Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:42

Maar je kiest daar toch als stagebedrijf zelf voor, om je stagieres te ontlasten van dat zware werk? Waarom laten jullie de stagieres niet gewoon dat zware werk doen? Ze zijn toch niet van suiker? Lachen

Iedereen hier ook een gelukkig 2009!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:54

nee ik hoop dat ze niet van suiker zijn nee, maar die meiden zoiets laten doen heeft een paar nadelen..

- het duurd een eeuwigheid
- het gebeurd maar half
- er blijft niks van die meiden over
- ze zijn niet handig genoeg (kan je overigens wel leren maar dat kost tijd..)
- ze zijn niet sterk genoeg.

als ik zelf de hele dag sta te scheppen (mesten, 3 of 4 banen ingooien en de bodem van de molen vlak maken) ben ik al aardig op, ik wil niet weten hoe hun zich dan voelen..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:55

Oke, dat klinkt allemaal wel vrij logisch ja Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:01

palousa_boy schreef:
nee ik hoop dat ze niet van suiker zijn nee, maar die meiden zoiets laten doen heeft een paar nadelen..

- het duurd een eeuwigheid
- het gebeurd maar half
- er blijft niks van die meiden over
- ze zijn niet handig genoeg (kan je overigens wel leren maar dat kost tijd..)
- ze zijn niet sterk genoeg.

als ik zelf de hele dag sta te scheppen (mesten, 3 of 4 banen ingooien en de bodem van de molen vlak maken) ben ik al aardig op, ik wil niet weten hoe hun zich dan voelen..

gut............... toen ik 25 jaar geleden begon, moest ik het maar gewoon doen, moest het maar gewoon af........... en gedaan worden.....

klagen was overigens niet echt een goed plan Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:42

Hemel, jij hebt ook niet bepaald vertrouwen in het andere geslacht Palousa...

Vergeet niet dat er ook meiden zijn die zichzelf het snot voor de ogen werken, werkelijk álles laten staan om maar te (kunnen) laten zien dat ze wél weten wat werken is, álle klusjes aanpakken, die voor dag en dauw hun nest uitkomen om zichzelf 3 slagen in de rondte te werken voor (bijv.) mensen die het zelf verdommen!
Helaas wordt dit vaak op geen enkele wijze gewaardeerd door de mensen waarvoor je dit allemaal doet. Doe je het wel dan hoor je niemand (in positieve noch negatieve zin), doe je het niet dan ben je de luie stagiaire die géén idee heeft wat 'werken' nou eigenlijk inhoudt en die toch echt beter achter de kassa plaats kan nemen..

Ikzelf heb veel ervaring in het werk op een grote stal waar ik heel veel stagiaires (van zowel paardensport als houderij opleidingen) heb zien komen en gaan. Ik ben met je eens dat er heel veel liever lui dan moe zijn en écht geen stap harder gaan lopen op momenten dat dat wel gewenst zou zijn. Gevolg hiervan is dat het werk wat de andere (hardwerkende, werkziende, gemotiveerde, gedreven) stagiaires uitvoeren niet wordt gezien/opgemerkt. 1 + 1 is nog altijd 2, en je kunt begrijpen dat dit de motivatie van deze gedreven stagiaire niet op een gunstige manier beinvloedt.

Het punt wat ik wil maken is dat het gemiddelde stagebedrijf wel iets meer positieve aandacht mag schenken aan degenen die dat ook verdienen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:09

Kit_for_ever schreef:

Vergeet niet dat er ook meiden zijn die zichzelf het snot voor de ogen werken, werkelijk álles laten staan om maar te (kunnen) laten zien dat ze wél weten wat werken is, álle klusjes aanpakken, die voor dag en dauw hun nest uitkomen om zichzelf 3 slagen in de rondte te werken voor (bijv.) mensen die het zelf verdommen!
Helaas wordt dit vaak op geen enkele wijze gewaardeerd door de mensen waarvoor je dit allemaal doet. Doe je het wel dan hoor je niemand (in positieve noch negatieve zin), doe je het niet dan ben je de luie stagiaire die géén idee heeft wat 'werken' nou eigenlijk inhoudt en die toch echt beter achter de kassa plaats kan nemen..

