Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
R_obin schreef:Dat klagen zin heeft, las je al eerder op Examen.nl. Al komen bij het LAKS niet alleen negatieve klachten binnen. Zoveel bleek wel afgelopen maandag.
Een leerling van het VWO belde namelijk met de eindexamenklachtenlijn om zijn beklag te doen over het examen Nederlands. De jongen was binnen een uur klaar en belde met het LAKS om te vertellen dat dit het “makkelijkste examen ooit” moet zijn geweest.
Hahaha dat je dan gaat bellen
R_obin schreef:De komende twee weken houden wij je op de hoogte van de opvallendste klachten. Om alvast een indruk te krijgen van wat er allemaal mis kan gaan, hier enkele (ludieke) klachten van vorig jaar.
Knappe surveillant
Een scholiere uit Nijmegen vond haar surveillant zo knap, dat ze steeds afgeleid werd tijdens het maken van haar examen.
Afstotelijk
In het examen Engels zat een vraag bij een tekst over homoseksualiteit. Een jongen uit Bilthoven kon de vraag niet beantwoorden, omdat hij streng christelijk is en de tekst zeer afstotelijk vond.
Onwelriekend
Bij het LAKS kwamen verschillende klachten binnen over onwelriekende surveillanten. Sommigen stonken zó erg, dat examenkandidaten er door werden afgeleid.
Vastgelopen
Twee havo-leerlingen klaagden over het examen economie. Dat was zo moeilijk, dat hun rekenmachines vastliepen tijdens het maken van de berekeningen.
Duiven
In Leiden hadden examenkandidaten last van rondvliegende duiven in de gymzaal. Vanwege het warme weer hadden docenten de ramen opengezet.![]()
FantasyB schreef:Ik denk trouwens dat ik maar weer eens naar het ziekenhuis moet. Ik heb scoliose en hypermobiliteit. De laatste paar weken alleen maar pijn gehad en vandaag al 5 keer door de enkels gezakt. Niet grappig
Nueve schreef:Ach ja.. We kunnen er wel om gaan lachen, maar er zijn gewoon mensen voor wie dit moeilijk is en hun uiterste best doen om dit te halen..
Mijn voormalig docent Grieks vertelde ook van dat zijn vrouw les gaf op het MBO, en dat die leerlingen gewoon niet viel bij te brengen dat 1/4 gelijk is aan 0,25. Zulke dingen.