Nou toch gefeliciteerd Suzanne! Is het verder wel een beetje wat je wil? (heb de vorige pagina's niet allemaal gelezen, excuus )
Even een vraagje.. Hoe zit het met het hebben van een uitkering en dan het aannemen van een 0-uren contract.. Het risico met 0-uren is dat je nooit weet hoeveel uren je maakt in een maand. Dat kan van 2 uur per week tot 40 uur per week zijn. Weet iemand hoe het u.w.v. hiermee omgaat? Moet je dan iedere maand aangeven hoeveel je gewerkt hebt en vullen ze dan je inkomen aan tot je uitkeringsbedrag (als je daaronder blijft, uiteraard)?
SuSem
Geplaatst: 08-03-13 13:51
Je vult dan telkens een formulier in waarop je je uren die je gewerkt hebt, aangeeft. Je krijgt dan het aangevuld tot het aantal uren dat je ww hebt. Stel: je hebt ww voor 40 uur en je werkt een bepaalde week maar 28 uur, dan krijg je een aanvulling voor 12 uur (het uurloon van je ww).
edit: daar zit wel een beperking aan geloof ik, als je meer dan 4 minder werkt dan je ww, heb je recht op die aanvulling. als je dus voor 40 uur ww hebt, krijg je een aanvulling als je 36 uur of minder werkt..
Het gaat om mijn moeder, zij is 3 mnd geleden haar baan verloren vanwege faillisement. Ze werkte daar 15 uur. Nu kan ze misschien een 0 uren contract krijgen ergens, en ik vroeg me af hoe ze dat dan regelt met dr uitkering (voor die laatste paar maanden tot ze met pensioen gaat).
Maar ze zou dat kunnen accepteren en dan per maand opgeven aan het u.w.v.? Want voor hetzelfde geldt hebben ze haar maar 2x per week een uurtje nodig..
Ik zou even een berichtje sturen naar de e-coach via haar werkmap. Bij mij reageren ze over het algemeen heel snel. Mocht ze dan nog vragen hebben, kan ze of vragen om een persoonlijk gesprek, of even bellen.
Ik ben ook na flink zoeken erachter gekomen dat ik mijn bedrijfje niet hoef te stoppen of uren aan het UWV kwijt ben. Ik werk freelance en als ik een week een paar uurtjes gewerkt heb, kan ik dat gewoon opgeven als "overige inkomsten" en ben ik geen uren ww kwijt. (Je moet wel een VAR-ROW hebbben!)
Nou ik sta weer ingeschreven, ze ging me voorstellen en ook mijn directe leidinggevende van mijn oude werk bellen, die gaat namelijk een hele goede referentie geven voor mij. Dus we zullen zien, maandag weer eentje.
@Suzanne gefeliciteerd @Rockwitch mooi dat je weer ingeschreven staat, fijn dat je een goede referentie kan krijgen.
Mijn gesprek vanmorgen ging heel erg goed en ben meteen aangenomen! In principe vooral voor in de vakantie. Nog een tijdje over m'n opleiding gesproken (HBO-V) en hij zei dat ik na mijn stage (sept. - febr.) ook welkom ben als oproepkracht in de zorg. Heel positief dus!
Hier weer een afwijzing binnen, bij de action, helaas want dat leek mij wel erg leuk. Verder is er ook bar weinig te vinden, zo teleurstellend.. Toch maar een uitkering aan gaan vragen dan..
Suzanne en Samiya, gefeliciteerd! En SuSem, toch goed dat je er achteraan gebeld hebt dan!
Air, wat balen dat je afgewezen bent! Er is inderdaad bar weinig werk (vooral in het noorden heb ik het idee), maar toch maar volhouden hoor!
Winged, ik heb hetzelfde bericht gekregen, dus ik zit helaas ook niet bij de selectie. Een oud klasgenoot van me wel, maar die heeft ook stage gelopen bij DvhN dus die had natuurlijk al een beetje een ingang. Heb je nog contact met ze gezocht om ze om een motivatie te vragen?
Suzanne en Samiyah: gefeliciteerd! Spannend SuSem! Mijn ervaring is ook dat je er zelf vaak flink achteraan moet zitten, dat loont wel blijkt ook nu maar weer!
Pff, ik vind het wel lastig om de de moed niet te laten zakken hoor soms... hebben jullie dat ook?
gelukkig heb ik dat probleem niet, maar ik was maar weer eens overgeslagen om te gaan leren,, via de nti... wat blijkt zo'n diploma is dus niets waard.. want je kunt met zo'n opleiding niet aan de slag:S
Ik houd de moed erin door niet te ver vooruit te kijken
Eilish
Geplaatst: 09-03-13 01:38
Ik vind het vooral moeilijk dat ik nu bereid ben om (bijna) alle baantjes aan te pakken (KP.N en Prima.rk gaat alleen nog te ver). Maar dat ik weinig banen zie waar ik überhaupt aan de functie eisen voldoe en als ik dan toch reageer, hoor ik vaak niets. Ik word gek van sommige vacature beschrijvingen, al die eisen. Je moet maar flexibel, op oproepbasis enz zijn, maar wel eerst fulltime ingewerkt worden voor je part time baan enz. Zelfs voor callcenter werk en magazijn werk (orders picken enz) moet je ervaring hebben Het werkt iig wel erg motiverend om verder te studeren in september. Nu wilde ik al niet jarenlang dierenartsassistente zijn, maar ik zou graag een eigen hondenpension willen oprichten. Nu ga ik wss eerst iets anders studeren, misschien onderwijskunde. Want mijn VWO-diploma lijkt op dit moment ook nauwelijks iets waard.