Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:45

Tfoe.. Ik zit weer met mijn wekelijkse vrijdag inzinker.. Op een of andere manier werkt projectdag op vrijdag niet mee voor je rust. Begon al goed toen ik met hoofdpijn mijn bed uit kwam, om vervolgens van een andere klasgenoot te horen dat je groepsgenoot voor t project is uitgeschreven..

Nu wachten op onderzoek.. En ik voel me weer eens heerlijk depressief..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:12

Ik ben zoooo blij!

Vandaag ons punt gekregen voor het eerste deel van ons project en we hebben een 7 :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:18

Zo ik ben ook even blij :D Vandaag te horen gekregen dat John Ledgend!!!! 4 oktober op mijn school een seminar komt geven en ook enkele nummers gaat spelen!! *\%/* Zondag om 6 uur kun je (proberen) kaartje te krijgen!! Echt zo super vet :):) :):)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:27

Ik had het gelezen ja Birgit__ ! Echt onwijs gaaf dat jullie school zoiets organiseert!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:52

Wooooow, das gaaf!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:09

Zo ik ben kapot! Vrij zware week gehad.
Vorige week zijn we teruggekomen uit Venetië, maar gister moesten we een boek van 30 pagina's, 150 schetsen, 200 verzamelde beelden, 15 uitgewerkte werken en een studievoortgangblog afhebben.
Heb maandag, dinsdag en woensdag tot diep in de nacht gewerkt maar heb 'm afgekregen! De briefing hadden we een paar dagen vóor Venetië gekregen dus we hadden maar iets van 10 dagen.
Vandaag lekker vrij, lekker uitgeslapen vanochtend en nu de hele dag relaxen.
Heb een voldoende gekregen voor alles, maar moet er nog wel wat aan verbeteren. M'n boek heb ik over Blijdorp gedaan, een soort kinderboek met korte verhaaltjes, gedichtjes en weetjes over een aantal dieren en werelddelen (Afrika - giraffe, Azië - olifant, Amazonica - schildpad, Europa - flamingo, Noord-Amerika/Arctica - ijsbeer, Oceanium - alle vissen :D ) vond het echt een superleuke opdracht!

Presentatie ging supergoed! Ben zo blij dat ik dat op het MBO al heel vaak gedaan heb. De docenten vonden dat ik heel zeker over kwam :') Hier een illustratie van een pagina van mijn boek:

Afbeelding

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:39

Warboel, wat leuk, maar wel veel zeg. Super leuke illustratie! Welke opleiding deed je ookal weer?
Ik ben vandaag ook lekker vrij.

Moet voor volgende week wat hartslagtesten doen en dat verwerken in een tabel. Heb zelf gekozen om 3 verschillende testen te doen. 1 van een intervaltraining, 1 van een een korte afstand van 5K en 1 van een wat langere afstand. Hiermee gaan we uiteindelijk leren om ons eigen trainingsschema's te maken.

Gisteren hebben we een soort markt gehouden. Alle groepjes kregen een onderwerp over de geschiedenis van de Olympische Spelen. Wij hadden het onderwerp financiën, daarbij moesten we van verschillende jaartallen uizoeken wat het kostte om het te organiseren, of het wat opleverde etc. Dan kon je tijdens de markt bij de andere groepjes langslopen om informatie te verzamelen over hun onderwerpen. Best een goed idee vond ik het, want zo leerde je eigenlijk al een hoofdstuk voor het tentamen op een leuke manier. Wij hadden allemaal leuke spulletjes meegenomen, zoals: een Mac donalds zak (mac donalds was sponsor van de OS), shirtjes in de kleuren van de ringen, een kaars als olympisch vuur, hardloopschoenen, een zwembroek met duikbril, een laptop met filmpjes van vroeger, een blikje coca cola (was ook sponsor) en allemaal flyers gemaakt. Leuk project was het dus! Voor volgende week weer een nieuw project, maar daar moet ik nog even goed naar kijken, wat daar precies de bedoeling van is :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:43

Thanks! Illustratie op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam!

5K korte afstand? Knap! Project klinkt leuk! Grappig dat die ongezonde troep (McDonalds) sponsor was van de OS :P

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:28

Hier ook al erg vroeg thuis, amper anderhalf uur les gehad. Nu dus 'weekend' oftewel werkende aan het project, zo jammer :')

Terwijl ik medelijden heb met mezelf schrik ik wel van wat sommige van jullie allemaal moeten doen, dan valt dat van mij toch ook wel weer mee!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:32

Hey!
allemaal druk druk druk dus, wat een onwijs leuke print Warboel <3

ik heb vandaag een lange maar leuke dag gehad!
Vanochtend 2 uur les gehad, toen 4 tussenuren en lekker met een groepje uit de klas op het terras gaan zitten. Konden heerlijk in het zonnetje zitten en ben zelfs een beetje verbrand :o
Daarna had onze Bedrijfskunde docent geregeld dat we bij een afscheidsrede van een docent van de Universiteit konden zijn. Dus naar die rede geweest, wat voornamelijk over HRM ging en het belang daarvan. Was heel erg leuk om een keer mee te maken! :) Als HBO'ertjes op de Uni haha :)

