1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:19

Zo, ik heb mijn eerste 3 studiepunten binnen! Moesten het project verdedigen voor de commisie en we hebben iig een voldoende :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:24

Goed zo! Ben wel benieuwd wat iedereen doet hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:28

Frozenstar schreef:
ZO ik ga toch maar eens meekletsen hier, heb behoefte aan gespreksstof met medestudenten :D

Ik doe 1e jaars thuisstudie HBO Toegepaste Psychologie. Best pittig naast een fulltime baan :=

Leuk om iedereen ook te gaan volgen hier *\o/*

LEUK een studie TP genoot :D kan me voorstellen dat het pittig is, naast een fulltime baan idd ! pff

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:37

Haha ah jij dus ook :D Vertel, fulltime? Ben heel benieuwd naar de rest van de opleiding, heb net mijn eerste huiswerk afgerond van 'Pscyhologie, een inleiding' :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:39

Jullie het ook allemaal lekker benauwd van die nieuwe bezuinigingsplannen? ;(

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:41

Ja heel erg.. Ze gaan ineens zoveel in èèn keer schrappen, dat gaat echt niet goedkomen :n

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:50

Ik vind OV echt niet kunnen. Doe dan een bepaald traject dat gratis is en niet meer heel nederland.

Nouja, eigenlijk is die langstudeerboete een betere oplossing denk ik nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:51

Frozenstar schreef:
Haha ah jij dus ook :D Vertel, fulltime? Ben heel benieuwd naar de rest van de opleiding, heb net mijn eerste huiswerk afgerond van 'Pscyhologie, een inleiding' :D

ja gewoon fulltime!

Psychologie, een inleiding is leuk hè ? Waar zijn jullie nu?
Wij hebben hem nu zo goed als afgerond (voor deze periode) en als je er 8 hoofdstukken van moet kennen is 'ie effetjes iets minder leuk :') .... hihi. Superveel leerstof!

Verder hebben we deze periode een observatie project gedaan (ik heb onderzoek gedaan 'naar de verschillen in mate van blijheid als hondenbaasjes hun hond afgeven of op komen halen op de hondendagopvang). Wat wel ok is, maar een beetje saai. Leer je hoe je een goede onderzoeksvraag moet formuleren en hoe je goed de resultaten kunt meten enzo. Weet niet of jullie dat ookal hebben?

En verder moesten we een interventie tegen overgewicht bij kinderen ontwikkelen :r . Da's onze project zegmaar en dan hebben we ook nog zo'n vak wat daar helemaal over gaat. Over determinanten, anaqlyse-schema's en dat soort dingen. Heel saai haha.... :P

En uhm. ja. Ze willen je OV ook afschaffen toch? Echt, jeetje -O- . En net alsof je iets aan een kortingskaart hebt als je een vast traject reist iedere keer. Geef studenten dan gewoon vrij reizen op hun traject thuis - schoolinstelling. Maar ik zie er wel als een berg tegenop, al die bezuinigingen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:51

Nog een psychologie student. *\o/* (Ik alleen niet toegepast. :P )

Ik vind de maatregelen helemaal nog niet zo gek hoor, volgens mij zit je nog in de goede lichting. Heb maar een halfjaartje die OV als het goed is, sociaal leenstelsel helemaal niet.. Over 3 jaar studeren, dát is pas drama. ;)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:54

Ik snap best dat ze moeten bezuinigen, maar én een sociaal leenstelsel én OV afschaffen wordt teveel.. Doe dan idd zo'n traject kaart :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:55

Maar OV is pas 2015 hè.. Duurt nog meer dan drie jaar! :j :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:57

Hitime schreef:
Maar OV is pas 2015 hè.. Duurt nog meer dan drie jaar! :j :)

2 jaar en 2 maanden eerder, en ik ben de komende 6 jaar zowieso nog wel aan het studeren vrees ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:00

Wat bedoel je met 2 jaar en 2 maanden eerder? :P

'T is wel zuur als je een lange studie doet ja.. := En zeker als je ver van school woont.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:04

Hitime schreef:
Wat bedoel je met 2 jaar en 2 maanden eerder? :P

'T is wel zuur als je een lange studie doet ja.. := En zeker als je ver van school woont.

Het is al bijna 2013 he.. Het leenstelsel word ik ook niet zo vrolijk van eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:07

Maar OV is toch vanaf 2015 dat het een kortingskaart wordt? :)

En sociaal leenstelsel is alleen voor nieuwe studenten, dus niet als je al studeert.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:22

Hitime schreef:

En sociaal leenstelsel is alleen voor nieuwe studenten, dus niet als je al studeert.

Ja klopt als je al een studie volgt heb je daar geen last van, maar wel als ik van het HBO naar de Uni ga na mn studie..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:31

ik meld mij ook even, eerstejaars archeologie te Groningen en bezig met mijn eerste tentamenweek, maar ik ben een luie leerling en knijp m wel een beetje :o Ik heb heel veel moeite met leren (mede door ADD) en ik merk wel dat ik daar nu alweer tegen aan loop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:32

xlisza schreef:
Hitime schreef:

Ja klopt als je al een studie volgt heb je daar geen last van, maar wel als ik van het HBO naar de Uni ga na mn studie..

Ben je dan ook weer nieuwe student. Dat is ook zuur.. :(:)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:33

zo vandaag de 2e en laatste toets voor nu gehad.. nu hopen op goede resultaten en dat het geen herkansing wordt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:34

xlisza schreef:
Hitime schreef:

Autsj, ik wil ook naar de uni volgend jaar..
Gaat het dan al in of pas in 2014?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:44

galley schreef:
xlisza schreef:

Autsj, ik wil ook naar de uni volgend jaar..
Gaat het dan al in of pas in 2014?

September 2014, dus nog niet volgend jaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:56

euhw. Gelukkig maar :') Dat scheelt wel weer dan.... :D
Dan wordt het toch wel héél serieus overwegen om meteen door te stromen naar de uni... Want dat betekent dus ook dat als je na je HBO-bachelor (die dus nog min. 2 jaar duurt) overschakelt op uni... je dan wel de volle pond moet gaan betalen := ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:57

Menino schreef:
euhw. Gelukkig maar :') Dat scheelt wel weer dan.... :D
Dan wordt het toch wel héél serieus overwegen om meteen door te stromen naar de uni... Want dat betekent dus ook dat als je na je HBO-bachelor (die dus nog min. 2 jaar duurt) overschakelt op uni... je dan wel de volle pond moet gaan betalen := ?

Dan moet je het dus in ieder geval gaan lenen ja. := Scheelt wel dat je er geloof ik 10 jaar over mag doen om af te betalen, en alleen als je werk hebt. En als je het dan nog niet kan af betalen, wordt het kwijt gescholden maar goed. Iedereen kan het denk ik wel terug betalen die een baan heeft. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:01

ja, naja... Opzich is het idee van sociaal leenstelsel niet heel verkeerd aangezien het terugbetalen dus ook inkomensafhankelijk is... En je dus niet ineens zonder centen en een zware schuld komt te staan.
Maargoed, icm het afschaffen van OV -O- . Met een kortingskaart zou ik meer geld kwijt zijn aan reizen dan ik nu aan stufi krijg... Dus dat weegt dan niet echt meer tegen elkaar op zegmaar. Al weet ik natuurlijk niet waar ik over 3 jaar studeer. Mgoe, en als het te voorkomen valt, zo'n schuld... Dan is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:05

Wat dat betreft is het wel fijn als je op kamers zit en je kan naar school fietsen..

En dan ook nog geen zorgtoeslag meer.. Ik hou echt geen geld meer over. :=