Op kamers wonen #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:23

zal maar niet zeggen dat dit de 67e keer is dat ik op een kamer van Idealis reageer :+
Gelukkig kom ik steeds hoger in de lijst, in het begin was ik rustig nummer 80 ofzo (en zelfs dan reageerde ik nog).
het scheelt wel dat je niet hoeft te betalen om te reageren.
En volgens mijn studentenvereniging komen er na de kerstvakantie (Nieuwjaar) altijd flink veel kamers vrij.

Dobby91

Re: Op kamers wonen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:26

Ja dat klopt vaak wel ja, veel mensen die dan besluiten te stoppen omdat je dan je geld nog terug krijgt. :) Bij welke studentenvereniging zit je?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:27

ja had ik ook moeten doen vorig jaar

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:40

Gittekit schreef:
Ja dat klopt vaak wel ja, veel mensen die dan besluiten te stoppen omdat je dan je geld nog terug krijgt. :) Bij welke studentenvereniging zit je?

Ik zit bij JV Unitas :D
Het gaat ook om mensen die afstuderen en voor het nieuwe jaar klaar willen zijn. Dat waren er volgens ouderejaars aardig wat

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:50

Unitas? Dus jij hebt de KMT gedaan? := Of ben ik nu in de war..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:52

Wat oud-klasgenootjes van mij zitten bij Ceres en Franciscus. :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:54

Magrathea schreef:
Unitas? Dus jij hebt de KMT gedaan? := Of ben ik nu in de war..

Unitas heeft net als de andere studenten verenigingen een VIT (verenigings introductie tijd) dat is een week of weekend waarin je de vereniging leert kennen (en bij Unitas is dat geen ontgroening, ook niet geheim maar gewoon hartstikke leuk :D ).

Daarnaast heeft Unitas de kmt, dat is de periode na de 2e vit, dan leer je de verschillende commissies kennen, en kan je daar met meedoen enzo. Het einde van de KMT is op de dag van het contractus 1e jaars feest.

edit:
Gittekit schreef:
Wat oud-klasgenootjes van mij zitten bij Ceres en Franciscus. :)

Franciscus? je bedoelt zeker KSV?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:57

Ah okee, hier is KMT echt een net woord voor ontgroening, dat bedoelde ik dus :=
Zoiets hebben wij ook inderdaad, een paar maanden waarin veel activiteiten worden georganiseerd, en dan word je meestal in de laatste LV van het kalenderjaar lid. Als je wil natuurlijk.

Dat je als eerstejaars al commissies mag doen, dat is hier vaak wel anders geloof ik. Niet bij ons, er is zelfs een feestcommissie uitsluitend voor kennismakers ( + een ouderejaars om op weg te helpen). Maar ik werd wel raar aangekeken toen ik halverwege mijn eerste jaar al drie commissies deed :P

Ja leuk onderwerp, zijn er meer leden hier? :D
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 27-12-11 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:58

KSV ja, wist niet precies hoe het heet. :P Ik zit overigens ook bij een vereniging, heb geen KMT gehad, maar gewoon een leuk introkamp. Wel heb ik een dispuutsontgroening gedaan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:59

Gittekit schreef:
KSV ja, wist niet precies hoe het heet. :P Ik zit overigens ook bij een vereniging, heb geen KMT gehad, maar gewoon een leuk introkamp. Wel heb ik een dispuutsontgroening gedaan

Haha ik geloof dat ons dispuut ook zoiets doet. Maar we hebben maar één dispuut en 3/4 van de actieve leden wíl daar niet eens bij (zijn allemaal omlaaggevallen corpsballetjes en ex-virgillianen die de ontgroening niet overleefd hebben := )

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:02

Hebben jullie jaarclubs dan, of hoe werkt het bij jullie? Bij ons heb je er eigenlijk vrij weinig aan als je niet bij een dispuut zit, een enkeling is nog actief bij commissies dan, maar het gros schrijft zich dan gewoon uit. Bij ons heb je plusminus 20 disputen, vrijwel allemaal met ontgroening die varieert qua zwaarte en lengte. Ook heb je bij ons wel jaarclubs, maar die zijn in principe ook echt maar voor één jaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:04

