Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiirley

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:08

Gefeliciteerd MarchaL!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:09

Wat mij net overkomen is!!!! Ik ben helemaal de kluts kwijt.
Even kort: ik zit 1,5 jaar thuis met een arbeidshandicap. Geen werkgever te vinden die mij een kans wil geven, voorkeur gaat uit naar gezonde mensen. Wordt ik net gebeld of ik (voorlopig) tijdelijk voor defensie wil komen werken t/m 31 december :?. Ik ben de perfecte kandidaat zegt ze dan ook nog! Zomaar, uit het niets. Helaas is het voor 32 uur en dat red ik fysiek echt niet. Nu gaat ze zoeken naar een "collega" zodat het een duobaan kan worden. Als dat lukt volgende week op gesprek en de 9e beginnen. Pffff, dit moet ik echt even verwerken. Ik had nooit gedacht dat ik zomaar een baan aangeboden zou krijgen. Maar ze smeekte bijna of ik écht niet voor die paar maanden 32 uur wilde werken. Nee sorry, dat is fysiek niet haalbaar. Duobaan GRAAG. Wat kan het raar lopen zeg.......

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:30

Geweldig toch patpen :D Ik hoop dat je de kans op één of andere manier aan kunt pakken, zeker omdat het niet makkelijk is om in jouw situatie zo 1,2,3 aan een baan te komen. Succes :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:09

Kieffer schreef:
Geweldig toch patpen :D Ik hoop dat je de kans op één of andere manier aan kunt pakken, zeker omdat het niet makkelijk is om in jouw situatie zo 1,2,3 aan een baan te komen. Succes :)

Uiteraard is dit een geweldige kans maar ik ben gewoon sprakeloos! Ik werd zelfs eerder benaderd dan dat de vacature openbaar werd gemaakt. Nooit verwacht. Er gaat van alles en nog wat door mij heen. Benieuwd hoe vanmiddag het paardrijden gaat. Ik hoop dat ik er op blijf zitten *D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:47

Nou, vanmorgen heb ik via de mail vernomen dat ik niet geschikt ben voor de functie waar ik gister het gesprek voor had. Ik word afgewezen omdat ik volgens hen niet over commerciele competenties beschik. Toch vreemd dat ze dat concluderen zonder dat ze op dit gebied een assesment hebben gehouden. Daarnaast heb ik bijna mijn HBO diploma van een commerciele opleiding, met een commerciele minor en een prima cijferlijst (wat haar ook nog opviel nota bene).

Gister een trip van 140 km gemaakt om hen extra reistijd te besparen en dan moet je per mail horen dat ze niet verder willen met je. Ligt het aan mij, of is dit gewoon héél onpersoonlijk? Ze had me toch even kunnen bellen... Maar daar hebben ze dan de ballen weer niet voor. Jammer, ik kan me totaal niet vinden in hun afwijzing, maar als ze zo met mensen omgaan dan wil ik er niet eens werken. Je bent tegenwoordig overal een nummer.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:34

Kieffer wat raar dat ze niet even gebeld hebben, lijkt me toch wel zo netjes.

Gisteren had ik echt een dip, ik had echt het idee dat ik nooit meer en baan zou vinden. Zat er vandaag een brief in de bus, ik dacht echt dat het weer een "bla, bla, bla,.... Helaas...." brief zou zijn.
Maar ik mag gewoon op gesprek komen *\o/* Ben echt zo blij, het is echt een geweldige baan!!!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:04

ik heb ook een baan *\o/* ik mag er na mijn vakantie beginnen, dus nog lekker even rustig doen, volgende week alles tekenen, dan lekker op vakantie en dan lekker werken!!!!
heerlijk.

nu alleen nog zien hoe ik dat weer bij de uwv moet gaan aankaarten, stelletje idioten daar zeg, heb vandaag 4x gebeld nemen ze gewoon niet op , konigingendag zeker? alvast aan het oefenen voor morgen hihi <<)

voor iedereen nog heel veel succes, en mocht het toch niets worden dan meld ik me hier weer gewoon aan O:)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:17

gefeliciteeerd allemaal!!!

tja email is tegenwoordig een heel normaal communicatiemiddel in deze tak van sport. zo ben ik ook afgewezen en nog geen uur later had ik de vraag van het zelfde bedrijf ook via het uitzendburo de vraag of ik 2 maanden tijdelijk kwam werken allemaal via de mail. terwijl bellen toch een stuk handiger en persoonlijker zou zijn.

verder zit er weinig schot in de zaak, maar 3 vacatures gevonden die aan sluiten alle 3 afgewezen en dat in 3 weken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:47

Pfff, ik werd vandaag gebeld, door een oud collega, of ik nog steeds opzoek ben naar een baan. Jep! Heeft ze me een baan aangeboden bij haar nieuwe werkgever, ze willen me maandag eventueel op gesprek hebben, maar denk dat ik het toch niet ga doen...

