Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:31

Admarkt? Ja en geen goeie. Had gratis tegoed gekregen. Duurde lang voor het op was. Toen het op was geen melding. Ineens dikke rekeningen maar in mijn google analytics zag ik dat niet terug en ook niet in de aanvragen.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:47

Oke dat is niet fijn. Ik heb er nog geen ervaring mee. Maar de vorige eigenaar van mijn kledingwebshop had hele goede ervaringen en veel omzet.
Maar ik ga het zeker in de gaten houden. Dikke rekeningen mogen ze houden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:54

Met admarkt ligt het er denk ik ook aan wat je verkoopt. Ik heb een admarkt ad voor mijn caphoezen actief, en ik geloof dat ongeveer de helft doorklikt naar mijn website. Maar ik weet niet hoeveel mensen daadwerkelijk een bestelling plaatsen daarvan. Wat ik irritant vind aan admarkt is dat je bijvoorbeeld voor een tegoed van 0,09 euro op pagina 1 staat. Kijk je 2 dagen later, sta je plotseling op pagina 3 en moet je weer een hoger bedrag betalen om op pagina 1 te staan. De kosten lopen dan al snel op.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:50

OMG, ik moet het even met jullie delen :)) . Twee van mijn stukken antiek zijn verkocht aan het Openluchtmuseum in Arnhem, waar ze gebruikt zullen worden voor het nabouwen van een oud Jordaan's Café :):) !! Hoe cool is dat :D . Binnenkort dus een koperen kroonluchter en een originele Esso Emaille brander te bezichtigen daar :D .

En vandaag mijn 50e factuur mogen opstellen :D . Ik ben blij :)) .

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:51

Super Rinske! gefeliciteerd :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:01

Leuk dat het zo goed gaat Rinske !

Doe je ook zelf bvb. van die oud grenen tafeltjes enzo kopen en het blad dan krijtwit maken , dat soort dingen , of doe je er verder niks aan opleuken ? :)

Joyce : leuk hè inderdaad zulke enthousiaste klanten , daar doe je het voor +:)+

De meeste klanten zijn wel leuk hoor moet ik gelukkig zeggen , zo af en toe heb je er een ontzettende zeiksnor bij maar voor de rest is het gewoon een fijn contact tot soms zelfs heel erg leuk , anders zou ik er ook snel mee stoppen als er alleen maar van die piepmiepen zouden reageren :=

Iemand hier verstand van websites met een winkelwagentjes-systeem (OXID E-shop) ?

Ik heb iets raars met de nieuwe website.... bij alle artikelen staat natuurlijk een prijs.

Er zijn dan artikelen waar je "variants" hebt , bijvoorbeeld een hoofdstel dat in maat 1 en maat 2 leverbaar is. De maat die je wilt bestellen kun je dan in zo'n boxje selecteren weet je wel :)

Nu heb ik voor de wederverkopers natuurlijk gereduceerde prijzen. Deze prijzen vul ik in als B-prijzen terwijl normale eindklanten de A-prijzen krijgen.

Log ik nu in als wederverkoper dan zie ik bij dergelijke artikelen in eerste instantie gewoon netjes de B-prijs staan , zoals het hoort.
Maar zodra ik dan ga selecteren op maat of kleur , verspringt de prijs ineens naar de A-prijs....grrrr dat moet natuurlijk niet !!

Het gekke is dat het alleen bij sommige artikelen is en bij anderen niet. Ik heb overal de prijzen op dezelfde manier ingevuld dus daar zit het hem niet.

Nu viel het me op , dat bij sommige artikelen de keuze-box in eerste instantie aangeeft "maak uw keuze" , en dan daaronder de keuzemogelijkheden.

Terwijl hij bij andere artikelen al op de eerste keuzemogelijkheid staat en daaronder dus de andere keuzemogelijkheden weergegeven worden.

