Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 19:59

Ja zeg gaf me ook complimenten over de brief. Maar ik was 1 van eerste sollicitanten op gesprek. Ze kreeg er 12 op gesprek. Tja.........dat is over het algemeen vrij veel.

Goed, ik drink een wijntje en morgen weer een nieuwe dag...........

blingpiggy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:23

Verdomme Dimple.... we kennen allemaal de standaard-afwijzingsmails, maar na een goed eerste gesprek is het extra zuur... :(:) vooral de manier waarop...!

Kon je nog iets met de reden? Of was de mail te vaag?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:35

Andere kandidaat met meer relevante ervaring. Maar wat ik echt niet kan uitstaan is dat ik dat mokkel wat ik dus 20 minuten eerder aan de telefoon had gewoon haar bek houdt. Bel morgen maar even.
Zeg dan gewoon dat ik vandaag reactie krijg of wat dan ook. Hoe moeilijk is het als zelfs bedrijven niet meer direct durven te communiceren?

Ben nog steeds pissig..... :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:39

Dimple schreef:
Andere kandidaat met meer relevante ervaring. Maar wat ik echt niet kan uitstaan is dat ik dat mokkel wat ik dus 20 minuten eerder aan de telefoon had gewoon haar bek houdt. Bel morgen maar even.
Zeg dan gewoon dat ik vandaag reactie krijg of wat dan ook. Hoe moeilijk is het als zelfs bedrijven niet meer direct durven te communiceren?

Ben nog steeds pissig..... :P

Jammer Dimple, heel erg balen :(:)

Wellicht wist ze niet dat ze de mails vanuit huis ging sturen? Niet om ze te verdedigen, maar als het haar parttime dag was (en dus niet op kantoor was) dan geef je automatisch de volgende dag aan. Vind een mailtje trouwens niet netjes. Jij neemt moeite /tijd om langs te komen en het gesprek voor te bereiden. Het minste wat ze kan doen is je opbouwende feedback geven.

Nu lekker aan een wel verdiend wijntje en morgen gaan we er weer tegen aan!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:41

Dimple wat balen zeg!! En de manier waarop... aargh!

Verder nog niks gedaan qua brief sturen. Ook geen vacatures bekeken nog vandaag. Ging de middag eerst lekker rondje buiten rijden. Echt zalig met het zonnetje. Helaas bij terugkomst wilde meneer zijn emmer niet leegeten. Enkel de wortel ging naar binnen. Dus toen schoot de overbezorgde-moeder-modus aan. Ik ben direct naar boven gerend om gewapend met stethoscoop en thermometer weer terug te rennen :') Ondertussen weer heel wat uren verder. Na het avondeten heb ik meneer apart gezet. Want geen idee wat erin gaat anders en eruit komt. Hij heeft toen wel 2 handjes brok op. En daarnet stond hij beetje hooi en stro te knabbelen. Maar wel standje lange tanden en heel klein beetje. Ook een hoopje mest. Dus opzich allemaal wel een goed teken. Maar nog duidelijk niet goed in zijn vel. Dus even nachtje apart van de groep en dan kijk ik morgenochtend weer. Hopelijk gaat het dan weer goed, kan ik even focussen op mijn sollicitatiebrieven die ik nog wil schrijven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:45

Dimple schreef:
Ik alsnog een afwijzing...........ben er best kapot van.
En het banketstaaf is, ik heb zelf gebeld om 11.21 uur vanmorgen. Ik heb een mail ontvangen om 11.43 uur.
Maar dan op een mailadres die niet in de CV staat dus dat is weer raar. Daar keek ik dus vanmiddag pas naar.

En let wel even op hoeveel tijd er tussen zat dat ik belde en te horen kreeg dat mevrouw niet bereikbaar is en ik morgen maar even moest bellen én de tijd dat ik de mail heb ontvangen. Net aan 20 minuten.
Djies, sta me dan gewoon even te woord he! Zeg gewoon waar het op staat ipv een banketstaaf mailtje 20 minuten later.
Wat een ballentent......... -:(-

Sorry voor de ego......... :o

Lafaards......spijt me voor je C!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:53

Ik heb in het topic wel iets voorbij zien komen meende ik over foto's bij sollicitaties.
Ik tref nu best wat vacatures in mijn branche waarbij gevraagd wordt een foto toe te voegen.
Hoe doen jullie dit? Wat voor foto doen jullie, pasfoto oid?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:43

idinn schreef:
Dimple wat balen zeg!! En de manier waarop... aargh!