Voordelen:
- De hond mag mee naar het werk
- Het is een baan die goed op mijn CV staat
- Goed loon

Nadelen:
- Ik moet 2x per dag door de spits, waardoor ik maar zo 2 uur per dag aan het reizen ben en ik wou juist dichter bij huis gaan werken.
- Moet weer 40 uur gaan werken terwijl ik liever minder wou werken
- Een werkweek van donderdag t/m maandag, dus nooit meer vrij in de weekenden, waardoor ik geen enkele dag meer samen met mijn vriend vrij ben en ik mijn vrienden ook amper meer zal zien

Vooral het reizen en het amper zien van mijn vriend en vrienden tellen zwaar voor mij... Pff, wat moet ik nou?!
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 29-04-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:49

Tja.. Met 6 dagen werken heb je toch geen leven meer?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:52

oops foutje, ff veranderen, gaat om 5 dagen ;)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:02

in het weekend is de file wel minder, maar verandert niks aan je ander argumenten.

kan je niet daar maandag heen gaan en kijken of je niet 4 dagen kunt gaan werken en 1 dag in het weekend vrij of om de week. je kan daarna altijd nee zeggen.

succes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:42

Oja, nog 2 nadelen (schoten me net te binnen), voorlopig hebben ze maar iemand tm september nodig en die oud collega die mij gevraagd heeft, is nogal een heethoofd, waardoor we vaak onenigheid hadden...

File is in het weekend idd wel minder, maar het is helaas geen optie om 1 dag in het weekend vrij te zijn. Het is namelijk bij een bedrijf dat jachten verhuurd en ik zou oa boekingen moeten doen en klanten ontvangen die in het weekend een jacht willen huren.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:06

joyce2 schreef:
Oja, nog 2 nadelen (schoten me net te binnen), voorlopig hebben ze maar iemand tm september nodig en die oud collega die mij gevraagd heeft, is nogal een heethoofd, waardoor we vaak onenigheid hadden...

File is in het weekend idd wel minder, maar het is helaas geen optie om 1 dag in het weekend vrij te zijn. Het is namelijk bij een bedrijf dat jachten verhuurd en ik zou oa boekingen moeten doen en klanten ontvangen die in het weekend een jacht willen huren.

Ik zeg aanpakken die hap, vanuit een baan solliciteert nog altijd makkelijker dan vanuit de WW.
Ik denk eigenlijk niet dat je in de gelegenheid bent om eisen te stellen :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:32

Hoezo? Ik heb op dit moment gewoon een baan en zit niet op de schopstoel. Ik ben uitgekeken op mijn huidige baan en we hebben wat last van de crisis (waardoor ik me af en toe suf verveel), maar ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Dus zolang ik zelf niet opstap/de boel niet failliet gaat, is er niets aan de hand hoor!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:37

Volgens mij zitten er weinig voordelen aan Joyce... De punten die steeds bij je naar voren komen zijn juist de reistijd en je vrije tijd, net de nadelen van deze baan.

Haha ik was net aan het typen dat je nog een baan hebt :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:44

hmm ja, ik moet me gewoon aan mn oorspronkelijke "eisen" houden, maar omdat je zo graag wat anders wilt, wordt je steeds minder kritisch (en ik liet me even verblinden door glitter & glamour jachten en dik salaris, hahaha). K heb nog een leuke vacature in de krant gezien, dus daar ga ik morgen op reageren! Als medewerker bij een bodystyling center, intakes doen met mensen die af willen vallen ed.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:02

Dat is het denk ik ook hoor, heb ik zelf ook. Van de week had ik besloten maar schoon te gaan maken, zodat ik tenminste wat te doen had. Maar zelfs daar wilde ze me niet omdat ik te hoog opgeleid was :roll:
Daarom ben ik nu dus ook echt blij dat ik weer op gesprek mag, deze baan voldoet echt aan al mijn eisen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:07

@joyce2

Als ik het zo eens lees, zijn er meer nadelen dan voordelen (op een dik salaris na dan). Ik herken het wel dat je minder kritisch wordt maar om dan alles aan te pakken? En dan ook nog bij een collega waar je het niet goed mee kon vinden? Je hebt een betaalde baan voor onbepaalde tijd. Goed, je bent uitgekeken op je huidige baan en wil graag wat anders. Maar iets waar je zo veel voor op moet geven en bovendien tijdelijk is :?. Ik zou denk ik vasthouden aan je wensen: dichterbij en minder uren en blijven zoeken. Het schijnt dat de arbeidsmarkt weer aantrekt (hoewel ik daar weinig van merk nog).
Je twijfelt zelf al. Is het de moeite waard?