Ik merk dat ik deze week het vroege op staan al een stuk beter aan kan! Wordt daar ook heel vrolijk van haha :D
Voel me echt super op mijn plek, hele leuke studie en een superleuke klas.
Het is hard werken en heb dit weekend ook weer heel veel te doen... Maar het is het waard :D

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:08

Ik heb dinsdag een gesprek over studiekeuze. Ik ga dit namelijk niet 2 jaar volhouden, want ik vind het nou niet echt interessant. Dus de motivatie is ook echt ver te zoeken, helaas. -O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:09

Balen dat het niet was wat je hoopte/verwachte!
Weet je al welke richting je nu op wilt?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:14

Iets met toerisme lijkt me heeeeel erg leuk, maar dat is er niet op mijn school. :(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:16

Hmm lastig, dat is ook echt iets totaal anders of niet?
Misschien een optie om te stoppen en in februari (op een andere school) verder te gaan?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:20

Ja, daar zit ik inderdaad aan te denken. :)

Ja heel iets anders, doe nu namelijk HBO-rechten.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:51

Oh bah, dat is zeker niet lekker.. Wat balen zeg.

Ik zit op het moment nog met hetzelfde, ik wist dat mijn studie een brede was, maar ik had nooit verwacht vakken als recht, onderzoek en organisatiekunde te krijgen.. Het enige wat ik tot nu toe ook leuk vind is 'BE in perspectief', ook wel gewoon het boekhouden.

Ik heb volgende week maandag gesprek met SLB'er.. Maar eens zien wat daar uit komt, als t zo door gaat hou ik het allemaal ook geen vier jaar uit nee..

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:55

Oh hetzelfde inderdaad.
Ik heb vanmiddag gesprek met mijn SLB'er gehad..

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:04

En? Daar inderdaad uit voort gekomen dat dit niets voor je is..?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:11

Balen zeg dat het toch niet is wat je zoekt, vervelende is dat er snel weer zo een lange tijd over heen gaat (als je al in februari kunt beginnen). Succes er mee!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:45

Lessie, jij zit op de hhs toch? is er niets wat je op die school leuk lijkt?
ik vind het wel opvallend dat toerisme je heeeeeeel erg leuk lijkt, ben je daar nu pas achter of wis je dat al en waarom ben je daar niet aan begonnen?
ik ken het gevoel van niet op je plek zitten dus ik hoop dat je snel iets anders kan vinden wat je leuk lijkt en als je snel bent kun je nog switchen binnen de school geloof ik.
wat zei je slb'er?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:52

Ik ben een schema aan het maken voor wat ik eind oktober moet kennen. Het is nog meer dan wat ik in die 5 jaar havo bij elkaar geleerd heb. Ik raak nu toch wel gestresst.. heb namelijk nog niks geleerd. |o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:58

heb je van je colleges ook niet een soort blokboek gekregen?
bij mij staat daar precies in wat ik voor ieder college moet voorbereiden en dat is ook direct wat ik moet leren voor mijn tentamens dus ik probeer alles voor of na een college door te nemen en gelijk samen te vatten zodat ik straks alleen nog mn samenvatting in mn kop moet stampen, scheelt een hoop werk. en oja als je veel hoorcolleges hebt, print de sheets uit(bij ons staan ze op blackboard) daar staat sowieso informatie in die ze zeker gaan vragen in je tentamen. erg belangrijk dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:04

Ik zit ook totaal in de stress. Anatomie in het Engels is zo moeilijk, en door het overlijden van mijn opa mis ik 2 lessen en in de werkcolleges snap ik er dus niets van.. ik zie die toetsweek ook echt niet meer zitten over een paar weken.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:01

Nee wij hebben per week voorbereidings opdrachten en daarin staan opdrachten maar ook dingen zoals: lees ... of bestudeer ... en alles met bestudeer moeten we dus leren en dat heb ik nu voor deze periode in een tabel van 5 (!!) Paginas gezet.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:43

Nanno_123 schreef:
Lessie, jij zit op de hhs toch? is er niets wat je op die school leuk lijkt?
ik vind het wel opvallend dat toerisme je heeeeeeel erg leuk lijkt, ben je daar nu pas achter of wis je dat al en waarom ben je daar niet aan begonnen?
ik ken het gevoel van niet op je plek zitten dus ik hoop dat je snel iets anders kan vinden wat je leuk lijkt en als je snel bent kun je nog switchen binnen de school geloof ik.
wat zei je slb'er?

Ja op de hhs.
Nee en nu weet ik ook nog niet van alle studies iets natuurlijk.

Ik ben niet aan toerisme begonnen, omdat ik al 4 jaar lang wist dat ik Rechten wilde doen.
Tot vandaag kon je nog switchen..