1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:50

Toen ik nog op school zat (MBO ) moest ik veel dingen inhalen omdat ik destijds op B niveau examen had gedaan dus ik moest nu aparte lessen volgen om mijn c niveau in te halen.

Ik moest 2 a 3 uur reizen met de bussen ( 3 keer overstappen ) en had 4 dagen in de week les van half 9 tot half 5 dus ik ging meestal rond 6 uur in de ochtend weg ( 5 uur opstaan ) en was s avonds rond half 8 / 8 uur weer thuis .
en dat 4 keer per week op vrijdag was ik om 3 uur uit maar aangezien de spits dan vroeg was ,was ik ook altijd laat.
Ik had alleen theorie en geen praktijk door onder meer deze reden ben ik in mn 2e jaar gestopt.
Ik deed een dierenopleiding en heb amper dieren aangerakt

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:53

Nelleke1 schreef:
Jullie hebben vast wel gehoord dat de school uren zijn verhoogt naar 1040 uur en dat er in heel nederland op elke school een 9de uur bij zal komen hier zijn we het niet mee eens daarom willen we gaan staken op vrijdag 23-11 -07 meteen na de eersste pauze op het schoolplein en de lessen te weigeren te volgen stuur dit door naar iedreen die je in je lijst heb staan!

dit krijg ik al 1000x gestuurd op MSN en wie staat er morgen? helemaal NIEMAND dat weet ik bijna zeker, grote plannen waar weer niets van terecht komt achja ik kan er niet mee zitten allemaal, vind het allemaal best gezellig op school (behalve een aantal dan maar dat houd je altijd)

redrumfox daar had ik bij willen zijn die filmjes zien er grappig uit

Dit krijg ik net ook toe gestuurd, nouja, ik kijk wel even of er echt iets gaat gebeuren anders ga ik er wel mooi bij staan Tong uitsteken

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:24

Ha, als wij tot het 10e uur naar school moeten hebben wij tot kwart voor 8. Nagelbijten / Gniffelen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:43

de mensen die hier ons de les aan het vertellen zijn die hebben geen idee hoe het op school aan toe gaat. Verootje bijvoorbeeld zegt dat wij 6 uur hebben en dat is niet eens zo Verward

De meeste mensen hier hebben 8-10 uur per dag les dat is nog meer dan 40 uur per week werken ....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:46

Die vergelijking gaat volgens mij niet helemaal op, want wat ik er van begrepen heb is een lesuur geen 60 minuten, terwijl een arbeidsuur dat wel is.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:52

mijn lessen duren in totaal op een dag 8 uur met een dag 9 uur Lachen exl. pauze van 25 minuten.

Dat is toch echt 41 uur per week Knipoog en dan komt er het huiswerk + leerwerk bij.. Dan de paarden nog, je baantje extra Lachen

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:13

Uit mijn CAO: "een werknemer met een 38-urige werkweek heeft een arbeidsduur van 1976 uren per jaar. Hij heeft recht op 200 vakantieuren."
Iemand met een 38-urige werkweek werkt dus 1776 uren (van 60 minuten) per jaar.

Hiermee wil ik niet zeggen dat klagen over het onderwijs in mijn optiek niet redelijk is. Als jullie de kwaliteit van de lessen niet goed vinden mag je daar best over klagen. Maar klagen dat je zoveel naar school moet vind ik een beetje overdreven.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:40

hier is de driekwart aan het staken.
ik zit nu met 8 van de 24 leerlingen in een lokaal te computeren.
lekker rustig.
de docent is naar de staking.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:40

ik doe niet mee aan de staking, ik ben nu aan het leren en hw aan het maken,,, hoef ik het thuis niet meer te doen Lachen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:42

wij moeten in het lokaal computeren.
dus k ga maar bokken Clown

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:56

vind ik zonde van mijn tijd Nagelbijten / Gniffelen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:35

Roxx schreef:
Uit mijn CAO: "een werknemer met een 38-urige werkweek heeft een arbeidsduur van 1976 uren per jaar. Hij heeft recht op 200 vakantieuren."

Hiermee wil ik niet zeggen dat klagen over het onderwijs in mijn optiek niet redelijk is. Als jullie de kwaliteit van de lessen niet goed vinden mag je daar best over klagen. Maar klagen dat je zoveel naar school moet vind ik een beetje overdreven.

idd... en de 12 weken vakantie, waarvan 2 maanden ( Bloos!) zomervakantie wordt natuurlijk niet meegeteld... Scheve mond Pfoei.. mocht willen dat ik dat had.

Trouwens... dagen van 9 uur 's ochtends tot 1930 's avonds zijn op mijn school ook normaal hoor. Zit ook nog wel eens van 900 tot 2200 uur op school, en dan heb ik ook geen tijd voor mijn paard Knipoog

Hilde_q schreef:
de mensen die hier ons de les aan het vertellen zijn die hebben geen idee hoe het op school aan toe gaat. Verootje bijvoorbeeld zegt dat wij 6 uur hebben en dat is niet eens zo Verward

Als dit niet zo is, hebben jullie op school dus nóg meer vrije dagen dan dat ik heb uitgerekend Knipoog Of jullie gaan meer uur naar school dan 1040.

