Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:28

Zal zeggen dat mn ouders onder "ouderen" vallen _O- nee hoor grapje...

Ja denk dat dat zeker wel een punt is, ook het feit dat sommige mensen fuzzy verkeerd verstaan of verkeerd onthouden en er fluffy van maken...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:02

Tsja, aan de andere kant, als ik het tegen mensen vertel, zal ik ook gelijk een visitekaartje geven ;) Anders komen ze waarschijnlijk via een zoekmachine op mn website terecht en dan hoeven ze de naam niet te onthouden! Of is dat te kort door de bocht gedacht?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:05

Volgens mij klopt dat wel gedeeltelijk. Zo'n vreemde naam kan ook juist een manier zijn om de aandacht te trekken ;)
Er is vast onderzoek naar gedaan (google)...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:07

Ik heb zowel privé als zakelijk een 'vreemde' naam. Ze kunnen je misschien iets moeilijker vinden, maar als ze een positieve ervaring hebben, blijkt vaak dat ze je beter onthouden. Althans, zo ervaar ik dat ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:05

Tnxx voor de reacties! Fuzzylicious it will be! Als het goed is krijg ik morgen een lijst met groothandels en leveranciers binnen, dan ga ik me inschrijven bij de KVK en dan kan ik mooi info in gaan winnen!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:48

Ik wil dit topic ook volgen :)

Over 1 a 2 maanden wil ik graag beginnen met een eigen bedrijfje opstarten met karakteranalyses maken. Ik ben nu nog bezig met analyses maken en controleren voor mijn werkstuk.

Dus ik dacht, misschien zie ik hier nog handige tips :)

O ja, ik had vanochtend nog een paar bladzijdes snel gelezen, het dressuurjasje ziet er erg gaaf uit! :D En ik heb een enquete ingevuld voor katten en hondenspullen, ik weet niet meer van wie dat was?

Ik ga binnenkort nog beter bijlezen :) iig de laatste paar pagina's

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:52

marleen_usar schreef:
Willen jullie mee denken,ik wil dus iets gaan doen voor bepaalde instanties.Of hoe omschrijf ik dat,o.a voor dieren asiels.De asiels moeten achter mijn plan staan,dus ik moet een goed praatje hebben.Ik wil dus met mijn ervaringen de juiste dieren aan de juiste personen gaan koppelen.Ook dieren die er al langere tijd zitten waar van ze zeggen dat die niet geplaatst kunnen worden,dat die uit eindelijk toch een baas krijgen.Dus door middel van bloesems en mijn gave,ga ik de dieren op een positieve manier laten veranderen.Dit alles doe ik niet helemaal gratis,en daar wringt de schoen dus.Hoe ga ik dit op poten zetten, misschien zijn er mensen die willen helpen?

Er zullen veel asiels skeptisch staan tegenover jou, omdat (en daar kan jij niets aan doen) er heel vaak mensen zich aanmelden die beweren dat ze de "hond of kat" kunnen "veranderen" door hun goede band met dieren. Die komen dan "eventjes" om de moeilijkste kat of hond uit het asiel te "redden"....om ze vervolgens na 3-4 dagen zonder blikken of blozen terug te bregen omdat de kat echt in huis plast of de hond echt niet binnen een omheining te houden is. En geloof me, dat komt heel vaak voor. Er zijn massa's mensen met goede bedoelingen.
Dat is iets waar je je doorheen zult moeten vechten.

Verder, er is nog zoiets als aansprakelijkheid, een asiel heeft een verzekering voor haar vrijwilligers. Een eigenaar van een dier heeft risicoaansprakelijkheid, dwz dat ze eigenlijk voor alles aansprakelijk zijn, ook "eigen schuld". Zo was er bij ons een (hele goede) vrijwilligster (al 10+ jaar) die tijdens een wandeling met een moeilijke maar ogenschijnlijke toch brave hond (wel stafford) uit het niets in haar gezicht gebeten werd ;( ze heeft inmiddels 8 operaties acher de rug......

Dus ik denk dat je de asiels ook zou moeten vrijwaren van aansprakelijkheid, tenzij je onder hun verz. van de vrijwilligers kunt vallen. Ook iets om aan te denken.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:24

joyce2 schreef:
Tsja, aan de andere kant, als ik het tegen mensen vertel, zal ik ook gelijk een visitekaartje geven ;) Anders komen ze waarschijnlijk via een zoekmachine op mn website terecht en dan hoeven ze de naam niet te onthouden! Of is dat te kort door de bocht gedacht?

