Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:39

Misschien is dit wat:
Bruiloften
(Baby)portretten
Zwangerschap
Huisdieren

MDH: balen, allemaal recreatiepony's :)) Nja, misschien op je website vragen of mensen die hun paard bij je hebben gebracht hun ervaring op papier te zetten?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:41

dat wilde ik ook gaan doen :))
en het is natuurlijk ook een nadeel als je het vanuit je "werkstal" hebt gedaan
dan is het altijd de naam van de stal die genoemd wordt, en niet mijn naam :+
maar goed :)
komt wel goed :))

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:47

Nja, een goede naam héb je ook niet, die moet je opbouwen...dus dat zal je nu moeten gaan doen denk ik :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:47

precies, en ik ben nu 20, dus nog tijd zat denk ik :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:51

Ik heb nooit veel last gehad van concurrentie van mensen die zonder diploma lesgaven en mensen die moeilijk deden over mijn leeftijd, had ik vaak na een lesje wel "aan mijn kant" staan (begon op mn 20ste met lesgeven). Ik weet wel dat er veel "prutsers" in mijn omgeving lesgeven, maar ik ben zelf altijd heel duidelijk geweest richting de klanten. Verteld wat mijn ervaring is, welke diploma's ik heb, op wat voor manier ik lesgeef en wat je voor je geld kan verwachten. Blijkbaar word dit niet vaak gedaan, want ik kreeg er ontzettend veel leuke reacties op! Verder moet je gewoon eerlijk zijn, past een klant niet bij je, dan er ook niet mee verder gaan. Zo hield ik een heel leuk groepje met gemotiveerde lessers over, die het ook weer doorvertelden aan anderen. Betere reclame kun je niet hebben! Ondanks dat ik al een tijdje gestopt ben met lesgeven (denk nu 2,5 jaar geleden gestopt), krijg ik nog steeds wel eens mails/telefoontjes of ik les wil komen geven. Enne, zo geweldig ben ik niet hoor! Ik kan een leuk basis lesje geven, maar ik train combinaties niet naar de top.

Dit is trouwens de website die ik toen gebruikte, heel crappy, maar het werkte wel: http://www.everyoneweb.com/paardrijles/

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:55

Crappy :')

Oh, maar zo duidelijk ben ik ook :j En idd, als een combi niet klikt, dan moet je gewoon de stekker eruit trekken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:57

dat doe ik inderdaad ook :))
eerst uitleggen hoe ik werk, wat mijn ervaringen zijn, welke diplomas ik heb, en wat voor een methodes ik gebruik en waar ik veel op let...
als je dat bevalt wil ik graag een paar proeflessen inlassen...
zodat je kan zien of mijn manier bij jou aansluiten... en zodat ik kan zien of de ruiter en ik ook klikken :))

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:58

Nou, diploma's heb ik niet, dus daar ben ik snel klaar mee :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:59

Hilda79 schreef:
Tarieven is altijd interessant.

Mag ik jullie mening?
Ik fotografeer de volgende onderwerpen: Bruiloften, Zwangerschappen, Babies, Portretten van kinderen en families, honden/huisdieren.
Persoonlijk vind ik dat dit alles te veel is op een visitekaartje. Nu wil ik dus verschillende visitekaartjes gaan maken maar sommige dingen kunnen heel goed bij elkaar omdat ze wat bij elkaar horen.

Nu dacht ik aan de volgende kaartjes:
Bruiloften
Zwanger en Babies
Portretten
Honden (huisdieren)

Goeie verdeling of toch niet en alles samen?

Als je die visitekaartjes dan ook meteen opmaakt met foto's, dan vind ik het wel een goed idee!
Maar als het alleen maar om de tekst gaat, dan zou ik het of allemaal vermelden op je kaartje (aangezien het toch allemaal echt bij elkaar past!).

Maar het is inderdaad wel leuk om zoals bij http://uk.moo.com/ veel verschillende visitekaartjes te maken met je eigen foto's, zodat je klanten ook meteen een voorbeeld hebben van je werk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:02

Zo had ik via een klantje, een proefles met een vriendin van haar. Bleek dat meisje M2 te rijden!! Stond ik daar.... Ik kon haar natuurlijk wel op wat kleine dingetjes wijzen, maar echt goed technisch lesgeven en haar naar een hoger nivo krijgen dat ging eeeecht niet lukken! Voelde me echt voor banketstaaf! Ik heb haar dat ook gelijk gezegd en heb haar toen wel een half uurtje geholpen. Dat vond ze zo tof, dat ik alsnog het lesgeld kreeg (terwijl ik had aangegeven dat niet te willen hebben).

