CastaMickey schreef:Sowieso vind ik dat tekstbegrip veel te heersend is bij het CSE. Voor alle moderne talen moet je een tekst maken als eindexamen. Je krijgt daar een woordenboek bij dus de enige vaardigheid die telt is tekstbegrip en hoe snel je dingen kunt opzoeken. Als je woordenschat groot is helpt dat natuurlijk wel een beetje maar de echte beheersing van de taal kan je niet met het CSE zien en dat vind ik jammer.
Ik ben er ook zo blij mee dat ik dingen zo snel in het woordenboek kan opzoeken dat ik alsnog nooit in tijdnood kom 
ik vind jouw pony trouwens zo ontzettend gaaf
Ik heb zojuist mijn afdelingsleider gemaild met de vraag of ze al een plattegrond heeft gemaakt voor de examens en ben om een of andere reden ongelooflijk zenuwachtig voor haar antwoord
. Ik heb behoorlijke misofonie en concentratie is daardoor echt een probleem voor me i.v.m. hyperfocus. Daarom heb ik aangevraagd of ik ergens zoveel mogelijk achteraan mag zitten (dan heb ik overzicht en vind ik het minder vervelend) en mijn mentor heeft me voor de vakantie nog gezegd dat het als het goed is allemaal geregeld is en dat ik het alleen na de vakantie nog even na moest vragen. Waar die zenuwen dus vandaan komen is me een raadsel