Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:49

Oh ik ben eigenlijk niet echt terug hoor :o heel af en toe las/lees ik hier even mee ;)
Bedrijf staat op een laag pitje... Ben met de webshop gestopt omdat het niet goed genoeg liep en ik er zelf niet genoeg aan deed. Kostte me teveel moeite en zag het teveel als 'moeten', dan werkt het niet... Vorige week een braderie gehad en zaterdag een braderie. Dan denk ik pas met de kerst weer. Weet nog niet precies hoe en of ik verder ga. (volgend jaar, maar heb nog even om na te denken)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:54

holly schreef:
joyce2 schreef:
@Holly:

Het was Hilda die je vroeg hoe het er mee stond ;)

Oei haha en had je de bestelling wel opgemerkt gehad dan als ze niet gebeld had?

11A gefeliciteerd!

Ashley wat moeten we ons voorstellen bij goedkope merkkleding?
Wat bedoel je met, weet niet goed waar te beginnen? Met een webshop, met leveranciers, met starten van een bedrijf, kortom welk punt wil je graag wat richtingaanwijzing in?

Hilda, jij gaat lekker volgens mij he? Ben je je doel voor 2011 al ruimschoots voorbij gesjeesd?

En nog een hele hoop meer fanatieke berichtjes gezien, maar ben het even kwijt. Morgen weer een dag.

met het maken van de webshop en wat er natuurlijk nog meer op moet staan als alleen de producten. Leveranciers heb ik al ;)

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:45

Het maken van een webshop kun je doen via bijv. Mijn Webwinkel (veel mensen hier die daar goed ervaring mee hebben), als je handig bent maak je het zelf, of je besteed het uit. Wat er precies op moet komen te staan, is zoals je het zelf wilt hebben, maar op de o.a. door mij genoemde websites staat ook wat wettelijk verplicht is. Kwestie van gewoon even googelen!

@Hilda/Holly: Tsja, lijkt zo op elkaar he, die namen *even mezelf indekken* :D Maar ik had de bestelling trouwens wel opgemerkt als die klant niet had gebeld, m'n bestellingen komen namelijk binnen in m'n outlook en die start ik braaf elke dag op!

@Georgette: Leuk die fotocursus! Ben benieuwd of je uiteindelijk ook echt zelf mooie productfoto's kunt maken, dan is het misschien ook wel wat voor mij voor in de toekomst ;)

Verder zit ik me vet te ergeren aan een leverancier. Eind vorig jaar heb ik al een gesprek gehad met een vertegenwoordiger en aan het einde van het gesprek zei hij dat ik bij dezen klant was van hun bedrijf en dat ik kon gaan bestellen. Door het hele gedoe met de webshop was ik nog niet aan bestellen toegekomen en nu ik vorige week ging informeren hoe het allemaal precies ook alweer zat met bestellen, bleek ik opeens niet ingeschreven te staan. Maar ik krijg wel elke keer de mails met acties en recente prijslijsten.... Ik gevraagd hoe dat zat, krijg ik vandaag opeens een mail met "heeft u eigenlijk wel een dierenspeciaalzaak geopend???" Pfff, hallo hey, je hebt toch al mijn gegevens en alle informatie? De desbetreffende vertegenwoordiger weet toch ook hoe de vork in de steel zit, ik was toen al aanvaard als klant en nu opeens gaan ze weer moeilijk lopen doen... Soms krijg ik er wel een beetje een punthoofd van!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:11

Pff... Het valt allemaal niet mee bij jou, zeg! Eerst die problemen met je webshop en nu met je leverancier! Hopelijk is dit makkelijker op te lossen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:16

Topic gaat maar door, leuk hoor heel veel tips ook.Ik krijg veel aanbiedingen (waarzegster),Marktplaats heeft toch nut.Binnenkort werken in een discotheek(haha),en verder nog meer feesten waar ik heen ga.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:18

Hi, :D
Wat leuk een topic over ondernemers...
Ik ben een tijdje terug ook begonnen met ondernemen, ik ben nu bezig met mijn website te vernieuwen!
Wat vinden jullie daar van tot nu toe en wat vinden jullie van mijn logo? :)
www.melissakoene.com

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:35

Logo is leuk,maar alles is een beetje hetzelfde.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:35

Ik vind je site mooi en je logo heel goed. Zelfs ik als fotoleek snap het.
En ben je dat zelf op de foto's? Ook al leuk.

