Moet nog 3 hoofdstukken schrijven en dan ben ik klaar. het grootste gedeelte heb ik gehad.
Alleen gaat het vandaag wat moeilijk met de concentratie.
Ik heb gisteravond een paard gekocht.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MissAnnemijn schreef:Een paard, vertel!
Ik heb morgen mijn laatste dag

Soleado schreef:Dat had ik ook vorig jaar Janine. Ik had een top bedrijf maar het was eigenlijk net wat te klein dus kreeg daar telkens gezeik over op school. Het bedrijf was helemaal tevreden, maar toch ben ik gezakt omdat school mijn uiteindelijke marketingmix niet "spectaculair" genoeg vond. Dus mijn tip is echt om je scriptie voor school te schrijven en niet te veel waarde aan je bedrijf hechten...
Ik heb het vrijdaq ingeleverd.
Soleado schreef:Ja, ik was ook zo boos vorig jaar. Ik had ook echt de meest waardeloze afstudeerbegeleider ooit. De beste man vond alles wel prima dus ik ging er vanuit dat het allemaal wel goed zat. Mijn andere tip is trouwens ook om niet alleen naar je afstudeerbegeleider te gaan voor hulp maar ook andere docenten/vakmensen/evt vrienden raadplegen!
milatje schreef:Janine, ik herken het minder of meer ook wel wat je aankaart. Alleen heb ik dit probleem met mijn afgelopen stage. Vanuit stage een voldoende gekregen, school geeft me een onvoldoende op basis van een casus verslag. De doelgroep is complex, iets waar school en de beoordelende docenten géén ervaring mee hebben en de gebruikte methode is complex. Het punt waar ik nu op afgerekend word is de missende evidence vanuit de wetenschappelijke literatuur terwijl er in mijn verslag erkend staat dat er te weinig hierover is...
Tja, ik kan er niks aan doen dat er geen wetenschappelijke literatuur over is... moeten we dan maar allemaal domweg hetzelfde gaan doen?
Janine1990 schreef:milatje schreef:Janine, ik herken het minder of meer ook wel wat je aankaart. Alleen heb ik dit probleem met mijn afgelopen stage. Vanuit stage een voldoende gekregen, school geeft me een onvoldoende op basis van een casus verslag. De doelgroep is complex, iets waar school en de beoordelende docenten géén ervaring mee hebben en de gebruikte methode is complex. Het punt waar ik nu op afgerekend word is de missende evidence vanuit de wetenschappelijke literatuur terwijl er in mijn verslag erkend staat dat er te weinig hierover is...
Tja, ik kan er niks aan doen dat er geen wetenschappelijke literatuur over is... moeten we dan maar allemaal domweg hetzelfde gaan doen?
Nou, dat heb ik dus ook. Het gaat in mijn geval om spare parts, niet simpelweg voor auto's of motoren. Een meer specifiek product.
Meer info via PB mocht je dat nodig vinden om het te begrijpen.
Er is al weinig informatie over spare parts te vinden, ja genoeg informatie als je workshops meetelt. Maar het moet literatuur zijn. Ik heb één boek online gevonden die gaat over spare parts. Ik kan nog een triljoen boeken aanschaffen over supply chain management. Maar dat gaat me echt niet helpen hoor... Kwam ze in de laatste feedback ook nog mee, een boek over een of andere theorie. Ja, die staat ook wel beschreven in een boek dat ik al heb. Moet ik daar nu speciaal een boek voor aanschaffen????
En nu is literatuur niet het grootste probleem. Ja, ik heb drie boeken die ik kan gebruiken in mijn ogen. En zij wil er nog wel driehonderd toevoegen. Dan zie ik toch door de bomen het bos niet meer? Dan wijk ik toch alleen maar af van wat ik nodig heb?
En dan moet ik nog interviews doen. Wil ze dat ik ga interviewen bij concullega's. Prima, betaalt zij mijn ticket naar de andere kant van de wereld? Leveranciers hetzelfde verhaal. Bovendien is het zo niche dat concullega's en leveranciers ook liever niet meer dan het topje van de ijsberg willen laten zien.
En wat literatuur betreft, jouw uitkomst kan toch ook zorgen voor literatuur voor een volgend onderzoek? Die literatuur moet ergens vandaan komen...![]()
Ja, school... Ik kan het niet echt meer serieus nemen. Het is gewoon een wassen neus.

Soleado schreef:Gewoon die boeken toevoegen.![]()
Of de interviews telefonisch? Is er geen branchevereniging ofzo waar je info vandaan kan halen? Of experts op dat gebied..