Oké, het is een reactie op mijn sollicitatie als secretaresse beheerbedrijf. Maar aan de spelling kan nog wel wat gedaan worden! Ook gewoon u en jij/je door elkaar heen; of het een of het ander, maar niet samen in 1 brief
.
Citaat:
Beste x (voornaam met kleine letter!),
Bedankt voor jouw reactie op de vacature van secretaresse beheerbedrijf.
We hebben je sollicitatie zorgvuldig bekeken.
Het aantal reacties dat wij hebben mogen ontvangen is van dien aard dat wij helaas niet in staat zijn om alle sollicitanten persoonlijk te ontvangen.
Op basis van de ons ter beschikking staande informatie uit de CV’s hebben wij een aantal kandidaten uitgenodigd voor een gesprek.
Alhoewel u ongetwijfeld een aantal kwaliteiten bezit die u in staat stellen om de vacante functie van secretaresse te vervullen,
moeten wij u helaas mededelen dat op grond van jouw profiel, ook in vergelijking met andere kandidaten, wij hebben besloten je niet uit te nodigen voor een gesprek.
Derhalve zullen wij niet nader op uw sollicitatie ingaan.
Rest ons u veel succes toe te wensen in het verdere verloop van uw carrière.
Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht je vragen hebben, dan kan je contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
(hier stond pas de naam en adressering!)
En ik kon het toch niet laten om nog even te reageren
Citaat:
Beste (ook maar voornaam, maar wel met hoofdletter),
Jammer dat (bedrijf) mij niet als een potentiële kandidaat ziet. Ik denk namelijk dat ik (bedrijf) veel zou kunnen bieden!
Veel succes met het vinden van de juiste kandidaat.
Met vriendelijke groet,
Nogmaals: netjes een reactie. Dat is tegenwoordig al heel wat!!! Maar voor een bedrijf met 10 duizenden mensen in dienst, had ik toch wel een iets fatsoenlijkere reactie verwacht. Wel heel erg informeel deze brief. Ik ken het bedrijf (man werkt er pas 25 jaar) dus het verbaasd mij niet helemaal deze brief. Stond in de advertentie ook niet eens iets vermeld over het aantal uren, geen adres, alleen 2 namen met telefoonnummers. Hmmm, wordt de adressering ook al lastig! Wel jammer want het bedrijf op zich is een goede werkgever!
Ik zou vandaag gebeld worden door het bedrijf voor arbeidsgehandicapten. Niets meer gehoord. Nou ja, laten we het maar houden op de rare dagen rond
. Misschien belt ze volgende week wel!