@Marleen: waarzeggen, discotheek: jij komt nog eens ergens!

@Joyce: sterkte met je shop en de leveranciers. Soms zitten er er slechte tussen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:44

Joyce, wat balen zeg! Heb je misschien bewijs van eerdere communicatie met die vertegenwoordiger? Misschien kan dat je helpen.

Ik ben ook benieuwd of ik straks mooie productfoto's kan maken, maar ik heb tegelijkertijd wel in de gaten dat ik dat niet kan na 8 uurtje fotocursus. Ik zal meer moeten oefenen én nog het een en ander aanschaffen ben ik bang...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:07

Met die leverancier is het gelukkig goed gekomen, ik denk dat ze de desbetreffende vertegenwoordiger er nog even over hebben gesproken, want vanmiddag had ik een mail dat ik bij ze kan bestellen! Ze hanteren voor mij wel een minimum orderbedrag, maar dat doen ze bijna overal voor webshops. Naja, geen probleem hoor, dan maar eens in de zoveel tijd een wat grotere bestelling, ipv wat vaker een kleine.

Nou, het is officieel, mijn webshop gaat in de maak en zal waarschijnlijk halverwege juli klaar zijn!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:36

Heb je een fijne webdesigner kunnen vinden Joyce? Heldere afspraken zwart op wit? ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:09

Ja, dezelfde webdesigner als Paan! Hij was de enige webdesigner die voorstelde om langs te komen om alles face-to-face door te spreken, daar scoorde hij al punten mee ;) Uiteindelijk ging het voor mij tussen Pukt.nl en Michiel Haagen, bij beiden had ik het gevoel dat ze net zo enthousiast waren als ik en dat ze ook precies wisten wat ik wou, alleen Michiel bood me net iets meer voor een iets scherpere prijs en toen was de keuze snel gemaakt!

Hij had ook een hele mooie en duidelijke offerte toegestuurd, waarbij alles zwart op wit staat en er zijn nog wat kleine dingetjes via de mail toegelicht (en daardoor dus ook zwart op wit). Een heel prettig gevoel, maar toch vind ik het ook wel spannend... Het is nu opeens toch een hele investering ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:52

Klinkt goed Joyce. Bij Paan was de website ook snel online, hopen dat het bij jou net zo naar wens is!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:46

Lovepaints schreef:
Ik vind je site mooi en je logo heel goed. Zelfs ik als fotoleek snap het.

@Six: Dat is apart, want ik al fotograaf snap het logo helemaal niet.
Wel leuk dat je hier bij komt! Nog een fotograaf meer, maar dat maakt niet uit!
Je website vind ik goed en overzichtelijk! Wel een tip: Google houdt niet van flash websites, omdat hij daar geen teksten kan lezen. De kans dat je dus niet goed naar boven komt in zoekresultaten is daardoor groot. Ik weet niet wat je aan je website gaat vernieuwen, maar misschien dat het slim is om daar rekening mee te houden. Eventueel (en dit zie je voornamelijk in Amerika héél veel!) kun je ook een blog aan je website koppelen, zodat je daar tekst en zoekwoorden in kunt verwerken!