Ikzelf heb veel ervaring in het werk op een grote stal waar ik heel veel stagiaires (van zowel paardensport als houderij opleidingen) heb zien komen en gaan. Ik ben met je eens dat er heel veel liever lui dan moe zijn en écht geen stap harder gaan lopen op momenten dat dat wel gewenst zou zijn. Gevolg hiervan is dat het werk wat de andere (hardwerkende, werkziende, gemotiveerde, gedreven) stagiaires uitvoeren niet wordt gezien/opgemerkt. 1 + 1 is nog altijd 2, en je kunt begrijpen dat dit de motivatie van deze gedreven stagiaire niet op een gunstige manier beinvloedt.

Het punt wat ik wil maken is dat het gemiddelde stagebedrijf wel iets meer positieve aandacht mag schenken aan degenen die dat ook verdienen.

Amen! Lachen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:31

Kit_for_ever schreef:

ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze wel de interesse hebben en dat is vaak dan weer ver te zoeken en dus zonde van je tijd, dus is het ook niet zo gek dat ze van die saaie klusjes krijgen als paarden poetsen en zadels schoon maken..

de stagiares die wel de interesse hebben bieden we ook wel wat aan (lessen, koetsiersbewijs etc.. )

maar begrijp me niet verkeerd Haha! ik probeer de toekomstige stagiar alleen maar aan te moedigen om juist eens wel je best te doen, ik zal je zeggen, dat is te eerste voor jezelf een stuk leuker en je omgeving zal het ook echt waarderen want er is niets zo irritant dan ongeinteresseerd tuig dat op je bedrijf rond loopt.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:06

Vreemde manier van aanmoedingen heb jij dan... Een manier die mij in ieder geval niet bepaald zou motiveren! Maargoed, ik heb mijn punt gemaakt geloof ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:14

waarom moet een stage begeleider jou aanmoedigen................????

jij moet laten zien dat je het kan

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:29

net alzof er nooit ons best gedaan wordt....

ik weet wel wie ik niet als stage begleider zou willen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:32

En naar die mensen (die laten zien dat ze het kunnen) mag best wel een keer duidelijk gemaakt worden dat het werk wat zij doen gewaardeerd wordt. Ik zeg niet dat er niet gewerkt kan worden zonder af en toe een compliment, maar het komt de motivatie wel ten goede!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:32

en ik weet wie ik wel of niet aan stagaires wil hebben Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:46

Kit_for_ever schreef:
En naar die mensen (die laten zien dat ze het kunnen) mag best wel een keer duidelijk gemaakt worden dat het werk wat zij doen gewaardeerd wordt. Ik zeg niet dat er niet gewerkt kan worden zonder af en toe een compliment, maar het komt de motivatie wel ten goede!

complimenten alom voor meiden/jongens die gewoonweg laten zien wat ze waard zijn

als je het niet erg vind dan geef ik de stagaires die zuchtend en steunend een stalgang van 20 meter vegen een heel wat minder positief verslag mee Lachen

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:17

De ene stagebieder is de andere ook niet trouwens, ik heb op een bedrijf gezeten waar de stagebieder totaal geen motivatie had om mij te begeleiden. Het moet wel een beetje van 2 kanten komen vind ik. Er zijn ook zat bedrijven die de stagiaires als goedkoop personeel zien. Dus eigenlijk zijn er maar weinig echt gemotiveerde stagiaires en echt gemotiveerde stagebieders...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:34

als stagaire ben je ooit personeel............. dus wat zeur je nou?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:40

ho ho.. denk niet dat het als zeuren bedoeld is Knipoog tuurlijk word je als stagiaire ooit personeel. Maar je kan jonge, nieuwe studenten ook eerst eens kennis laten maken met het vak, begeleiden daarin (anders leren ze er geen snars van, snappen ze het niet, schiet het niet op, enz enz) dan dat je ze meteen in het diepe gooit: Hop, doe dit, dit en dat. En het liefst ook nog super snel! Die mensen kunnen dat gewoonweg nog niet.. Als je als leek, groentje what ever het vak wilt leren, kunnen ze niet van je verwachten dat je alles meteen goed, snel en weet ik het allemaal kan.. En daar komt de motivatie aan bod lijkt mij.. Als ze het willen leren, dan zijn ze binnen no time een stuk sneller en beter.. Maar dan moeten ze ook wel aangespoort, begeleidt, gesteund worden..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:45

