Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandra694

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:56

wat ik zoek maak eigenlijk niet zo super veel uit haha,

een fotograaf maakt natuurlijk wel mooiere foto's enz,
vandaar mijn vraag of er iemand is die mischien toevallig in de buurt woont,
en 2 katten als een leuke uitdaging ziet,
uiteraard ben ik berreid ervoor te betalen,
daarom ben ik even aan het rond zoeken wat het gemiddeld kost,

een prof fotgraaf of hobby fotgraaf maakt mij niet zoveel uit,
zolang er maar mooie/leuke foto's uit voort komen voor in ons nieuwe huisje straks

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:21

Kaaaren schreef:
Hij is af! :D

Heb een helemaal nieuwe huisstijl en website gemaakt voor het bedrijf van mijn moeder.
Wat vinden jullie ervan? http://www.paardenhotel-ekenrode.nl

Erg mooi! Lekker rustig en overzichtelijk, de kleuren vind ik goed bij het onderwerp passen. En mooie foto's, for god's sake _O_
Misschien kun je voor de linkjes (die je in het contentvlak hebt staan bij home en referenties) nog iets van een pijltje plaatsen ofzo.

PaysBas schreef:
Bij deze een nieuwtje en ook 1 vd redenen dat ik wat minder het topic bijhoud (zoekt blozend smiley...)

Eind vorige maand ben ik een eenmanszaak begonnen; http://www.warmevoetjes.tk
De site moeten we nog verder fine tune'n.
En dat mede dankzij goede tips hier op Bokt en argumenten op dit topic!

Ik zou nog even naar je site kijken als ik jou was :) .tk staat niet erg profi, al maakt dat imo nog niet zoveel uit, maar mss wel raadzaam nog ff naar de vormgeving te kijken. Het logo is geen logo maar tekst, staat wel mooi als je een logo hebt. De tekeningen in de header ogen erg random, vooral de sterretjes en dat ronde sliert ding. Het is niet alleen voor de nacht toch? Daarnaast vind ik het oranje tekstvlak ook niet erg mooi. De tekst in het menu staat gecentreerd en is niet op een mooi punt af gebroken, dat maakt het een beetje rommelig. De padding in het tekstvlak vind ik ook te weinig, de tekst staat naar mijn smaak te dicht op de randen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:38

Kaaaren : mooie site , ziet er allemaal netjes uit !

Als ik het zo door lees vraag ik me wel af hoe veel vraag er naar zoiets is...?

Je hebt toch grofweg 2 groepen paardeneigenaren: de mensen die hun beestje helemaal zelf doen en de mensen die hun beestje ergens in pension hebben staan.

Degenen die hun dier helemaal zelf doen doen dat vaak zodat het beestje lekker hele dagen buiten rond kan lopen , en die staan dan niet echt te springen om hun paard een week op stal te zetten en te luchten in aparte paddockjes : die willen hun dier gewoon lekker op de wei hebben tussen hun vriendjes :)
Dus die zullen dan liever willen dat hun paard gewoon op zijn vertrouwde plekje blijft en dat er dagelijks iemand even komt kijken en voeren enzo :)

En de mensen die hun paard in pension hebben die kunnen wel een weekje weg omdat ze nu eenmaal toch in pension staan.

Maar wie gaat zijn paard dan een weekje in een ander pension zetten...? Daar ben ik oprecht wel benieuwd naar , je zal het niet voor niets gaan doen , er zal toch best vraag naar zijn :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:01

Kaaaren schreef:
Hij is af! :D

Heb een helemaal nieuwe huisstijl en website gemaakt voor het bedrijf van mijn moeder.
Wat vinden jullie ervan? http://www.paardenhotel-ekenrode.nl

De eerste indruk (wat ik erg belangrijk vind voor een site) is heel erg goed.
Ook als ik snel door het menu klik krijg ik mooie pagina's met een goede tekstlengte en mooie foto's.
Super ook dat je moeder er zelf opstaat met een leuke foto, dat maakt het persoonlijk!
Kortom: zonder het gelezen te hebben ziet het er super uit, mijn complimenten.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:16

Mooie site kaaren, helder, overzichtelijk maar ik zat net als pmarena te denken wie daar gebruik van gaat maken? Welke doelgroep heb je voor ogen?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:23

Ik ga geloof ik in herhaling vallen maar inderdaad een mooie site Kaaaren, ik ben ook benieuwd naar de gebruikers.

PayBas, jammer dat ik het gemist heb, had best even willen kijken bij Country Mill....

