Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:36

Echt? Oh :=

Nee dat hoeft niet, ontslag. Maar ik vraag me echt af waarom zo iemand docent wil worden.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:38

Misschien met als verschil dat hij dit natuurlijk niet vertelt waar leerlingen bij zijn, maar toch..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:53

miinynke schreef:
Saintelette schreef:
Ik wil aan mn actieonderzoek werken maar ik weet gewoon écht geen onderwerp.. En als ik mensen om hulp vraag krijg ik alleen maar te horen dat ik 'gewoon maar wat moet verzinnen" maar ik weet gewoon echt niks %) %) :?
Help!!

Welk vak geef je ook alweer?

Aardrijkskunde..

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:59

je mag mijn idee wel jatten :P alleen ipv geschiedenis het op aardrijkskunde richten ;) Ik doe mijn onderzoek naar aansluiting van het geschiedenisonderwijs van de basisschool naar het VO. En dan gericht op de basisscholen ( 3 stuks) van de stad waar de school staat waar ik mijn LIO doe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:10

lieveli schreef:
Nou echt hé, ik kan niet wachten tot ik naar een andere school kan. Mijn emmertje is vol.

Moet je het schooljaar vol maken hier?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:11

lieveli schreef:
Nee dat hoeft niet, ontslag. Maar ik vraag me echt af waarom zo iemand docent wil worden.

Ik had op mijn vorige school ook een collega die het niet snapte hoor.
Midden in de winter, dikke laag sneeuw, de helft van de kinderen kwam te laat omdat ze gevallen waren en wat zegt hij:"Ik heb ze vanmorgen allemaal gevraagd of ze gevallen waren en degenen die ja zeiden die heb ik echt uitgelachen". Ook zo een die echt alle, maar dan ook echt alle sociale vaardigheden in het leven miste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:47

Ik kan me daar echt gigantisch, maar dan ook echt gigantisch kwaad over maken. En ik vind nogmaals echt niet dat iedere docent perfect moet zijn, ik heb meer dan genoeg illegale rotzooi gedaan en ik stap nooit opzij voor een kroeggevecht maar je hart moet op de goede plek zitten. Als dat al niet zo is, dan heb je in die hele sociale contreien niks te zoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:48

Goof schreef:
lieveli schreef:
Nou echt hé, ik kan niet wachten tot ik naar een andere school kan. Mijn emmertje is vol.

Moet je het schooljaar vol maken hier?

Ik hoop het niet. Dit is mijn 2e en 3e jaars stage in 1, maar ik heb misschien al een nieuwe plek bij een vriendin op school. Dus hopelijk maandag gesprek met mijn vervangende SLBer, dan woensdag gesprek op school. Geef me maar een 6 voor mijn 2e jaars stage en dan doe ik mijn minor lekker ergens anders.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:55

Mag ik me ook weer melden? Ik ben al 1,5 jaar docente geweest tijdens mijn studie (helaas moeten stoppen), maar ben nu net na het behalen van mijn bachelor weer aangenomen voor een andere baan. Ik ga Grieks en Latijn geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:56

Nou lieveli, dan hoop ik dat je snel ergens anders terecht kan!

Leuk sheran, succes!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:54

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:58

miinynke schreef:
je mag mijn idee wel jatten :P alleen ipv geschiedenis het op aardrijkskunde richten ;) Ik doe mijn onderzoek naar aansluiting van het geschiedenisonderwijs van de basisschool naar het VO. En dan gericht op de basisscholen ( 3 stuks) van de stad waar de school staat waar ik mijn LIO doe.

Bedankt voor het idee! Ik zal er eens over nadenken ;)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:23

Jemig zeg Lieveli.... dat is toch écht niet normaal wat de kerel eruit kraamt?! Die wordt nooit droog achter zijn oren. Bah. ;(
Wat leuk Sheran, weer klassieke talen nu?

Ow, ik heb zo'n zin om aan de opleiding (Duits is het toch maar geworden.. :+ ) te beginnen en ik moet nog tot september wachten :o
Mijn zus gaat ook starten, leraar NL. Ze vraagt zich af of ze al boeken kan gaan lezen, haha! Die leest enorm veel als hobby. Ze houdt niet van paarden, leest geen Bokt dus als jullie tips hebben... graag!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:00

Vergeet het maar, het onderdeel lezen is zeg maar, non-existent. In het 1e jaar 3 jeugdboeken en 3 boeken over de 2e wereldoorlog, in het 2e jaar 3 adolescentenboeken en nu in het 3e jaar 1 boek uit het jaar 0.

