Lindy1982 schreef:ik vind het een beetje een verkeerde insteek om een baan mee te gaan zoeken..
Ik zoek een baan waar ik veel geld in verdien..
Niks mis mee hoor, als je een dure hobby hebt...
Lindy1982 schreef:met een normaal minimumloon kan je gewoon een paard onderhouden mits je goedmet je geld omgaat..
Keep on dreaming...
Een paard (goed) onderhouden met een minimum inkomen en daarnaast ook nog in je levensonderhoud (en eventueel dat van je gezin), verzekeringen, auto etc. te voorzien is echt niet te doen...
Lindy1982 schreef:maar een studie gaan volgen omdat het goed betaald vind ik de verkeerde insteek..
Waarom? Als een goed betaalde baan er voor zorgt dat je daardoor je passie kunt beleven is ook een hele goede motivatie voor een baan. Ik doe al jaren niets anders. Ik zou niets liever willen dan de hele dag te paard zitten, maar daar verdien ik mijn brood en het onderhoud van mijn paarden niet mee. Met mijn huidige baan kan ik goed mijn paarden onderhouden, leuke dingen doen, op vakantie, in een leuk huis wonen, een auto rijden, lessen nemen etc. etc.
Qua studie/werk moet je gewoon een realistische keuze maken, geen geromantiseerde keuze.
Lindy1982 schreef:heel veel studiekosten en jaren verder..
Tsja, de kosten gaan voor de baten uit... Je kan het ook zien als een investering
Bovendien: als je een goede (hogere) opleiding hebt gedaan kun je later altijd nog beslissen in een dierenwinkel of zo te gaan werken als je dat echt leuker vindt. Andersom gaat dat niet.