Bruiloften
(Baby)portretten
Zwangerschap
Huisdieren
MDH: balen, allemaal recreatiepony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilda79 schreef:Tarieven is altijd interessant.
Mag ik jullie mening?
Ik fotografeer de volgende onderwerpen: Bruiloften, Zwangerschappen, Babies, Portretten van kinderen en families, honden/huisdieren.
Persoonlijk vind ik dat dit alles te veel is op een visitekaartje. Nu wil ik dus verschillende visitekaartjes gaan maken maar sommige dingen kunnen heel goed bij elkaar omdat ze wat bij elkaar horen.
Nu dacht ik aan de volgende kaartjes:
Bruiloften
Zwanger en Babies
Portretten
Honden (huisdieren)
Goeie verdeling of toch niet en alles samen?
joyce2 schreef:Zo had ik via een klantje, een proefles met een vriendin van haar. Bleek dat meisje M2 te rijden!! Stond ik daar.... Ik kon haar natuurlijk wel op wat kleine dingetjes wijzen, maar echt goed technisch lesgeven en haar naar een hoger nivo krijgen dat ging eeeecht niet lukken! Voelde me echt voor banketstaaf! Ik heb haar dat ook gelijk gezegd en heb haar toen wel een half uurtje geholpen. Dat vond ze zo tof, dat ik alsnog het lesgeld kreeg (terwijl ik had aangegeven dat niet te willen hebben).
@Xono: jij hebt dan wel geen diploma's, maar wel wedstrijdervaring waar je mensen mee kan overtuigen. Dat heb ik dan weer niet, dus moet het van mn diploma's hebben
XoNo schreef:joyce2 schreef:Zo had ik via een klantje, een proefles met een vriendin van haar. Bleek dat meisje M2 te rijden!! Stond ik daar.... Ik kon haar natuurlijk wel op wat kleine dingetjes wijzen, maar echt goed technisch lesgeven en haar naar een hoger nivo krijgen dat ging eeeecht niet lukken! Voelde me echt voor banketstaaf! Ik heb haar dat ook gelijk gezegd en heb haar toen wel een half uurtje geholpen. Dat vond ze zo tof, dat ik alsnog het lesgeld kreeg (terwijl ik had aangegeven dat niet te willen hebben).
@Xono: jij hebt dan wel geen diploma's, maar wel wedstrijdervaring waar je mensen mee kan overtuigen. Dat heb ik dan weer niet, dus moet het van mn diploma's hebben
Nja, dat is inderdaad wel heel eerlijkIs inderdaad wel banketstaaf. Ik heb 'gelukkig' nog niet in zo'n situatie gestaan, kennelijk zijn mijn klanten goed op de hoogte van hun en mijn kunnen
Maar idd, zonder mijn wedstrijdervaring had ik denk ook niet les gaan geven eigenlijk. Voor mij zijn mijn 'overwinningen' wel iets wat mij zelfvertrouwen gaf, in de zin van 'kijk, ik kan het...als ik het ook over kan brengen, dan kan ik les gaan geven'. En zo is het gekomen
joyce2 schreef:Ik heb nooit veel last gehad van concurrentie van mensen die zonder diploma lesgaven en mensen die moeilijk deden over mijn leeftijd, had ik vaak na een lesje wel "aan mijn kant" staan (begon op mn 20ste met lesgeven). Ik weet wel dat er veel "prutsers" in mijn omgeving lesgeven, maar ik ben zelf altijd heel duidelijk geweest richting de klanten. Verteld wat mijn ervaring is, welke diploma's ik heb, op wat voor manier ik lesgeef en wat je voor je geld kan verwachten. Blijkbaar word dit niet vaak gedaan, want ik kreeg er ontzettend veel leuke reacties op! Verder moet je gewoon eerlijk zijn, past een klant niet bij je, dan er ook niet mee verder gaan. Zo hield ik een heel leuk groepje met gemotiveerde lessers over, die het ook weer doorvertelden aan anderen. Betere reclame kun je niet hebben! Ondanks dat ik al een tijdje gestopt ben met lesgeven (denk nu 2,5 jaar geleden gestopt), krijg ik nog steeds wel eens mails/telefoontjes of ik les wil komen geven. Enne, zo geweldig ben ik niet hoor! Ik kan een leuk basis lesje geven, maar ik train combinaties niet naar de top.
Dit is trouwens de website die ik toen gebruikte, heel crappy, maar het werkte wel: http://www.everyoneweb.com/paardrijles/