vegen kan iedere boerenlul.............. of je het vol overtuiging doet of zuchtend en steunend is een tweede Haha! Haha!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:51

juval schreef:
het is nooit mijn ambitie geweest om mijn brood in de paarden te gaan verdienen, het is een leuke hobby en dat is voor mij genoeg.
maar wat ik niet begrijp is dat een (goed aangeschreven) opleiding zoals ze die in Deurne geven zo wordt afgeraden. Is het niet zo dat zo'n diploma dat je daar kan halen je eerder aan een baan in de paarden helpt dan zonder? Als je bijvoorbeeld les wilt gaan geven op een erkende manege, dan is zo'n diploma toch vereist? of is dat niet zo?

Wat ik begrepen heb moet je dan de ORUN Cursus doen, en dat heeft niets mer deurne of paardenhouderij te maken, want die kun je ook zonder diploma van Deurne, Paardenhouderij halen.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:39

KiWiKo schreef:
vegen kan iedere boerenlul.............. of je het vol overtuiging doet of zuchtend en steunend is een tweede Haha! Haha!

Haha, ja dat zou je denken idd Tong uitsteken zijn er toch een klein aantal die serieus niet kunnen vegen!! Vork

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:23

en die moet je leren vegen en motieveren om te vegen.
en dat zien we ieder morge weer
en er zijn er die het nooit leren en andere wel.
en bij sommige uit zonderingen zijn ze niet naars chool gekomen om te vegen Tong uitsteken ( denke ze zelf)

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:38

ik ken verschillende meiden die met veel plezier de opleiding in Deurne hebben gedaan.
2 ervan hebben hier op het dorp hun eigen pensionstal en ze geven ook nog eens fantastisch les.
iedere opleiding heeft zijn voor en nadelen denk dat dat overal het zelfde zal zijn.
en daarbij is Deurne ook nog eens een heel leuk dorp Haha!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:39

Juist!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:31

KiWiKo schreef:

haha wij hebben van die schuine bezems staan.. die kan je goed houden en verkeerd om, als ze ze dan verkeerd om houden, oke, kan gebeuren, dan vertel je dat en als het goed is dan doet die gene daar wat mee.
maar schijnbaar zijn er mensen die na 3 keer nog niet snappen hoe je een bezem moet vast houden Tong uitsteken dan heb ik het alleen nog maar over het vasthouden van een bezem

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:39

_Sanneman_ schreef:
ho ho.. denk niet dat het als zeuren bedoeld is Knipoog tuurlijk word je als stagiaire ooit personeel. Maar je kan jonge, nieuwe studenten ook eerst eens kennis laten maken met het vak, begeleiden daarin (anders leren ze er geen snars van, snappen ze het niet, schiet het niet op, enz enz) dan dat je ze meteen in het diepe gooit: Hop, doe dit, dit en dat. En het liefst ook nog super snel! Die mensen kunnen dat gewoonweg nog niet.. Als je als leek, groentje what ever het vak wilt leren, kunnen ze niet van je verwachten dat je alles meteen goed, snel en weet ik het allemaal kan.. En daar komt de motivatie aan bod lijkt mij.. Als ze het willen leren, dan zijn ze binnen no time een stuk sneller en beter.. Maar dan moeten ze ook wel aangespoort, begeleidt, gesteund worden..

het is ook niet zo dat ze binnen een week de snelheid en handigheid van iemand die het al 3 jaar doet moeten hebben, maar er moet toch zeker wel een stijgende lijn in te ontdekken zijn.
en als je een tijdje meeloopt, zie je dat snel genoeg

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:05

stages moet altijd beetje van 2 kanten komen. Het stagebedrijf moet jou een goede stage kunnen bieden, en jou goed kunnen begeleiden.. en de stagiere moet natuurlijk zich vol inzetten. Maar schrik dat hier zoveel negatief word gepraat over stagieres.. vooral stagieres met een enorm dure opleiding.. pff