Verder nog niks gedaan qua brief sturen. Ook geen vacatures bekeken nog vandaag. Ging de middag eerst lekker rondje buiten rijden. Echt zalig met het zonnetje. Helaas bij terugkomst wilde meneer zijn emmer niet leegeten. Enkel de wortel ging naar binnen. Dus toen schoot de overbezorgde-moeder-modus aan. Ik ben direct naar boven gerend om gewapend met stethoscoop en thermometer weer terug te rennen :') Ondertussen weer heel wat uren verder. Na het avondeten heb ik meneer apart gezet. Want geen idee wat erin gaat anders en eruit komt. Hij heeft toen wel 2 handjes brok op. En daarnet stond hij beetje hooi en stro te knabbelen. Maar wel standje lange tanden en heel klein beetje. Ook een hoopje mest. Dus opzich allemaal wel een goed teken. Maar nog duidelijk niet goed in zijn vel. Dus even nachtje apart van de groep en dan kijk ik morgenochtend weer. Hopelijk gaat het dan weer goed, kan ik even focussen op mijn sollicitatiebrieven die ik nog wil schrijven.

Idinn; Een paard hier op stal had paar weken terug soortgelijke symptomen. Volgens da heerst er een 'griep' met deze klachten onder de paarden. Maar de gezondheid van paardenkind is heel wat belangrijker dan een sollicitatie. Sterkte !

Misschien even het topic doorzoeken naar foto. We hebben het er idd uitgebreid over gehad. Mijn visie; een leuke spontane foto zonder achtergrond (zwart/wit) doet het altijd goed!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 10:15

Cowboy55 schreef:
Lafaards......spijt me voor je C!

Thx *grinnik*

Idinn, hier ook een niet extreem fitte merrie. Ze had me toch een partijtje snot uit haar neus en bleef maar briesen. Ik dacht even dat ze niet meer zou stoppen.
Gaat het nu beter met je paard? Ik hoop het maar.

Foto, gewoon een mooie nette foto, niet in bikini oid. Ik heb hem standaard in mijn CV gevoegd omdat ik dan zelf kan bepalen hoe groot etc. Als ik een .jpg toestuur dan staat mijn kop levensgroot op het beeldscherm. Nu in net formaat bovenaan CV, dan schrikken ze niet zo :+

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:30

Hihi Dimple :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:33

Hahaha Dimple :'). Als ze je foto dan openen dat ze direct achterover van hun bureaustoel afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:37

Dan laat je wel direct een indruk achter :+

Paardlief voelt zich gelukkig weer beter! Voor de zekerheid komende dagen even rustig aandoen. Doen we eigenlijk al, maar enkel wat wandelen ipv longeren kan nooit kwaad.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:00

Odetje92 schreef:
Ik heb in het topic wel iets voorbij zien komen meende ik over foto's bij sollicitaties.
Ik tref nu best wat vacatures in mijn branche waarbij gevraagd wordt een foto toe te voegen.
Hoe doen jullie dit? Wat voor foto doen jullie, pasfoto oid?

Een mooie neutrale foto :j . Dus ofwel je pasfoto als je vindt dat je daar netjes en een beetje spontaan opstaat. Of anders een mooie zelfgemaakte foto van jezelf met een neutrale achtergrond. Alleszinds geen vakantiefoto of waar je arm in arm me een vriendin of je drie kinderen ofzo staat :P .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:34

Balen Dimple ik had zo voor je gehoopt dat dit hem werd. Bah wat een rottige manier ook weer om afgewezen te worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:44

Wat balen Dimple.... :(:)

Ik heb gister wat opmerkelijks meegemaakt. 1,5 jaar geleden ben ik bij een bedrijf op gesprek geweest. Bedrijf heeft nu weer een vergelijkbare functie openstaan. Persoon met wie ik gesprek heb gehad heeft mij persoonlijk gemaild, of deze baan wat voor mij is. Volgens mij was ik 1,5 jaar geleden dan wel heel erg dichtbij die baan :=

Nadeel: Ik kelder ten opzichte van mijn huidige baan (uitzendbureau) wel heel erg veel in loon naar beneden. Een briefje heensturen en kijken wat het word kan natuurlijk altijd... Loon kan altijd omhoog... toch? :+

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:47

Balen Dimpie!

inderdaad winged, niet geschoten is altijd mis!

Ik werd net gebeld door the Stone. Of ik maandag middag op gesprek wil komen :)
Functie als assistent bedrijfsleider in de winkel die hier in het centrum nieuw komt te zitten :)!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 15:18

Goed zo dames Laus en Winged!! Goed nieuws.

En idd praten kan altijd en zou ik zeker doen. Bij een baan binnen een bedrijf heb je altijd meer mogelijkheden dan via uzb. En dan niet alleen qua salaris maar ook opleiding en doorgroeimogelijkheden.
Succes!

