[HK] VWO eindexamen 2010 V

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:30

Even denken.. Bij ons zijn er 2 van school gegaan (omdat ze het zelf wilden), 2 blijven zitten oid. Niet veel dus. :')

Dobby91

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:32

Bij ons zijn er 2 verhuisd, 2 mensen die van de havo kwamen gestopt en 1tje blijven zitten, oh en 2 mensen die al waren blijven zitten en bij ons kwamen zijn naar de havo gegaan. Valt dus alles mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:34

Okee. Jullie zijn slim. :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:35

Hahah. Slim, én lui. :D

R_obin

De eindexamenklachtenlijn lijkt de drukste dag in haar geschiedenis achter de rug te hebben. Vandaag lieten ruim 25.000 scholieren hun klacht achter op de website, of natuurlijk telefonisch.

Het telefoonteam zat dan ook de hele dag met de headsets in! Druk, druk, druk. De meeste klachten kwamen ook vandaag nog steeds over het examen Nederlands havo binnen. Dit was het examen van gistermiddag, het bleek echter toch dermate ingewikkeld dat inmiddels meer dan een derde van de klachten over dit examen gaat. Op moment van schrijven (22.00) overstrijgt het aantal klachten de 12.000.
In het examen werd veel geklaagd over de laatste vraag. De samenvatting die slechts 230 woorden mocht bevatten, werd als erg lastig ervaren. In het correctievoorschrift stonden een hoop richtlijnen die in de samenvatting terug te vinden moesten zijn. De scholier gaf echter aan dat dit niet eens mogelijk was binnen 230 woorden, hier had je toch echt veel meer woorden voor nodig! Het LAKS is daarom hard aan de gang met deze klacht - en andere diverse klachten over het examen Nederlands havo.

Voor de rest waren er meer examens: zo maakte het vmbo vandaag haar examen Nederlands, hielden de havisten zich bezig met het examen kunstgeschiedenis en de verschillende wiskundes en waagden de vwo'ers zich aan Latijn en M&O.

Ondanks het geringe aantal mensen dat examen doet in Latijn, leverde het toch nog bijna 1000 klachten op. Veel leerlingen vertelden het LAKS dat de proefvertaling erg moeilijk werd gevonden, in tegenstelling tot het tekstverklaren: dat was een makkie.

Over de rest van de examens hoor je morgen meer! Na een drukke, maar ook zeker hele nuttige dag wens ik jullie allemaal een goede nacht.

Ze mogen ook wel iets zeggen over de hoeveelheid klachten over M&O. >;)

Dobby91

Moet toegeven dat er bij ons af en toe wel wat strijd is tussen de luie en de hardwerkende mensen. :P De hardwerkende mensen gunnen de luie mensen geen hoog cijfer en de luie mensen vinden de hardwerkende mensen studies. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:37

Gittekit schreef:
Moet toegeven dat er bij ons af en toe wel wat strijd is tussen de luie en de hardwerkende mensen. :P De hardwerkende mensen gunnen de luie mensen geen hoog cijfer en de luie mensen vinden de hardwerkende mensen studies. :=

Én vaak halen de luie mensen alsnog hogere cijfers. :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:41

Jep.. :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:41

Pff wat gaat het hard hier!

Ik dacht dat ik m&o goed vernaaid had, maar heb net ff gekeken en het valt me reuze mee! Tussen 4.2 en 6.2! Hoop op een soepele norm :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:43

Norm zal wel soepel zijn naar aanleiding van de hoeveelheid klachten

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:49

Ik hoop maar dat zij ook inzien dat het te lang en te moeilijk was dan. :=

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:52

Dat klagen zin heeft, las je al eerder op Examen.nl. Al komen bij het LAKS niet alleen negatieve klachten binnen. Zoveel bleek wel afgelopen maandag.

Een leerling van het VWO belde namelijk met de eindexamenklachtenlijn om zijn beklag te doen over het examen Nederlands. De jongen was binnen een uur klaar en belde met het LAKS om te vertellen dat dit het “makkelijkste examen ooit” moet zijn geweest.

Hahaha dat je dan gaat bellen _O-

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:53

Ja ik had het dus niet af! Veel te veel vragen..ga morgen ff een klacht indienen..voorgaande examens had ik binnen de 3u af!

Nu lekker slapen :*

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:54

De komende twee weken houden wij je op de hoogte van de opvallendste klachten. Om alvast een indruk te krijgen van wat er allemaal mis kan gaan, hier enkele (ludieke) klachten van vorig jaar.

Knappe surveillant
Een scholiere uit Nijmegen vond haar surveillant zo knap, dat ze steeds afgeleid werd tijdens het maken van haar examen.

Afstotelijk
In het examen Engels zat een vraag bij een tekst over homoseksualiteit. Een jongen uit Bilthoven kon de vraag niet beantwoorden, omdat hij streng christelijk is en de tekst zeer afstotelijk vond.

