Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:22

Lessie, balen zeg! Succes met het zoeken naar een opleiding en een school!

Annepannne, erg he, wat je allemaal moet leren! Dat eeuwig lezen is niks voor mij...

Ik was gister op excursie naar de Raad voor de Kinderbescherming. Super leuk, wil er in mijn 3e jaar stage gaan lopen en het liefste ook wel werken haha! Ben heel enthousiast!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:44

Miss_caroo , dat klinkt inderdaad heel leuk. Ook om er stage te lopen lijkt me dat leuk :)

Ik heb alweer lekker weekend, maar mijn agenda staat alweer vol voor volgende week, dus we gaan gewoon lekker verder in het weekend, haha!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:53

Leuk Miss_Caroo! :D

Ik wordt zo blij van school he! Het is superdruk... maar het gaat echt lekker.
Met de twee projecten loop ik (samen met mn groepje) supergoed op schema.
Verder is het super gezellig, heb echt heerlijke klasgenoten en iedereen kan het met elkaar vinden.
Ja ben helemaal op mn plekkie :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:27

Zat net even te bekijken welke vakken en projecten ik volgend jaar allemaal ga krijgen.. En ik begin me een beetje minder zeker te voelen over deze studie.. :+ Ik weet nu wat bepaalde vakken inhouden en wat er verwacht wordt enzo, maar als ik alles van volgend jaar zie kan ik alleen maar denken 'Vind ik dat wel leuk..?'
Ik zou echt bij god niet weten wat ik moest als ik deze studie stop.. Ik vind het op dit moment allemaal wel aardig, maar niet dat ik echt super enthousiast ben. Ik blijf tegen iedereen zeggen "Jaaaa maar dit is pas blok 1, en aan het eind van het jaar ben ik vast veel enthousiaster, dan heb ik pas alle vakken gehad" enzo. Maar wat nou als dat niet zo is..?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 18:30

Wat als ik stop inderdaad. Dat heb ik ook, maar ik weet zeker dat ik wil stoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:18

Als je nu al zo twijfelt kun je beter stoppen :) Dat heb ik vorig jaar ook gehad, helaas doorgezet en uiteindelijk pas in maart gestopt. Jammer, want zo heb ik een jaar "verloren"! Nu bezig met mijn nieuwe studie en het is wellicht een van de beste keuzes die ik tot nu toe gemaakt heb :))
EDIT: Ik deed Paardensport en nu HBO Rechten :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:49

Ja maar ik weet het nog niet! En ik heb pas 1 blok nu he, en elk blok hebben wij andere vakken. Wat nou als ik de andere blokken wel helemaal leuk vind :P Ik heb al tegen mezelf gezegd dat ik sowieso het hele jaar ga afmaken want ik vind deze periode echt nog te kort om iets te beslissen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 02:26

Ook CMD toch Marit? Ik snap je twijfels hoor ;)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:54

aaaaah jongens ik heb zoiets vets gehoord, een meisje van mijn opleiding heeft als afstudeerstage stage gelopen bij MASERATI in LONDEN what the f ik wil dat ooook haha! weet niet precies wat ze daar heeft gedaan maar het klinkt zooooo vet, ik wil sowieso op buitenlandse stage lijkt me zo gave ervaring :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:56

Ik heb over één week tentamen week, ik wou eigenlijk dit weekend beginnen met leren maar ik heb last
van ernstig studieontwijkend gedrag. :Y) Vanaf morgen ga ik sowieso die hard aan de slag, echt geen zin
in.. Ik heb drie schriftelijke toetsen en één thuistoets.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:23

Courses schreef:
Ook CMD toch Marit? Ik snap je twijfels hoor ;)

:j Ik vind het hele deel 'doelgroep onderzoeken - product ontwerpen - product testen - product verbeteren' irritant :+ Ik merk dat ik dat geen leuk onderdeel vind. Terwijl ik de programmeer- en schrijfkant wel erg leuk vind.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:02

Asdfghjkl. Opdracht in Illustrator af, in de verkeerde laag zitten werken :') Topidee.

Oh, ik snap het ja. Daar ben ik nu mee aan het afronden :P Ik zit net aan m'n week voor de deadlines, donderdag een analyse opdracht inleveren wat 50% van het cijfer is .. Voor de rest loop ik met alles aardig bij, alleen m'n 'Creative' vak blijft vervelend :P

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:50

Voor de twijfelaars haalt het denk niks uit of je nu stopt of over een maand of het jaar afmaakt een jaar ben je toch wel kwijt. Ik denk niet dat je nu nog kan instromen aangezien de tentamenweek er voor de meeste studies al aan begint te komen en als ik zie wat ik nu al heb moeten doen allemaal ik denk niet dat dat in te halen valt.
ik zou wel als ik jullie was keihard opzoek gaan naar 'wat nu?'. ik heb zelfs een studiecoach ingeschakeld vorig jaar en ik wist in december wat ik wilde.. voelt toch fijner als je dan al weet wat je wél wilt dan dat je in juni nog stress krijgt en gewoon maar weer iets moet kiezen, dus begin daar nu mee want die tijd zul je hard nodig hebben!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:52

Het is financieel wel voordeliger om voor februari te stoppen

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:14

Heb ik vorig jaar ook gedaan, krijg je nog dik de helft van je collegegeld terug plus het telt niet mee als verloren jaar van je stufi. Maargoed weet niet 100% zeker of dat nog steeds precies zo is want het kabinet en haar geklooi met de regels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:26