Een jaarclub voor één jaar? :P Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Nee wij zijn niet zo heel groot, dat is het 'probleem' :) Je hebt een jaarclub, maar dat is meer een naam om 'de mensen uit jouw jaar' aan te duiden.
Verder helpt het wel als (bijna) niemand in een dispuut zit :P iedereen zit gewoon met iedereen en doet gezellig. ^^

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:06

Ja je vormt een jaarclub met een groepje eerstejaars, daar doe je dan dat jaar leuke dingen mee en borrels en er is een jaarclubstrijd (voor de leukste jaarclub vh jaar), als die afgelopen is, is je jaarclub ook klaar. Je kan er dan wel voor kiezen om een gezelschap te worden en zo te blijven bestaan. Bij ons draait het voornamelijk gewoon om disputen en commissies.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:09

Ah zo, ja hier blijven jaarclubs volgens mij wel bestaan, ook als je al uitgeschreven bent. Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe actief je samen bent enzo. Ik ken bijv. ook een meisje die zit bij een jaarclub die bijna nooit meer op Virgiel komt, maar ze gaan nog wel één keer in de maand (uit) eten.

Commissies is idd bij ons ook een groot ding :D We hebben er ruim 40 geloof ik (op 500 leden, waarvan 1/3 actief ongeveer). Ik doe spellencommissie (doet niet zo heel veel), StEK (stichting Eettafel van de Koornbeurs, dus de eettafel) en Toverkie, da's met lichttechniek, maar da's nog maar pas :P Heb er wel veel zin in :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:10

ontgroeningen zijn bij mijn vereniging verboden. We zien er de zin niet van in, we hebben liever een feestweek(end) met de (aanstaande)leden.

Corpsballetjes zouden het bij ons denk ik niet uithouden. Wij zijn alternatief, en we hebben een hele relaxte sfeer op de vereniging zonder zinloze regeltjes, verplichte stropdassen enzo. Ons bestuur heeft bestuurskisten, geen blouses en al helemaal geen stropdassen.

Wij hebben een aantal disputen, maar de dingen die ze doen spreken mij niet aan dus heb ik me niet ingeschreven. We kunnen jaarclubs oprichten, en ik geloof dat een paar mede sjaarsen dat wilde doen. Die zaten in mijn vit groepje dus ik denk dat ik dan wel bij die jaarclub ga.

verder is mijn vereniging op het moment nog dakloos (we zijn wel op zoek naar een pand). Daardoor hebben we vooral vaste dingen op een paar dagen in de week, maandag is verenigingsavond, dan ben ik standaard om kwart over 1 in Zutphen terug (later gaan er geen treinen meer :()

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:13

Naskapower schreef:
Corpsballetjes zouden het bij ons denk ik niet uithouden. Wij zijn alternatief, en we hebben een hele relaxte sfeer op de vereniging zonder zinloze regeltjes, verplichte stropdassen enzo. Ons bestuur heeft bestuurskisten, geen blouses en al helemaal geen stropdassen.

Klinkt bekend :j maar de echte corpsballen gaan natuurlijk niet bij ons. Het is meer een beetje doorschieten in het belachelijk maken :=
Bestuursdingetjes hebben ze wel, ze hebben dit jaar een soort uniform van een zwarte blouse met een gouden giletje erover (Gouden Eeuw bestuur). Vorig jaar hadden ze de Griekse Goden, dus die droegen toga's :) Supercool!

