NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:30

snamsap schreef:
Amyc schreef:
meer mensen die à.s. woensdag intake hebben?

Ik heb woensdag intake :)

Ook voor horse & business?

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:40

Amyc schreef:

Ik heb woensdag intake :)[/quote]
Ook voor horse & business?[/quote]
Ja ook voor business. Heb vorig jaar ook al eens intake gedaan voor paard en sport was echt een leuk dagje.dus heb er zin in.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:27

snamsap schreef:
Amyc schreef:

Ik heb woensdag intake :)

Ook voor horse & business?[/quote]
Ja ook voor business. Heb vorig jaar ook al eens intake gedaan voor paard en sport was echt een leuk dagje.dus heb er zin in.[/quote]
Ik weet echt niet wat ik er van moet verwachten, weet alleen dat ik een presentatie moet houden en met het paard omgaan maar meer ook niet..

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:47

Amyc schreef:
snamsap schreef:
Ja ook voor business. Heb vorig jaar ook al eens intake gedaan voor paard en sport was echt een leuk dagje.dus heb er zin in.

Ik weet echt niet wat ik er van moet verwachten, weet alleen dat ik een presentatie moet houden en met het paard omgaan maar meer ook niet..

Ik kom even binnenvallen, maar ik ben morgen ook aanwezig voor de intake van Horse&Business
Ik weet ook niet wat ik er van moet verwachten eerlijk gezegd

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:38

En...hoe was de intakedag?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:54

Wat houdt de intake voor horse & health eigenlijk in?
Ik zou die opleiding ZOOOOO graag willen doen :oo
Alleen .. ik woon en werk intussen al 3,5 jaar in Antwerpen en heb een paard en auto die elke maand moeten betaald worden -O- .
Kunnen ze die opleiding nou eens niet in 1 jaar geven ipv in 4 jaar!

Hoe bevalt die opleiding jullie eigenlijk?
Zijn er veel Belgen of mensen die eerst nog gewerkt hebben en dan terug gaan studeren?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:38

Ik doe de Horse&Health in 1,5 jaar, haha. :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:50

Quir schreef:
Hoe kan dat? :oo

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:47

Jeeeeetje wat een laag niveau van rijden zeg.
Van de intake gisteren en vandaag.
Die hebben volgend jaar nog een heleboel te leren :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:44

hoe bedoel je met een laag niveau? op wat voor niveau zaten de meeste ruiters dan?

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:48

Ik heb zelf heel kort op Deurne gezeten, maar had het ook al weer snel gezien! Het is de veeg-academie. Ik zou iedereen aanraden om een aparte opleiding voor lesgeven te gaan doen. Daar heb je het meest aan. Ook daarbij krijg je alle theorie die je nodig hebt en voor de stalwerkzaamheden heb je echt geen opleiding nodig!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:04

Silver_Bolly schreef:
hoe bedoel je met een laag niveau? op wat voor niveau zaten de meeste ruiters dan?

Hm laat ik het houden op een te groot arrogantie niveau en een rij niveau waarvan het misschien net B waardig is.
Zaten wel goede tussen hoor maar van sommige begreep ik echt niet wat ze kwamen doen.

Vond het rij niveau van de eerste jaars van nu ook al niet te best.
Veel paarden met lichamelijke klachten, afwijkingen (ja echt), en zelfs iemand die het nu pas voor elkaar heeft om haar paard nageeflijk te rijden.

Wil hier niemand mee beledigen maar vind het zo jammer..

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:08

En dat is dus ook een van de redenen dat ik erover twijfel om naar Deurne te gaan. Zitten volgens mij echt teveel 'manegemeisjes' die net een beetje kunnen rijden.
Nou wil ik echt niet arrogant overkomen en zeggen dat ik fantastisch rijd, maar toch wel iets beter dan dat..

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:24

aah vandaar :) wat voor afwijkingen hebben die paarden dan?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:46

Shanelle schreef:
Quir schreef:
Hoe kan dat? :oo

Halverwege het 2e jaar in stromen en jaar 3 en 4 in 1 jaar. Dat maakt 1,5 jaar samen, haha. :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:51

Ik doe momenteel ook een paardenhouderij opleiding (wou dit altijd heel graag.. niks buiten de paarden; ik heb tegelijker tijd met deze opleiding (die ik niet op deurne volgde) op deurne ook nog draf en rensport erbij gevolgd).

