't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:58

Rennie89

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:05

Ik ga nog op een vacature reageren op de locale bioscoop, als service medewerker, hoop echt dat het wat word. Ik ga miss straks ook nog even langs

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:18

Lifaya, misschien eens kijken op de site van de action e.d.? Zijn wel vaak veel vacatures daar.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:37

Net weer een brief via werk.nl verzonden. Op dezelfde vacature waar ik afgelopen juni ook op heb gereageerd :j. Wie weet wat het dit keer oplevert! Maar nog steeds relatief weinig PT functies te vinden :(. Er staan beslist leuke vacatures op internet, maar minimaal 32 uur. Ach, 6 brieven (waarvan 2 afwijzingen al) in 5 dagen rond de kerst vind ik niet echt slecht......

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:06

Ik ben vanmiddag bij de La Place en Video land geweest. Mijn voorkeur gaaat uit naar Videoland omdat ik zo graag met DVD's wil bezig zijn en ik mensen daar absoluut kan helpen :') ben gek op films. Maar momenteel zoeken ze niemand maar binnekort gaan er wel mensen weg maar ze weet niet of het 20 uur zal worden... dat is wel het minimum aantal uren (4 dagen wil ik eigenlijk werken per week) dat ik wil. Bij La Place zoeken ze dus wel iemand, morgen er weer heen omdat de manager er is, heb er wel een goed gevoel over omdat ik al 1 jaar ervaring heb opgedaan in de la place bij de V&D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:56

Meld zich nog iemand!

Ben contract t/m half Februari en ben al even aan het zoeken maar ik vind gewoon niks :n
Hier in de buurt is geen enkele vacature wat ik zou kunnen doen, alleen maar stomme dingen in de techniek... Ik word er gek van :\

Zoek werk in de toerisme, reisbureau werk ik momenteel
of receptie frontoffice werk in hotel/bungalowpark/camping of bedrijf oid.

Maar daar is bijna niks in te vinden in deze omgeving dus ben al bezig daarbuiten iets te vinden maar zonder succes dus -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:59

De manager was er niet helaas bij la place, heb mijn CV achter gelaten, dus hoop wat te horen snel, anders bel ik morgen zelf op... of lijk ik dan een drammer? :')

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:44

Nee Lifaya, dan toon je initiatief. Gewoon doen!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:35

Vanmiddag nog even gebeld over die vacature voor arbeidsgehandicapten. Helaas. Opleiding op WO-niveau én de vacature is al ingevuld. Bovendien zouden het ook meer uren zijn dan ik wil/kan werken. Het bureau verwacht begin januari wel weer nieuwe vacatures. Misschien zit daar nog wat tussen. Er waren wel 2 vacatures waar ik voor in aanmerking zou komen: Arnhem en Den Bosch. Te lange reisafstand, gaat het ook niet worden :\.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:47

Gewoon bellen lifaya, dan weet je ook waar je aan toe bent!

Ik ben net weer terug in het land en ga volgende week op gesprek. Ben erg benieuwd, gelukkig zijn er nog redelijk wat vacatures in mijn gebied.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:41

lifaya schreef:
De manager was er niet helaas bij la place, heb mijn CV achter gelaten, dus hoop wat te horen snel, anders bel ik morgen zelf op... of lijk ik dan een drammer? :')

Nee joh, zo ziet de werkgever alleen maar dat je graag wilt werken toch? Zal je eerder in je voordeel werken dan in je nadeel!

Welkom _Daniella! Zoek je een uitvoerende functie binnen het toerisme (gids bijvoorbeeld)? Of een adviserende functie, zoals je nu ook doet?

Jammer patpen... Ik duim voor je dat je wat vind. Als het bedrijf aangeeft dat er andere vacatures open komen zien ze over het algemeen wel wat in je CV, dus gewoon de site in de gaten houden. :)

Ik heb twee brieven terug, dat de sollicitaties in goede orde zijn ontvangen, meer staat er niet in. Poeieren ze me nu af? Ik vind het een beetje vreemd... zonet nog een andere sollicitatie de deur uit, naar een organisatie waar ik na mijn afstuderen toch al heel graag wil werken, en ook nog eens een werkgebied dat me aanspreekt. Duimen dus! Helaas is de sluitingsdatum pas 13 januari, dus dat wordt even op de handen zitten. Wel vreemd trouwens, ze vragen vaak "met spoed" en dan doen ze er een paar weken over om de sollicitatieprocedure af te ronden. Mensen die echt opzoek zijn zullen toch binnen een week wel hebben gereageerd? En dan een week gesprekken en je weet het. Of bekijk ik dat verkeerd?

