Shannie schreef:Dr wordt van onze school iig een cijfer tussen de 9 en de 10 opgestuurd voor M&O....
Jou cijfer??
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shannie schreef:Dr wordt van onze school iig een cijfer tussen de 9 en de 10 opgestuurd voor M&O....

Kim_89 schreef:Prima!
Heeft te maken met de opening van het Suezkanaal. Dat was een nieuwe verbinding die de reis naar Azië verkortte. De verbinding liep eerst door Straat Sunda (opening tussen West Java en Oost Sumatra) maar met de nieuwe verbinding door Straat Malakka (Noord Sumatra). Het gezag in Sumatra was nog niet zo groot omdat men er nog niet genoeg macht had, dus die macht wilde men uitbreiden. Dus men ging naar Atjeh, een belangrijke plaats in Noord Sumatra en probeerde de sultan daar ten val te brengen en de macht over te nemen. Maar Atjeh liet dit niet zomaar van zijn kant gaan en begon met bloederige guerilla-aanvallen (1873). Terugvechten werkte niet meteen, dus men ging proberen om het op diplomatieke weg te doen en plaatselijke hoofden jaargelden te betalen om hen aan het gouvernement in Batavia te binden. Maar de hofden liepen meteen over naar hun landgenoten en staken het geld in hun zak. De Nederlanders werden laaiend en de oorlog wakkerde verder aan met vele doden tot gevolg. Pas in begin 1900 kwam er een einde aan de oorlog en werd Atjeh gepacificeerd
Kim_89 schreef:Klopt ook wel, maar dat was dus door het suezkanaal maar dat boeit ook even niet denk ik
Alytje schreef:rommie schreef:Pff als ik jullie verhalen zo hoor ben ik echt enorm blij dat ik mijn keuzevak (bio 1) al afgesloten heb, moet er niet aan denken dat ik nóg een examen zou hebben
Huh dus jij hoeft geen examen te doen in een keuzevak? Ik heb ook biologie 1 gedaan. Maar dat is toch niet genoeg? Ik moest er nog een keuzevak bij doen waar je ook examen in doet.
Ik heb maar 22 punten, dat wordt vast geen 4,8
Maar als jij nu zakt en je zou zonder dat keuzevak slagen, dan mag je die toch wel laten vallen neem ik aan? rommie schreef:Pff als ik jullie verhalen zo hoor ben ik echt enorm blij dat ik mijn keuzevak (bio 1) al afgesloten heb, moet er niet aan denken dat ik nóg een examen zou hebben
Geschiedenis begint me een beetje de neus uit te komen
Alytje schreef:Maar wacht even, jullie hebben dus biologie 1 aan het eind van de 4e afgesloten en dat was het? Hoef je geen extra keuzevak om examen in te doen?
viefdepief schreef:Alytje schreef:Maar wacht even, jullie hebben dus biologie 1 aan het eind van de 4e afgesloten en dat was het? Hoef je geen extra keuzevak om examen in te doen?
Ik heb biologie1 pas in de 5e afgesloten. Wij hadden 2x een halfjaar.
Maar ik hoef géén examen te doen in een keuzenvak omdat ik er maar 1'tje hoefde te kiezen!
Narya schreef:Ik zou rond de 43 punten uitkomen, denk ik.
eefangel schreef:heb je dat dan afgesloten met een cijfer op je diploma vief?

zat ik daar ineens

Wij moesten gewoon een minimaal aantal uren aan keuzevakken vullen en daar was Biologie1 genoeg voor. Ik had eerst Biologie 1+2, maar bij 1 heb ik al met geluk een 6je gehaald, dus het leek me slimmer om 2 maar niet te doen
Heb daarnaast toch nog maar informatica gedaan in de 5e en half jaar 6e en dat afgesloten met een 7
rommie schreef:Pff als ik jullie verhalen zo hoor ben ik echt enorm blij dat ik mijn keuzevak (bio 1) al afgesloten heb, moet er niet aan denken dat ik nóg een examen zou hebben
Geschiedenis begint me een beetje de neus uit te komen
)