Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:46

Gecondoleerd Jolien... Wat fijn dat jullie dat etentje nog met hem hebben gehad!

En het komt weer goed hoor :(:)

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:14

Lien, je studie klinkt inderdaad interessant! Succes met je voorbereidingen
laura, vervelend dat je op sommige vragen geen antwoord hebt gekregen :(
Eloya, klinkt als veel werk, succes!
Britt, vervelend :( Heel veel beterschap!
Desiree, ik heb dat ook wel eens, heel veel tussenuren en dan de laatste uren nog les. Ik vind het zo vervelend altijd. Al lukt het me tegenwoordig veel beter om in mn tussenuren te werken als ik alleen ga zitten, niet zo gezellig maargoed :')
Joolien, gecondoleerd :(:)

Ik ben vandaag echt enorm productief *\o/* Toen ik om half elf thuiskwam (lang leve 2 uur les op een maandagochtend) heb ik mn biologie voor morgen en woensdag gemaakt. Nu mn natuurkunde voor morgen en woensdag maken en als het lukt nog wiskunde en nederlands voor woensdag

edit: net het rooster van mn tentamenweek gezien, nu ben ik iets minder blij :\
Laatst bijgewerkt door x_anne23 op 05-10-15 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:18

Gecondoleerd Joolien met het verlies van je opa. Heel veel sterkte toegewenst.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:29

Gefelicteerd met je toetspunt, Laura! Studeren in het buitenland is fantastisch, grijp je kans als je hem krijgt :)

Gecondoleerd Jolien :(:) veel sterkte met het verlies gewenst! Y;(

Iedereen succes vandaag! Ik heb gisteren een productieve dag gehad ondanks dat ik wat ziek ben. Zou vandaag om 9u beginnen met colleges, maar ik werd wakker zonder mijn neuspiercing.. heb ik in m'n slaap eruit getrokken ^) Kon er nog wel een oorbel door drukken maar de piercer ging pas om 10u open :( dus mijn eerste colleges geskipt en in plaats daarvan m'n piercing gelukkig terug, ga zo maar naar uni, heb nog van 12-15 college. Heb maar 2 vakken gemist, maar baal er wel altijd van -O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:30

Jolien, gecondoleerd!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:40

Ik meld me ook maar in dit topic, heb soms even een por nodig =).
Gister even paniek, zit nu in de 6e week van m'n nieuwe opleiding en kreeg even het idee dat ik gigantisch aan het falen was, dat ik nu net zo goed gelijk kon stoppen en iets heel simpels gaan doen wat ik sowieso zou gaan halen. Gelukkig hebben m'n ouders toen even goed met me gepraat.

Zo dus weer aan de studie, ben de hele ochtend al goed bezig, yeah!
Lien, wat een leuk plaatje. Dat ding herhaalt zichzelf steeds toch? Maar wat stelt het voor?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:31

Elien, dat klinkt als abacadabra voor me :')

Jolien, gecondoleerd!

Ergens fijn dat je nog dat etentje hebt gehad met je opa. Neem de tijd om het even te verwerken en pak dan je opleiding weer op. Af en toe een dip hebben en minder presteren is niet erg. En nu met het overlijden van je opa wordt die periode verlengd. Sterkte! :(:)

Britt, hopelijk ga je het volhouden vandaag tot 15.30 uur. En inderdaad vroeg naar bed jij!

Laura een bonuspunt binnen gehaald, dat is mooi meegenomen!

Ik ben maar eens begonnen aan 1 van de 3 hoofdstukken die ik voor volgende week nog zelfstandig door moet werken en heb een mail gestuurd naar een docent van 2 propedeusevakken die ik nog moet halen dit jaar. Ik wil de opdrachten graag in de komende periode inleveren in plaats van in de 3e of 4e. In de 2e periode heb ik nl. geen colleges of een 3e-jaarsvak van 3 EC. Nu ik nog geen stage heb, kan ik dan vast beginnen met schrijven!

Straks nog even een krat met paardenspul uitzoeken om te wassen / verkopen / weg te gooien en naar stal. Hopelijk kan ik vandaag de stalhouder inlichten dat ik daar vertrek. Dan kan ik tenminste ook de verhuizing in gaan plannen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:37

Ik was er helemaal klaar mee en ben om half 1 naar huis gegaan, docent liep ook enorm uit dus anders had ik nog wel even gezeten. Lekker paar uurtjes thuis gezeten, niks gedaan, hoofd leegmaken en even boodschappen gedaan. Ondertussen staat de powerpoint op blackboard dus die ga ik over 10 minuten even doornemen en samenvatten.