Ik heb me ook ingeschreven bij http://www.ikzoekeenzorgzamebijbaan.nl ben benieuwd of er hier in de omgeving wat te vinden is. Aangezien ik alles op fiets moet doen heb ik wel aangegeven dat ik niet verder dan 10 km wil reizen. Ik ga er namelijk vanuit dat de kosten niet worden vergoed, en ik wil niet 2 uur schoonmaken en dan ook nog 1,5 uur kwijt zijn aan het heen en weer reizen.

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:49

Ik ben een stille lezer. Maar ik heb donderdag een baan aangeboden gekregen. Fulltime werk in een dierenasiel :) Dus heel blij met het bedrijf en de uren!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:52

ik heb weer lekker pech, toen ik gisteren belde naar "la place" kreeg ik starbucks aan de lijn, niet helemaal de bedoeling. er stond dus een fout nummer op de site. Ik dus vandaag langsgegaan, was de manager dus vroeger weggegaan, ze hadden wel mijn cv bekeken en zouden mij bellen, maar vanaf morgen heeft die 8 dagen vakantie ofzo dus word voorlopig nog niet gebeld :+ echt lekker handig allemaal

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:19

s6801881 - een adviserende functie :j

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:51

s6801881 schreef:
Ik heb twee brieven terug, dat de sollicitaties in goede orde zijn ontvangen, meer staat er niet in. Poeieren ze me nu af? Ik vind het een beetje vreemd...

Ik vind het helemaal niet zo vreemd hoor, gewoon erg netjes van het bedrijf om je even te bevestigen dat alles goed is binnen gekomen. Ik werk op de HR afdeling van een groot bedrijf, en bij ons gaat het ook gewoon op die manier. Op die manier weet je als kandidaat tenminste dat men er mee bezig is, en ga je niet zelf na een week er achteraan bellen om te checken of alles toch wel goed is binnen gekomen...

s6801881 schreef:
zonet nog een andere sollicitatie de deur uit, naar een organisatie waar ik na mijn afstuderen toch al heel graag wil werken, en ook nog eens een werkgebied dat me aanspreekt. Duimen dus! Helaas is de sluitingsdatum pas 13 januari, dus dat wordt even op de handen zitten. Wel vreemd trouwens, ze vragen vaak "met spoed" en dan doen ze er een paar weken over om de sollicitatieprocedure af te ronden. Mensen die echt opzoek zijn zullen toch binnen een week wel hebben gereageerd? En dan een week gesprekken en je weet het. Of bekijk ik dat verkeerd?

Is volledig afhankelijk van het bedrijf waar je voor solliciteert. Bij een klein bedrijf, waar iemand dringend vervangen moet worden en er uiteindelijk 10 potentiele kandidaten zijn, kan het inderdaad snel gaan. Bij een groot bedrijf moet je het proces achter een sollicitatie niet onderschatten. Bij ons wordt er gewerkt met drie kanalen: co-recruiters die de eerste CV screening doen en bepaalde telefonische interviews, recruiters die het volgende interview doen, om dan pas de geschikte kandidaten door te sturen naar de hiring manager. Bij bepaalde vacatures zitten daar dan nog eens testen bij die door externe assesmentbedrijven worden afgenomen. Wetende dat er vaak tussen de 30 en de 150 kandidaten zijn voor een functie, en recruiters niet enkel die ene vacature moeten kunnen vervullen, maar vaak 5/6 functies tegelijk... Alle agenda's moeten op elkaar afgestemd kunnen worden (want ja, kandidaten kunnen niet altijd zomaar springen voor een sollicitatiegesprek, en managers hebben ook véél meer te doen dan enkel sollicitatiegespreken).

Geloof mij, het is niet altijd evident om zoiets snel af te ronden :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:49

nu je het zegt Florenc, daar heb ik nog niet over na gedacht. Mijn vader heeft een bedrijfje met 4 man personeel, dus ik had dat als referentiekader :o Maar dan duurt het inderdaad wel even :)

@_Daniella, een oud-huisgenoot van mij werkt nu ook in het toerisme, ik zal haar vragen haar ogen en oren open te houden :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:54

Mensen, fijne jaarwisseling alvast en ik hoop dat jullie allemaal een superleuke baan vinden in 2012!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:33

Even klagen over mijn re-integratie bureau hoor.