Nu is het zo dat de prijs zo raar verspringt bij die "maak uw keuze" artikelen , en bij die artikelen waar dat zinnetje niet erbij staat.....werken ze gewoon goed :P

Nu is dus de vraag : hoe krijg ik dat stomme "maak uw keuze" weg , dan is het volgens mij gewoon opgelost en ik vind het ook een beetje overbodig , van mij hoeft het er niet te staan.

Is er HEEL toevallig iemand die een idee heeft waar zoiets te veranderen is ? :=

Ik heb me rot zitten zoeken en graven maar kan het niet vinden waarom het ene artikel het nu op een andere manier doet dan het andere artikel ;(

En dit is toch wel het grootste probleem dat verholpen moet worden om de website eindelijk in gebruik te gaan nemen....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-12-11 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:04

Jawel, als ik er tijd voor heb iig _O- . Ik heb nu een paar kastjes staan die ik wil gaan pimpen, bijvoorbeeld buitenkant grijs, en binnenkant wit. Maar ik zet ze ook zo te koop, als het dan zo niet verkoopt pimp ik ze :) . Als ik ze zo wel verkoop heb ik het werk er niet aangehad :P .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:18

Wat goed Rinske, gefeliciteerd!! :D

@pmarena: Ik kan je helaas niet helpen met je probleem...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:10

Gefeliciteerd Rinske, das een mooie erkenning!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:24

Ik ken oxid e-shop niet, maar de "maak uw keuze" zit, als ik je verhaal zo lees, in een dropdownbox.
Even 2 pagina's naast elkaar leggen. De code van een goed werkende en de code van de niet goed werkende. Daarin dan even de dropboxen vergelijken met elkaar.

Dat is nieuws om blij van te worden Rinske. Toch wel een erg mooi compliment!
Gefeliciteerd

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:36

Naast ons cursussenverhaal ben ik ook nog een kleinschalige webshop begonnen in accessoires en cosmetica. Er moeten nog heel wat artikelen bijkomen maar het beginnetje is iig gemaakt! Ik heb zelf altijd veel gehad met speldjes, juweeltjes en make-up dus vandaar dat ik dit er ook nog even wil bijdoen ;)
Voor de geinteresseerden: er staat een link in m'n onderschrift!

Mijn vriend werkt intussen flink verder aan onze nieuwe website, die zijn we nu aan het opvullen met alle lesvideo's, we hopen op 1 januari klaar te zijn. En zo blijven we bezig... :D

@Pmarena: Ik kan je niet helpen met je probleem, klinkt wel vreemd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:41

Holly: Het zijn geen dropboxen (of wel , en heb ik er ander beeld bij ? :) ) en het is geen gewone alles-in-1-HTML-site helaas :)

Kijk , hier de Duitse versie , dit bedoel ik dus , hier staat dan in het Duits maak uw keuze...en daaronder de opties. Bij mij zijn sommige artikelen met dat maak uw keuze boven de opties , die gaan fout , en die zonder het maak uw keuze maar gelijk de eerste optie , die gaan goed :P

http://www.barefoot-saddle.de/shop/Kopf ... eneca.html

Bij OXID werk je met allerlei aparte secties , voeg ik een nieuw artikel toe dan is dat puur een "product" onder het kopje "Products".

Werkt op zich geweldig +:)+

Voor elk Product heb je dan een rijtje met tabbladen waar je alles in kunt vullen , de omschrijving , de foto's , de Variants , je kunt nog een bruin kadertje er naast plaatsen met wat extra info , je kunt kiezen onder welke categorieën in het menu je het product wilt laten zien...dat soort dingen.

Maar ik zie nergens in de hele OXID bouw-omgeving en Master en Core settings enzo opties genoemd worden hoe je de weergave van die "variants" kunt aanpassen , ofwel die box..... het moet toch ergens zitten , grmbl.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:54

holly schreef:
Ik ken oxid e-shop niet, maar de "maak uw keuze" zit, als ik je verhaal zo lees, in een dropdownbox.
Even 2 pagina's naast elkaar leggen. De code van een goed werkende en de code van de niet goed werkende. Daarin dan even de dropboxen vergelijken met elkaar.