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:41

Hallo, mag ik inbreken hier in het topic?
Ik heb een klein beetje rondgebladerd in dit topic en het lijkt me wel leuk hier wat bij te babbelen om ervaringen en knelpunten uit te wisselen (al ben ik niet een enorm actieve bokker...). Als ik welkom ben tenminste :D

Ik ben Kitty en de meesten zullen één van mijn projectjes wel kennen, namelijk www.startlijsten.nl (of ook wel wedstrijdplatform.nl).
Sinds elf jaar heb ik een bedrijf in webdesign, grafische vormgeving en hippisch marketingmanagement. We maken websites, huisstijlen (incl. logo), folders en meer voor voornamelijk bedrijven in de hippische sector. Daarnaast houden we ons bezig met de marketingtak van deze bedrijven, zowel beleidsmatig als organisatorisch.

Terwijl ik dit intik schiet me al door het hoofd dat het misschien wel leuk is een bokt-ondernemersdag te organiseren. Een dag waarop ondernemers en wannabe's samenkomen en demonstraties, clinics, etc. te geven van hun bedrijfsactiviteiten.
Zo zou ik zelf iets op het vlak van bijv. online en offline marketing in de paardenhouderij kunnen doen...
Ach, het is maar een ideetje :o

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:21

Ha Kitty, welkom hier! Een bijeenkomst hebben we al wel eens geprobeerd, maar kwam toen niet zo goed van de grond. Ik blijf er wel interesse in houden en mijn aanbod voor een workshop staat ook nog steeds.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:26

startlijsten.nl is wel een bekende ja :j Welkom!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:38

kaaaren: Nette website!!!

Hoi Kitty, welkom. Bedrijf waar je het over hebt klinkt interessant! Heb jullie site er al wel eens voor gehad. Is het een groot bedrijf of niet?

Zo'n ondernemersdag lijkt mij interessant!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:40

Welkom Kitty!

Raar eig dat zoiets niet van de grond komt, aangezien er altijd zoveel netwerkborrels zijn voor ondernemers die goed bezocht worden. Gaan jullie eig vaak naar dat soort borrels?
Probleem is natuurlijk dat we door het hele land zitten en je dan vaak met toch een fikse reistijd zit.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:43

Dat is denk ik inderdaad het probleem Knoffer!

Ik zelf ga veel naar open coffee's/ondernemersontbijten/lunches en andere zakelijke borrels. Wil iets meer richting de wat grotere clubs, zoals bussiness clubs van voetbalverenigingen (Graafschap bijv.) ect. Merk dat bij de wat toegankelijkere dingen meer ZZpers komen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:44

sandra694 schreef:

zolang er maar mooie/leuke foto's uit voort komen voor in ons nieuwe huisje straks

goed dat je er zo over denkt!
als je wilt, kan ik je katten wel komen fotograferen. Ik woon in de buurt van Den Bosch, dus Culemborg is net 40 km ongeveer.
alle informatie over een dierenshoot kun je op m'n website vinden.

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:00

11AFotograaf schreef:
sandra694 schreef:

goed dat je er zo over denkt!
als je wilt, kan ik je katten wel komen fotograferen. Ik woon in de buurt van Den Bosch, dus Culemborg is net 40 km ongeveer.
alle informatie over een dierenshoot kun je op m'n website vinden.

ik stuur je even een pb!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 14:26

Zag weer een aantal nieuwe. Hallo allemaal :wave:

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:20

Ik zie dat ik dit topic beter moet bijhouden haha ik loop nogal een aantal pagina's achter nu.
Leuke berichten in elk geval!
Vroeg me af of jullie nog een speciale Kerstactie of iets dergelijks hebben??

En voor degene met een webshop; hou je bij hoeveel bezoekers je webshop hebben bekeken? En zo ja, hoe?
Ik ben onlangs over de 1.000 bezoekers gegaan, ben daar best wel een beetje trots op :-)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:21

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :o
Ben blij dat hij in goede aarde valt!

En dan nu... antwoord op de vraag 'wie doet dat nou!' :')

We ontvangen echt heel veel verschillende mensen!
Het enige overeenkomst er tussen is dat ze er tijdelijk niet zelf voor hun paard kunnen zorgen.
En meestal heel veel met hun paardje op hebben :)

Een greep uit de vele voorbeelden:
- Je paard aan huis hebben staan maar niemand willen belasten met de zorg voor 1 of meerdere paarden als je op vakantie bent.
- Mensen die op een manege/pension staan waar ze veel zelf moeten doen en er zeker van willen zijn dat hun paard iedere dag lekker buiten komt als ze op vakantie zijn.
- Ruiters die hun paard op hoog niveau rijden en het aan huis hebben, paarden gaan dagelijks in de stapmolen om conditie op pijl te houden.
- Paarden die medische verzorging nodig hebben
- Revalidatie paarden, die bijv. meerdere keren per dag gestapt moeten worden ivm blessure (als je zelf fulltime werkt gaat dat vaak niet)

Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en wij zorgen er voor dat die allemaal uitgevoerd worden,
en de paarden niks te kort komen :D

Nu met de kerstvakantie staan we weer helemaal vol! {:)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:29

BiancaSLC schreef:
Ik zie dat ik dit topic beter moet bijhouden haha ik loop nogal een aantal pagina's achter nu.
Leuke berichten in elk geval!
Vroeg me af of jullie nog een speciale Kerstactie of iets dergelijks hebben??

