Ik heb 18 oktober een sollicitatie verstuurd (Mri, daar heb je mij mee geholpen ) In de bevestiging staat dat ik binnen 3 weken iets hoor of ik verder kom in de procedure.
mijn ervaring is dat die alumni netwerk dingen alleen gebruikt worden voor de mensen die "wat zoeken" waardoor de mogelijk nuttige kandidaten om mee te netwerken ver te zoeken zijn
Ik heb zo 2 alumni borrels/feestjes etc gehad. De eerst volgende is ergens komende maand. maar echt niet dat ik er heen ga. HHS BLIJFT ze organiseren. Ze bedenken elke keer wel een onzinnige reden om een alumni iets te organiseren. Dat geld kunnen ze beter in onderwijs stoppen
SaskiaB
Geplaatst: 29-10-12 14:16
Je kunt ook naar andere netwerkkringen gaan. Vaak hebben ze (in grote steden sowieso) per beroepsgroep borrels, lunches, dagen om te netwerken. Je moet het wel net weten te vinden, maar linkedin kan daar wel goed bij helpen.
Ik heb me net voor een kennismakingsdag en -lunch ingeschreven gewoon om te netwerken En via twitter in contact gekomen met een recruiter die net belde. Ook leuk. Ze had nu niks voor me, maar houdt oren en ogen open.
Ik ben een lijstje van organisaties aan het opstellen waarmee ik evt. contact op kan nemen... Kronkel in mijn buik omdat het allemaal zo onbereikbaar lijkt, overal vragen ze ervaring.
Dat is het lastige, als ik mijn zoekvraag 'onderzoek gezondheidszorg' in typ krijg ik dingen die in dat straatje liggen, maar ik ben alleen sociaal onderzoeker - nul medische achtergrond (behalve als ADL'er, maar dat is al helemaal niet wat ze dan bedoelen)...
Ik heb wel ervaring met medische meetinstrumenten, maar de enige naald die ik vast heb gehouden was bot maar ik zie mijzelf ook nog niet iemand even aanprikken.... Brrr
LadyMadonna
Geplaatst: 29-10-12 14:58
de dame van artiflex waar ik vrijdag een fijn gesprek mee had gaf aan dat ik misschien vandaag al wel wat zou horen! Nu zit ik echt om de 5 minuten mn gesprekken, sms en mail te checken
zuske
Geplaatst: 29-10-12 14:59
Net gebeld voor een vacature. Is die al vervuld (heel recent en nog niet verwijderd) :S
Gelukkig heb ik nu nog wel een soort van werk. Ga tijdelijk mee naar interviews en verslag leggen. Deze zijn juridisch onderlegd en dus passen ze bij mijn studie. In ieder geval iets en het lijkt me ook nog eens harstikke leuk!
Wow Mri, superfijn dat je naar mijn brief hebt gekeken. Voelt in ieder geval minder alsof ik er helemaal alleen voor sta Ik ga oefenen in 'omdenken': Niet bedenken welke redenen er allemaal zijn waarom ze me níet aan zouden nemen, maar in plaats daarvan in mijn hoofd houden wat ik ze allemaal te bieden heb.
Het is een uitdaging, maar als Ratelband het kan...
Graag gedaan hoor hopelijk heb je er wat aan en heeft je brief het gewenste effect (uitgenodigd worden, een geweldig gesprek hebben en die baan krijgen).
Mocht die nog een keer nagelezen moeten worden kan je het gerust opsturen. Maar na woensdag heb ik (veel) minder tijd om brieven/CV's te checken