En ik kan er gewoon niet tegen dat er mensen zijn die uberhaupt dúrven zeuren dat ze naar school MOGEN. Ik weet miljoenen andere kinderen die ozo graag zouden willen ruilen Ja
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-11-07 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:37

wij hebben amper vakantie ...? herfst, kerst en mei vakantie ..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:38

en voorjaarsvakantie, en zomervakantie ???

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:56

ja maar dat is niet tijdens school he de zomervakantie Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:57

voorjaarsvakantie is voor de toetsweek en dat is dus alleen maar leren, leren, leren en leren .

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:08

Volgens mij is Purmerend het er ook niet mee eens.

Bij ons is er een staking van lln geweest.

In totaal volgens mij 3 scholen, ze zijn de weg op gelopen, alles geblokkeerd, met eieren gegooit, vuilnisbakken, afval echt van alles.

Decanen, deelschoolleiders, leraren en poltie werden bekogeld met eieren, 10tallen mensen opgepakt.

Ik moet wel zeggen, in het begin ging iedereen gewoon zingen, schreeuwen en blokkeren.
Toen er politie bij kwam, begonnen ze te gooien, schelden. Toen liep het dus uit de hand.

Al met al, vond ik het zelf een goede actie, alleen de eieren, vuilnisbakken ed hoefde niet gegooid te worden. Al die kleintjes werden er hardstikke bang van..maar bleven staan, want als je weg liep kreeg je een ei in je nek...Belachelijk....

Ben zelf ook 2 keer naar binnen gegooit. 1 keer door een deelschoolleider, en 1 keer door politie..Gelukkig hebben ze me niet mee genomen (Heb trouwens niets gedaan, alleen gekeken)

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:15

Roxx schreef:

hier ben ik het helemaal mee eens.

idd als je later een baan hebt krijg een bepaald aantal contract uren die je op jaar basis moet draaien.
en dan de mensen die klagen dat ze weinig vakantie hebben,als je straks een baan hebt heb je nog veel minder vakantie,dan kan je het doen met 4 weken in het jaar.

okey dat jullie staken over de kwaliteit van de les is prima ga ik niks verder over zeggen.maar de manier waarop er gestaakt word moeten sommige mensen zich rot schamen!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:31

Kangaroo_Syl schreef:
Ik moet wel zeggen, in het begin ging iedereen gewoon zingen, schreeuwen en blokkeren.
Toen er politie bij kwam, begonnen ze te gooien, schelden. Toen liep het dus uit de hand.

Dit is bij ons ook gebeurt

We zijn met onze school naar het gemeente huis gegaan, en vanuit daar de andere scholen laten komen die ook al staakten.
Eerst was het alleen maar een beetje schreeuwen en juichen, toen kwam politie er bij, verder niets aan de hand.
Later werd er ook met brood en flesjes drinken gegooid.. en toen zijn er dus ook eieren op gehaald. Allemaal tegen het gemeente
huis aan gegooid, volgens mij zijn er daarom 5 mensen opgepakt, of hebben iig een waarschuwing gekregen.
Na ongeveer 2 uur hebben we een toespraak gekregen van iemand van 't gemeente huis die over de scholen ging (weet even
niet meer hoe het heet)

Dat met eieren gooien vond ik wel te ver gaan, maar voor de rest heb ik het heel gezellig gehad Haha!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:56

bij ons zijn de leerlingen naar huisgestuurt die niet gingen staken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:00

Wij hebben vandaag ook een staking gehad na de ochtendpauze. Ikzelf heb niet meegedaan, zat lekker met een zak Bugles in de aula. De rest is het schoolplein opgegaan. De leerkrachten ed hadden moeite om de groep (ong 1000 man) onder controle te houden. Alle lessen na het 4e zijn uitgevallen + alle toetsen vanwege de onrust rond school. Het is een klein beetje uit de hand gelopen, maar ik kan er niet te veel over zeggen omdat ik er zelf niet bij was.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:03

Wij hadden vandaag ook al staking! Er probeerde 2 leraren even 1000 leerlingen terug te krijgen Tong uitsteken Als je bij google 'Hendrik pierson college staking' intypt staat er dat van onze school al 863 mensen zich voor die staking hadden ingeschreven. Er stonden een paar leraren te kijken alsof ze zichzelf amuseerden!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:04

_Nicky schreef:
Wij hebben vandaag ook een staking gehad na de ochtendpauze. Ikzelf heb niet meegedaan, zat lekker met een zak Bugles in de aula. De rest is het schoolplein opgegaan. De leerkrachten ed hadden moeite om de groep (ong 1000 man) onder controle te houden. Alle lessen na het 4e zijn uitgevallen + alle toetsen vanwege de onrust rond school. Het is een klein beetje uit de hand gelopen, maar ik kan er niet te veel over zeggen omdat ik er zelf niet bij was.

zo ging het bij ons ook maar dan moet 2000 man rekenen die de school bekogelen met eieren en naar andere scholen rennen Nagelbijten / Gniffelen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:06

elmo_browny schreef:
_Nicky schreef:

zo ging het bij ons ook maar dan moet 2000 man rekenen die de school bekogelen met eieren en naar andere scholen rennen Nagelbijten / Gniffelen

Ja dat naar een andere school rennen hebben ze hier ook gedaan en een ruitje ingegooid daar. Dat gaat dan weer nergens over vind ik. Nagelbijten / Gniffelen

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:06

Hahaha! bij ons is de krant gekomen, hart van nederland, rtv oost, radio omroep Haha! nouja, het heeft wel iets opgeleverd dus!