't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:15

s6801881 schreef:
Ik vind het zelf ook helemaal niet zo onverklaarbaar dat uitzendkrachten langer ziek zijn, stress is nou eenmaal niet echt bevorderlijk voor je gezondheid. en financieel krap zitten kan behoorlijk wat stress veroorzaken. En wat je al zegt, als je nog niet helemaal 100% bent en weer gaat werken is dat risico ook voor jou. In plaats van dat je beloond wordt voor je inzet wordt je erop afgestraft.

Idd, en dat ze dan bij ziekte nog maar 70% van het minimum loon gaan uitbetalen....
daar krijg je echt gezinnen met schulden en betalings problemen van.

Want wat nou als je als flexwerker een goede baan hebt en bv 4000 bruto krijgt, daar reken je dan wel op... daar zijn je vaste lasten op gebaseerd. Niet op de 1004 euro die je dan zou krijgen (=70% van minimumloon, minimumloon is 1.435 euro)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:18

Mri schreef:
s6801881 schreef:
Ik vind het zelf ook helemaal niet zo onverklaarbaar dat uitzendkrachten langer ziek zijn, stress is nou eenmaal niet echt bevorderlijk voor je gezondheid. en financieel krap zitten kan behoorlijk wat stress veroorzaken. En wat je al zegt, als je nog niet helemaal 100% bent en weer gaat werken is dat risico ook voor jou. In plaats van dat je beloond wordt voor je inzet wordt je erop afgestraft.

Idd, en dat ze dan bij ziekte nog maar 70% van het minimum loon gaan uitbetalen....
daar krijg je echt gezinnen met schulden en betalings problemen van.

Want wat nou als je als flexwerker een goede baan hebt en bv 4000 bruto krijgt, daar reken je dan wel op... daar zijn je vaste lasten op gebaseerd. Niet op de 1004 euro die je dan zou krijgen (=70% van minimumloon, minimumloon is 1.435 euro)

Inderdaad, dan ontstaat er een gigantisch gat in de balans, als je van goed betaalde flexbaan naar een bijstandsniveau wordt teruggeschopt. ik moet zeggen dat ik het nog steeds een hele vreemde regeling vind, dat naar mijn inziens niet bij een zogenaamde "verzorgingsstaat" hoort... :n

Kaitlyn

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:39

Ik ga morgen meelopen bij een restaurant in de bediening! Ik hoop dat het wat is! :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:37

Kaitlyn schreef:
Ik ga morgen meelopen bij een restaurant in de bediening! Ik hoop dat het wat is! :D

Succes! Ik duim met je mee! :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:53

Ik zou vandaag gebeld worden over een baan, hopelijk goed nieuws :\

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:20

Spannend Cer, succes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:40

Spannend Cer!

Zo ik heb weer drie brieven de deur uit, maar nog geen nieuwe uitnodigingen gekregen. Ben benieuwd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:46

Bedankt! Ik ben echt heel benieuwd! :D

Spannend Cer! :j

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:11

ow zo te horen is ziekte bij UZK in België dan toch iets beter geregeld dan in NL.
hier moet het hetzelfde gaan als voor de vaste medewerkers van het bedrijf waar je tewerk gesteld bent. Ben je arbeider en doet je bedrijf aan een carensdag (1e dag ziekte onbetaald om 'dagjesziekte' tegen te gaan), dan is dat voor jouw ook zo anders heb je al vanaf dag 1 ziekte betaald op voorwaarde dat je 1m ancienniteit hebt bij je uitzendbureau. je wordt dan betaald tot einde contract (1e week 100%, dan neemt het stilaan af) na einde contract val je terug op het ziekenfonds.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:50

Pfff zojuist telefoon gehad van randstad over de belastingtelefoon. kreeg te horen dat ik een aangename telefoonstem heb MAAR dat de ervaring is met HBO afgestudeerden dat zij geen jaar daar blijven plakken. Afspraak gemaakt dat ik ze morgen weer bel. En anders ga ik na kerst gewoon daar even langs. Amahoela wat een flutexcuus :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:45

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:28

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:49

Ja volgens mij wel, maar alleen als er vraag naar is word je voorgesteld. Als je zoiets zoekt is het misschien het proberen waard.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:00

Pfff je wordt al niet blij als je als flexwerker werkt, zeker niet via het uitzendbureau (ik verdien via het uitzendbureau bijna de helft minder als in 0-uren dienst!) Maar als ze je dan oook nog willen korten tot 70% pff dan wordt de motivatie wel erg laag...