Maar Naska waar doen jullie je verenigingsdingen dan? In een universiteitsgebouw ofzo? Lijkt me toch wel moeilijk, Unitas is best wel groot geloof ik.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:14

Bij ons is de vereniging verder ook gewoon vrij hoor, totaal niet corporaal. Alleen met recepties komen de meeste heren jasjedasje, maar dat is ook niet verplicht. Het bestuur heeft wel gewoon een bestuursoutfit. :P Verder is de sfeer ook gewoon relaxt hoor, als sjaars ben je binnen de vereniging niet minder dan de rest ofzo.
Een dispuut kan je bij ons trouwens niet voor kiezen, je moet daar wel voor gevraagd worden, binnen de disputen gelden ook wel verschillende regels. Je hebt wat vrijere disputen, zonder ontgroening, anciënniteit etc. Maar ook disputen die daar wel waarde aan hechten. Over het algemeen vinden de meeste mensen hun plekje ook wel. :)

Ik zit momenteel in het bestuur van m'n dispuut en doe daarnaast de tapcommissie voor de vereniging.

Echte corpsballen zitten er bij ons ook niet echt, alleen wat disputen die wat meer corporaal zijn.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:18

Zo, net ff 2 uurtjes de stad in geweest, toen had ik t wel weer gehad :')
Ben wel een blousje, Spijkerbroek en warme Fleece pyjama rijker <3

Ik doe niets aan studentenverenigingen en clubs xD

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:20

Okee ff grappig doen.. (Zit radio veronica te luisteren)

Hoe herken je een Belgische kerstman? Aan zijn zak met paaseieren :+

Ik ga trouwens ws volgend jaar besturen! :D Nog niet zeker, moet nog ff kijken wie er nog meer interesse hebben, want er zijn nogal wat van mijn vrienden die niet volgend jaar maar het jaar daarna willen besturen. Dus ja. Maar heb er wel zin in :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:22

Bestuur is wel tof, verenigingsbestuur ga ik niet doen denk ik, maar je weet maar nooit. :D Welke functie wil je voor gaan? Ik ben momenteel secretaris binnen m'n dispuut.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:23

Ik wordt wekelijks gevraagd voor de functie com Personeel. Daar niets verplicht is bij ons, maar er wel mensen geregeld moeten worden die koken/spoelen/tappen/thee schenken/schoonmaken, is deze functie erg belangrijk :) Maar dit jaar hebben ze hem niet in het bestuur gedaan (is niet ongewoon) maar het gaat ongeveer altijd fout, zoals dit jaar :=

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:26

Magrathea schreef:
Naskapower schreef:

Klinkt bekend :j maar de echte corpsballen gaan natuurlijk niet bij ons. Het is meer een beetje doorschieten in het belachelijk maken :=
Bestuursdingetjes hebben ze wel, ze hebben dit jaar een soort uniform van een zwarte blouse met een gouden giletje erover (Gouden Eeuw bestuur). Vorig jaar hadden ze de Griekse Goden, dus die droegen toga's :) Supercool!

Maar Naska waar doen jullie je verenigingsdingen dan? In een universiteitsgebouw ofzo? Lijkt me toch wel moeilijk, Unitas is best wel groot geloof ik.

Wij zitten op maandagavond in de Overkant, feesten zijn meestal in het Gat, grote feesten de junushof, bestuur zit op het Arion, ALV is daar ook, of op het Forum. Ik zou het wel heel gaaf vinden als we weer een plek hebben.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:26

Ahzo, grappig dat dat zo anders kan zijn bij elke vereniging. Bij ons heb je verscheidene commissies die dat soort dingen doen, en 1 bestuurder die daar overzicht over houdt.
Een sociëteit zou idd wel leuk zijn, zijn die verschillende locaties niet verwarrend?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:28

neehoor, we krijgen elke week de weekmail, daarin staat alles. (en we hebben wel vaste verschillende locaties). En als er tussendoor iets verandert krijg je er mail over of de besloten facebookpagina (meestal 3dubbel)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:33

Gittekit schreef:
Ahzo, grappig dat dat zo anders kan zijn bij elke vereniging. Bij ons heb je verscheidene commissies die dat soort dingen doen, en 1 bestuurder die daar overzicht over houdt.
Een sociëteit zou idd wel leuk zijn, zijn die verschillende locaties niet verwarrend?

Wat voor sooort dingen? :+