Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:37

holly schreef:
Leuk Six, maar waarom in het engels? Heb je enkel engelse klanten of gewoon omdat dat geinig staat?
Tevens, als Hilda wil kan ze vervelend doen over je logo.

Hebben ze hetzelfde logo dan? Ben even nieuwsgierig ;)

XoNo

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:40

Ja, ik snap hem ook niet Joyce. ik zie een kleine overeenkomst, maargoed...dan zouden alle logo's met een paard erin ook hetzelfde zijn :')

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:45

Je kan natuurlijk ook iemand inhuren natuurlijk om teksten voor je te schrijven O:)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:55

Six, deze heb ik besteld:
Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:20

Oh een lightbox Sjors. Leuk speelgoed!

Ik dacht dus, he zo'n logo heeft Hilda ook en dan zou ze, als ze zou willen, er lastig om kunnen gaan doen.
Nu wist ik het niet meer zeker en keek even, maar zie dat Hilda inmiddels een nieuwere versie in gebruik heeft van haar logo en dat vind ik idd ook niet op elkaar lijken. Sorry, ik praatte weer eens te snel.

Komt bij mij wel de vraag op.....stel dat iemand een logo in gebruik neemt wat lijkt op een oude versie van iemand anders zijn logo. Zou hier dan nog moeilijk om gedaan kunnen worden ook al is het logo niet eens meer in gebruik?

Hoe gaat het eigenlijk met jou Nuage?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:24

Volgens mij moet je het logo dan eerst officieel deponeren voordat je er aanspraak op kunt maken?

Hier gaat het... tja niet zo goed als ik zou willen eigenlijk. Heb veel te weinig werk om er echt van te kunnen leven op dit moment. Eind deze maand moet ik besluiten wat ik ga doen. Het liefst zou ik weer gaan solliciteren voor een parttime baan en daarnaast mijn bedrijf door laten lopen, maar het UWV maakt daar een enorme administratieve rompslomp van met het gevaar dat ze later je uitkering terugvorderen.

Als ik gewoon fulltime ga solliciteren (ook een optie) moet ik volgens mij mijn bedrijf opheffen en dat wil ik niet.

En de laatste optie is gewoon doorgaan alleen dan heb ik geen uitkering meer en dus nauwelijks nog inkomen.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:51

Pff wat lastig Nuage! Ook erg jammer dat ze vanuit het UWV zo moeilijk doen, je zou juist verwachten dat ze mensen die echt willen werken, wat meer zouden stimuleren...

@Georgette, dat ding heb ik ook!

Ik ben helemaal happy, ik open net mijn Outlook en wat ziet mijn oog, een bestelling! Dat is al de 2e van deze week... K vraag me dan toch af, waar vinden die mensen mij? Want ik maak nog geen reclame en het zijn ook geen bekenden van me... Zou het dan toch door mijn onderschrift hier op bokt komen?!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:54

Ik heb geen nieuwe versie van mijn logo en hij lijkt ook absoluut niet op die van Six. Die van mij vloeit van de ene kleur in de andere over.
Ook al zou ik hem niet gedeponeerd hebben dan nog is het strafbaar om hem na te maken en al helemaal om hem 1 op 1 over te nemen.

Nuage, heb jij gebruik gemaakt van de startersperiode?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:56

Hoe bedoel je? Ik heb een maand gehad om voor te bereiden en daarna van start gegaan. Ik had me langer mogen voorbereiden maar dan kun je je niet inschrijven en dus niets doen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:01

Met of zonder steun van de ww?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:13

Mét :j Daarom dus de noodzaak om een keuze te maken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:15

Maar die loopt toch 6 maanden en dan moet je op eigen benen staan? Als je dat niet wilt moet je stoppen en uitschrijven anders moet je je ww uitkering terug betalen. Dan na officieel stoppen kun je weer/langer ww krijgen om een baan te zoeken.

Of is het inmiddels al weer anders geworden?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:22

Na 6 maanden mag je besluiten of je idd verder gaat en dan stopt je uitkering.
Je mag ook stoppen met je bedrijf en dan gaat je WW weer lopen.

