Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fangio schreef:Nog eens een vraag van mijn kant: Bellen jullie wel eens naar aanleiding van een vacature?
Ik heb namelijk een vacature gezien die me wel interesseert, maar omdat ik ook nog studeer zou ik niet altijd beschikbaar zijn. Zou ik eerst bellen en vragen of dat een probleem zou zijn voor ze of gewoon solliciteren en dat vermelden in een eventueel gesprek?
Ik heb namelijk zoiets van: als ik bel en zij zien dat niet zitten hoef ik er geen tijd aan te besteden om een brief e.d. te maken en zij niet aan een eventueel gesprek met mij. Of denk ik hier verkeerd?
xLaus_ schreef:Zolang je niet half dood gaat ben je volgens het UWV niet ziek...Dus dat zegt niet zoveel
Cowboy55 schreef:xLaus_ schreef:Zolang je niet half dood gaat ben je volgens het UWV niet ziek...Dus dat zegt niet zoveel
Niet om het UWV (Uitgebreide Werk Verschaffing) te verdedigen (want), maar volgens mij beoordelen ze in hoeverre dat je ondanks je ziekte toch in staat bent om werk in-welke-vorm-dan-ook te verrichten. Of die inschatting altijd even juist is en of dat werk in-welke-vorm-dan-ook eigenlijk wel bestaat, tja.....
Fangio schreef:@ Cowboy55 en MyWishMax, beiden bedankt voor jullie inbreng!
Ga denk ik toch maar bellen. Gaat inderdaad wel om een part-time baan, maar wel als verpleegkundige, dus er wordt in principe wel verwacht dat ze je in alle diensten in kunnen plannen denk ik. En ik zou het toch wel fijn vinden om de tijden dat ik les heb niet te hoeven werken, wat dan automatisch betekend dat ik voor bepaalde diensten zou wegvallen en ook liever geen nachten zou moeten doen voor een hele dag school. Dus ik denk dat dit misschien wel een struikelblok zou kunnen zijn.
MyWishMax schreef:Cowboy55 schreef:
Niet om het UWV (Uitgebreide Werk Verschaffing) te verdedigen (want), maar volgens mij beoordelen ze in hoeverre dat je ondanks je ziekte toch in staat bent om werk in-welke-vorm-dan-ook te verrichten. Of die inschatting altijd even juist is en of dat werk in-welke-vorm-dan-ook eigenlijk wel bestaat, tja.....
Bij mij kwam ook gewoon de mededeling dat zij vonden dat ik niks mankeerde. Blijkbaar hadden zij er meer verstand van dan de ziekenhuizen waar ik liep.<KNIP>
MyWishMax schreef:Snap ik helemaal! Maar goed, wetskennis en de juiste interpretatie daarvan hebben heel veel mensen moeite mee. Het staat alleen zo knullig als je het hoort te kennen, maar dat niet zo is. Ik ben niet voor niks zelf bezig met wat extra arbeidsrecht, dat hebben we tijdens mijn studie te weinig gehad vind ik. En dat is ook apart, afstudeerrichting recht en onderneming en dan geen arbeidsrecht....