Leesonderwijs is gewoon overal heel minimaal, dus we krijgen er weinig les in.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:39

lieveli schreef:
Vergeet het maar, het onderdeel lezen is zeg maar, non-existent. In het 1e jaar 3 jeugdboeken en 3 boeken over de 2e wereldoorlog, in het 2e jaar 3 adolescentenboeken en nu in het 3e jaar 1 boek uit het jaar 0.

Leesonderwijs is gewoon overal heel minimaal, dus we krijgen er weinig les in.

Waar doe jij de opleiding?
Ik doe de opleiding in Deventer (Nederlands hebben we het over toch?).
Ik deed de verkorte opleiding na de pabo in 1,5 jaar. Ik heb 12 boeken gelezen uit allerlei stromingen vanaf de middeleeuwen. Daarnaast moesten wij voor een toets 20 jeugdboeken lezen. Hierbij werd gewoon getoetst of je het gelezen had (je moest bladzijden herkennen).

Dus ik heb zeker wel het een en ander moeten lezen :) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:04

Echt? Ik doe het in Amsterdam, InHolland. Veel meer nadruk op taalkunde, weinig letterkunde.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:07

Ow, dus best veel verschillen in de opleiding NL? Bij de één wel veel lezen, bij de andere niet... :+
Best wel raar eigenlijk. Maar een paar boekjes kan ze dus al wel meepakken, haha! Nog titel suggesties misschien...?

Mooi dat je de opleiding zo veel kunt verkorten na de PABO Sharonalover. Dat scheelt enorm!
Ik heb rechten gedaan en krijg waarschijnlijk maar één vrijstellinkje :o Ach, dat geeft ook niet verder. Heb er echt zin in.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:58

Ja dat is een speciaal traject na de pabo :). Ik denk ook dat dat meer aansluiting heeft dan rechten :')

Ik kan je wel een lijst sturen met titels die wij moesten lezen, maar dit zal per opleiding dan ook verschillen waarschijnlijk.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:59

lieveli schreef:
Echt? Ik doe het in Amsterdam, InHolland. Veel meer nadruk op taalkunde, weinig letterkunde.

Wat behandelen jullie dan allemaal met taalkunde? Ik had het idee dat wij dit ook al redelijk uitgebreid hadden maar misschien missen we nog wat onderwerpen....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:21

Oh dat is echt te veel om op te noemen nu :') Overigens is het leesonderwijs op de middelbare school ook behoorlijk meh natuurlijk. Dus ergens snap ik wel dat we er niet te veel aandacht aan besteden, maar jammer is het wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:09

Zoooo, als lijfstraffen nog toegestaan waren had ik ze net met liefde hardhandig willen toepassen....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:11

Oooh noes, zo'n dag?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:30

:*
Tell us!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:42

:(:) gooi het eruit!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:13

Pfff.
Kids uit mavo3 hadden kennelijk afgesproken om de les te provoceren. Stuk of 7 jongens komen direct dus al zeer provocerend binnen (rondhangen, niet gaan zitten, telefoongebruik, en vooral niet aanspreekbaar en te corrigeren) dus ik heb direct duidelijk gemaakt dat ik daar geen seconde tijd aan ga verspillen. Heb ze nog 1x vriendelijk gevraagd om te gaan zitten en toen pakten ze hun stoel en gingen heel provocerend naast hun tafels midden in het gangpad zitten. Heb ze gezegd dat het een kwestie van kiezen of delen is; ofwel je gaat goed zitten en pakt je spullen ofwel je verlaat direct mijn les. Niet voor reden vatbaar, heel de klas reageert heftig, dus ik vertel ze mijn les te verlaten, alle 7.
Grote mond, brutaal, dikke discussie aan willen gaan en op het moment dat ik de deur open wil doen, voor de deur gaan staan en deze dichthouden.

Na enkele seconde ging de deur wel open en zijn ze weg gegaan.
Wat ik me achteraf realiseerde was dat ik ineens bij het dichthouden van die deur een hele dikke angstige flashback had van de gesloten jeugdinrichting waar ik hiervoor werkte. Ineens is je vrijheid weg en voelde ik die angst van daar bovenkomen en daar schrok ik toch wel van.

Kids hebben inmiddels een gesprek gehad met de teamleider. Ik heb morgen (Lucky me) zelfs 2 lessen met deze klas, maar weet nog niet of ik zin heb in deze mannen.
Ik steek er verdorie een hoop tijd, moeite en energie in en vind ze stuk voor stuk echt onwijs leuk, en dan krijg je dit terug. Ik ben even klaar met ze na zo'n teleurstelling.