Ik heb mij hier een poos niet gemeld.. Ik twijfel zo vreselijk over mijn studie -O- Het is niet leuk, ik leer niets, zooitje ongeregeld en ik kan mijn creativiteit totaal niet kwijt -O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:35

Kom je creativiteit hier maar kwijt raken ... :') Ik faal echt hard in m'n 'Creative' vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:43

Zullen we ruilen? Mag jij naar saaie verhalen over Unilever luisteren en dan ga ik schilderen/knippen/plakken/tekenen/photoshoppen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:50

WiancaR schreef:
Ik heb mij hier een poos niet gemeld.. Ik twijfel zo vreselijk over mijn studie -O- Het is niet leuk, ik leer niets, zooitje ongeregeld en ik kan mijn creativiteit totaal niet kwijt -O-

Ik voel met je mee. Ik vind de sfeer onderling heel tof, creatief is bij mij niet zo aan de orde,
maar de paasei op school en de waardeloze lessen/hoorcolleges (Het Engels vooral; "here do you have a piece of the ehhhhhh strottenhoofd"). Daarnaast is er met mijn baan later dan niet echt een carrière te krijgen (je kan nooit echt promotie maken of zo) en ja daar twijfel ik soms ook over. het is ook heel praktisch en ik wil graag iets meer theorie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:00

Rebeccaa schreef:
[paard] schreef:

Ik voel met je mee. Ik vind de sfeer onderling heel tof, creatief is bij mij niet zo aan de orde,
maar de paasei op school en de waardeloze lessen/hoorcolleges (Het Engels vooral; "here do you have a piece of the ehhhhhh strottenhoofd"). Daarnaast is er met mijn baan later dan niet echt een carrière te krijgen (je kan nooit echt promotie maken of zo) en ja daar twijfel ik soms ook over. het is ook heel praktisch en ik wil graag iets meer theorie..

Wat voor opleiding volg jij? Ik doe nu Communicatie.

Ik vind de sfeer in mijn klas ook heel leuk, maar de school zelf -O- Ik stond in maart al ingeschreven. Tijdens het introductiekamp in september waren ze "vergeten" om mij in een klas in te delen.. Nou geen man over boord, kan zelf wel een klas regelen. Nou moest ik vorige week al een tussentoets maken om te checken of je mee komt. Wie krijgt er geen mail en kan zich niet inschrijven? Ik. Over twee weken heb ik tentamens, voor tentamens MOET je een collegekaart hebben. Wie heeft er geen collegekaart? Ik -O-. Als ik geen collegekaart ontvang voor de tentamens schrijf ik mij per direct uit.

En sorry voor mijn geklaag maar ik weet echt niet wat ik moet doen -O-

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:50

Ik zit ook ontzettend te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt..
Maar als ik stop heb ik geen idee wat ik dan moet doen: heb geen baan en geen andere studie.
SPH lijkt me wel leuk, maar ik kan nergens (behalve Windesheim) vinden waar je in februari in kan stromen...

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:58

Kan dat toevallig ook niet in Vlissingen? Balen zeg dat jullie zoveel twijfels hebben, kan alleen maar zeggen volg je gevoel!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:56

Hier ook twijfels, maar ook serieus bedenkingen of ik niet te vroeg aan de studie begonnen ben ook al ben ik bijna twintig.. Het kost me zo ontzettend veel moeite om het maar gewoon te doen, zeker als er tegelijkertijd telkens maar weer blijkt dat ik er nog geen bal van snap terwijl ik me wel drie slagen in de rondte werk..

Ben constant moe, heb dagelijks hoofdpijn en krijg naast school bijna niets voor mekaar. Ik kan het zelfs amper opbrengen wat voor mezelf te doen in de trant van mijn vriendinnen zien (zie ze niet vaak, wonen op 40 minuten tot 1 uur rijden vanaf mij), paardrijden of lezen. Zodra ik kan lig ik op bed, lekker warm onder de dekens en verstopt voor de 'grote boze wereld..'

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:02

Ik ken jullie gevoel hoor. Heb even getwijfeld of ik zou stoppen maar ben er voor 99% zeker van dat ik door ga. Heb het met mijn SLB'er erover gehad qua hoeveelheid werk en tijd en eerst was het 'Dat is het HBO, wen er maar aan' maar later werd dat 'Het word wel minder hoor'. Het is puur uittesten het eerste jaar hoe of wat en of mensen het vol houden ja of nee. Zo niet, dan stoppen ze, houden ze meteen de gemotiveerde leerlingen over.

Ik zit net in de trein na een hele dag school, ben dood op, loop gelukkig redelijk bij. Vanavond nog even klein beetje afronden en daarna vroeg op bed, heb het echt helemaal gehad ^)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:18

Tja, dat is wel zo. Maar dan moet ik eerst het eerste jaar overleven, zo voelt het wel. Met mijn SLB docent valt niet te praten, die is heel direct en heel assertief, gewoon doen, niet miepen. Nouja, ik ben dus wel een mieppierd. Daarnaast spelen er hier ook nog wat persoonlijke dingen die er betreft motivatie niet echt bij helpen.

Zware dag gehad? Of vooral lang..? Mijn dagen vallen meestal qua uren wel mee, maar ben wel 3 uur per dag onderweg, 12 uur per week.. Pff, als ik die uren eens in de studie kon stoppen.. Maar goed, in Zwolle gaan wonen is écht geen optie..