@Xono: jij hebt dan wel geen diploma's, maar wel wedstrijdervaring waar je mensen mee kan overtuigen. Dat heb ik dan weer niet, dus moet het van mn diploma's hebben ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:08

dat is inderdaad wel heel eerlijk :))
ik ben ook van mening dat eerlijk zijn het beste werkt...
bovendien weiger ik(en die mensen heb ik al een paar keer gehad) geld te incasseren voor alleen maar ja, geweldig, wat doe je het goed, perfect etc te roepen...
daar ben ik niet voor opgeleid :n zo wil ik ook geen les geven :n
en dat zou ik ook niet eerlijk vinden naar het paard toe :n

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:50

Als je zelf weet waar je staat en dat ook duidelijk kan vertellen, dan krijg je ook de juiste klanten. Want zowel een recreatieve/wedstrijdruiter of beginner/gevorderde hebben allemaal een andere instructie nodig. Een topinstructeur kan misschien helemaal niet duidelijk maken hoe je aan moet springen. Iemand die dat wil leren kan dan beter bij een basisinstructie terecht. Die zijn vaak wel goedkoper maar hoeven dus niet slechter te zijn. Ligt er maar net aan wat het doel is. Mijn instructrice gaf me ook aan mij tot de M te willen lesgeven. Heb het nog even geprobeerd maar ben toch overgestapt naar een andere instructie die hoger heeft gereden en veel praktische ervaring heeft. Maar de eerste instructie helpt me weer wel met jonge paarden. Zij heeft veel kinderen les gegeven en is psychologisch sterker. Als iemand dus instructie zoek kan ik beide aanbevelen maar wel in een andere richting.

Ik vind een visitekaartje waar heel veel tekst op staat niet heel handig. Moet kort en bondig zijn en eigenlijk een uitnodiging om de site te bezoeken of een herinnering bij een affiche oid. Ik zou misschien eerder symbolen gebruiken voor de verschillende disciplines.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:37

joyce2 schreef:
Zo had ik via een klantje, een proefles met een vriendin van haar. Bleek dat meisje M2 te rijden!! Stond ik daar.... Ik kon haar natuurlijk wel op wat kleine dingetjes wijzen, maar echt goed technisch lesgeven en haar naar een hoger nivo krijgen dat ging eeeecht niet lukken! Voelde me echt voor banketstaaf! Ik heb haar dat ook gelijk gezegd en heb haar toen wel een half uurtje geholpen. Dat vond ze zo tof, dat ik alsnog het lesgeld kreeg (terwijl ik had aangegeven dat niet te willen hebben).

@Xono: jij hebt dan wel geen diploma's, maar wel wedstrijdervaring waar je mensen mee kan overtuigen. Dat heb ik dan weer niet, dus moet het van mn diploma's hebben ;)

Nja, dat is inderdaad wel heel eerlijk :j Is inderdaad wel banketstaaf. Ik heb 'gelukkig' nog niet in zo'n situatie gestaan, kennelijk zijn mijn klanten goed op de hoogte van hun en mijn kunnen :D Maar idd, zonder mijn wedstrijdervaring had ik denk ook niet les gaan geven eigenlijk. Voor mij zijn mijn 'overwinningen' wel iets wat mij zelfvertrouwen gaf, in de zin van 'kijk, ik kan het...als ik het ook over kan brengen, dan kan ik les gaan geven'. En zo is het gekomen :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:12

Netjes opgelost zo Joyce.
Moet zeggen dat ik het hier in de omgeving erg lastig vind om een passende instructeur te vinden. Ik weet niet hoe dat in jullie regio's is maar ik zou hier in de omgeving niet weten hoe ik iemand passend kan vinden.

Wat betreft visitekaartjes. Teksten is niet mijn ding. Het wordt dus of 1 foto met n.a.w. gegevens en dan een lege achterkant of één zijde logo + n.a.w en dan aan de andere kant 1 of meerdere foto's.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:24

Ik zou voor het laatste gaan, Hilda!
Geen achterkant vind ik altijd een beetje zonde, omdat je toch je visitekaartje laat drukken en de achterkant drukken is niet zo heel duur, maar komt wel net iets leuker over! Zeker als je dan ook meteen een foto laat zien!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:26

Ik had mijn klanten via/via (manege, vrienden, werk, etc), of via internet (marktplaats/google)! Dus misschien ff googelen, op marktplaats kijken, of aan mensen vragen die zelf ook les hebben?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:40