Net even de broncodes van 2 verschillend "werkende" producten naast elkaar gelegd en vreemd genoeg komt in beide broncodes toch hetzelfde "maak uw keuze" - gebeuren voor , ik als behoorlijke HTML leek zie geen verschillen en ook geen aanknopingspunten waar in de database ik dit zou kunnen veranderen.

Wel interessante materie allemaal maar ik wil nu gewoon zo graag die site ein-de-lijk eens online hebben ;(

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:41

Rinske schreef:
OMG, ik moet het even met jullie delen :)) . Twee van mijn stukken antiek zijn verkocht aan het Openluchtmuseum in Arnhem, waar ze gebruikt zullen worden voor het nabouwen van een oud Jordaan's Café :):) !! Hoe cool is dat :D . Binnenkort dus een koperen kroonluchter en een originele Esso Emaille brander te bezichtigen daar :D .

En vandaag mijn 50e factuur mogen opstellen :D . Ik ben blij :)) .

Ik zeg, op naar Zweden *D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:02

Nou, het waren niet zo'n dure stukken hoor, hahahaha. Mijn klapper moet ik nog maken _O- .

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:13

Haha, leuk Rinske. Lijkt mij ook altijd leuk om te doen, meubeltjes opknappen. Alleen haal je er nooit je uren uit qua geld, dus daar begin ik maar niet aan. (Een huis opknappen en doorverkopen lijkt me ook te gek!)

Ik ga vandaag mijn hoogste factuur van het hele jaar uitschrijven! Toch wel blij mee :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:08

Kun je OXID niet vragen of ze het kunnen oplossen? Ik neem aan dat je dat systeem van hun gekocht hebt, en dan hoort er toch ook support bij als er iets verkeerd is...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:18

Bij deze een nieuwtje en ook 1 vd redenen dat ik wat minder het topic bijhoud (zoekt blozend smiley...)

Eind vorige maand ben ik een eenmanszaak begonnen; http://www.warmevoetjes.tk
De site moeten we nog verder fine tune'n.
En dat mede dankzij goede tips hier op Bokt en argumenten op dit topic!

Ik sta dit weekend bij http://www.countrymill.nl met de warmte stickers. Het heeft vannacht hier gevroren juist om lekker warm de winter door te komen is Warmevoetjes.tk een goede en betaalbare oplossing dacht ik zo.

Er zijn bij The Country Mill vandaag leuke en interessante clinics.
The Country Mill heeft een uiteenlopend assortiment en een perfecte zadelmakerij afdeling waar ik erg tevreden over ben.
Ook de koopjesjagers kunnen hun slag slaan bij The Country Mill zag ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:31

11A : Ik heb niks met OXID te maken in principe , mijn website is de Nederlandse versie op basis van de Duitse website , die hebben een paar jaar geleden zo'n mooie site laten maken dat het onzin is als ik het wiel opnieuw uit ga vinden...dus ik ben de Duitse site aan het ombouwen naar een eigen Nederlandse versie :)

De wizzkid van de Duitse site helpt me hierbij maar die heeft altijd heel weinig tijd waardoor ik dus steeds vastloop , dat is een beetje balen :o

PaysBas : dat is een flink reclameblokje dat je daar neerzet :P

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:32

Dankzij tips en enthousiasme van Bokkers ben ik dit gaan doen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:17

Loopt het al een beetje?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:02

Ja zeker! We staan nu tijdens de demo dagen bij de Country Mill in Nijkerk.
Zou zeggen kom kijken.
Ene we staan heerlijk warm en overdekt!
Wat een vies weer!!!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 02:34

Hij is af! :D

Heb een helemaal nieuwe huisstijl en website gemaakt voor het bedrijf van mijn moeder.
Wat vinden jullie ervan? www.paardenhotel-ekenrode.nl

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:34

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:52

@Sandra: Zoek je een fotograaf of iemand die graag voor z'n hobby foto's maakt?