Onwelriekend
Bij het LAKS kwamen verschillende klachten binnen over onwelriekende surveillanten. Sommigen stonken zó erg, dat examenkandidaten er door werden afgeleid.

Vastgelopen
Twee havo-leerlingen klaagden over het examen economie. Dat was zo moeilijk, dat hun rekenmachines vastliepen tijdens het maken van de berekeningen.

Duiven
In Leiden hadden examenkandidaten last van rondvliegende duiven in de gymzaal. Vanwege het warme weer hadden docenten de ramen opengezet.

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:54

R_obin schreef:
Dat klagen zin heeft, las je al eerder op Examen.nl. Al komen bij het LAKS niet alleen negatieve klachten binnen. Zoveel bleek wel afgelopen maandag.

Een leerling van het VWO belde namelijk met de eindexamenklachtenlijn om zijn beklag te doen over het examen Nederlands. De jongen was binnen een uur klaar en belde met het LAKS om te vertellen dat dit het “makkelijkste examen ooit” moet zijn geweest.

Hahaha dat je dan gaat bellen _O-

En door zulke mensen krijgen wij dus een poepnormering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:55

R_obin schreef:
De komende twee weken houden wij je op de hoogte van de opvallendste klachten. Om alvast een indruk te krijgen van wat er allemaal mis kan gaan, hier enkele (ludieke) klachten van vorig jaar.

Knappe surveillant
Een scholiere uit Nijmegen vond haar surveillant zo knap, dat ze steeds afgeleid werd tijdens het maken van haar examen.

Afstotelijk
In het examen Engels zat een vraag bij een tekst over homoseksualiteit. Een jongen uit Bilthoven kon de vraag niet beantwoorden, omdat hij streng christelijk is en de tekst zeer afstotelijk vond.

Onwelriekend
Bij het LAKS kwamen verschillende klachten binnen over onwelriekende surveillanten. Sommigen stonken zó erg, dat examenkandidaten er door werden afgeleid.

Vastgelopen
Twee havo-leerlingen klaagden over het examen economie. Dat was zo moeilijk, dat hun rekenmachines vastliepen tijdens het maken van de berekeningen.

Duiven
In Leiden hadden examenkandidaten last van rondvliegende duiven in de gymzaal. Vanwege het warme weer hadden docenten de ramen opengezet.

_O- _O-

Die hadden wij maandag ook gedaan, na Nederlands. Nou ja, een jongen dan.
"Jaaa en ze had geen slipje aan!"

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:57

Waar haal je die vandaan?:P

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:58

:')

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:58

Ach joh door 1 iemand die het makkelijk vond krijg je echt niet meteen een slechte normering. Ik vind het wel grappig. :')

Ik vond die op: http://www.examen.nl

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:01

Die van die duiven ook. := T zal je gebeuren

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:04

Maar lieve mensjes. <3
Ik ga mn bedje opzoeken, kunst mensen heel veel succes morgen en de rest: Leerse!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:16

FantasyB schreef:
Ik denk trouwens dat ik maar weer eens naar het ziekenhuis moet. Ik heb scoliose en hypermobiliteit. De laatste paar weken alleen maar pijn gehad en vandaag al 5 keer door de enkels gezakt. Niet grappig

Ik ben ook hypermobiel.
Heb dan ook in mijn rechter enkel aantal keer enkelbanden gescheurd door het verzwikken.
Ik zwik zelfs mijn enkel om in de beugel.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:23

Nueve schreef:
Ach ja.. We kunnen er wel om gaan lachen, maar er zijn gewoon mensen voor wie dit moeilijk is en hun uiterste best doen om dit te halen..

Mijn voormalig docent Grieks vertelde ook van dat zijn vrouw les gaf op het MBO, en dat die leerlingen gewoon niet viel bij te brengen dat 1/4 gelijk is aan 0,25. Zulke dingen.

Zo heb ik dyscalculie maar is niet vast te stellen omdat er nog geen goede onderzoeken voor zijn.
Ja toetsen op zeg groep 8 niveau.
Daar heb ik al de grootste moeite mee zonder rekenmachine.
Maar ja wel te doen natuurlijk voor iemand uit 6vwo.
Dus dan komt het niet uit de test.
Maar ik kan geen klok kijken, ken de tafels niet, delen kan ik al helemaal niet, aftellen ook zeeeer moeizaam. Zie geen logica in rekensommen zoals bij natuurkunde en scheikunde en wiskunde.
Ik weet totaal niet wat te doen. Algebraïsche handelingen blijven ook niet hangen dus voor mij lijkt het of ik het steeds weer opnieuw moet leren.
Tel nog op mijn vingers of doormiddel van dobbelstenen in mijn hoofd.
Omrekenen kan ik ook niet d.m.v die maattabellen.
Nou je snapt wel hoe ik dus op zie tegen de examens wiskunde,scheikunde/natuurkunde.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 01:00

Succes allemaal morgen!

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:40

Kunst!! Nog snel even een samenvatting doorlezen :)