Winged: wat een flut excuus idd! Maarja, ben jij wel van plan er een jaar te blijven werken? Of zoek je iets voor tijdelijk of als bijbaan?

Ik heb eenzelfde excuus gekregen als reactie op mijn sollicitatie. 'We vinden je CV erg sterk maar hebben toch gekozen voor een andere kandidaat omdat we denken dat die beter bij de vacature past', 'wel willen we je CV opnemen in ons bestand, mogelijk voor in de toekomst' Ach ja, waarom ook niet :\

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:31

4 brieven in 2 dagen. Resultaat: de 1e afwijzing is binnen! Hoe verrassend :P. Ben vanmiddag gebeld door het bureau speciaal voor arbeidsgehandicapten. Geen handig tijdstip: liep net van de manege weg, zadel op mijn arm, net te laat om mijn mobiel aan te nemen..... Meteen teruggebeld, persoon was telefonisch in gesprek, morgen hoor ik meer. Ben reuze benieuwd wat die te melden hebben. Voldoe niet volledig aan profiel maar kan via dat bureau samen met werkgever een opleiding volgen om tot het benodigde profiel te komen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:59

LynnDenise schreef:
Ja volgens mij wel, maar alleen als er vraag naar is word je voorgesteld. Als je zoiets zoekt is het misschien het proberen waard.

Goede tip, ga me meteen inschrijven.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 01:41

Lijkt me idd handig voor jou, s6

Morgen hoor ik meer over mijn sollicitatie van maandag, maar moet ik dan zeggen dat ik mee mag lopen bij een andere instelling (als ze positief zijn dan hè) de functie ligt me eigenlijk niet zo, maar als dat andere niks wordt, is het beter dan niets. Heb nog wel de mogelijkheid dat de m'n gegevens doorsturen naar een groep wat meer bij mij past.. Lastig

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:51

Nou, ben t op een haartje na weer niet geworden. 2012 begint iig zonder werk -O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:20

Wat frusterend nieuws hier voor iedereen.......

Mijn 3-weekse training zit erop.
Heb vandaag IP-examen gedaan, en dit gehaald.

Van onze groep zouden een aanta mensen vandaag gemonitoord worden, en daar zat ik dus ook bij.
Ben wel blij dat ik het gehaald heb.
Maar toch zit ook ik nog in onzekerheid.

1 van onze groep heeft haar salaris uitgerekend en kreeg maar € 7,20 netto.
Hoop toch wel dat ik wat meer krijg, want anders ben ik niet van plan om het heel lang vol te gaan houden.
Zeker ook nu ik hoor dat mensen die via andere UZB's binnen zijn gekomen ook veel meer verdienen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:36

Oké, het is een reactie op mijn sollicitatie als secretaresse beheerbedrijf. Maar aan de spelling kan nog wel wat gedaan worden! Ook gewoon u en jij/je door elkaar heen; of het een of het ander, maar niet samen in 1 brief :P.
Citaat:
Beste x (voornaam met kleine letter!),
Bedankt voor jouw reactie op de vacature van secretaresse beheerbedrijf.

We hebben je sollicitatie zorgvuldig bekeken.
Het aantal reacties dat wij hebben mogen ontvangen is van dien aard dat wij helaas niet in staat zijn om alle sollicitanten persoonlijk te ontvangen.
Op basis van de ons ter beschikking staande informatie uit de CV’s hebben wij een aantal kandidaten uitgenodigd voor een gesprek.

