Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:07

Lienek schreef:
Pff die scholen!!!!!!!
Net de haagse hogeschool gebeld.. Kan alleen starten als ik voor 31 mei stond ingeschreven bij een andere hogeschool.. En ik stond pas 3 juni ingeschreven omdat toen pas mijn digid binnen kwam

Dat is raar! Kunnen ze dat zien dan? Ik heb me ook pas in juni op de hhs ingeschreven, maar stond inderdaad wel bij 2 andere opleidingen ook ingeschreven.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:12

Debbels schreef:
Lienek schreef:
Pff die scholen!!!!!!!
Net de haagse hogeschool gebeld.. Kan alleen starten als ik voor 31 mei stond ingeschreven bij een andere hogeschool.. En ik stond pas 3 juni ingeschreven omdat toen pas mijn digid binnen kwam

Dat is raar! Kunnen ze dat zien dan? Ik heb me ook pas in juni op de hhs ingeschreven, maar stond inderdaad wel bij 2 andere opleidingen ook ingeschreven.

Pff ja nou ja dat zou nog drie weken duren als ik zo'n formulier zou aanvragen.. Echt janken dit. Doe je alles en dan ook echt alles om te kunnen studeren en dan kun je nog niet beginnen door een stomme school en digid

Faya__

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:30

Groningen kan volgens mij nog en Leeuwarden ook dacht ik.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:33

Lienek schreef:
Pff die scholen!!!!!!!

Dit is inderdaad de regel sinds dit jaar. Je kan alleen een studie beginnen als je voor 31 mei tenminste bij een school voor een opleiding bent ingeschreven. Je kon dan eventueel nog wel tot 31 augustus van opleiding wisselen, ook naar een opleiding waar je je voor 31 mei nog niet had ingeschreven.

Dus ik ben bang dat je pech zal hebben en wellicht pas in februari kan gaan beginnen..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:42

Leeuwarden en groningen is voor mij bijna 4 uur reizen....
Ik ga als ik pas in Februari kan starten digiD voor de rechter slepen.. Toch belachelijk heb echt uren en uren aan de telefoon gezeten en telkens is er geen oplossing of wel dat ze het opsturen en ik niks binnen krijg waardoor ik nu alle studies misloop.. vanaf volgend jaar wordt alles immers een lening en daar ga ik echt niet aan beginnen als ik dit jaar na verwoede pogingen ook zonder lening had kunnen starten.
Oh wat haat ik studeren opeens.. En had er zooo veel zin in. ;(

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:45

Heel erg vervelend! Maar als je zegt dat je alles doet om te kunnen studeren, tja ik zou het gewoon proberen! Beter dan je stufi mislopen. Er studeren meer mensen op 4u reizen van huis.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:45

Lienek schreef:
Leeuwarden en groningen is voor mij bijna 4 uur reizen....
Ik ga als ik pas in Februari kan starten digiD voor de rechter slepen.. Toch belachelijk heb echt uren en uren aan de telefoon gezeten en telkens is er geen oplossing of wel dat ze het opsturen en ik niks binnen krijg waardoor ik nu alle studies misloop.. vanaf volgend jaar wordt alles immers een lening en daar ga ik echt niet aan beginnen als ik dit jaar na verwoede pogingen ook zonder lening had kunnen starten.
Oh wat haat ik studeren opeens.. En had er zooo veel zin in. ;(

Ja lastig inderdaad, helaas kunnen wij je ook niet helpen. Misschien zit het toch mee en lukt het nog. Al lijkt het mij sowieso rot om zo te moeten beginnen, want je hebt natuurlijk ook nog geen boeken enzo en het wordt nu echt wel kort dag.

Vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:32

Zo stom, ik heb nu dus een financiele meevaller gehad en nu wil ik dus een deel van mijn studiekosten alvast afbetalen, kan dat dus niet, zo irritant :(

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:44

Joolien schreef:
Zo stom, ik heb nu dus een financiele meevaller gehad en nu wil ik dus een deel van mijn studiekosten alvast afbetalen, kan dat dus niet, zo irritant :(

Kan je dan het geld niet apart zetten en dan daar de eerste maanden van betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:46

DewiRox schreef:
Joolien schreef:

Kan je dan het geld niet apart zetten en dan daar de eerste maanden van betalen?

