Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:41

Als je 34 bent nemen ze je weer niet aan omdat ze "denken/zelf zomaar aannemen" dat je snel kinderen wil... Ook al heb je niet eens een vriend... Duhhh ;-)..
Vandaar dat ik tegenwoordig op mn cv heb staan: ongehuwd en alleenstaand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:53

Succes Kieffer!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:31

ik heb een vraagje: ik heb me ingeschreven bij werk.nl, voor een uitkering enzovoorts, nu krijg ik vandaag een brief binnen dat ik verplicht moet "speeddaten" met uitzendbureau's in hun vestiging, en dat ik de dag daarvoor op normaal gesprek moet komen, als ik dat niet doe zou het gevolgen hebben voor mijn uitkering.
maar nu heb ik gehoord dat ik maar 2maand uitkering krijg omdat ik maar 1jaar in NL werkzaam ben geweest.

en ik zit nu al bij een uitzenbureau dat me werk geeft (vandaag de 3e dag) hoe zit dat daarmee?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:10

Succes Kieffer...

Ik zit nog steeds te wachten op het telefoontje of ik het nou ben geworden of niet.
Straks bellen ze morgen pas...

Pffff zit gigantisch in de zenuwen..

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:46

Succes Pascal en Kieffer!

@ Wendy, ja ik heb met 3 mensen gesprek (2 mannen 1 vrouw). Ken ze niet maar functie e.d. staat er wel bij. Ben al hard aan het nadenken over wat ik aanmoet.. Heb niet een heel makkelijk figuur dus echt nette kleding van blousjes en zwarte broeken pas ik niet (ben klein en dun, normale kleding is vaak te groot en kinderkleding te vormloos) dus zit echt in dubio wat dan wel netjes is. Wilde een zwart jurkje aan doen maar volgens een vriendin zou dat weer te zomerachtig zijn..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:52

Een zwart jurkje is wat mij betreft zeker niet te zomers hoor... vind jij zwart zomers? Een nette rok of een jurkje kan best. Het is ook maar net wat je erbij draagt he? Ik zou dan weer niet voor blote benen en armen gaan bijvoorbeeld.
Als je de functie van die mensen kent weet je in ieder geval toch wel ongeveer wat je ze zou kunnen vragen?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:53

Ze heeft me net gebeld, ze zijn er nog niet uit...
Ik ben een hele goede kandidaat maar die ander ook.

Nu willen ze gaan kijken of ze ons beide aan kan nemen...
Pfff nu moet ik nog ruim een week wachten op een antwoord.
Ik zei tegen haar ik zou het echt een domper vinden als ik het niet zou worden, toen zei ze, geen slecht gevoel krijgen ik weet zeker dat het goed komt voor je...

Maar dat wachten, ik vind het gewoon ontzettend K*T...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:59

Jee zeg... Balen! Nouja hopelijk wordt je het alsnog. Zou wel een dikke domper zijn als je het straks alsnog niet wordt.

Maar Wendy, ik vind zwart idd niet typisch zomers ;) Heb sowieso niks met blote benen en de mouwtjes zijn halflang dus dat lijkt me ook geen probleem. Duik sowieso zondag nog ff de stad in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:05

Ik ben net gebeld door Adecco. Ze hebben besloten om een andere kandidaat op gesprek te laten komen omdat diegene meer administratieve ervaring heeft. Baal er flink van maar ik vind het wel fijn om te horen waarom ze voor de andere persoon kiezen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:09

Kirstenn schreef:
Succes Pascal en Kieffer!

@ Wendy, ja ik heb met 3 mensen gesprek (2 mannen 1 vrouw). Ken ze niet maar functie e.d. staat er wel bij. Ben al hard aan het nadenken over wat ik aanmoet.. Heb niet een heel makkelijk figuur dus echt nette kleding van blousjes en zwarte broeken pas ik niet (ben klein en dun, normale kleding is vaak te groot en kinderkleding te vormloos) dus zit echt in dubio wat dan wel netjes is. Wilde een zwart jurkje aan doen maar volgens een vriendin zou dat weer te zomerachtig zijn..

jurkje kan prima, met een vestje/jasje/blazertje eroverheen +:)+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:39

crazyshar schreef:
ik heb een vraagje: ik heb me ingeschreven bij werk.nl, voor een uitkering enzovoorts, nu krijg ik vandaag een brief binnen dat ik verplicht moet "speeddaten" met uitzendbureau's in hun vestiging, en dat ik de dag daarvoor op normaal gesprek moet komen, als ik dat niet doe zou het gevolgen hebben voor mijn uitkering.
maar nu heb ik gehoord dat ik maar 2maand uitkering krijg omdat ik maar 1jaar in NL werkzaam ben geweest.

en ik zit nu al bij een uitzenbureau dat me werk geeft (vandaag de 3e dag) hoe zit dat daarmee?

