Ik heb zo scheikunde.. 150 minuten, 2.5 klokuur dus.
Dinsdag heb ik de laatste echte toets. Maar iedereen moet dan ook een tekst voor Nederlands maken, ondanks dat het vak als is afgesloten. Op zich wel fijn, je hoeft het niet voor te bereiden en dan weet je een beetje waar je staat voor je examen.
Miriam91
Geplaatst: 26-03-10 11:22
Onze school is weer lekker irritant bezig. Na de laatste se-week hebben wij ook examentraining. Maar dat is dan 1 lesuur per vak. Ik heb dus op maandag 50 minuten examentraining voor Natuurkunde, maar dat heeft toch helemaal geen zin? Dan zit je er na 50 min. net lekker in en dan kun je alweer stoppen. Het is toch handiger om 2 uur of misschien wel 3 uur te doen? En wij hebben scheikunde examentraining op vrijdag. Maar alle vrijdagen vallen uit. Eerst herkansingen, dan kloosterdagen (van andere jaarlagen), koninginnedag, hemelvaart en dan is het alweer examentijd. Pfff goed geregeld!
NieneWiep
Geplaatst: 26-03-10 11:25
Lekker is dat Miriam!... Onze examentrainingen op school duren van 09:00 - 17:30, lijkt me iets nuttiger.
Ben alweer terug van school, net Nederlands recensie moeten schrijven. Ging lekker makkelijk en snel omdat ik hem dus al gemaakt had. Nu ga ik me helemaal storten op Vietnam. Als dat lukt...
Miriam91
Geplaatst: 26-03-10 11:35
NieneWiep schreef:
Lekker is dat Miriam!... Onze examentrainingen op school duren van 09:00 - 17:30, lijkt me iets nuttiger.
Zie, dat zegt iedereen bij ons op school ook. 1 uurtje is niet genoeg als je in mei 3 uur moet zitten. Daar gaan we met z'n allen nog even flink over zeuren natuurlijk
Hm, bij ons gaat alles ook gewoon per lesuur hoor.. Docent behandelt de stof kort opnieuw, geeft samenvatting op papier en bijbehorende oud-examen opdrachten.. Zelf maken en dan weer bespreken e.d.
Dat klinkt meer als een les dan examentraining. Dat houdt, lijkt mij, in dat je echt getraind wordt voor de examens door bepaalde technieken etc te leren. Dat lukt niet in een uurtje.
Tentamenweek is klaaaaaaar Jeeeej! Eindelijk! Nu lekker even genieten van een paar weekjes iets rustiger aan en dan even CSE doen! Whiehoe! Ga nu lekker even op de boerderij ontspannen!!
Net mijn laatste natuurkunde schoolexamen ooit gehad, yay! (het cijfer wil ik NIET weten )
Anna
Geplaatst: 26-03-10 14:23
Joonsel schreef:
Jup, is hier op school gebruikelijk (2 of 3 uur), zodat je kan wennen voor de CSE's
Oei, dat is best pittig Wij doen ook wel eens oefenexamens van 2,5 uur, maar niet voor de SE toetsen. Die examens tellen dan nergens voor mee en iedereen doet maar wat en is na een uur weg, helpt niet echt
Wat zijn er al veel klaar zeg! Ik heb net mijn 2e toets gehad, wiskunde, gin best wel....slecht
Ik doe het altijd zo: paprika, tomaat en mais bakken en een beetje ui. Gehakt bakken, met tacokruiden erover of soms met een kruidenmix. Guacemole maken En dan op tortilla's, met veel parmezaanse kaas, sla en wrapsaus
NieneWiep
Geplaatst: 26-03-10 15:28
Klinkt lekker! Wij doen meestal met tomaat, gehakt, sla en zure room of met sla, zalm en saus.
Hmmmm, ik ga toch wraps maken Het water loopt me in de mond bij het zien van jullie posts
Ik doe dan komkommer, kaas, sla, vega-gehakt, avodado's en een wit iets er overheen, wat de meeste mensen er volgens mij overheen doen Weet iemand wat dat is? is dat de zure room?