Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:38

Gewoon op beide solliciteren :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:36

Beide solliciteren en dna specifiek gericht op de functie.

Nou, hier een hoop gedoe met UZB's en vervelende contracten wat duurde en duurde, maar kan nu officieel melden dat ik tot 30 april dit jaar sowieso werk heb. Mijn huurcontract hier (Achterhoek) loopt 31 mei af dus opzich vind ik het wel prima zo. (kom eigenlijk uit het noorden, hierheen gekomen voor werk)

Heb alleen nu al ruzie met het uren declareren :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:48

Ik heb vrijdag een gesprek bij een dierenarts in Dordrecht!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:54

leuk lieke!
Eindelijk wat doen waar je voor geleerd hebt!

ik krijg voor donderdag uitslag over mijn gesprek, begin nu toch benieuwd te worden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:55

Spannend rockwitch!

Ik heb net weer een brief geschreven, die nu ter controle ligt bij mijn stage begeleider :) (en die is heeeeeeeel kritisch, dus alleen maar goed!)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:56

Super Rockwitch.
Duimen voor Alja!

Ik moet vanavond ook wat brieven schrijven, nu wil het niet echt lukken dus zo eerst maar naar stal en dan met frisse moed aan de gang.
Wel mijn netwerk ingezet, donderdag een afspraak met iemand die in "mijn wereld" zit.
En net een afwijzing binnen met een uitgebreide toelichting (fijn!) waar ik niks mee kan :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:59

Wat zei je afwijzing;
Voldeed niet aan het profiel?
Waren betere kandidaten? :')

Ik ga binnenkort ook even mijn netwerken uitpluizen :) mag het netwerk van mijn stagebegeleider induiken namelijk :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:07

Nee ze probeerden het zowaar te onderbouwen en ik heb objectief gekeken naar de punten die ze noemden en het klopt gewoon niet. Alleen het ontbreken van mijn cijferlijst klopt. :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:51

Tessaaa schreef:
Ik ben afgelopen week aangenomen op een hele leuke functie bij een leuk bedrijf.
Valt me toch mee 3 maanden na mijn afstuderen (in de tussentijd even vervangend werk gedaan)

Saskia: ik duim met je mee, als net afgestudeerde is het al lastig zat

Dat heb je netjes gedaan, gefeliciteerd.

Spannend Rockwitch, heb je veel brieven geschreven?

Wel raar dat ze zo'n vertekend beeld hebben dan Splashislief. Enig idee hoe dat ontstaan is?

Ik ben net op gesprek geweest voor een werkervaringsstage. Als het van beide kanten bevalt is het een opstapje naar een vaste baan. De directeur zei dat hij een positieve indruk heeft van mij en dat er zeker punten waren waar het bedrijf wat mee kan. Nu krijg ik een opdrachtje via de mail, zodat ze kunnen zien wat mijn schrijfstijl is en of dit binnen hun bedrijf past. En verder ben ik ook actief bezig met het schrijven van brieven, dus hopelijk hoor ik ook snel bij de werkende volwassenen :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:02

Net ook op gesprek geweest. Pffffff, wel lastig hoor hoor om iemand ervan te overtuigen dat je over commercieel talent beschikt. Ik haal m'n targets, maar moet nu ook van andere kant laten zien omdat ik nu klanten moet binnenhalen. Waren 5 kandidaten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:18

ik kom ook maar eens hier meelezen. Mijn huidge stage is bijna afgelopen en dan moet ik nog tot 31 mei stage lopen op een ander bedrijf.
En daarna ben ik eindleijk klaar met mijn studie *\o/*
Weet iemand wanneer ik ongeveer kan beginnen met solliciteren?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:29

Ik zou nu al beginnen. Tegenwoordig heb je zo snel geen baan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:32

Even heel opbeurend; ik ben volledig afgestudeerd en heb ook nog geen baan. Diploma is geen garantie :')

Maar... Wat bedrijven hier aanraden is een maand voordat je klaar bent al te solliciteren: dat is voor bedrijven een mooi kort tijdbestek en te overzien en de laatste maand zie je ook weinig vertraging nog opduiken.
Ligt ook aan de eisen; als diploma een harde eis is, is de kans wel erg groot dat ze je gelijk al niet meenemen in de procedure. Staat het er niet bij? Proberen en duidelijk aangeven wanneer je klaar bent.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:34

Ik ben zelf in december afgestudeerd en nu sinds een week echt serieus aan het solliciteren. Daarvoor heb ik extra kunnen werken bij mijn bijbaantje. Je kunt idd al rond kijken, zeker als het alleen nog een formaliteit is. Ik moest zelf echt op assessment dus ik wilde het eerst gehaald hebben voordat ik ging solliciteren.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:45

Ik heb vandaag inderdaad gewoon wat rondgekeken en zal dit nu ook nog een tijdje blijven doen. Ook zal ik al gaan solliciteren op vacatures die de sluitingsdatum in april ofzo hebben. En dan vanaf maart/ april echt gaan solliciteren...
Dat was in ieder geval mijn planning

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:47

Ik kom me hier ook melden.
Ik moet alleen nog op een handtekening wachten van de school om mijn diploma in ontvangst te kunnen nemen en dan ben ik echt officieel afgestudeerd.

