Iedereen hier ook een gelukkig 2009!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

palousa_boy schreef:nee ik hoop dat ze niet van suiker zijn nee, maar die meiden zoiets laten doen heeft een paar nadelen..
- het duurd een eeuwigheid
- het gebeurd maar half
- er blijft niks van die meiden over
- ze zijn niet handig genoeg (kan je overigens wel leren maar dat kost tijd..)
- ze zijn niet sterk genoeg.
als ik zelf de hele dag sta te scheppen (mesten, 3 of 4 banen ingooien en de bodem van de molen vlak maken) ben ik al aardig op, ik wil niet weten hoe hun zich dan voelen..
Kit_for_ever schreef:Hemel, jij hebt ook niet bepaald vertrouwen in het andere geslacht Palousa...
Vergeet niet dat er ook meiden zijn die zichzelf het snot voor de ogen werken, werkelijk álles laten staan om maar te (kunnen) laten zien dat ze wél weten wat werken is, álle klusjes aanpakken, die voor dag en dauw hun nest uitkomen om zichzelf 3 slagen in de rondte te werken voor (bijv.) mensen die het zelf verdommen!
Helaas wordt dit vaak op geen enkele wijze gewaardeerd door de mensen waarvoor je dit allemaal doet. Doe je het wel dan hoor je niemand (in positieve noch negatieve zin), doe je het niet dan ben je de luie stagiaire die géén idee heeft wat 'werken' nou eigenlijk inhoudt en die toch echt beter achter de kassa plaats kan nemen..
Ikzelf heb veel ervaring in het werk op een grote stal waar ik heel veel stagiaires (van zowel paardensport als houderij opleidingen) heb zien komen en gaan. Ik ben met je eens dat er heel veel liever lui dan moe zijn en écht geen stap harder gaan lopen op momenten dat dat wel gewenst zou zijn. Gevolg hiervan is dat het werk wat de andere (hardwerkende, werkziende, gemotiveerde, gedreven) stagiaires uitvoeren niet wordt gezien/opgemerkt. 1 + 1 is nog altijd 2, en je kunt begrijpen dat dit de motivatie van deze gedreven stagiaire niet op een gunstige manier beinvloedt.
Het punt wat ik wil maken is dat het gemiddelde stagebedrijf wel iets meer positieve aandacht mag schenken aan degenen die dat ook verdienen.
Kit_for_ever schreef:Hemel, jij hebt ook niet bepaald vertrouwen in het andere geslacht Palousa...
Vergeet niet dat er ook meiden zijn die zichzelf het snot voor de ogen werken, werkelijk álles laten staan om maar te (kunnen) laten zien dat ze wél weten wat werken is, álle klusjes aanpakken, die voor dag en dauw hun nest uitkomen om zichzelf 3 slagen in de rondte te werken voor (bijv.) mensen die het zelf verdommen!
Helaas wordt dit vaak op geen enkele wijze gewaardeerd door de mensen waarvoor je dit allemaal doet. Doe je het wel dan hoor je niemand (in positieve noch negatieve zin), doe je het niet dan ben je de luie stagiaire die géén idee heeft wat 'werken' nou eigenlijk inhoudt en die toch echt beter achter de kassa plaats kan nemen..
Ikzelf heb veel ervaring in het werk op een grote stal waar ik heel veel stagiaires (van zowel paardensport als houderij opleidingen) heb zien komen en gaan. Ik ben met je eens dat er heel veel liever lui dan moe zijn en écht geen stap harder gaan lopen op momenten dat dat wel gewenst zou zijn. Gevolg hiervan is dat het werk wat de andere (hardwerkende, werkziende, gemotiveerde, gedreven) stagiaires uitvoeren niet wordt gezien/opgemerkt. 1 + 1 is nog altijd 2, en je kunt begrijpen dat dit de motivatie van deze gedreven stagiaire niet op een gunstige manier beinvloedt.
Het punt wat ik wil maken is dat het gemiddelde stagebedrijf wel iets meer positieve aandacht mag schenken aan degenen die dat ook verdienen.
ik probeer de toekomstige stagiar alleen maar aan te moedigen om juist eens wel je best te doen, ik zal je zeggen, dat is te eerste voor jezelf een stuk leuker en je omgeving zal het ook echt waarderen want er is niets zo irritant dan ongeinteresseerd tuig dat op je bedrijf rond loopt.
Kit_for_ever schreef:En naar die mensen (die laten zien dat ze het kunnen) mag best wel een keer duidelijk gemaakt worden dat het werk wat zij doen gewaardeerd wordt. Ik zeg niet dat er niet gewerkt kan worden zonder af en toe een compliment, maar het komt de motivatie wel ten goede!
tuurlijk word je als stagiaire ooit personeel. Maar je kan jonge, nieuwe studenten ook eerst eens kennis laten maken met het vak, begeleiden daarin (anders leren ze er geen snars van, snappen ze het niet, schiet het niet op, enz enz) dan dat je ze meteen in het diepe gooit: Hop, doe dit, dit en dat. En het liefst ook nog super snel! Die mensen kunnen dat gewoonweg nog niet.. Als je als leek, groentje what ever het vak wilt leren, kunnen ze niet van je verwachten dat je alles meteen goed, snel en weet ik het allemaal kan.. En daar komt de motivatie aan bod lijkt mij.. Als ze het willen leren, dan zijn ze binnen no time een stuk sneller en beter.. Maar dan moeten ze ook wel aangespoort, begeleidt, gesteund worden..
juval schreef:het is nooit mijn ambitie geweest om mijn brood in de paarden te gaan verdienen, het is een leuke hobby en dat is voor mij genoeg.
maar wat ik niet begrijp is dat een (goed aangeschreven) opleiding zoals ze die in Deurne geven zo wordt afgeraden. Is het niet zo dat zo'n diploma dat je daar kan halen je eerder aan een baan in de paarden helpt dan zonder? Als je bijvoorbeeld les wilt gaan geven op een erkende manege, dan is zo'n diploma toch vereist? of is dat niet zo?
KiWiKo schreef:vegen kan iedere boerenlul.............. of je het vol overtuiging doet of zuchtend en steunend is een tweede![]()
zijn er toch een klein aantal die serieus niet kunnen vegen!!
( denke ze zelf)
KiWiKo schreef:vegen kan iedere boerenlul.............. of je het vol overtuiging doet of zuchtend en steunend is een tweede![]()
dan heb ik het alleen nog maar over het vasthouden van een bezem _Sanneman_ schreef:ho ho.. denk niet dat het als zeuren bedoeld istuurlijk word je als stagiaire ooit personeel. Maar je kan jonge, nieuwe studenten ook eerst eens kennis laten maken met het vak, begeleiden daarin (anders leren ze er geen snars van, snappen ze het niet, schiet het niet op, enz enz) dan dat je ze meteen in het diepe gooit: Hop, doe dit, dit en dat. En het liefst ook nog super snel! Die mensen kunnen dat gewoonweg nog niet.. Als je als leek, groentje what ever het vak wilt leren, kunnen ze niet van je verwachten dat je alles meteen goed, snel en weet ik het allemaal kan.. En daar komt de motivatie aan bod lijkt mij.. Als ze het willen leren, dan zijn ze binnen no time een stuk sneller en beter.. Maar dan moeten ze ook wel aangespoort, begeleidt, gesteund worden..