Gecondoleerd Jolien! :(:)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:06

Gecondoleerd met het verlies van jr opa Joolien. :(:)

Ik reageer zo even via de laptop op de rest.

DvGinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:09

Omdat dit een studiemotivatie topic is, misschien kunnen jullie helpen mijn motivatie terug te vinden. Ik heb respondenten nodig voor mijn enquête. Al gaat dit niet zo makkelijk als gehoopt. Dus zouden jullie willen helpen door middel van het invullen van de vragenlijst. Jullie zouden ons heel erg helpen! Het gaat om een product wat we willen ontwikkelen in de paardensport.
http://www.thesistools.com/web/?id=480123

En succes iedereen met de komende week, weer lekker knallen!
Ik val dit topic zo binnen, sorry daarvoor. Maar Jolien sterkte!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:12

Ik heb de enquête ingevuld, DvGinkel.

Beterschap Britt. Ik herken je gevoel wel een beetje, zo af en toe heb je gewoon even wat dagen vrij nodig om er weer bovenop te komen. Heb je drukke weken?

Fijn dat er lessen uitvielen, Desiree, dat is toch altijd weer een mooie meevaller. Wel jammer dat je woensdag niet zo'n chille dag is, maar in je tussenuren kun je misschien wel een hoop aan/voor school doen.

Beterschap Lente, hopelijk ben je snel weer fit.

Nogmaals heel veel sterkte Joolien. Ergens is het wel fijn dat jullie onbewust een mooi en gezellig afscheid gehad hebben. Geef jezelf even de tijd om het te verwerken en weer bij te komen, je studie is nu even wat minder belangrijk.

Goed bezig, Anne! Helaas valt je tentamenrooster wel tegen. Ik ben ook bang dat de mijne niet erg fijn gaat zijn, voor biologie, Engels en Duits hebben we in ieder geval al toetsen van 120 minuten. :+

Gelukkig zit je piercing er weer in, Elien. Ben je weer helemaal beter?

Welkom Lollieloes.

Hopelijk kun je die opdrachten vast doen, Mirjam. Heb je inmiddels al wat gehoord? En heb je de staleigenaar al in kunnen lichten?

Vijfenhalf uur voor een college lijkt me ook wel erg moeilijk vol te houden. Gelukkig komen jullie powerpoints online. Succes met samenvatten, Britt.

Ik zit momenteel met een vermoedelijk overbelaste schouder. Gelukkig kan ik morgen bij de fysio terecht want de pijn is echt niet meer te onderdrukken.. Ik ben benieuwd wat het is en vooral wat er (snel) aan gedaan kan worden. Zelfs scooterrijden doet momenteel pijn.

Vandaag ook dus nog niet heel veel aan school gedaan, toch moet ik nog even natuurkunde maken en als er tijd 'over' is wiskunde. Daarnaast nog even een Engels en Duits examentekst lezen en de vragen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:34

badeendje schreef:
Ik meld me ook maar in dit topic, heb soms even een por nodig =).
Gister even paniek, zit nu in de 6e week van m'n nieuwe opleiding en kreeg even het idee dat ik gigantisch aan het falen was, dat ik nu net zo goed gelijk kon stoppen en iets heel simpels gaan doen wat ik sowieso zou gaan halen. Gelukkig hebben m'n ouders toen even goed met me gepraat.

Zo dus weer aan de studie, ben de hele ochtend al goed bezig, yeah!
Lien, wat een leuk plaatje. Dat ding herhaalt zichzelf steeds toch? Maar wat stelt het voor?

Hey jij daar, niet zo streng zijn voor jezelf. Je kunt het echt wel, geef jezelf de tijd. Een nieuwe opleiding is een hele omschakeling, je hoeft niet meteen op de volle 100% te presteren, geef het even :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:36

Thanks Jolien, vandaag weer een prima dag gehad en dan voel ik me ook wel weer relaxed, maar ik kan zo snel omslaan, brrr.
Gecondoleerd met het verlies van je opa Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:39

badeendje schreef:
Thanks Jolien, vandaag weer een prima dag gehad en dan voel ik me ook wel weer relaxed, maar ik kan zo snel omslaan, brrr.
Gecondoleerd met het verlies van je opa Y;(

Herkenbaar trouwens hoor, soms denk ik ook wel eens 'ik kap ermee'. Maar dan ga ik weer even kijken wat ik allemaal wel al heb behaald, en dan kan ik wel weer rustig worden en trots op mezelf zijn :) Soms moet je daar even bij stilstaan :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:12

Beterschap Carpediem! (Sorry naam weer kwijt :oo)

Heb inderdaad antwoord gekregen en mag de opdrachten inleveren wanneer het mij uitkomt. Ook nog fijn bericht gehad van een school op 20 min. reistijd. vermoedelijk is daar plek voor stage! *\o/*

Wel gesproken met de stalhouder, maar mijn hoofd liep zo over van alles dat ik het alsnog niet gemeld heb... :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:21

Dankjewel. Maakt niet uit, Mirjam. Mijn naam is Anna. :)
Dat zijn fijne berichten!
Haha, dat zal je altijd zien. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:28

Pfff, ik heb niet alles bijgelezen. I'm sorry! Ofja, heb wel bijna alles gelezen maar niet de fut erop te reageren...

