Ik kom even binnenvallen, lees al een tijdje mee maar omdat ik (nog) geen ondernemer ben nog niet eerder gereageerd. Maar ik kan de ondernemers hier misschien wel tips geven. Ben afgestudeerd online marketeer dus mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust!
Georgette schreef:Ik denk m'n nieuwe naam te hebben gevonden. Deze bestaat nog niet bij de KvK. Wel al is er een webadres van, maar dat is een totaal ander bedrijf, geen concurrent. Nu zit ik erover na te denken om een - te plaatsen tussen de twee woorden van de naam. Heeft iemand enig idee of dat een postief of negatief resultaat heeft in de zoekmachines?
Je bedoelt dat je bijvoorbeeld sieraden-winkel.nl doet ipv sieradenwinkel.nl? In dat geval maakt het weinig uit wat betreft vindbaarheid, echter is deze URL alleen gunstig als je wilt optimaliseren op de zoekterm sieraden winkel. Heb je een bedrijfsnaam waar niet meteen uit blijkt wat je doet/verkoopt heeft het qua vindbaarheid geen toegevoegde waarde om dit als URL te gebruiken. Dan zou je meerdere URL's moeten nemen om de URL in te zetten als website optimalisatie.
Een goede URL helpt, maar is geen vereiste. Een website van een "gewone" bedrijfsnaam kan ook op en top geoptimaliseerd worden.