En voor degene met een webshop; hou je bij hoeveel bezoekers je webshop hebben bekeken? En zo ja, hoe?
Ik ben onlangs over de 1.000 bezoekers gegaan, ben daar best wel een beetje trots op :-)

Ik hou mijn bezoekers bij met Google analytics :)

Kitty schreef:
Hallo, mag ik inbreken hier in het topic?
Ik ben Kitty en de meesten.... bijv. online en offline marketing in de paardenhouderij kunnen doen...
Ach, het is maar een ideetje :o

Welkom Kitty! :D Wat leuk van die website!
Heb het altijd knap gevonden hoe jullie toen met die tijd in dat gat zijn gesprongen!
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat inschrijfsysteem.nl bij mij wel favorieter is :o
Omdat je meteen je startijd kunt kiezen en minder gedoe met het downloaden van die word en exel bestandjes

Verder vind ik het idee voor een ondernemers meeting altijd wel leuk!
Ik zelf ga eigenlijk nooit naar van die meetings.. zou het wel meer willen maar denk dat de tijd er voor vrij maken vaak het lastigste is!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:34

Grappig dat je dat zegt over het inschrijfsysteem, Karen. Wij hebben namelijk 1 wedstrijd per jaar die dat systeem ook gebruikt, maar die kijkt niet naar de volgorde waar de lijst op staat, aangezien het over het inschrijven gaat en niet over het bepalen van hoe de startlijst eruit komt te zien.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:37

hallo iedereen.

Ik vroeg mij af hoe je het beste een beschikking startende ondernemer kan aanvragen.
heeft een van jullie die ook moeten aanvragen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:41

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:22

11AFotograaf schreef:
Grappig dat je dat zegt over het inschrijfsysteem, Karen. Wij hebben namelijk 1 wedstrijd per jaar die dat systeem ook gebruikt, maar die kijkt niet naar de volgorde waar de lijst op staat, aangezien het over het inschrijven gaat en niet over het bepalen van hoe de startlijst eruit komt te zien.

Op inschrijfsysteem is het ook 'voorlopig' hoor, maar meestal veranderd er niet veel :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:30

Inschrijfsysteem? Nog nooit van gehoord, ik gebruik sinds jaar en dag startlijsten.nl (en ja, hij staat ook nog onder die naam bij mijn favorieten :D ).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:36

Bij ons is het gewoon een lijst met mensen die zich hebben ingeschreven voor die wedstrijd en wordt er daarna een startlijst gemaakt en die complete lijst omgegooid... Snap het niet, want volgens mij is het makkelijker om die lijst ook meteen als startlijst te gebruiken!
Maar wij gebruiken ook meestal startlijsten, voornamelijk omdat bijna niemand het inschrijfsysteem hier gebruikt!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:11

Zo, ik ben er ook weer eens, heb het razenddruk gehad en ook niets bij te dragen dus loop een beetje achter met de info hier.
Ik zag dat er weer een aantal nieuwe ondernemers bij zijn, bij deze aan allemaal hartelijk welkom in ons topic :)

Ondertussen heb ik ook weer een aantal interessante gesprekken gehad met toekomstige klanten die erg geïnteresseerd zijn in mijn leerproducten, het helpt wel enorm om een flink netwerk in de paardenwereld te hebben. Het leuke is dat het ontzettend divers is, hondenriemen, frontriemen, halsters, maar ook leren armbanden en broekriemen.

Ik ga het wel een beetje over een andere boeg gooien, ik heb gemerkt dat het voor veel mensen beter werkt om een halsband die al klaar is te kopen dan er zelf eentje samen te stellen. Het effect van bepaalde bewerkingen en accessoires kunnen ze zich niet altijd goed voorstellen en de mogelijkheden zijn niet altijd duidelijk of het zijn er te veel. Dus heb ik besloten dat ik regelmatig een paar banden aan ga bieden die klaar zijn en direct verstuurd kunnen worden.
Ten eerste denk ik zo de mogelijkheden wat beter te kunnen laten zien, ik vind het leuk om e.e.a. uit te proberen en te kijken of het in de smaak valt.

De eerste staan in het topic in mijn onderschrift, mocht iemand op- of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag :)

Zo, en nu ga ik eens bijlezen....