Gecondoleerd in ieder geval!

En iedereen verder succes! :D

Ik heb nu 3/5 paragrafen aan woordjes geleerd. Maar ik wil zo meteen graag nog even HNTM kijken, dus dat wordt mijn pauze. Heel misschien leer ik daarna nog wat woordjes, maar dat zien we wel. Misschien moet ik het maar morgenochtend doen, al heb ik daar dan totaaal géén zin in. :')

Internet lag er ook uit toen ik thuis kwam, dus pas half 8 kon ik beginnen met woordjes leren.. Blegh.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:32

Dan heb je toch al aardig wat gedaan, Desiree. HNTM is een goede pauze. :j

Ik heb ook nog niets gedaan. De pijn in m'n schouder was toegenomen dus schrijven was even geen pretje. Ik moet morgen toch vroeg op, dus ik kan morgenochtend natuurkunde maken. Vanavond hoef ik dan alleen nog maar even Engels te lezen.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:11

gecondoleerd jolien!

lollieloes je moet je draai gewoon nog vinden komt vanzelf! succes met je opleiding!!

westernfreak gefeliciteerd met je stage plek ( waarschijnlijk dan :) )

ik moet nu over mijn gas chromatografie practicum een matriaal en methode schrijven zoals in een wetenschappelijk artikel. nu vind ik de materiaal en methode schrijven echt het lastigste van het hele verslag... ik ga maar weer verder met mn 'verslagje'.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:39

6.3 voor database deeltentamen, dat vind ik wel prima. Maar een 5.8 voor netwerken deeltentamen, terwijl die juist makkelijk was en goed ging voor mijn gevoel. Mooi poedersuiker dus. Gelukkig telt die maar voor 20% mee. Toch baal ik er wel van.

Voor practicum had ik wel een 8.6 maar dat telt dan weer niet mee als cijfer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:11

Balen Britt dat die 8,6 niet meetelt! Dat zal je altijd zien. Vervelend zeg!

Ik heb gelukkig (eindelijk) wel wat goede cijfers terug. 7,6 voor wiskunde, 7 voor latijn, 8,8 voor M&O. Dus daar ben ik wel blij mee :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:34

Nou mijn hele dag is spontaan verrot. Laptop naar de klote/gehackt, dus ben nu onderweg naar Tiel zodat mn vader ernaar kan kijken. In Amsterdam ben ik van het netwerk afgegooid, dus heb geen internet meer daar. Allemaal door die laptop. Met andere woorden: ik kan nu niks aan mijn studie doen en ben vanavond pas weer laat terug in Amsterdam want ik kan niet in Tiel blijven slapen (mijn kamer wordt 'verhuurd')..

Helemaal toppie dit.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:37

Pffft, nou ja zeg! Wat ontzettend klote! :oo Net als je dan even lekker op weg bent, gebeurt er zoiets...

Wat me eraan herinnert dat ik ook maar heel snel aan de slag moet. :')

Van 3 tot 5 voor levensbeschouwing SE leren, wellicht ook oefenen?
Van 5 tot 6 hardlopen, douchen etc.
Van 6 tot 7 eten
Van 7 tot 9 Engels woordjes leren

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:40

Ja echt, heb net ook even een goed potje zitten janken. Ik was echt in staat om die laptop gewoon enkeltje prullenbak te geven.
Probleem is dat ik het ding gewoon echt nodig heb voor mijn studie, er staan ook nog allerlei bestanden op..

Anders moet ik mijn studierekening plunderen voor een nieuwe -O- En dat was niet echt de bedoeling. Deze was al 1500 euro, ik wil niet nog eens zo'n bedrag uit moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:41

Pfffft, dat is echt veel geld zeg! Hoe lang heb je hem nu? Snap wel dat je dat bedrag niet 1,2,3 opnieuw uit wilt/kunt geven....

Ik herken het helaas. Zo lag het internet er hier gister uit, argh, dat had ik toen heel ernstig nodig!