UWV Werkbedrijf, praat mij er niet van! Gek wordt je van dat bedrijf }:)
In principe krijg je voor ieder jaar dat je gewerkt hebt 1 maand een uitkering. Dus dat je 2 maanden krijgt is al bijzonder ;). UWV zoekt een baan voor je uit die je dan vervolgens moet accepteren, ook als die niet bij je opleidingsniveau past. Als je niet aan de eisen voldoet (van het UWV dus) kunnen ze idd je uitkering korten of stopzetten. Je verdiensten via het uitzendbureau moet je doorgeven met een werkbriefje, digitaal of via internet. Succes!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:41

Amen! haha

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:47

ik had mazzel met het werkbedrijf, heb mijn werkcoach niet een keer gezien (kan ook liggen aan het feit dat ik de spelfouten uit haar e-mails heb gevist). Zonder morren 6 maanden uitkering gekregen, elke maand m'n sollicitatieoverzicht gemailed (nix geen werkmapklotesite) en klaar.

Pascal, ben hard aan het duimen voor je!
Balen, Joolien. Maar het scheelt inderdaad wel als ze een (goede) reden opgeven

Mijn contract is binnen, 6 juni begin ik ..yay! :)
Eerst trouwen en op vakantie. En nu voelt het ook echt als vakantie. Heel raar :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:57

Ik ben een aantal keren bij de diverse werkcoaches geweest (iedere zo veel maanden krijg je ander |o) en niemand wist nou precies wat ze voor mij konden betekenen. Er zou op die locatie een arbeidsdeskundige komen en die zou mij dan verder gaan begeleiden. Maar wel 3x voor jan met de korte achternaam dat stuk gereden om alleen maar te horen dat ik bij de verkeerde werkcoach was ingedeeld! Lekker als je man net een ernstig ongeluk heeft gehad en je echt wel wat anders aan je hoofd hebt 8)7.
Lang verhaal kort makend: ik heb vrijstelling van sollicitatieplicht (maar kijk wel rond hoor!) en puntje bij paaltje komt er geen arbeidsdeskundige op die locatie want er moeten 30 van de 60 werkbedrijven sluiten. Weer een nieuwe werkcoach en ik moet ooit (wachttijd = 3 maanden) naar Utrecht want daar zit de arbeidsdeskundige die mij terug moet gaan begeleiden naar een baan. Als je nog niet ziek was, wordt je het wel van het UWV %)
Laatst bijgewerkt door patpen op 28-04-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:57

Pff nou ik zal nog wel een lange tijd in dit topic zwerven met al dat nieuws over de Inholland...

Gelukkig gaat het niet over mijn opleiding, maar denk niet dat iedereen daar zo over denkt...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:04

Oh jee heb je een opleiding bij InHolland? Dat zou idd wel eens gevolgen kunnen hebben voor meerdere opleidingen, je hebt van die kortzichtige mensen..

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:58

Hallo!

Gister laat in de middag eindelijk feedback gekregen over mijn sollicitatie van vorige week vrijdag! Het bedrijf wil me graag hebben maar eea moet eerst nog besproken/doorgenomen worden. Goed nieuws dus! Er werd in eerste instantie gevraagd of ik deze week nog zou kunnen beginnen maar dat overviel me nogal. Ik zit wel met een klein mannetje en ik kon gister om 16.30 zo 123 geen oppas meer regelen voor vandaag. As. maandag starten zou helemaal super zijn en ik zou vandaag horen of dit akkoord was. Vandaag alleen niets gehoord :( Ik heb haar zelf nog gebeld en haar voicemail ingesproken maar helaas geen reactie. Ik probeer haar morgenochtend nog te bellen en als ik haar weer niet te pakken krijg dan bel ik het bedrijf zelf. Ik heb er hartstikke veel zin in, wil graag alles zsm geregeld hebben. Ik ben benieuwd of ik alles morgen geregeld krijg. De baan is iig perfect voor me; leuk bedrijf en hele aardige mensen, 3 vaste dagen per week, allround administratieve functie met uitzicht op een vast dienstverband.