Maar er is ook een optie om parttime met je bedrijf verder te gaan. Voor de overige uren kun je dan nog WW krijgen en heb je dus ook weer sollicitatieplicht. Echter is het een heel gedoe om goed te administreren welke uren je voor je bedrijf besteed. In het verleden zijn mensen ermee in de problemen gekomen toen het UWV opeens ook reisuren wilde meerekenen en dat met terugwerkende kracht ging doen :+ Toen mochten ze dus een berg WW terugbetalen...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:23

Hoelang heb je ww rechten als je zou stoppen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:29

Ik geloof nog een maand of 5

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:32

Dan is het wellicht de moeite waard om toch echt alles te gaan noteren. Moet je wel even informeren of het noteren er van dan ww of bedrijfsgerelateerd is.
Andere optie is om misschien hen te vragen om hulp om het beter op te kunnen gaan zetten.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:37

Ik weet het nog niet. Ik heb maar 26 uur WW en als ik bijvoorbeeld 8 uur per week in mijn bedrijf wil stoppen gaan die daar vanaf. Blijft niet veel over dan.

Qua hulp heb ik het UWV niet erg hoog zitten. Ze begrijpen nauwelijks wat ik doe :+

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:03

Dus je krijgt momenteel 26 uur ww pw? Voor dat bedrag, op hoeveel uren zou dat met een baan komen?
Stel dat je zou gaan solliciteren, maar eind van de maand is een baan nog niet gevonden, wat dan? Daar zou niet over te praten zijn?
Ik denk misschien te simpel hoor, maar ik zou zeggen, zet al je centen die je kunt sparen opzij en begin meteen met solliciteren. Knok heel hard de komende maanden om klanten te krijgen en werk jezelf op.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:11

Als ik weer ga werken erbij moet ik pas vanaf 1 juli gaan solliciteren. Ik krijg dan voor 26 uur WW min de uren die ik in mijn bedrijf stop. Dat zijn er dan maar 18 ongeveer. Dat is in geld erg weinig.
Wil ik mijn WW voor 26 uur houden dan moet ik mijn bedrijf opdoeken, en dat ga ik niet doen.
Ik neig zelf naar de WW opzeggen en doorgaan met m'n bedrijf. We redden dat voorlopig wel en anders kan ik alsnog gaan werken.

Ik krijg nu iets van 700 euro WW dus dat is met een baan erbij makkelijk verdient.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:50

Kun je niet gewoon én doorgaan met je bedrijf én op zoek naar een parttime baan en dán je ww opzeggen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:48

Jawel, ik kan nog enkele maanden WW ontvangen voor de uren die ik overhoud. Dat zijn er dan ongeveer 18 maar dan mag ik maar 8 uur p.w in mijn bedrijf steken. Wat mij tegenstaat is de controle en het risico wat er aan vast hangt. Het UWV controleert scherp of je niet meer uren aan je bedrijf besteed. Ga ik over die 8 uur heen (mailtje teveel beantwoord bijv) dan moet ik uitkering terugbetalen.
Al die rompslomp voor die paar euro's heb ik heel weinig trek in eerlijk gezegd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:41

Ik zou denken, als je voor 18 uur WW krijgt, dat je minimaal 22 uur erbij mag werken! Waarom mag je maar 8 uur erbij voor jezelf werken?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:13

Nee zo werkt het dus niet :D
Ik krijg voor 26 uur WW, alles wat ik werk gaat eerst daar vanaf. Natuurlijk mag ik ook meer werken voor mijn bedrijf, maar dat gaat van die 26 uur af. Als het dus 26 uur of meer is, heb ik geen recht meer op WW.
Ik heb het speciaal nagevraagd want ik wilde een baan erbij zoeken voor 3 dagen en dan 2 dagen voor mezelf werken, en ik vroeg me af of ik mijn 3 dagen WW dan kon houden. Nee dus.

Als ik dus 2 dagen voor mijn bedrijf zou gaan werken dan hou ik nog 10 uur WW over per week. Geloof me, dat is het echt niet waard :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:25

Wat bizar zeg... Werkte je dan zo weinig voordat je in de WW terecht kwam?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:08

Ja ik werkte 26 uur per week :j