Ik vind het een leuke naam maar toch ook wel een moeilijke, Het is zeer lastig spellen/schrijven en als men het verkeerd typt kom je met google ook niet ver.
Als ik jou was zou ik er nog een nachtje over slapen en wie weet op wat voor namen je komt.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:29

@jannekespr, wie weet komen die mensen evengoed nog bij je terug. Misschien kun je op (kleine) indoorwedstrijden ook wel met een standje gaan staan.
@joyce, dat zijn al een behoorlijk aantal respondenten! Ik vind je bedachte naam leuk, maar om eerlijk te zijn, toch ietswat te moeilijk. Zeker omdat je voornamelijk online vindbaar wil zijn zou ik kiezen voor een naam die makkelijker te onthouden en te schrijven is en dan kun je alsnog origineel zijn natuurlijk.
@Taartje, ga je karakteranalyses bij paarden doen? En heb je nu ook al regelmatig klanten?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:44

@Taartjeh: Bedankt voor het invullen van de enquete! Die is van mij ;)

@Jaggie & Lovepaints: Op google zoek je toch meer voornamelijk op "trefwoorden" en niet zo zeer op naam? Want ik krijg nu regelmatig een nieuwsbrief van een groothandel die Keff Dog Couture heet (weet niet eens of je het goed schrijft, kun je na gaan, haha) en die komt bij mij als eerste naar boven als ik Google op Groothandel Hondenkleding. Ik zou nooit bedacht hebben om op Keff Dog te googlen! Snap je welke kant ik op wil? Moeilijk uit te leggen ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:26

Het is jouw eigen beslissing Joyce, maar weet dat je klanten mis zult lopen door een moeilijk te spellen naam. Als mensen, en dan voornamelijk mensen die jou al voor zijn gegaan, je daar nu al voor waarschuwen, dan is dat alleen maar fijn, ipv over een paar jaar te moeten denken, had ik maar....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:30

joyce2 schreef:
Tnxx voor de reacties! Fuzzylicious it will be! Als het goed is krijg ik morgen een lijst met groothandels en leveranciers binnen, dan ga ik me inschrijven bij de KVK en dan kan ik mooi info in gaan winnen!

Joyce, ik zou echt wel even een naamonderzoek bij de KvK laten doen en ook bij de merknamen bekijken of de naam al gebruikt wordt. Ik vind het een erg leuke, pakkende naam. Dat onthoud je echt wel goed (zodra je weet hoe je het uit moet spreken). Ik zie het dan helemaal voor me, met zo'n enthousiaste banner (met sissende kat) "Fuzzylicou-ou-ou-ousssss". Het is idd zo dat je wel even 2x naar de naam moet kijken, maar is dat juist niet de bedoeling? Je zult alleen niet het oudere niet-Engelse publiek aanspreken. Mijn vriend zou zeggen "zal ik halen van dat merk fuzzy ... whuuuh , .... fuzzy ". Die kan dat echt niet uitspreken. :+ . Misschien moet je werken met een naam Fuzzy (voor een poes) en dat het merk dan voluit heet "fuzzylicious". Maar ik vraag me eerlijk af of dat al niet eerder gedaan is hoor!

Als je het echt wilt zou ik het wel heel snel dan laten onderzoeken/registreren en er niet meer te koop lopen anders pikt iemand anders het in, en dat gaat heel snel weet ik uit ervaring.

Taartjeh, ik ben ook benieuwd hoe ik dat precies moet zien, karakteranalyses? Is dat voor een opleiding? Heeft het iets met grafologie te maken?

Zelf ben ik daarnet van de stoel gevallen %). Ik zit dus nu na te denken over plan B zeg maar, als het UWV echt niet omgaat. Dan moet ik dus iemand vinden die als de nood aan de man komt mijn winkel over kan nemen omdat ik anders niet beschikbaar ben voor de arbeidsmarkt. Maar WAAR vind ik iemand met dezelfde alternatieve opleiding die dan OOK nog de juiste winkelervaring heeft. Want ik moet echt dan iemand hebben met verstand van zaken (omdat het een winkel wordt die juist draait om goed advies). Nou bedacht ik dat ik jaren geleden eens een mailtje heb gehad van iemand die samen met mij de alternatieve opleiding heeft gedaan (dat is een 6jarige opleiding). Ik heb haar gemaild om eens bij te praten. Wat blijkt nu, zij heeft PRECIES, maar dan ook PRECIES die ervaring die ik nodig zou hebben voor iemand in de te openen winkel. Nee, ze heeft zelfs meer. Ik wist echt niet wat ik hoorde, die combinatie kom je dus bijna niet tegen en zij heeft het gewoon!!!