Ik net weer een afwijzing binnen van een andere functie. We zullen het maar zo zeggen..........zo reageren in ieder geval :')

Daarbij vind ik een afwijzing op een solli minder erg dan na het 1e gesprek. Dan heb je zelf al geproefd van het bedrijf en wordt je wel of niet enthousiast. Wordt je wel enthousiast dan is de afwijzing erger is mijn ervaring. Is dat bij jullie ook zo?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:18

Winged schreef:
Wat balen Dimple.... :(:)

Ik heb gister wat opmerkelijks meegemaakt. 1,5 jaar geleden ben ik bij een bedrijf op gesprek geweest. Bedrijf heeft nu weer een vergelijkbare functie openstaan. Persoon met wie ik gesprek heb gehad heeft mij persoonlijk gemaild, of deze baan wat voor mij is. Volgens mij was ik 1,5 jaar geleden dan wel heel erg dichtbij die baan :=

Nadeel: Ik kelder ten opzichte van mijn huidige baan (uitzendbureau) wel heel erg veel in loon naar beneden. Een briefje heensturen en kijken wat het word kan natuurlijk altijd... Loon kan altijd omhoog... toch? :+

Op gesprek kan altijd! Kan je daar nog bespreken hoe en wat qua loon :) wel een compliment dat ze je bellen!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:50

Dimple schreef:
Goed zo dames Laus en Winged!! Goed nieuws.

En idd praten kan altijd en zou ik zeker doen. Bij een baan binnen een bedrijf heb je altijd meer mogelijkheden dan via uzb. En dan niet alleen qua salaris maar ook opleiding en doorgroeimogelijkheden.
Succes!

Ik net weer een afwijzing binnen van een andere functie. We zullen het maar zo zeggen..........zo reageren in ieder geval :')

Daarbij vind ik een afwijzing op een solli minder erg dan na het 1e gesprek. Dan heb je zelf al geproefd van het bedrijf en wordt je wel of niet enthousiast. Wordt je wel enthousiast dan is de afwijzing erger is mijn ervaring. Is dat bij jullie ook zo?

Klopt heb ik ook, had ik bij de manege ook, was helemaal vol lof vd manege dus het kwam echt even zuur op mijn dak, al begreep ik hun toelichting echt 200% en had ik hetzelfde gedaan

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:23

Morgen het gesprek. Ben ik zo ziek als een hond. Probeer nu alles om mezelf op gepept te hebben voor morgen. Vitamines eten, neus spray, stomen keeltabletten heet douchen en veel slapen. Wat een drama ben ook zo nerveus voor morgen.

Sorry ego post.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:09

Succes ash!!

En geen ego post hoor soms moet je het even van je af gooien

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:13

Ash_ hopelijk gaat het morgen beter! En anders laat je een heleboel motivatie zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:27

Ash, hopelijk voel je je morgen wat beter! Beterschap nog en succes met je gesprek morgen!

Dimple, zo denk ik ook maar over afwijzingen.. je kan het iig van je lijstje afstrepen met zekerheid.

Winged, na 1,5 jaar nog gebeld worden? Dan heb je er toch een goede indruk achter gelaten! Praten kan altijd, dus zou zeker gaan!

Laus, ook op gesprek binnenkort, super!

Ik had vandaag een vraag gesteld bij een interimbureau over een vacature, was mij niet helemaal duidelijk voor hoeveel uur het was (flexibel, bijspringen nacht geen probleem). Dus vraag gesteld met daarbij dat ik door mijn bachelor afronden nu al veel tijd heb en dus werk zoek. Heb ik vanmiddag mail terug gehad: U solliciteerde voor de vacature... dit is voltijds. We nodigen u graag uit voor een persoonlijk gesprek op ons kantoor.

Uh... ik vroeg eigenlijk alleen maar wat? _O- Dus ja morgen even mailen of maandagmiddag uitkomt om langs te komen. Ik ga er hoe dan ook wijzer van worden. Want ze kunnen vast ook wat zeggen over werken in België als Nederlander (verrassing ik ben niet van hier haha). En zo niet, dan heb ik de omgeving daar ook eens gezien. Moet wel even stuk fietsen + trein + stukje fietsen. Maar ze lijken dan wel redelijk weer op te geven. Alhoewel als ik daar verzopen binnenstap, is iig duidelijk dat ik graag buiten kom haha.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:49

Leuk laus! Hopelijk word het wat!

En idinn ben benieuwd wat het word en is! :D Ik heb ook weer wat sollicitaties de deur uit gedaan.. We zullen zien. :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:17

Dimple, het stroomt weer vol net vacatures voor ons!! *\o/*

Ik ga d'r morgen is goed voor zitten. :)

Veel hebben gesprekken dat is positief!!! Succes alvast en kletsen kan nooit kwaad.