Inmiddels ben ik al vanaf halverwege december bezig met solliciteren en ben in die tijd twee keer op gesprek geweest bij twee verschillende bedrijven. Bij beide bedrijven ben ik telkens tweede geworden. Bij het ene bedrijf was ik tweede van de 200 geworden en bij het andere bedrijf tweede van de 350 kandidaten. Allemaal leuk en aardig maar voorlopig heb ik nog niks :)...

Net wat vuurneon zegt een diploma is geen garantie tot werk :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:47

Ik had vandaag mijn 2e gesprek, maar helaas net ook een belletje dat ik het niet geworden ben.... Balen hoor, van de 7 sollicitanten was ik 1 van de 3 die op 2e gesprek mocht, maar afgeketst op mijn conversatie in het Frans....
Nou ja, helaas, en weer op zoektocht....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:52

vind je het erg?
je had toch ook niet zoveel zin om daar te werken?

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:07

Dimple: Wat toevallig dat wij in dezelfde omgeving zoeken! Ik heb even je profiel gespiekt en als ik het me goed herinner hebben jullie jaren geleden bij manege reuring op stal gestaan, of heb ik dat mis? In ieder geval succes met je zoektocht!

Arabella2000: Inderdaad gewoon alvast gaan rondkijken, nee heb je en ja kun je krijgen ;)!

Netam89: Dat schiet ook niet op zeg! En wat een aantallen 200 en 350 mensen :O! Naar wat voor baan ben je op zoek als ik vragen mag?

Bij mij gaat het opeens onverwachts hard! Ik had een oud klasgenootje gesproken en die vertelde dat er bij haar op school vanaf februari iemand gezocht wordt, dus ik heb meteen mijn cv opgestuurd en zij heeft een goed woordje gedaan voor mij. Spannend dus!!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:14

@ Alja, ja en nee....
Het bedrijf sprak me inderdaad niet helemaal aan, maar ja, werk is toch werk hè....
Nu gaven ze tijdens mijn gesprek vanmiddag toch ook aan dat ze mijn gevraagde bruto maandsalaris niet wilden/konden betalen.... En dat heb ik maandelijks toch nodig om alles te kunnen betalen...
Dus vind het niet heel erg, maar wel jammer....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:15

Capopjekop klinkt positief!!
capopjekop schreef:
Wel raar dat ze zo'n vertekend beeld hebben dan Splashislief. Enig idee hoe dat ontstaan is?

Nee niet echt. Waarschijnlijk toch door mijn brief, maar waarom precies is me niet duidelijk.

annastasia duimen!
vuurneon schreef:
Even heel opbeurend; ik ben volledig afgestudeerd en heb ook nog geen baan. Diploma is geen garantie :')

Hier nog 1 :+

Denise wat balen :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:06

Dat is balen denise. Wel al andere vacatures op er oog of echt weer verder zoeken?

Spannend Saskia, maar mss heb je door het goede woordje wel een streepje voor.

Zeker positief! En mijn pa is nu voorzitter van de voetbalclub en had daarvoor gebeld met de hoofdredacteur van een plaatselijk blad. Laat zij nu ook bij de Gelderlander gewerkt hebben toen ik daar stage liep. Dus ze zei dat ik moest bellen als ik wat freelancewerk wil doen. Dus dat ga ik van de week even doen. Staat altijd leuk op mijn cv.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:44

Nee, echt weer verder zoeken nu :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:13

Saskia, klopt helemaal!! Ken ik jou dan?? :D
Hoop dat je snel aan de slag kan!

Hier nog steeds niet eens een vacature gezien die bij mijn richting aansluit. Gewoon niks!! Hoef nog niet eens een brief te schrijven. -O-

Alja, spannend nog steeds aan het wachten.

Denise, jammer dat het niks is geworden. En inderdaad je moet wel je vaste lasten etc kunnen betalen. Daar loop ik hier ook vaak op stuk.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:24

Idd Dimple, en ik vraag echt geen gek bedrag ofzo, maar hoor het vaak zat dat ik te duur ben....
Maar ben het ook dubbel en dwars waard :D