Ik geloof best wel in toeval maar niet in zoveel toeval.

Ik heb haar voorgesteld om maar eens koffie te gaan drinken, misschien dat we samen zouden kunnen werken, dan heb ik meteen een heel groot probleem opgelost.

Alleen 1 klein probleempje, ik kan niet samenwerken :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:58

@HannahFrouk: Wat spannend zeg! Alleen wel lastig dat je niet samen kunt werken... Maar misschien dat je daar vanzelf uitkomt als je een kop koffie met haar gaat drinken! Enne, je bent nooit te oud om te leren, als het hele plaatje klopt, kun je altijd nog leren samenwerken ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:11

@ Joyce, ik heb voor je in het merkenregister gekeken..En die naam is niet geregistreerd in de Benelux. Dus die kan je gewoon gebruiken.
maar als ik eerlijk ben... ik vind het niet zo'n heel goede naam. Het is een naam waar je slecht op vindbaar zal zijn. Mensen maken veel spellingsfouten in zo'n naam. Strategisch gezien lijkt het me geen goede set..

@ Taartjeh, ben benieuwd hoe breed je het gaat trekken.. Ga je je alleen richten op karakteranalyse? Hoe gaat precies zoiets in de zijn werk? Leuk dat je daarin je bedrijfje wil starten :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:28

K vind het lastig hoor, een naam bedenken. Ik wil namelijk niet de zoveelste "cats & Dogs" "Honden & kattenshop" zijn. Dan zoeken ze op je naam en blijken er zoveel praktisch dezelfde namen te zijn, dat ze je in die honden/katten massa niet terug kunnen vinden en bij je concurrent terecht komen! En dat wil ik natuurlijk ook niet.

Wat dat betreft heb ik dus zoiets, met deze naam spring ik eruit en ben ik "uniek", aan de andere kant, weegt dat genoeg op tegen de nadelen die een lastige naam met zich meebrengt... Persoonlijk hou ik zelf van apparte namen en ben ik niet bang om me te onderscheiden van de massa en een risico te nemen, maar dat moet dan wel reeel zijn, gezien ik niet mijn eigen glazen in wil gooien natuurlijk!

Ik probeer nu de voors en tegens naast elkaar te zetten, om te kijken of ik daar wat verder mee kom. Ondertussen word mijn grijze massa ook al een paar weken gepijnigd met het bedenken van een eventuele andere naam, maar op een of andere manier blijft dat Fuzzylicious bij me hangen en ik had al een paar keer een andere naam bedacht die dus al bezet was, dat schiet ook niet op, haha.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:10

Joyce, misschien moet je eens een tijdje gaan brainstormen over de naam. Vraag vrienden en familie mee te brainstormen en schrijf gewoon álle namen op. Dan ga je daarna schrappen. Wie weet heeft een familielid wel een ontzettend leuke naam, bij jou zit Fuzzylicious nu vast, het is heel lastig om dat even aan de kant te zetten om open te staan voor iets anders.

Brainstorm dan ook eens op alles wat 'staat' voor kat & hond, dan hoef je niet "kat" en hond" of "cat" en "dog" te gebruiken, maar Bello bv heeft ook een associatie met een hond.

Hier alvast een paar suggesties van mijn kant voor op je brainstormpapier. ;)
Bello & Binkie
Fuzzy & Co
Zit! / Af!

Succes!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:24

Ik vind het een hele leuke naam hoor, absoluut. Het punt is alleen, is het voor iedereen te spellen en ga je er over een poos geen spijt van hebben, juist vanwegen de spelling.
Vraag vrienden en kennissen het eens op te schrijven, kijken wat er gebeurt.
Ben je absoluut zeker dat dit de naam voor jou is, dan moet je het gewoon doen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:32

Bestaat "Fuzzy" op zich eigenlijk al dan?
Anders zou je "Fuzzylicious" als kreet bij de naam kunnen gebruiken, maar zou je merk of naam "Fuzzy" kunnen heten, dat is dan weer lekker simpel.

Dus "It's Fuzzy, it's funny, it's simply Fuzzylicious". Zoiets ....