Nu heb ik inmiddels bij depolitie gesolliciteerd ;) dit omdat ik mezelf gewoon niet tot mijn 60 voor een hongersloontje 6 dagen in de week zie werken en dan ook nog geen pensioen zie krijgen.. dus denk er goed over na ;) de opleiding is wel leuk... maar de andere 40 jaar ga je dan alleen stallen mesten? Het rijden is alleen weg gelegd voor de beste van de beste wil je daar je brood mee verdienen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:51

Silver_Bolly schreef:
aah vandaar :) wat voor afwijkingen hebben die paarden dan?

Krampbenen, hanetred, noem maar op. Ik zeg niet dat dit erg is, maar er wordt echt niet goed mee omgegaan op gebied van trainen.
Vooral die van de eerste jaars van nu, constant staken, rug wegdrukken, bit niet aannemen. Gek wordt je ervan.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:00

Mensen mensen mensen als je een paarden opleiding doet kan je daarna ook de administratie gaan doen van een een op ander bedrijf ook kan je in de horeca werken mijn zus heeft een horeca opleiding gedaan en doet nu de administratie van mijn vaders bedrijf! Dus het gaat er alleen maar om dat je een MBO niveau 4 diploma hebt! Je krijgt gwn de standaard vakken allen paarden erom heen inplaats van bijv. De horeca. Dus vind je paard op dit moment erg leuk en denk je dat je niks anders wilt. Doe het gwn!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 21:38

Nojoukus schreef:
Ik heb zelf heel kort op Deurne gezeten, maar had het ook al weer snel gezien! Het is de veeg-academie. Ik zou iedereen aanraden om een aparte opleiding voor lesgeven te gaan doen. Daar heb je het meest aan. Ook daarbij krijg je alle theorie die je nodig hebt en voor de stalwerkzaamheden heb je echt geen opleiding nodig!

Das echt een mening vind ik, als jij lak hebt aan vegen heb je pech als jij je daartegen hebt verzet. ik vind dat het er gewoon bij hoort, en ja als je het terrein elke dag door 1 iemand wil gaan laten blazen gaat dat heel veel benzine en olie kosten! het moet gewoon schoon zijn, het is niet alleen een school, maar ook een bezoekerscentrum waar elk moment mensen binnen komen.. daar ben ik heel makkelijk in!

En danielle, ik weet niet of dat bij het mbo cursus zo laag is met veel slechte paarden, maar nu vind ik het niveau vrij hoog van ons eerste jaars hoor! We hebben in elk geval een vrij goede basis om mee verder te werken. er is dan ook niemand die het rijden dit jaar niet zal halen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:03

waar maken jullie je druk om, de mensen die het nietmeer zien zitten stoppen snel genoeg, dan houd je na 2 jaar al snel een select groepje over die wel echt gemotiveerd is om er iets voor te willen doen, en of je dan een stukje moet vegen elke dag, dat interesseerd me dan weinig, al ga je straks op een stal aan het werk, dan moet er toch ook geveegd worden, paarden gepoetst worden en de stal zo nu en dan eens schoongemaakt worden..

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:11

Ik snap ook niet echt waar sommige mensen zich druk om maken deurne staat niet voor niets op nmmr1 van de besten paardenscholen.. Ik ben super blij dat ik aangenomen ben vegen en mesten doe ik nu ook dus dat hoort erbij!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:39

Ik ben voor komend jaar op zoek naar een stageplaats voor Paardensport HBO. (tenminste als ik aangenomen word).
Nou ben ik eigelijk op zoek naar een leuke dressuur stal waar ik uiteraard veel kan leren.
Het is ook nog een optie om op een springstal stage te lopen, echter ben ik niet zo'n held met springen en zou ik het fijn vinden om goed begeleid te worden hier in om zo over mijn angst heen te komen(bang geworden door een aantal heftige vallen). Afstand maakt me niet zoveel uit, als het ver weg is dan zou het natuurlijk fijn zijn als ik intern kan. Ik woon in noord limburg.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:44

In een aantal gevallen heeft het niet slechts met motivatie te maken ;)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:46

nee je moet ook aanleg en gezondheid er voor hebben ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:57

Om maar niet te spreken over de financiële middelen, ouders die erachter staan, het juiste paard bij de manier van rijden enz.