Jawel, maar ik wil er gewoon meteen vanaf, ik ken mezelf... _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:01

Als k jou was zou k dat ff op je spaarrekening zetten totdat je het gaat betalen :P Dan is het van je gewone rekening af en dan is de verleiding misschien wat minder om het aan andere dingen te besteden? xD Tenzij je heel vaak van je spaarrekening geld haalt hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:31

Ja dat was ik wel van plan. :P

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:34

Haha ken dat Jolien het brand zo op je rekening.

Ik heb een Pip studio agenda. Love Pip en vond dat het wel PABO verantwoord was hihi. Bij bijvoorbeeld een economische opleiding had ik wel een stoerdere gekocht.

Hiet vorige week 4 dagen zomercursus rekennn en taal gehad. Was erg zinvol en leuk. Tot nu toe alleen maar goede indruk vd HAN. Donderdagavond een kennismakingsborrel en maandag beginnen. Zin in!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:01

Wauw.
Ik ben vandaag naar de eerste introdag geweest. Wat en informatie. Ik heb het gevoel dat ik hersendood ben.
Verder is mijn rooster om te janken en heb ik morgen een sportdag.
maar toch heb ik zin in mn opleiding die maandag begint, beetje jammer dat de ELO nog leeg is dus ik nog niks kan voorbereiden.
Vanavond laatste boeken inslaan en een laptop bestellen en dan volgende week aan de bak!

Verpleegkundigen; hebben jullie ook allemaal de Mantoux prik moeten laten zetten?
Kwam er vandaag achter dat ik dat morgen had moeten inleveren.. Nou ja als nog doen en dan maar zo snel mogelijk inleveren denk ik. :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:14

Ik heb morgen introdag, van 12 tot half 7. Ben benieuwd wat ze allemaal willen gaan uitspoken zo lang, in de mail staat dat het puur informatief is. We zullen zien :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:44

Hallo mag ik hier mij ook melden?

Ondanks dat ik al wel "geen nieuwe student" meer ben ga ik nu wel voor het eerst op hbo beginnen. Na 2 jaar uni (met hakken over de sloot P gehaald) vond ik toch dat het beter was om een stapje terug te doen. Mijn gezondheid leed erg onder mijn uni stress en aangezien ik weigerde op kamers te gaan ging het reizen ook zijn tol eisen via mijn gezondheid.

Ik ga nu HBO biologie en medisch laboratorium onderzoek doen aan de hoge school Rotterdam. En ik hoop dat ik door deze keuze weer meer regelmaat en rust ik mijn hoofd krijg :+
Mocht iemand dus ook 2de jaars bio-farmaceutische wetenschappen boeken zoeken, ik heb de mijne nog in de aanbieding :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:51

Aah leuk, nog iemand met BML :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:03

Ga jij dat ook doen? Leuk! Ik ga alleen wel waarschijnlijk versnelde route doen. Ivm dat ik wel vwo gedaan heb en dus ook al 2 jaar uni. In de hoop dat ik sneller klaar ben :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:04

Ja, ik ga het ook doen :) Versneld is idd wel fijn ja!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:25

Ik heb morgen ook introductie. Zag dat de woensdag dag is afgeschaft door het slechte weer (buiten sporten). Maar woensdag wordt het juist goed weer :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:33

dancer_ schreef:
Ik heb morgen ook introductie. Zag dat de woensdag dag is afgeschaft door het slechte weer (buiten sporten). Maar woensdag wordt het juist goed weer :')

Haha ja, maar het zal ook allemaal wel erg nat zijn denk. Als ik hier ook de voetbalvelden en landen zie.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:34

Jaa morgen ook introductie dag van half 10 tot 2 :D

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:30

Ik heb een agenda van Paperchase, perfect om te plannen!
Introweek heb ik helaas moeten missen, maar de introductiedag ga ik wel gewoon doen! Verder nog geen enkel idee qua klassen/rooster etcetera.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:38

Vandaag de hoorzitting!!! Stress al de hele ochtend ;(

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:45

Heel veel succes!