Ik blijf het leuk vinden: Fuzzylicious .. het heeft wel iets pakkends voor mij hoor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:38

K heb mn vriend, collega's, vrienden en mn ouders idd gevraagd om mee te denken, die zeggen heel vriendelijk "ja tuurlijk", maar er gebeurt niets mee, omdat het ze eigenlijk niet zo heel veel boeit. Ze vinden het wel leuk dat ik er zo mee bezig ben om wat te gaan beginnen en zullen ook zeker reclame voor me maken, maar daar blijft het bij. Vandaar dat ik dit topic ook zo fijn vind, daar kom ik een stuk verder mee ;)

Brainstormen heb ik een maand of 2 geleden al gedaan, alles in een Word bestand gezet en zodra ik iets nieuws bedacht, opgeslagen in mn telefoon of snel in mn agenda gekrabbeld om het niet te vergeten ;) K heb al een zwik namen weggestreept en probeer nu om aan te vullen.

@Holly: Zal idd eens vragen hoe mensen denken dat ze het moeten schrijven. Zelf ben ik niet bang om spijt te krijgen van de spelling, maar meer "bang" of de naam niet "te hip" is voor sommige mensen binnen de doelgroep en of de link wel gelegd word naar de producten die ik ga verkopen. Ik wil niet dat mensen denken dat ik harige knuffels of huisdieren verkoop ;)

@HannahFrouk: Daar had ik idd ook al over na zitten denken. Ik had eerst Fuzzy bedacht, of Fuzzy Things. Maarja, Fuzzy Things viel voor mij af, omdat ik geen pluizige dingen verkoop ;) Fuzzy opzich vond ik te saai, maar zat te denken om de website dan bijv. om te dopen tot fuzzy.nl in plaats van fuzzylicious.nl

Ook had ik als naam Cute cats & daring dogs bedacht, maar dat vond ik weer te lang, haha. Alleen vond het wel een pakkende zin, dus zag het al helemaal voor me, op de website en visitekaartjes in grote letters FUZZYLICIOUS en daar onder of naast "for cute cats & daring dogs"

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:44

Ja ... uuuuh, nou ik vind dat dus gewoon ERG leuk ;-).
Vooral de combi Fuzzy + Fuzzylicious

Ik kan er wel tig leuke slogans bij bedenken gewoon hahaha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:49

Het is in iedergeval tof om te horen dat veel mensen de naam leuk bedacht vinden! En ook erg fijn dat iedereen toch kritisch meedenkt, daar heb je uiteindelijk meer aan dan wanneer iedereen maar "ja en amen" roept, zo word je nog even extra gestimuleerd om goed over eventuele keuzes na te denken!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:41

Wel goed opletten met die namen want Fuzzyard bestaat natuurlijk allang.
Ik wil ook best wel nadenken, hoor!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:11

Juul, je hebt zo te zien heel wat positieve reactie's op je commerciele topic, wat goed!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:59

Oke, ik heb vanaf bladzijde 50 bijgelezen :)

Pff, dat website vinden met google klinkt wel ingewikkeld :+

Fuzzylicious, vind ik ook een leuke naam :D Misschien dat de naam met kaartjes uitdelen wel te doen is?

Ik doe nu vwo 6, de karakteranalyses zijn voor mijn eindwerkstuk (de analyses zijn trouwens van paarden, was ik vergeten te zeggen :P). Ik heb combineer de methodes van Tellington-Jones, Hempfling en Laarakker.
Ik heb al 9 analyses af, van 8 moet ik nog ingevulde evaluatieformulieren krijgen (hoe goed de analyse klopt enz).
Ik probeer het zo wetenschappelijk mogelijk te benaderen, ik maak geen spiritueel contact oid. Ik kijk naar de kenmerken van het hoofd en deel het paard daarna in binnen een aantal karaktergroepen.
Ik heb nu nog geen klanten, maar wel mensen waarvoor ik een analyse van hun paard maak en zij vullen dan een evaluatieformulier voor mijn werkstuk in.

Er is al een bedrijfje van Superroos hier op bokt, dat heeft me geïnspireerd, maar ik maak de karakteranalyses op een andere manier.
Hopelijk willen mijn vader en broertje me helpen met een website maken.

Op dit moment bezorg ik trouwens nog post tot eind september, maar daarna ga ik proberen dit bedrijfje op te zetten :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:05

Ik volg dit topic al een tijdje, en ik spook al heel lang met het idee in mijn hoofd rond, om ook een eigen bedrijfje op te starten.
Ik denk dat het alleen heel moeilijk is om jezelf te onderscheiden van de concurrent, en met iets origineels op de proppen te komen. :j

Waarom zouden mensen immers jouw sieraden kopen, om maar een voorbeeld te geven?
Er zijn immers al zoveel sieradenwinkeltjes te vinden.

Hoe en waar zijn jullie begonnen?
En heb je per definitie startkapitaal nodig, wil je een eigen bedrijfje op poten kunnen zetten? :)