@Joyce: Fijn dat je nu een goede webdesigner hebt gevonden! Hopelijk komt hij de deadline wel na en kun je idd half juli aan de slag! Succes ermee!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:25

Ik heb trouwens een complete set mini studio gekocht voor het beter kunnen fotograferen van m'n producten. Kan niet wachten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:28

@Georgette: Dan is het wel goed dat je zo'n fotocursus doet, want ik heb ook zo'n mini studio, dacht dat ik daar zelf wel mee uit de voeten zou komen, maar niets is minder waar! Dat ding ligt nu eenzaam in de kast, te wachten tot ik wellicht een cursus neem om te leren omgaan met zo'n ding hahaha.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:08

Ik heb dat ding ooit ook gekocht. Maar gebruik het zelf nooit. De lampjes hebben veelste weinig licht.
Hij is wel bruikbaar hoor.. Maar ook ik kon er niet veel mee. Nu twee grote wit/-grijs rollen en twee grote lampen en dat gaat prima.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:26

Ik denk zelf ook dat de lampjes te weinig licht geven, maar ik vind het het proberen waard, anders schaf ik gewoon andere lampen aan.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:38

Ja dat kan altijd! Ik heb ooke en tijdje met ee box van de ikea en een bouwlamp foto's gemaakt!
Een beetje testen en uitproberen en je komt een heel eind

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:43

Joyce, super leuk dat je ook voor Michiel hebt gekozen. En wat jij schrijft, klopt helemaal. Dat vonden wij ook namelijk. Nu hopen dat hij het net zo snel als die van ons klaar heeft. Dan kun je ook weer verder. Het geeft vast een goed gevoel dat die knoop nu ook weer is doorgehakt en er schot in de zaak zit.

Ik heb ook zo'n ministudio. Maar de lampen waren na 1x al kapot. Nieuwe gekregen en die doen het wel, maar het geeft me toch te weinig licht. Dus het ligt nu ergens op zolder. Het statief gebruik ik nog wel eens. Dat is nog wel handig. Alleen moet ik m'n camera dan nog wel vasthouden, want die is er eigenlijk te zwaar voor.

Na 4x proberen heb ik nu eindelijk Photoshop Elements op m'n computer. Dus dat ben ik nu aan het uitvogelen tussen alle bedrijven door. Vorige week vrijdag stond ik op een markt, morgen sta ik op een markt. Daarnaast nog het besluit genomen om m'n paard te verhuizen. Dat besluit ging ook niet zonder slag en stoot. En druk geweest in m'n hoofd met m'n zus omdat ze een knobbeltje in haar borst voelde. Gelukkig maandag de uitslag daarvan gehoord dat het niet kwaadaardig is en dat ze onder jaarlijkse controle blijft. Echt een hele opluchting voor haar, haar gezin en de rest van de famillie. Dus hopelijk heb ik nu nog een week de tijd met een wat leger hoofd om e.e.a. te doen voordat we op vakantie gaan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:00

Leuk Six, maar waarom in het engels? Heb je enkel engelse klanten of gewoon omdat dat geinig staat?
Tevens, als Hilda wil kan ze vervelend doen over je logo.

Paan, oei zeg. Wat fijn dat er goed nieuw is uitgekomen.

:wave: Zwaait even naar Tante_trien. Hoe is het met jullie en jullie winkel?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:21

Dat logo is toch een... Hoe noem je dat... Diafragma?
Alle kleuren overlopen en worden samen wit. Dat haal ik eruit :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:43

Joyce, eindelijk zicht op een echte start. Heeft wel even geduurd en je bent veel wijzer geworden.
Welkom Melissa, ik vind je logo wel leuk

Hier is de computer gecrashed. Besloten om niet meer te repareren maar als het mogelijk is alles naar een andere om te zetten. Daar komt ook een uitgebreidere Microsoft op met Publisher. Kan daar straks advertenties mee maken.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:12

Thanks voor de reacties!!
Ik zal het logo even uitleggen, het symbool is een camera.. het middelste witte rondje is de lens opening en rechts boven zit een klik knopje :D
En thanks voor de tip over google en het bloggen, dat had ik er in 1e instantie ook op staan maar ik vind het moeilijk om veel teksten te schrijven.

@Georgette, wat voor een studio set heb je gekocht? :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:08

Hoewel ik nu weet wat het moet voorstellen, komt het bij mij nog niet zo binnen, maar ik ben ook niet je doelgroep, dus dat maakt eigenlijk uit dat ik het niet snap!
Je hoeft niet veel teksten te schrijven, dat lezen mensen toch niet als ze voor je foto's komen! Maar een stukje met veel steekwoorden werkt echt goed!