Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:AnnemiekvM schreef:Er is werk genoeg, wie weet in de toekomst?
In het onderwijs bedoel je?
Daar ben ik niet geschikt voor![]()
Ik wil mijn eigen werk doen met alle schoolvakanties vrij
Urielle schreef:Storm schreef:Pittig Urielle, maar het siert je enorm dat je je dochter helpt en zo aan je toekomst aan het denken bent. Waarschijnlijk doe je dit omdat je zelf nog aan het betalen bent voor je eigen studieschuld. Nogmaals, het siert je en ik vind het enorm knap.
Wat lief van je!
Inderdaad, ik heb zelf financieel geen opvoeding gehad, in de schulden gezeten toen ik uit huis ging, voor mijn studie veel te veel geleenden ik wil de kinderen een schuldvrije start geven. En daarnaast heb ik zelf te weinig pensioen opgebouwd, dus dat wil ik ook tijdig rechttrekken zodat ik niet op m'n 83e dood aan mijn bureau gevonden wordt omdat ik moet doorwerken
Kinderen op het droge en zelf een leefbaar pensioen in Italië, tot die tijd dat huis inzetten als opbrengsteigendom... Als me dat lukt denk ik dat ik het uiteindelijk nog goed gedaan heb.
Achterom schreef:karrij schreef:Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen![]()
Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.
Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk
Hier hetzelfde!
Werk ongeveer 20-25 uur in de week aan mijn bedrijven (in de zomer doorgaans flink meer door alle evenementen), tegen een lekker salaris. Nooit meer in loondienst
daantjuhhh schreef:karrij schreef:Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen![]()
Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.
Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk
Dat is voor mij in loondienst niet anders.
Ik kan vrij nemen wanneer ik wil.
Ik hoef het niet te vragen, maar alleen te melden zodat men weet dat ik niet bereikbaar ben.
Verder kan ik mijn dagen indelen zoals ik wil.
Dan heb je mazzel, je hoeft dus nooit aan niemand verantwoording af te leggen? Goed voor elkaar!
Maar toch eigen baas zijn is wel erg fijn hoor en meeeeeeer dan genoeg werk en ik verdien net zoveel als de meesten in een hele werkweek verdienen, en dat in 24 uur (gemiddeld) en ik plan 8 weken vakantie per jaar. Mijn pensioen goed geregeld en mijn AOV is goed geregeld!
Maar hey het is geen wedstrijd natuurlijk wie wat het prettigst vindt natuurlijk, maar voor mij geen loondienst meer dan aankomende 12 jaar (dan mag ik met pensioen )
Met het voordeel van een vast goed salaris.
ikke schreef:[quote="Marije_jiplover"
Marije_jiplover schreef:ikke schreef:
Even geduld en binnenkort bij ons komen praten. Zeer waarschijnlijk zit dit in de nieuwe CAO dat je geen vaste feestdagen meer hebt maar deze naar eigen inzicht mag opnemen.
Vorig jaar positief een proef gedaan en dat is positief ontvangen door alle partijen.
Geen idee in welke branche jij werkt, maar ik heb het verder prima naar mijn zin bij mijn huidige werkgever.
Kans dat ik gekwalificeerd ben voor een baan in een willekeurige andere branche met een vergelijkbaar inkomen als ik nu heb, acht ik niet zo groot ook.
DGL schreef:Ik werkte tot kort geleden op papier 36 uur en in de praktijk een stuk meer. En dan kreeg je tijd voor tijd, maar als je dan die uren op wilde nemen kon het nooit. Of waren ze ineens vervallen... Snapte toen pas waarom ze me geen 40 uur contract wilden geven. Slimme manier van personeelskosten besparen.
Nu bij een nieuwe werkgever werk ik 32 uur, verdien ik netto meer, en is de werkdruk gewoon normaal. Ik ben zeer tevreden en als het financieel mogelijk blijft dan blijf ik heerlijk 4 dagen werken. Zo'n extra dag vrij is echt luxe!
amigamia schreef:Ik werk 19 uur op contract , 5 dagen in de week . Maar wordt eigenlijk altijd tussen de 30 / 34 uur per week . Vindt het gelukkig leuk werk dus vindt ik het niet erg .