XoNo schreef:
joyce2 schreef:

Nja, dat is inderdaad wel heel eerlijk :j Is inderdaad wel banketstaaf. Ik heb 'gelukkig' nog niet in zo'n situatie gestaan, kennelijk zijn mijn klanten goed op de hoogte van hun en mijn kunnen :D Maar idd, zonder mijn wedstrijdervaring had ik denk ook niet les gaan geven eigenlijk. Voor mij zijn mijn 'overwinningen' wel iets wat mij zelfvertrouwen gaf, in de zin van 'kijk, ik kan het...als ik het ook over kan brengen, dan kan ik les gaan geven'. En zo is het gekomen :D

dat had ik met de jonge paarden :))
vooral toen ik mijn eigen pony in reed, het is altijd fijn om een spiegel te hebben die je verteld wat fout gaat etc...
maar nergens heb ik de spiegel kunnen vinden die mij exact vertelde wat er fout ging etc...
toen ik hetzelfde bij andere zag, dacht ik...
dat kan ik beter :))
en zo geschiede het :+

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:09

Willen jullie alsjeblieft mijn enquete invullen? Het is een klein marktonderzoekje naar de mate van interesse voor wat ik graag zou willen gaan doen. Jullie behoren allemaal tot mijn doelgroep! :D

-> Enquete <-

Alvast heel erg bedankt!

En mochten jullie nog andere zelfstandig ondernemers kennen die niet op Bokt komen of niet in dit topic, en ze zouden de enquete via een linkje ook willen invullen, dan heel graag!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:13

Interessant topic :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:37

Ingevuld :)

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:51

Nuage schreef:
Ingevuld :)

Me to ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:12

Me too :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:41

Me tooo :):)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:39

Ik heb hem ook ingevult! Interessante Enquete en goede vragen!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:57

joyce2 schreef:
Ik heb nooit veel last gehad van concurrentie van mensen die zonder diploma lesgaven en mensen die moeilijk deden over mijn leeftijd, had ik vaak na een lesje wel "aan mijn kant" staan (begon op mn 20ste met lesgeven). Ik weet wel dat er veel "prutsers" in mijn omgeving lesgeven, maar ik ben zelf altijd heel duidelijk geweest richting de klanten. Verteld wat mijn ervaring is, welke diploma's ik heb, op wat voor manier ik lesgeef en wat je voor je geld kan verwachten. Blijkbaar word dit niet vaak gedaan, want ik kreeg er ontzettend veel leuke reacties op! Verder moet je gewoon eerlijk zijn, past een klant niet bij je, dan er ook niet mee verder gaan. Zo hield ik een heel leuk groepje met gemotiveerde lessers over, die het ook weer doorvertelden aan anderen. Betere reclame kun je niet hebben! Ondanks dat ik al een tijdje gestopt ben met lesgeven (denk nu 2,5 jaar geleden gestopt), krijg ik nog steeds wel eens mails/telefoontjes of ik les wil komen geven. Enne, zo geweldig ben ik niet hoor! Ik kan een leuk basis lesje geven, maar ik train combinaties niet naar de top.

Dit is trouwens de website die ik toen gebruikte, heel crappy, maar het werkte wel: http://www.everyoneweb.com/paardrijles/

Ik heb ook weinig concurrentie hier in de buurt, ik doe specifiek enkel het werken op de grond.
Dus grondwerk, schrik- en obstakeltraining, clickertraining, vrijheidsdressuur, horse agility etc.
Daarnaast ben ik geloof ik de enige fanatiek VD-er met ruim 6/7 jaar ervaring hier in het noorden en ben ik sinds kort de enige officiële horse agility trainer in Nederland.
Ik moet zeggen dat ik niet heb te klagen wat betreft de vraag naar les, ik zal ook even duidelijk erbij zetten dat het voor mij 'erbij' is, ik werk ook gewoon (denk als de meeste?)

Ik merk wel dat mensen het fijn vinden als je breed georiënteerd bent, zodat ze van alles wat kunnen meepakken in de lessen :j Ik hoor dat mensen daarom vaak bij mij uit komen.

En inderdaad als het niet klikt met een klant, er ook niet verder mee gaan. Heb het nog maar zelden gehad, maar ik merk vaak gelijk of het niets wordt. Of de klant is gewoon niet zo fanatiek, of ze verwachten gewoon heel wat anders (willen bijvoorbeeld sneller dan kun eigen kunnen).
Niet is zo vervelend om les te geven als er geen motivatie is of als er geen klik is zoals je zegt, daar ben ik het helemaal mee eens! :)