Succes want het is niet makkelijk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:54

Heeft net die oud collega mn voicemail ingesproken (had gisteravond laat toch de knoop doorgehakt het niet te doen en dus ff gesmst) en ze zegt dat je in het weekend maar een halve dag werkt, tot 12:00u dus dat werpt weer ander licht op de zaak. Maarja, als ik veel met die oud collega te maken krijg, weet ik niet of ik het daar wel naar mn zin zal hebben (blijkbaar vond ze mij toch wel aardig ofzo, haha) en dan zit ik alsnog met de reistijd... Begin nu toch weer te twijfelen, echt zo erg!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:57

joyce2 schreef:
Heeft net die oud collega mn voicemail ingesproken (had gisteravond laat toch de knoop doorgehakt het niet te doen en dus ff gesmst) en ze zegt dat je in het weekend maar een halve dag werkt, tot 12:00u dus dat werpt weer ander licht op de zaak. Maarja, als ik veel met die oud collega te maken krijg, weet ik niet of ik het daar wel naar mn zin zal hebben (blijkbaar vond ze mij toch wel aardig ofzo, haha) en dan zit ik alsnog met de reistijd... Begin nu toch weer te twijfelen, echt zo erg!

Als ik van jou was zou ik het niet door, eerlijk gezegd.. Je noemt hier zoveel nadelen, terwijl je net van je huidige werkplaats weg wil voor iets beter? Ik ben bang dat je er spijt van gaat krijgen, dat je hier enkel voor zou kiezen om toch maar weg te zijn van je huidige werkplaats, niet omdat het beter is....

Verder aan iedereen: gefeliciteerd!!

@Patpen: normaal is de arbeidsmarkt inderdaad terug aan het aantrekken, maar die trend is al wel eventjes bezig (toch zeker al van half vorig jaar). In april is er zelfs een artikel ergens verschenen dat er een recordniveau aan vacatures behaald is (eventjes gezocht: http://www.express.be/business/nl/hr/aa ... 144544.htm). Normaal gezien gaat dat de komende jaren ook enkel maar stijgen, vermits de gigantische babyboomgeneratie massaal op pensioen aan het gaan is (de eerste babyboomers zijn dit jaar 65 en dus pensioengerechtigd). Alleen maar positief dus!

Ik ben momenteel vollop aan het sukkelen op een Engelse sollicitatiebrief :+. Mijn engels is heel goed, maar in zo'n brief blijft het toch echt moeilijk.... Het is voor een vacature in de HR, in Praag 8-). Zou fantastisch zijn als ik daar binnen geraak!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:36

tantjeuh schreef:
@Patpen: normaal is de arbeidsmarkt inderdaad terug aan het aantrekken, maar die trend is al wel eventjes bezig (toch zeker al van half vorig jaar). In april is er zelfs een artikel ergens verschenen dat er een recordniveau aan vacatures behaald is (eventjes gezocht: http://www.express.be/business/nl/hr/aa ... 144544.htm). Normaal gezien gaat dat de komende jaren ook enkel maar stijgen, vermits de gigantische babyboomgeneratie massaal op pensioen aan het gaan is (de eerste babyboomers zijn dit jaar 65 en dus pensioengerechtigd). Alleen maar positief dus!

Ja, de arbeidsmarkt trekt wel aan maar dat gaat niet op voor mensen met een arbeidshandicap hoor :n! Bij mij is het niet zichtbaar maar als ik het netjes aangeef zodat de potentiële nieuwe werkgever het van te voren weet (wat ik wel zo netjes vind) kom ik direct op de stapel afgewezen. Ondanks de juiste ervaring, diploma's, etc. Genoeg banen, weinig part-time vind ik, maar ik krijg niet eens een eerlijke kans..... Er zijn speciale subsidieregelingen maar geen werkgever die het aandurft.
De vergrijzing slaat toe dus het aantal banen zal zeker alleen maar toenemen. Nu nog een werkgever die het geen bezwaar vind en verder kijkt dan zijn/haar neus lang is. Gisteren wel een baan aangeboden gekregen (voorlopig tijdelijk t/m december) maar helaas te veel uren. Ze willen mij wel heel graag hebben en gaan proberen er een duobaan van te maken. Ik kreeg de baan aangeboden voor het bekend werd gemaakt dus dat was een verrassing. Meer dan afwachten en blijven zoeken kan ik niet doen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:48

Wat ik toch wel zo associaal vind is dat je na een sollicitatie niks meer hoord! Toen ik vorig jaar opzoek was naar een baan heb ik een gesprek gehad, een proefdag en daarna gewoon niks gehoord! Nu was het ook totaal niks voor mij, maar iets laten horen is wel zo netjes. Vorige week sollicitatie gehad, zou het diezelfde dag of uiterlijk de dag erna horen. Top! Wacht nog steeds :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:55

Ik vind dat echt schandalig! Kijk, dat je soms geen reactie krijgt na een sol.brief, daar kan ik nog een heel klein beetje inkomen (al kun je ook een standaard mail sturen naar iedereen die afvalt, kleine moeite). Maar dat je niets van je laat horen nadat een kandidaat op gesprek is geweest, daar kan ik echt met mijn verstand niet bij!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:08

Vind ik ook totaal niet kunnen niets laten horen. En zeker niet nadat je op gesprek bent geweest.