Alhoewel u ongetwijfeld een aantal kwaliteiten bezit die u in staat stellen om de vacante functie van secretaresse te vervullen,
moeten wij u helaas mededelen dat op grond van jouw profiel, ook in vergelijking met andere kandidaten, wij hebben besloten je niet uit te nodigen voor een gesprek.
Derhalve zullen wij niet nader op uw sollicitatie ingaan.

Rest ons u veel succes toe te wensen in het verdere verloop van uw carrière.
Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht je vragen hebben, dan kan je contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
(hier stond pas de naam en adressering!)

En ik kon het toch niet laten om nog even te reageren :=
Citaat:
Beste (ook maar voornaam, maar wel met hoofdletter),

Jammer dat (bedrijf) mij niet als een potentiële kandidaat ziet. Ik denk namelijk dat ik (bedrijf) veel zou kunnen bieden!
Veel succes met het vinden van de juiste kandidaat.

Met vriendelijke groet,

Nogmaals: netjes een reactie. Dat is tegenwoordig al heel wat!!! Maar voor een bedrijf met 10 duizenden mensen in dienst, had ik toch wel een iets fatsoenlijkere reactie verwacht. Wel heel erg informeel deze brief. Ik ken het bedrijf (man werkt er pas 25 jaar) dus het verbaasd mij niet helemaal deze brief. Stond in de advertentie ook niet eens iets vermeld over het aantal uren, geen adres, alleen 2 namen met telefoonnummers. Hmmm, wordt de adressering ook al lastig! Wel jammer want het bedrijf op zich is een goede werkgever!

Ik zou vandaag gebeld worden door het bedrijf voor arbeidsgehandicapten. Niets meer gehoord. Nou ja, laten we het maar houden op de rare dagen rond {:). Misschien belt ze volgende week wel!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:44

Pfffff ik ben niet gebeld door het italiaanse restaurant, leuk... Ik moet zo op stap en ga ik wel langs verschillende winkels in de hoop dat ze iemand zoeken {:)-:(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:05

Ik meld me hier ook maar eens := . Heb afgelopen jaar door een longontsteking mijn opleiding MMZ moeten stoppen, en ben sinds september op zoek naar een baan voor ongeveer 16-20 uur per week, om toch een vast inkomen naast mijn bedrijfje te hebben (ik zal toch ergens de hypotheek van moeten betalen := ). Ik ben gestart met mijn eigen bedrijfje vanuit een WW situatie, dus met goedkeuring van het UWV. Alleen mijn WW loopt af in maart/april dus ik moet snel een (bij)baan vinden. Maar er staat weining leuks waarvan ik zeg: ja, dat past bij mij. Ik zou heel graag bij bijvoorbeeld de Pipoos willen werken, of een andere hobbywinkel, of gewoon als assistent begeleider in de zorg. Had van de week gesolliciteerd bij de Van Cranenbroek voor de decoratieafdeling, maar daar mag ik helaas niet op gesprek komen :\ . Echt zo balen...
Mijn vriend zegt ook elke dag 300x dat ik meer sollicitaties moet sturen, maar er staat zo weinig. Ik wil een baan die iig niet te chaotisch is, maar waarbij ik wel mijn creativiteit kwijt kan.
Inmiddels vrees ik dat ik toch achter de kassa van de supermarkt zal moeten gaan zitten of in de koekjesfabriek koekjes inpakken ofzo...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:27

Ik heb gisteren een kerstcadeautje gehad; Ik heb een baan! *\o/*

Lifaya; zelf even bellen. Restaurants zijn erg druk geweest met de feestdagen en het kan er heel goed bij in geschoten zijn! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:30

gefeliciteerd met de baan!!!!!!

Ik heb me ingeschreven bij http://www.ikzoekeenzorgzamebijbaan.nl en zal zo de machtiging op de post doen :j
Die eigenaar van het restaurant zei dat hij mij zou bellen omdat hij eerst nog iets met zijn huidige werknemers moest overleggen ofzo

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:32

Maar dat betekent niet dat je zelf niet even kunt bellen. Gewoon netjes blijven en vragen of ze al meer weten. :)