Moest van het re-integratie bureau naar de fysio (1 speciaal van haar), ik heb aangegeven aan haar dat ik geen vergoedingen meer had voor de fysio en ook geen geld voor behandelingen maar ik moest van haar naar de in-take zsm zij had een afspraak gemaakt en het kon evt wel van het budget af maar zij had het liever via de verzekering.

Ik daar heen, ook aan de man aangegeven dat alle vergoedingen op waren en ook voor de alternatieve geneeswijze want daar vroeg hij ook nog naar. Hij zei geen probleem dat regel ik wel met het re-integratie bureau, we kunnen je gewoon behandelen.

Ondertussen ben ik daar nu 3x geweest, vandaag kreeg ik de rekening van Agis voor 5 behandelingen, 2 daarvan op een datum dat ik daadwerkelijk ben geweest en 3 dus op spookdatums, ben ik dus mooi klaar mee en baal er goed van....... is al het zoveelste grapje van mijn re-integratie bureau, er gaat een hoop mis daar.

Maar toch voor iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar en hopelijk vinden we allemaal snel een leuke baan.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:10

Het jaar 2012 is het jaar dat wij onze droombaan gaan vinden en het topic sluiten *\o/*
Goede jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk +:)+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:00

Inderdaad! En dat het voor iedereen maar snel gebeurd!

Ik ga waarschijnlijk twee dagen meelopen deze week, hoop dat ze morgen al bellen dan weet ik snel genoeg hoe of wat. En in de de week erop zou dan duidelijk worden wie wordt aangenomen enzo

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:45

De allerbeste wensen en inderdaad, dit jaar gaan we aan t werk! :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:05

Ik ben vanavond nog gebeld, kan donderdag meelopen. Vind het echt super netjes dat ik op een feestdag gebeld ben, maar waarschijnlijk was de persoon die belde gewoon aan het werk, wel apart voor een clusterleider op zondag 1 januari om 19.30... of ze was het vergeten en belde alsnog :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:38

Ik heb gereageerd op een vrijwilligersfunctie bij de Dierenbescherming voor een financieel administratief medewerker (ongeveer 4 uur per week). Keurige reactie dat mijn brief is doorgestuurd naar de juiste persoon en binnenkort wordt er contact opgenomen. Oké, het verdient niets maar ik doe op die manier wel weer recente relevante werkervaring op ;). Het wordt gewoon vanuit huis gedaan. Eigenlijk op het idee gekomen om eens op de website van de Dierenbescherming te kijken door medebokker linnieke die een baan heeft gevonden bij een dierenasiel... Wie weet wat er uit voort vloeit!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:00

Vandaag weer een afwijzing:
Citaat:
Naar aanleiding van sollicitatie naar de functie van Administratief Medewerker, delen wij u hierbij mede, dat u niet in aanmerking komt voor genoemde vacature. Helaas sluit uw ervaring en opleiding niet aan bij de door ons gestelde functie-eisen.

Eisen:
Citaat:
- Een gemotiveerde teamplayer met MBO werk- en denkniveau (ben ik/heb ik)
- Opleidingsniveau M.E.A.O. of vergelijkbaar (heb ik)
- Aantoonbare administratieve ervaring (20 jaar)
- Uitstekende contactuele vaardigheden, commercieel en cijfermatig inzicht en een goed gevoel voor service (kan op alles eerlijk ja zeggen)
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands en Engels. Duits is een pre. (Duits niet, verder ja)
- Aantoonbare ervaring met MS Office systemen en Accountview (heb ik)

Ik heb de opleiding en de ervaring maar ik sluit niet aan bij de gestelde functie-eisen :?. Nee, ik heb gesolliciteerd via werk.nl en mijn cv daarvandaan meegestuurd. Daar staat o.a. mijn motivatie in én dat ik gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben. Dát is de reden van de afwijzing volgens mij. Dit was de 2e keer in 6 maanden tijd dat dezelfde vacature vrij kwam. Klikte het niet met de vorige/huidige werknemer? Of is de functie anders/zwaarder/minder interessant dat verwacht?
Nou ja, deze is voor mij niet bestemd. Gewoon blijven zoeken. Er zal toch wel een keer iets geschiktst voorbijkomen????

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:19

Ik heb vandaag gesoll. op een functie van magazijn medewerker.
Volgende week dinsdag een selectie dag van Transavia....hopelijk ben ik dan niet meer ziek.