, dat kwadrateert en het originele nummer erbij optelt, et cetera et cetera, en je resultaat wordt niet oneindig groter, maar blijft binnen een bepaalde waarde, dan ligt het originele getal in de Mandelbrot set. Dacht ik, Is alweer even geleden :')

Ik voel me vandaag weer een stuk beter :) mijn middag-tutorial voor math methods was alleen zo moeilijk, zelfs onze tutor zat van 'this is hard' :') Was helemaal kapot daarna. Vind het altijd zo rot om tot 5/6u les te hebben, tegen de tijd dat ik dan thuis ben, gegeten heb en weer bij kennis ben is het alweer zo laat. Moet eigenlijk nog twee tutorials voor morgenochtend voorbereiden, even zien hoe ver ik kom :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:05

https://www.facebook.com/jaceomusic/vid ... 500165155/
Some motivation :)) Wel geluid aan doen!

Ik heb besloten morgen college over te slaan, aangezien die docent toch alles letterlijk voorleest van zijn powerpoint. Dan begin ik morgen vast met leren van de presentaties die al op blackboard staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:11

Britt.... :')

Goed besluit van je! Kan je ook vanavond lekker op tijd naar bed en morgen net iets langer uitslapen. Succes!

Ik moet nog even 300 woordjes NE-EN in mijn kop knallen, argh hahaha. Heb ze nu gelukkig wel allemaal bijna 1x beiden kanten op doorgenomen. Dus na het eten alles opnieuw herhalen, en dan morgenochtend nog even. (Ahum, lekker vroeg opstaan dus...)
En dan moet ik nog meer huiswerk maken, maar daar heb ik dus echt geen tijd voor :oo Hellepie, hoe moet ik dat doen?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:43

Ghostattack schreef:
https://www.facebook.com/jaceomusic/vid ... 500165155/
Some motivation :)) Wel geluid aan doen!

Ik heb besloten morgen college over te slaan, aangezien die docent toch alles letterlijk voorleest van zijn powerpoint. Dan begin ik morgen vast met leren van de presentaties die al op blackboard staan :)

Omg :')

Morgen tentamen kansrekening, ik denk dat ik het kan, let's hope for it.

Succes deetjuh! Gelukkig is ne-en meestal niet het moeilijkste :). Kan je je huiswerk niet morgen/opschool/in de pauze maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:47

Nou ja, probleem is dat ik van Duits eigenlijk niet eens wéét wat het huiswerk is. :') En Wiskunde heb ik het tweede uur. Eerste uur vrij en dat ga ik benutten voor Engels. :+

Succes morgen loes!! (?)