@ Kieffer: Hoe is je sollicitatie gegaan? Ben eigenlijk wel benieuwd, ik heb het idee dat je bij mijn oude baas op gesprek bent geweest :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:31

UWV lachen dat spulletje ongeregeld. Vorig jaar januari aanvullende WW aangevraagd en in mei kwam ze erachter dat ik nog niet ingeschreven was bij het werkbedrijf. Terwijl ik daarvoor gebeld had en alles nagevraagd had en te horen kreeg dat alles klopte. In de tussentijd gewoon aanvullende WW ontvangen en daarna nog de nodige correspondentie die langs elkaar heen ging. En nog meer van dat soort acties.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:53

Pff kunnen jullie nog een beetje leuke vacatures vinden? Heb al 2 weken niets geschikts meer gevonden!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:02

joyce2 schreef:
Pff kunnen jullie nog een beetje leuke vacatures vinden? Heb al 2 weken niets geschikts meer gevonden!

:j

Intern een vacature.
Is 12 uur op contract. Heb bij P&O gevraagd of het eventueel een duo-baan kon worden.
Heb nu nl een 15-urig contract.
Dat andere is 2x6 uur op vaste dagen.
Mooi zou je zeggen. En degene van P&O zei dat dat wel kon, mits mijn manager het er mee eens is.

Nou niet dus. Die ziet dat niet zitten. Want als ze me beiden extra nodig zouden hebben was ik niet flexibel genoeg.
Dus nog even afwachten.
En kijken wie het meeste bied.

Ik draai nu wekelijks tussen de 28 en 35 uur, terwijl ik 15-urig contract heb, wil wel eens wat meer uren op contract.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:11

@MarchaL. wie is jouw oude baas dan :P Ik ben wel benieuwd!

Gesprek was best heftig moet ik zeggen. Kreeg veel lastige vragen op me afgevuurd en ik wilde toch echt mezelf blijven en geen sociaal wenselijke antwoorden geven, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Ik heb mezelf over het algemeen wel goed laten zien, alleen achteraf had ik me graag wat meer van mijn ontspannen kant willen laten zien. Ik beschik over een gezonde dosis humor en dit pas ik ook regelmatig toe op de werkvloer. Nu was het allemaal wat serieus. Een leerpuntje!

De capaciteitentest was erg goed gegaan, ik had één onderdeel onvoldoende, dit was ruimtelijk inzicht. Voor communicatieve vaardigheden een 10, voor de cijferreeksen een 8 en voor nog een onderdeel een 8. Bij de postbakoefening had ik voor effectief werken een 8 gescoord, voor prioriteiten stellen een 6 en voor klantvriendelijkheid vreemd genoeg een 4. Dat snapte ik niet, want ik heb nog nooit gehoord dat ik klantonvriendelijk ben. Ik heb ook nooit problemen met klanten gehad. Het is maar een momentopname, maargoed, ik baalde wel natuurlijk. Dat had beter gekund!

Al met al wet ik écht niet wat ik kan verwachen, het kan vriezen en het kan dooien. Natuurlijk hoop ik op meer, maar al met als is dit al een mooie leerervaring geweest tot nu toe. Morgen hoor ik meer, dus helpen jullie duimen? Morgenavond ga ik lekker met een vriendin naar de sauna, ik kijk er nu al naar uit!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:14

Ik ga duimen!! Geniet morgen van je sauna avondje!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:29

Dankjewel :D Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van de vorderingen :D

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:53

Ik heb net bericht gekregen, alles is rond en ik start as maandag! Ik ben helemaal blij! Pffff, kan ik eindelijk 5 maanden van frustratie en onzekerheid achter me laten *\o/* Ik vind het echt onwijs spannend maar ik weet zeker dat het goed gaat komen :)

Ik ben ook zo blij dat het gewoon ook nog eens een hele leuke functie is! En de dagen zijn perfect, 3 vaste dagen per week, tijden heel flexibel in te delen. Helemaal goed dus!

Voor de andere meiden die nog druk aan het solliciteren en/of afwachten zijn; Heel veel succes! Hopelijk vinden jullie ook snel iets leuks! :(:)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:06

Hee wat goed zeg, van harte gefeliciteerd MarchaL, en heel veel plezier op je nieuwe werk :D