Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MISTRAL94 schreef:Waardering? Zolang die winkelmedewerkers niet uitgebreid hun weekend zitten te bespreken als ik iets af wil rekenen horen ze van mij geen kwaad woord. Maar volledig genegeerd worden of behandeld worden zoals sommige mensen hier in het topic doen vind ik ronduit onbeschoft en zul je van mij geen waardering krijgen.
Maanling schreef:ohja, dat terugtellen! Dat schijnt ook zoooooo 1995 te zijn. Doet niemand meer!
'zo, en dan hier 7,60 terug' *kwak, in hand*
Ik vond het in mijn winkeljaren juist prettig om terug te tellen.

Maanling schreef:nou, als je aan de kassa zit vind ik eigenlijk dat je dat moet kunnen. Ik kon het ook niet (dacht ik) dus ben thuis gaan oefenen. Is zooooo simpel.
Marley schreef:in een winkel vind ik ook wel dat je moet kunnen terugtellen, zeker in een supermarkt ofzo. Ik kan er inderdaad ook niet tegen als ik geld in m'n hand gekwakt krijg. Als er teruggeteld word kun je namelijk meteen controleren of het goed gaat (cassiere en klant).

LauraMc schreef:[***] schreef:in een winkel vind ik ook wel dat je moet kunnen terugtellen, zeker in een supermarkt ofzo. Ik kan er inderdaad ook niet tegen als ik geld in m'n hand gekwakt krijg. Als er teruggeteld word kun je namelijk meteen controleren of het goed gaat (cassiere en klant).
Ik zeg meestal "Ik geloof het wel hoor", als mensen de hele lijst van centen gaan opnoemen. Mocht het fout zijn dan is dat mijn probleem.

Nathalie schreef:Je moet je gewoon anders opstellen naar dat soort klanten toe, is mijn ervaring. Als er in mijn winkel iemand binnenkomt waarvan ik weet dat diegene graag 'zo praat', dan praat ik tegen diegene alsof het mijn beste vriend is en dan zijn ze ineens een stuk aardiger en de keren daarop volgend ook. Ik heb mensen waar ik ontzettend vriendelijk tegen ben, met u aanspreek, alsjeblieft en dankjewel zeg, tot ziens en een fijne middag etc. Maar tegen dat soort mensen is het gewoon Hai, dankje, en doei! En banketstaaf over van alles en nog wat tussendoor, hoe het met ze gaat enzo.
En idd wel zo kort mogelijk zodat ze ook snel weer weg zijn.

Ik kan moeilijk 5 minuten wachten met die container, en omrijden is veelal geen optie. Maanling schreef:nou, als je aan de kassa zit vind ik eigenlijk dat je dat moet kunnen. Ik kon het ook niet (dacht ik) dus ben thuis gaan oefenen. Is zooooo simpel.
.